Ik vind het eerlijk gezegd erg hypocriet om je kind wel naar de kerk of een christelijke school te laten gaan als je zelf niet geloofd. En helemaal als je zelf geen reet doet in het huishouden, je zwangere vrouw alles laat doen en jezelf ook nog eens blowt. En dan je kind naar de kerk laten gaan om de normen en waarden hihihihi.. Ik vind het prachtig om te lezen hoeveel het geloof voor Ichy betekent. En ook prachtig hoe je het uitlegt Ichy! Zelf word ik nogal kriebelig van de dingen die er in de kerk worden verteld (tenminste, wat ik heb gehoord ) en geloof zelf dan ook niet en zal daarom Lune ook niet naar een christelijke school sturen. Ik sta er zelf niet achter (Jeroen ook niet hoor..) en dan komt Lune thuis met vragen en verhalen over het geloof waarvan ik zelf alleen maar denk 'wat een onzin'.. of 'ik heb geen idee waar je het over hebt'.. haha! Jeroen is gelovig opgevoed (gereformeerd, 2x per week naar de kerk) en staat er zelf helemaal niet meer achter. Gelukkig maar, ik denk dat als je er heel verschillend over denkt het heel lastig wordt om samen te leven en een kind op te voeden.
eg he dees.. ik weet preceis hoe je jevoelt hoor... (nou misschien niet helemaal, bij jou is t natuurlijk wel heel cruciaal..) maar wat de onzekerheid betreft wel iig...
Maja, goed verwoord! Ik ga een gesprek met Vin hebben er over. Of hij moet drastisch zijn leven gaan veranderen of het gaat niet gebeuren.
Nou ja weet je, het is de laatste kans en dat maakt het extra lastig nu. Ik had verwacht minder nerveus te zijn omdat we al kindjes hebben maar dat maakt helemaal niks uit, ben net zo nerveus als toen
Haai trouwens Suus! Wat klinkt dat allemaal gezellig zeg! Heerlijk genoten dus. En dat hoesten.. Hier zegt de ha ook dat haar longen schoon zijn dus het zal wel goed zijn dan toch? Maar je hoort idd wel vaak dat het vast zit van binnen.
Nee ik denk het niet. Dan hebben we kindjes met verschillende mama's, kweenie, daar voel ik me niet goed bij. En Eliza wil niet nog een keer.
Maja.. THnx.. heerlijk je eerlijkheid.. en idd.. twee geloven (of 1 niet) op 1 kussen daar slaapt de duivel tussen.. (zei mijn moeder altijd).. met andere woorden.. dan wordt het idd wel heel lastig... Ik vind vooral respect naar elkaar toe het uitgangspunt.. gelovig of niet.. pas dan is er ruimte voor mooie discussies en gesprekken.. anders niet.. dan wordt het met modder gegooi en veroordeling allom.. daar heeft nooit niemand iets aan..... Ik ga er ff van tussen.. tot later...
Ja daar heb je gelijk in Dees. Pfff Rosalie word net weer gillend wakker, geloof iets te veel indrukken voor vandaag