Whahahahahahaha...... nou idd...je hebt helemaal gelijk suus..zat ook al te wachten.. lees net dat onze vakantieweek niet zo heel mooi weer voorspelt wordt.. nu maar hopen dat t nog veranderd.. is nog ver weg dus kan nog.. toch??? DUIM DUIM DUIM en nu echt aan de sop
Wat een gesop met jullie dames. Maandag is er voor het laatst echt goed wat gedaan in huis. Ik fladder er 's avonds wel doorheen met de Franse slag maar niet echt goed. Dus morgenochtend even samen met Olaf er doorheen. Vanavond proberen de was weg te werken en de wc's even doen.
iedereen is druk met soppen... ik ben daar toch zo slecht in.. heb ook helemaal geen structuur daarin... Gelukkig is manlief daar een stuk beter in!! bij mij is het dus net andersom... maurice doet best veel!! en ik ben meer van de regeldingen... natuurlijk doe ik wel elke dag stofzuigen en dweilen en de was.. en de badkamer..is ook mijn taak... maar de rest doet echt maurice hoor..
Olaf doet de vaatwasser en het aanrecht, de kattenbakken en stofzuigen en dweilen (als ik er niet aan toe ben gekomen of geen puf/tijd/zin heb). De rest doe ik
nou moet ik er wel bij zeggen.. dat maurice maar 3 dagen werkt...!!! voordat jullie mij gaan zien als en slavendrijver... hihi
zo was is gevouwen.. andere zit in de droger..(geen puf om t op te hangen) stofzuiger staat al boven..emmer staat onder de kraan..GOED BEZIG!!!!! Hier ben ik toch echt van t huishouden.. Ed werkt simpel teveel, maar hij doet zijn deel als ie thuis is. Dat is ook wel s anders geweest hoor.. hij is heel kritisch, maar opruimen dat is een begrip waar hij kennelijk toch anders over denkt dan ik.. hij vind nl dat hij heel goed en altijd opruimt.. ik zie daar niet zoveel van, maar goed.. ik laat m in de waan...
Olaf werkt 5 dagen, ik 3. Ik kook altijd en hou de badkamer, wc's, was, bedden en alles bij. Hij doet meer dan hij eerst deed, dat wel maar het kan beter. Hij is heel slordig en vindt het niet erg als iets vies is ofzo. Hij kan ook halverwege een klusje ineens stoppen omdat hij geen zin meer heeft. Ik kan dat dus niet....
De grote klussen als grote badkamerschoonmaak (wekelijks poetslap erdoor doe ik) doet ed altijd.. zelfde met toilet e.d. dat is wel prettig...scheelt een boel geschrob..verder maken we vooral gebruik van gemak. waar de buurman elke zaterdag zijn auto voor het huis in de was zet en helemaal laat glimmen.. rijd ed er 1 x per maand mee de wasstraat door.. net zo handig en een tijd dat t scheelt..tuin ligt vol grint.ook geen onderhoud en strijken doe ik niet.. vind ik nutteloze tijdverspilling.. dus ja...verder is er veel structuur met simpele dingen.. savonds als de kids naar bed gaan ruim ik snel de was in en haal ik de vuile was overal weg om mee naar beneden te nemen.. dan is de boven verdieping weer opgeruimd. Kids weten precies waar hun kleding moet als ze het uittrekken en ik leg savonds kleding klaar voor de volgende dag. bedden maken ze zelf op (marijn dan niet) en veel spelen ze niet boven, maar als ze het doen wordt er netjes opgeruimd.. savonds na het eten ruimen ze al het speelgoed op en gaan we nog ff donderjagen..altijd leuk.. tussendoor doe ik de klussen van stofzuigen en dweilen, ramen lappen e.d... zo blijft t altijd wel bij, maar toch moet je er iedere dag wel constant mee in de weer om t ook enigszins toonbaar te houden..zucht..maar goed.. dat is mijn LOT!!!... en de emmer is onderhand vol dus ga ik ff met de poetslap boven rond... tot later weer.
ik werk trouwens nu 2 korte dagen en ed 4 of 5 hele lange.. dus hij hoeft ook niet veel te doen.. maar je bord in de vaatwasser zetten of je glas naar de keuken brengen savonds is nog wel een punt van aandacht hoor.. pfff.. moeilijk is dat zeg..en dat je sokken niet overal in de woonkamer horen kent ie ook niet..ach.. er is altijd ruimte voor verbetering.. ik laat zo altijd t pak drinken op t aanrecht staan (zet t gewoon nooit terug) en mijn fiets in de schuur zetten.. moet kennelijk ook elke dag.. ben niet perfect..whaahaha
mmmm klinkt goed ichy... hier doe ik ook veel tussendoor.. gisteren liet ik een fles cola uit mijn handen glippen.. en dus mijn keuken onder.. maar dan heb ik meteen wel een goeie reden om de kastjes eens onder handen te nemen... enne wat is donderjagen????
Ik vergeet ook vaak lege pakken op te ruimen of ik heb er geen zin in. Olaf wil dat ik ze helemaal klein opvouw en daar heb ik gewoon niet altijd zin in. Olaf laat vooral veel slingeren. En wat de grootste bron van ergenis is: het aanrecht. We hebben de afspraak dat hij die bijhoudt. Ik wil elke avond een schoon en opgeruimd aanrecht achterlaten maar Olaf gaat daar niet in mee. En ik vertik het om die taak ook nog over te nemen. Dus ik moet leren me er overheen te zetten of hem weer te gaan pamperen en klusjes zelf gaan doen omdat ze dan beter gedaan worden.
Hier doen we allebei evenveel, we werken ook allebei bijna evenveel. Koken doen we om en om (ligt aan de dienst) Afwas is echt mijn taak. Vloeren vegen en dweilen is meer zijn taak. De Was van beide. Ramen lappen nog nooit gedaan.
Oohoooooh, lees net een grapje over Michael Jackson en ik vind hem stiekem wel grappig. Omdat hij voor 99% uit plastik bestond is er besloten hem niet te cremeren maar om te laten smelten tot lego zodat de kinderen met hem kunnen spelen Sorry als mensen hem niet kunnen waarderen trouwens
Jij bent ook al zo hard aan het werk Ik beantwoord tussendoor wel mailtjes hoor maar minder dan normaal. Er zitten ook zulke idiote vragen tussen. Vanmorgen nog: ik word binnenkort vader, vergoeden jullie vaderschapsverlof? Lijkt me niet iets voor je zorgverzekeraar.....
ik ben enorm hard aan het werk... buiten het feit dat ik hier alles in de gaten hou.. ben ik af en toe ook aan het bieden op vakantieveilingen.nl ennnn als kers op de slagroom en toppunt van onbeschoft heid eigenlijk.. is dat ik zelfs al 3 sollicitatiebrieven heb gestuurd vandaag... duidelijk mag zijn dat ik er geen zin meer in heb hier.. dit heeft overigens meerdere redenen... dus echt heel erg schuldig voel ik me niet
Hier is het juist andersom dees.. ik erger me wel aan die dingen die ed laat liggen.. ALTIJD.. zoals flesje bier savonds of idd de sokken op de grond.. heb t al zoooo vaak gezegd dat ik het geen reden meer vind om er gezeur over te hebben dus ruim ik t zelf wel op.. hij daarentegen blijft mieren over het pak sap of de ranja fles die op t aanrecht staat.. nou dan pak je m op en zet je m terug.. zo moeilijk is dat nu ook weer niet.. pfff... en DWAAS.. Donderjagen = Stoeien..