Wat is eigenlijk een normale tijd om met zindelijk worden te beginnen? Mijn schoonzus begon over deze zomer al omdat het dan lekker warm is en makkelijker zonder broek kan laten lopen ,maar is dat niet ERG vroeg?
Hahaha, wat zou ik er anders mee doen? Tuurlijk kan je daar echt mee fietsen. Er zitten 5 versnellingen op en hij fietst helemaal niet zwaar. De mak is al vol met mijn nichtje en neefje en ik moet natuurlijk ruimte overhouden voor de boodschappen... Nee hoor, geen 2e kindje!
Volgens mij zijn de meningen erg verdeeld over het zindelijk worden. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat ze controle hebben over hun blaas en sluitspier als ze kunnen lopen , maar de meesten houden het op het moment dat een kindje zelf geïnteresseerd raakt in poepen en plassen en ook vaker nog droog is na een slaapje. Ik ga er voor Juul haar 2e niet eens over nadenken of ze moet heel graag willen.
Ja ik denk dan ook wel zoiets rond de 2 jaar. Of mocht ze het nou heel interessant vinden ofzo dan eerder.
sm ik denk dat ik ilse deze zomer lekker vaak zonder luier laat lopen en dan zie ik wel of ze eraantoe is of niet, Volgens mij moeten ze rond de twee jaar wel zindelijk worden/ zijn. Tenminste als ik hier naar mijn omgeving kijk, meeste beginnen net voor de 2 jaar en kids zijn dan met 2,5 droog. Maar ga er geen punt van maken als ze deze zomer er geen interesse in heeft. Ze gaat nu vaak met mij mee naar de wc en trekt dan door, echt schattig en wil eerdaags een potje voor haar gaan kopen
Leuke foto's van de bakfiets, ziet er erg gezellig uit Ik heb toevallig vorige week een overbroekje gekocht van p'tit bateau. Was 4,20 dus qua prijs goed te doen. Zal eens kijken of ik ze kan vinden op internet. Ik vind het er ook niet uitzien dat als Sarah een rokje aanheeft dat je zo tegen de pamper aankijkt.
Hoi meiden, Eens kijken wat er nog is blijven hangen: Joma, gefeliciteerd met je nieuwe baan Naatje vandaag zonder Mike op stap. Ook wel eens lekker toch? Mys heeft haar stoere zoon geshowd. Gaaf zeg dat ondergoed!! Mooie Sara weer voorbij zien komen Fenne heeft het wel naar haar zin gehad in de dierentuin zo te zien. Schitterende foto van Fenne op de schommel! Mrijn met de bakfiets, heel leuk! Fijn dat Julia het na even wennen toch ook wel leuk vond Boney, succes op het cb. Hopelijk hebben ze niet veel te zeuren Zindelijk: hier ga ik niet mee beginnen voor het 2e jaar. Dat heeft bij mijn kinderen totaal geen zin. En ik heb ook geen zin om de hele dag pies op te dweilen! Kas was al 3 en een half geweest voordat hij echt zindelijk was. Gaf er gewoon geen moer om. Ik moet er wel bij zeggen dat dat dan om het plassen ging. Poepen deed hij al op de wc. Vandaag zijn we 10 jaar getrouwd Ik kreeg tussen de middag een brief van Stijn zijn juf met de toetsresultaten van het rekenen van Stijn. Supergoed allemaal, dus hij mag lekker doorgaan met zijn eigen rekenwerk. Gisteren met mijn zus en schoonzus naar prenatal geweest. We reden net een kwartier toen er iets tegen het zijraam knalde. Geen idee wat het is geweest, maar het raam was wel aan diggelen. Dus maar omgekeerd en met een andere auto gegaan. Wel zonde van de tijd, want nu hadden we maar anderhalf uur om er rond te struinen. We hadden net tijd genoeg. Erg leuke dingen gezien. Daar zou je zo nog een kindje voor "nemen". Zelf heb ik nog een badnetje voor de badspeeltjes gekocht. Ik moet nu eigenlijk gaan strijken, maar heb echt geen zin...
Meiske, gefeliciteerd! Mrijn, dikke kont? Heb je die van mij nog niet gezien Erg leuke foto's. Zindelijk: Ik ga er mee beginnen als Tessa er zelf mee bezig is. En anders zo rond het 2e jaar. Maar nu merk ik al dat ze voelt dat ze moet plassen. Het is echt hilarisch gewoon! Overddag merk ik er niet veel van. MAar 9 van de 10 keer als ze 's avonds in haar nakie over de boven verdieping mag kruipen. Voor ze in bad gaat mag dat altijd. Als ik of Peter dan bij het bad staan en ze komt er bij staan, dan plast ze bijna altijd. Dan zegt ze eerst "Oh" En dan wijst ze naar beneden en zegt "die" En dan komt er een flinke straal! Ik lach me slap. Dat gezicht ook erbij! Dus toch maar binnenkort aan een potje en ze gewoon eens op zetten vlak voor ze in bad gaat. Wie weet doet ze perongeluk een plasje. Zo moet je toch beginnen neem ik aan.
@zindelijkheid ik wil deze zomer gaan proberen, ik denk niet dat het lukt maar het is het proberen waard maar als ik merk dat hij er nog niet aan toe is dan begin ik er ook niet aan voor het 2de jaar
een hele goede middag meiden ik heb er al een lekker morgen op zitten, ben eerst met bryan naar de kapper geweest en daarna zijn we naar mijn vader gefietst (lees 16km enkel) daar ff boterhammetje gegeten en na een uurtje weer terug gefietst onderweg viel bryan in slaap dus lijkt me wel handig om een goede slaaprol te gaan kopen heb hem na kwartiertje maar weer wakker gemaakt en nu ligt hij lekker in bed. En ik ga wat in huis doen
moet alleen zeggen dat ik die slaaprol van de bobike niet zo fijn vind dus is vrij klein en daarvoor meot bryan vrij ver naar vorgen liggen das niet zo handig
helloooo ff tussendoor.. Lisa is ziek en ligt net ff te slapen.. @Mystery.. geen zin in Rusland??? ik wil wel!!! whahaha.. meid je zult zien dat jullie ervan opladen.. en bryan zal het bbest naar zijn zin hebben hoor.. echt.. maar snap je wel.. @Mrijn met de bakfiets.. geweldig.. hier rijden veeeeeeel mense met een bakfiets vol kids.. vooral van huis naar school en terug.. echt superhandig.. en idd voor de boodschappen ideaal.. Hier is zelfs bij de boni een staling voor bakfietsen..kunnen er 3 naast elkaar staan.. @Roomkaas.. deze van AH kun je gewoon eten.. de brie van President ook.. dat is gemaakt met gepasturiseerde melk.. en dat kan gewoon.. andere brie weer niet.. "au lat cru" of zoiets.. staat er niet altijd op.. zijn ze ook niet verplicht.. zelfde als de big tasty van de Mac.. daar zit emmentahler kaas op.. dat is van rauwe melk gemaakt.. wist ik veel dat ik die dus niet mocht hebben.. heb m bij marijn constant gegeten.. zal nu ook wel geen kwaad kunnen.. ik laat m er niet om staan hoor.. eet m ook niet elke dag...big mac kaas bijv is weer cheddar kaas en die mag je weer wel hebben.. tsss. ik maak me er niet te druk om hoor.. in de week voor ik tesste heb ik 3 bakjes filet american naar binnen gewerkt.. whahahaha... ach ja.. t risico dat de listeria bacterie in raumelkse kaas zit is heel klein en die hele kleine kans willen ze gewoon vermijden.. dus uiteindelijk kan t sowieso niet veel kwaad.. euh.. Zindelijk worden.. Hier waren Jur en Lisa met 3 jr dag en nacht zindelijk..met 2,5 overdag en met 3 jr snachts.. Wij begonnen altijd in de zomer rond 2 jr.. bij jur was dat net erna en lisa er net voor..Het plassen hadden ze snel onder de knie, maar dat poepen is kennelijk eng.. Bij marijn wil ik deze zomer s kijken of ik m overdag als ie wakker is zindelijk kan krijgen.. maar ik ga er geen drama's van maken.. heb ook geen zin in de hele dag piesdweilen.. zeker niet wanneer je erbij loopt als moeder zeekoe... Morgen nog 1 ochtend school en dan VAKANTIE!!!.. kan er erg naar uitkijken.. hoop dat het een beetje mooi weer wordt.. morgen wel, maar dan is het werkdag.. t weekend wordt iets regenachtiger heb ik begrepen en daarna.. we zullen zien.. HIER:... gaat t dus verder prima.. Lisa ligt de hele dag al met hoge koorts op bank, bed, bank, bed.. wil geen zetpil dus ziekt t uit.. verder heeft ze nergens last van.. alleen koorts.. drinkt gelukkig wel goed.. Marijn is de vrolijkheid zelve.. ligt weer te maffen en jur gaat naar school.. schoonmama haalt m op en gaat ivm lisa met m mee naar zwemles.. balen, want had zo graag zelf meegegaan.. kijken wat ie allemaal weer kan.. ben zo ongeloflijk trots.. hij had vorige week (vertelde hij net) ook al helemaal onderwater door een gat gezwommen.. zit pas in badje 1.. wist helemaal niet dat dat al moest.. en dat ie dat zou durven had ik al helemaal niet kunnen denken.. MIJN HELD!!! maar goed.. nu kan ik wel bij mijn meisje blijven.. ze is zoooo zielig...echt heel sneu... @Joma.. meid.. GEFELICITEERD met je nieuwe baan.. lekker vieren meid... @SM.. jemig zeg dat zeg je toch niet.. rare buuf hoor zeg.. en die dromen heb ik ook.. de gekste dingen.. ik gooi took op de hormonen.. en nu ben ik t kwijt... @
whahahaha.. dat heb ik al als ik jur naar school heb gebracht.. das euh.. totaal heen en terug.... 2 km.. ongeveer.. ik heb geenconditie..en fietsen vind ik bagger...
even foto's spammen.. Niet van een bakfiets helaas want wat een gaaf ding Mrijn! Ik vind je helemaal hip En lijkt me ook ideaal. Wij hebben geen ruimte om zo'n ding te stallen helaas, anders had ik er serieus over nagedacht. En dikke kont? Sien zeker? Jij in elk geval niet. ff uploaden
Nog een keer kiekeboe spelen maar dan met het gordijn, ook leuk (en nee, de gordijnen zijn nog niet korter gemaakt en aan de andere kant hangt ook nog een groene )
oja, er kunnen meer foto's in 1 bericht he? Kom ik nu achter haha! Zo kan je ook de kamer door lopen (met een slof aan en een slof uit..) Tussendoor mama even een kusje brengen.. (beetje onduidelijk maar ik heb het vastgelegd ) Deze foto is nog van vorige week, toen was het warm en moest ik op de fiets zo'n stom ding op mijn hoofd Ik was hem even vergeten af te trekken want ik vind hem irritant en hij matcht ook nog niet eens met mijn outfit..