Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jeeeeh Ichtus, een meisje! Gefeliciteerd!!:)
    Hebben jullie in Italie ook al een naam voor dit wondertje verzonnen?
    Jullie hebben toch nu de kinderen om en om he? Ik bedoel jongen-meisje-jongen-meisje. Echt bijzonder!
    En die placenta schuift heus nog wel naar boven;)

2. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
  3. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    even snel ichy een meid erbij geweldig leuk zeg gefeliciteerd.

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    oh ja wil diegene die de 28 juni komt even doorgeven dan kan ik er rekening mee houden

5. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    zo nou wachten tot het half 6 is mag ik naar huis eerst me moppie ophalen en even bij me na

6. supermummy

supermummy Niet meer actief

Zo ik ben lekker op mijn werk, gelukkig genoeg te doen, dan gaat de tijd wat sneller.

Ik ben op ebay aan het kijken. Daar worden echt goedkope vakantiereizen aangeboden, bijvoorbeeld 1 weekje een vakantiehuisje in Zuid-Duitsland voor 60euro (is dan 3 jaar geldig, is zeg maar een voucher,en kan je zelf de datum kiezen) Iemand hier ervaring mee=?

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    boney ik geef echt nog een aantal keer per week over helaas, ben er echt een beetje klaar mee :)

ichtus wat ontzettend leuk een meid erbij,

8. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Wauww! Ichy gefeliciteerd meid! Wat super dat alles goed was en helemaal leuk dat jullie er nog een meisje bij krijgen:)
    Ben ook benieuwd naar de naam.. Ik voel een Emma, Eva of Sofie aankomen:D (vind Sofie trouwens superleuk bij de rest van de namen van je kids..)

Getver Debie, wat balen dat je toch nog steeds zo beroerd bent.. Slik je er nog wat tegen? En hoe gaat het dan op je werk?

Bones, ik kan me voorstellen dat je er een beetje tegenop ziet als je straks in Drenthe woont. Direct maar duidelijk zijn dan.. En hopen dat het meevalt.
    Ben wel blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt wat betreft oma met kleinkind structureel naar iets gaan.

Ehm ehm ehm.. Ik weet het niet meer goed. Ga zo eerst Lune naar bed brengen, Jeroen rent nu de hele tijd achter haar aan, ze doet alles wat niet mag:D We hebben net nog een heel stuk gefietst, is prachtig weer hier. Lekker zonnetje. Lune heeft ongelofelijk veel lawaai gemaakt op de fiets haha! Schreeuwen joh! 'Die, die die!!' En 'kaka!' (doet een eend, vogel of iets anders met een snavel)

Ze eet de laatste tijd trouwens weer eg slecht haar avondeten. Net een halve sperzieboon, 1 hapje aardappel en 1 hapje van een worstje. Danoontje er achteraan en dat was het. Tja, isnie anders.

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oja Bones, hoe gaat het eigenlijk met de verkoop van jullie huis?

10. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Hello!

Kom alleen ff terug lezen want na zo'n hele dag werken ben ik echt kapot! Lekker vroeg me bedje in dus...

11. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Ichtus gefeliciteerd! Wat leuk een dochter!

12. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    zooo vergadering zit er weer op... bleh een hoop dingen die voor mijn functie niet interesant zijn en meteen ook even gehoord hoe de verpleging (somige dan) over mijn functie denkt... Tja als wij er eens een dag niet waren dan wisten ze wel beter, maar goed zo gaat dat nou eenmaal.

Debie: getverdikkeme das lang zeg om je zo beroerd te voelen. Hopelijk blijft dit niet 9 maanden zo

@ichtus: ja vreemd he. Heb een flinke blaasontsteking en heb een ab kuur gehad. Maar ga deze week weer terug naar de ha want het is echt nog niet over. Maar of het daar nu aan ligt??

@maja: lekker een eind fietsen! Ik heb net Finn gehaald met de fiets en dat was ook zo fijn! Vanochtend heeft hier echt abnormaal veel geregend maar net was het heerlijk met een zonnetje!

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Was idd heerlijk Debora! Volop genieten met dit weer.. Jullie dus ook, leuk!
    Irritant trouwens van die verpleging.. Hoe denken ze over jullie dan?

Hmm, hoe moet ik hier een foto plaatsen..? Zelfde al 'vroeger'?
    Ik heb een foto van mezelf van vroeger, lijkt Lune wel op. Is wel een beetje een onduidelijke foto maar wel leuk.
    ff proberen

14. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    oh leuk! die foto wil ik wel zien maja! (andere foto's ook hoor ;) )

De zusters denken een beetje dat wij niks doen ofzo. We zitten de hele dag tussen zwaar demente mensen die vaak ook psychische problemen hebben en agressief worden. Wij moeten ze bezig houden de hele dag. Dat komt er op neer dat je vaak een aantal bewoners aan het "vangen" bent de hele dag. Constant er achter aan, confrontaties proberen te vermijden, voorkomen dat ze stelen of elkaar te lijf gaan enz enz. En dan vinden ze het heel gek dat we wel eens vragen of zij even voor een kwartier de kamer overnemen zodat wij onze koffie pauze houden kunnen. Zij gaan zelf stipt op tijd en laten alles vallen... Wij moeten maar zien wanneer we een keer eten kunnen als we van 12.30 tot 21 uur werken.
    En soms bellen we bij problemen en dan komen ze niet of het duurt een half uur. Niet dat zij niks aan het doen zijn hoor, ze hebben het ook druk. Maar wij hebben geen telefoon om hun te bellen dus drukken op een alarmknopje bij nood situaties, en als het dan zolang duurt, dan krijg je rare situaties (bewoners die schoenen gaan gooien enz) Tegen de tijd dat ze komen is het vaak al opgelost. Ook zoiets: ik mag geen mensen op de wc zetten, maar voor dat zij een keer komen heb ik mensen (behalve als ze in een rolstoel zitten) al 3 x op de wc gezet... Met alle gevaren van vallen enz...
    En dan vinden ze dat het raar dat er op iedere huiskamer 1 woonbegeleider is maar dat er geen geld is voor een 3de zuster. Onze teamleider zei al: jullie zijn niet met z'n 2en maar met 6en, jullie zijn 1 team!! Als er maar 2 woonbegeleiders zijn op 4 huiskamers en 3 zusters komen jullie nog niet aan dingen toe want dan moeten jullie hun taak ook erbij doen!

nou ja zoals je leest; een hoop ergernis die eigenlijk nog niet besproken is!!

Sorrrrrry voor het lange verhaal, ben ik het weer kwijt!

15. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Leuk, een foto van Maja van vroeger:)

Debie, dus je bent nog steeds aan het overgeven:$ Is echt niet grappig meer, dat snap ik best! Ik hoop voor je dat het nog over gaat. Bij mij was het pas over na de bevalling helaas.

Maja en Debora zijn lekker aan het fietsen geweest vandaag. Genieten is dat he, met je kindje samen op de fiets! Sofie vindt het ook nog steeds geweldig en zwaait echt naar iedereen!

Is je blaasontsteking nog niet over Debora? En kan een ontregelde cyclus daardoor komen?
    Lekker interessante vergadering heb je gehad zeg. Beetje zonde van je tijd. Ben ook wel benieuwd hoe ze over jouw functie denken!

Ik heb eigenlijk niet zoveel te melden.
    Ben vanmiddag weer met Eva naar zwemles geweest. Volgende opstakel is het gat dat op 6 meter van de kant ligt. Ze haalt het net niet. Balen, want eind volgende week worden briefjes uitgedeeld voor het afzwemmen. Dat wordt dus vrijdagavond samen met haar gaan vrijzwemmen.

16. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Moelijk toch wel dat zwemmen voor die kleintjes hoor! ze moeten best een hoop kunnen

Finn gaat altijd heel hard kletsen onderweg op de fiets, met nep lachen ertussen! Alsof hij de hele dag doorneemt, zo leuk! Soms ga ik zachtjes zingen voor hem en dan kijkt zo af en toe naar boven met een heel lief snoetje *smelt* (alleen hoop ik dat andere mensen me niet horen want die zullen wel denken; maf mens is aan het zingen op de fiets)

17. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    kweet dus niet of je cyclus langer kan worden van een blaasontsteking, maar ik loop er waarschijnlijk al een maand of 3 mee en dan gaat het natuurlijk je bloedbaan in. Zal eens googlen

18. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sjonge Debora, wat een zwaar beroep heb jij zeg! Heb respect voor je! Zij zouden eens een keer een dag mee moeten draaien op de huiskamer. Dan zouden ze wel anders praten denk ik.

Lukt het met de foto Maja?;)

19. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    mmm kan niks vinden

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    dank je meiske, het valt op zich wel mee (niet altijd)
    De zuster werken natuurlijk met de zelfde mensen, maar zij halen de mensen uit/in bed, wassen ze, kleden ze aan/uit, gaan met ze naar de wc en doen de pillen. Verder hoeven zij ze niet te vermaken 13 uur op een dag (van 8 tot 21 uur zijn er woonbegeleiders) Tussendoor gaan ze natuurlijk nog met mensen naar de wc en helpen ons als we er echt om vragen en natuurlijk bij echt noodsituaties met agressief gedrag. Ze hebben ook veel te rapporteren en doen dingen als wasgoed ronddelen en bedden opmaken.
    Wij mogen niet van de huiskamer af.... Ze wilde zelfs ons kwartier koffiepauze afnemen!! En eten bij een 8 uurs dienst gaat dus ook maar onder luid gezucht van hun kant... We zitten dan dus letterlijk 8 uur lang bij die mensen. (wat overigens soms ook wel leuk is natuurlijk ;) )

Deel Deze Pagina