Je mag diclofenac hebben, maar alleen als je geen borstvoeding geeft. Je zou voltaren k kunnen proberen, zit diclofenac in, heb je in tabletjes en ook een creme, heeft mij altijd goed geholpen met mijn heupen.
Ik heb diclofenac in het ziekenhuis gehad na de keizersnee, en dat terwijl ik dus bv gaf! (meningen verschillen er dus nogal over!)
Dikke knuff voor jouw kikkert! Hoop dat je snel minder pijn hebt meid! Dees, wat super dat Luuk nu ineens doorslaapt! heerlijk! autorijden en wandelen! vind Nora ook helemaal geweldig! slaapt dan ook eigenlijk meteen in! vanmorgen naar het cb geweest. Weeguurtje! was zoooooo benieuwd of dat ze was aangekomen! wij dachten van wel, maar tis altijd afwachten! Bleek dat mevrouw in een week tijd 430 gram was aangekomen! Jippie! Wij helemaal blij! Ik mag nu gaan proberen of ze aan 5 á 6 voedingen per dag ook genoeg heeft. Nu zit ze standaard op 7!
Als je gewoon diclofenac koopt mag je het niet nemen met borstvoeding, dit mag alleen in overleg met een arts, kan zijn dat je kindje het via jou binnenkrijgt. Dus Via het ziekenhuis mag het vast.
Nora heeft ineens toch last van krampjes.. zooooo zielig! ineens echt hard gillen, helemaal uitstrekken en niets helpt... heb zo te doen met mijn meissie! heeft ze in het begin ook gehad. Toen cinababy gekocht, hielp goed. Als het aanhoud krijgt ze die druppels dadelijk ook weer!
Wat een lekkere blauwe kijkers heeft luuk dees! heerlijk mannetje om te zien! Ik ga even naar Nora en pappa... die is ze aan het troosten, maar het wil nog niet zo.. ze blijft aan het huilen.. net toch maar cinababy gegeven, hopen dat het helpt! zo hartverscheurend dat gehuil!
Goedenavond iedereen! Ik moet even klagen hoor... Al die stomme kraamvisite! Ik wordt er gek van! Heb mijn man vertelt dat ik tot zondag niemand hier wil hebben... Je bent verplicht vriendelijk en sociaal te doen en dat terwijl ik al zo moe ben... Het liefste zit ik lekker suf niets te doen op de bank en lekker van mijn ventje te genieten. Er zijn wel goeie vrienden die wel leuk zijn als ze langskomen, maar sommige mensen heb ik gewoon niets te zeggen. Die komen hier anders ook nooit, hooguit op een verjaardag. Maar omdat je een baby hebt gekregen moeten ze langskomen... Blegh... En daarbij zijn mijn kraamtranen ook nog niet afgelopen. Zodra mijn man de deur uit is dan komen ze weer opzetten! Gewoon van vermoeidheid. Wanneer voel je je eindelijk weer goed en niet vermoeid? Mijn man is vanavond bij zijn vriendjes en ik weer alleen thuis, heb wel een vriendin uitgenodigd, misschien dat ik daar even van opknap. Van mij mogen die kraamtranen echt ophouden, heb er schoongenoeg van! Voor Aaron ook niet goed, is ie lekker aan mijn borst aan het drinken, begint mama ineens te snikken... Arme jongen Maar goed, sorry voor mijn geklaag, maar heb het even gehad. Wil even geen stom kraambezoek meer en gewoon lekker suf en huilend op de bank zitten... pfff Herkennen jullie dit? Of begin ik depri te worden ofzo?
Mooie foto's dees! En zo'n kuifje maak ik ook bij Aaron Alleen hij heeft minder haar, dus je moet bij hem goed kijken anders zie je hem niet
TIP: voor moeders die een keizersnede hebben gehad. Ik vind het erg leuk om te zien, anderen misschien ranzig... maar op Youtube.nl staan allemaal filmpjes van keizersnedes! Erg interessant!
@Kikkert, hopelijk gaat je pijn snel weg en kun je weer met plezier voor je zoontje zorgen! @sizzel, fijn dat je kindje zo goed groeit! @dees, knap kereltje hoor! Ik ben nog even van mijn rust aan het genieten. Sofie slaapt nog steeds. Ze slaapt eigenlijk de hele dag. Alleen 's avonds na de voeding van 7 uur is ze wakker tot een uur of negen. Ga zo de kinderen naar binnen roepen, baddertijd en dan lekker naar bed , zodat ik lekker alleen met Sofie ben om haar te voeden.
Mooie foto's hoor dames! Hier ging het de hele middag goed. Heerlijk rustig geweest, zelfs onder het wegen en meten bij het CB. Ze was maar liefst 540 gram aangekomen. Verbaasde me ook niet echt, want ze klokt de flessen echt weg. Na de voeding van 4 uur is het weer huilen. Dat heeft ze altijd als het donker moet worden. Was in de buik rond deze tijd ook altijd druk. Papa probeert haar nu met de speen rustig te krijgen en het werkt. Alleen moet de speen om de 10 min. terug gestopt worden....best vermoeiend. Thirza; volgens mij zijn die tranen heel normaal hoor. Ik heb ze ook nog regelmatig. En bezoek....pfff....allemaal goed bedoeld maar hoeft van mij echt niet. Ik krijg morgen, overmorgen en zondag nog bezoek en dan gaat de stop erop. Dan wil ik eerst een weekje rust. Moeten ze maar begrip voor hebben.
Bedankt alemaal voor de antwoorden op mijn vraag over flesvoeding. Ik heb mijn beslissing gelukkig even uit kunnen stellen... Gisteravond heeft Juul tot 24u enorm gespookt. Ze wilde drinken, maar het aanhappen lukte niet meer, daardoor werd ze super driftig en ging als een gifkikker op mijn tepels af waardoor ze helemaal geen grip kreeg. Tussendoor met het spuitje gevoed maar dat kwam allemaal terug (gewoon door de drift en het overstuur zijn) en zelfs de fles hebben we uitgeprobeerd, maar daar kreeg ze geen druppel uit bleek na 10 min verwoed zuigen... Om een uur of 12 was ze eindelijk een klein beetje gekalmeerd en heeft ze nog 10min kunnen drinken aan de borst waarna ze uitgeput in slaap viel. Ik heb haar pas om 2u in haar eigen bedje durven leggen en daar heeft ze doorgeslapen tot 5 uur. Na een korte voeding die ineens weer prima ging, heeft ze geslapen tot een uur of 9. De voedingen daarna gingen ineens super goed en voor het eerst had ik ook lekplekken in mijn shirt . Jullie vervloeken ze waarschijnlijk, maar voor mij is dat een teken dat het eindelijk een beetje op gang komt. Ze heeft nu net weer gedronken en ze verslikte zich gewoon in de hoeveelheid die er ineens uitkomt. Oh ja, ze was vanochtend ook weer 40 gram gegroeid en zit nu nog maar 40 gram onder haar geboortegewicht. Hopelijk is ze daar morgen weer op terug. Ik denk dat gister een wat vroege regeldag is geweest en godzijdank lijkt het erop dat dat voor beiden goed heeft uitgepakt. Ik lees dat sommige niet genieten van bv, maar dat doe ik juist wel. Ik vond het heerlijk dat mijn lijf voor haar kan zorgen en vooral zo'n voeding om 5u 's ochtends vind ik heel gezellig en intiem (en reuze makkelijk). Wat ik wel lastig vind is dat ik vooral besta uit tiet, als je het Juul vraagt. Ze kan zo heerlijk bij Koos op zijn borst liggen dommelen, maar als ik dat doe wil ze alleen maar drinken. Ook als ze geen honger heeft, wordt ze onrustig van de melkgeuren om haar heen.
Dank je. Hoe gaat het nu met de voedingen? Kraamtranen, hier ook nog elke dag huilbuien. Misschien niet te vergelijken omdat ik vaak om Thijs* huil maar ik ben wel extra emotioneel merk ik.
Fijn dat ze zo goed is gegroeid Suus en balen dat ze weer huilt. Speentje is hier ook een probleem al houdt Luuk hem er niet eens 10 minuten in. Mrijn, je gaf al antwoord. Fijn joh, dat het op gang is nu. Buiten de pijn om geniet ik ook meestal van de borstvoeding geven. Als ik een paar keer afgekolfde melk geef om mijn tepels rust te gunnen dan mis ik het gewoon. Soms leg ik hem dan alsnog even aan hoor
Hallo meiden, Ik begin eerst maar even met een ego vraagje: @Wanneer voelden jullie je weer een beetje fit???? Ik voel me elke dag wel wat beter, en mijn onderkantje geeft steeds minder last, ik kan weer normaal lopen....maar ik ben zooooooo moe en slap. Als ik een tijdje onderweg ben in huis ben ik meteen op! En ik voel me ook niet bepaald stevig zeg maar. Buiten ben ik ook nog niet geweest en zijn jullie soms ook zo enorm bezorgd opeens? de eerste week viel het nog wel mee, maar nu hang ik regelmatig boven de wieg om te kijken of ie het nog 'doet'. @Mrijn, wat fijn dat het opeens goed begint te gaan met de voeding!!!! Hoop dat het zo doorgaat. Ik herken helemaal wat je schrijft, vind BV heel fijn en doe het heel graag. Al is het inderdaad erg wennen om 'alleen maar' tiet te zijn En soms is het knap vermoeiend, als Noah een moeilijke avond heeft, maar ik ben heel blij dat ik voldoende voeding heb en de bv goed loopt. @Thirza, heel herkenbaar hoor wat je schrijft! Ookal is Noah wat jonger. Ik beperk de visite echt heel erg, en ben daar blij mee. Moet er niet aan denken elke dag! En hier ook nog kraamtranen hoor. oh en nu weet ik de rest al niet meer. Pffff van borstvoeden en slaapgebrek wordt je nog veel dementer dan van zwanger zijn hoor! Liefs Amma
tranen: hier ook nog geregeld mrijn; Fijn dat de borst nu goed gaat. De enige fles die hier met afgekolfde melk gaat is de difrax s fles met grote speen, zo'n 1,2,3 speen. (deze mag en kan volgens de gebruiksaanwijzing met borst gecombineert worden) en gebruik ik als ik heb afgekolfd. Kraambezoek; hier erg weinig, familie woont te ver en komen dus niet. Hier hapt ilse ook constant als ze bij mij zit. Borst ga ik steeds leuker vinden nu ik er handiger in word. Suus speen moet er hier ook om de 10 minuten in geduwd worden , maar die stilte is het me waard