Februari 2008 Mama's

Discussion in 'De mama's' started by MissN, Feb 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

Sep 24, 2007
    9,650
    2
    0
    Fit?Wat is dat?
    Nee, ik moet zeggen dat ik me na de bevalling wel snel weer fit voelde. Maar na de curettage (ijzergebrek) is het helemaal terug bij af. Moe, moe, moe en vooral erg duf.
    Ik ben al wel een paar keer buiten geweest en daar knap je wel van op. Ook al even een uurtje wezen winkelen....heerlijk. Dan zie je dat de wereld gewoon door draait en niet alles om de kleine gaat.
    Bezorgheid is ook erg normaal. Dat hoor ik van alle moeders. Ook hoor je dan dat het alleen nog maar erger wordt. Kleine kinderen, kleine zorgen en grote kinderen, grote zorgen. Nou, dan staat ons nog wat te wachten.
    Ik kijk ook nog regelmatig of ze het nog "doet". Heel herkenbaar dus. Is wel steeds minder aan de orde. Ik durf er steeds meer op te vertrouwen.
    Maar ik ben ook nog erg onzeker, begin nu pas een zeker gevoel te ontwikkelen met wat ik doe.

Ik zit weer heerlijk fris op de bank....wat een genot.

2. vivi

vivi VIP lid

Mar 3, 2007
    10,569
    0
    0
    @amma je verhaal komt me bekend voor, ik voel me alles behalve fit, kom wel buiten en merk dan wel dat dat me goed doet dus is misscien een tip om klein stukje te wandelen. ook ik kijk vaak boven zijn bedje om te kijken of bryan nog wel ademt en als ik het dan niet snel genoeg zie hou ik mijn hand boven zijn mondje om te voelen :oops:

Hebben jullie ook zoveel last van hoofdpijn ja echt hoofdpijn kan ik het niet noemen meer een licht gevoel in mijn hoofd, heb ik al bijna 2 weken als ik iets gedaan heb in huis iemand idee waar het vanaf kan komen?

3. sizzel

sizzel VIP lid

Mar 26, 2007
    9,547
    0
    0
    Mrijn, super dat de bv nu goed gaat meid! en lekker van genieten hoor! tis toch iets van jullie tweetjes samen!

Suus, balen dat je je nu niet meer zo fit voelt als voor de currettage. En inderdaad, buiten zijn is heerlijk. Kan er zo van genieten.. balen dat het de aankomende dagen zo'n slecht weer wordt!

fit voelen: ik voel me echt goed! ben na de antibioticakuur echt opgeknapt. Ook de ijzertabletten doen wonderen gelukkig! ben wel nog snel moe, maar verder voel ik me echt goed.. gelukkig maar!

Ik kijk ook regelmatig of Nora nog wel ademt hoor! Weet niet waarom! Maar wordt wel steeds minder hoor dat ik het controleer! Vooral in het begin was het heeeeeel erg!

Kraamtranen, valt hier wel mee! heb dat echt de eerste week gehad. Nu eigenlijk niet meer! ben wel nog steeds super emotioneel.. hoort erbij he!

Hoofdpijn, nee helemaal geen last van!

Nora is trouwens weer lekker rustig! we hebben haar cinababy gegeven en ze slaapt nu weer als een roosje! af en toe komt er onder de dekentjes een flinke scheet vandaan, dus die lucht moet er ook uit! gelukkig heeft ze nu geen pijn meer van de krampjes.

Ik ga zo lekker met manlief op bed liggen tv kijken.. lekker genieten!

Meiden tot morgen!

4. AngelinaZ

AngelinaZ Fanatiek lid

Feb 12, 2007
    1,158
    0
    0
    Ha meiden!

Hier zitten jullie dus! :)
    Nou ik ben ook weer van de partij hoor ;)

Liefs Angel

5. sizzel

sizzel VIP lid

Mar 26, 2007
    9,547
    0
    0
    :D jeeeeeeeeej! :D
    ook angelinaz heeft ons gevonden! :)
    Leuk dat je er bent!
    hoest met jouw en rachella?

6. sizzel

sizzel VIP lid

Mar 26, 2007
    9,547
    0
    0
    oh.. ik ga nu echt lekker op bed liggen!

tot morgen!

7. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Suus, super bedankt! Ben benieuwd of het flesje heel aankomt :)
    Zit met Lune op schoot te typen, wil niet goed. Ze heeft steeds krampjes dus loop de hele dag al met haar rond te lopen en forummen lukt dan ook even niet.. Ben later weer van de partij!

8. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Kraamtranen: niet gehad, ik heb uberhaupt amper tranen gehad tijdens de zwangerschap. Ik heb er sinds de geboorte van Juul 1 keer heel erg doorheen gezeten en dat was toen ik na 2 slapeloze nachten de bv op wilde geven.

Fit zijn:
    Wa's da??? Ik ging top fit de bevalling in, maar na 2 nachten bevallen en daarna 2 slapeloze nachten door de bv ben ik verre van fit. Tel daar de gebroken nachten bij op die iedreen heeft en tel uit je winst... Het lukt me ook maar niet om tussen de middag te gaan lioggen terwijl ik weet dat dat heel goed is oor me. Morgen ben ik voor het eerst de ele dag alleen en dan ga ik heerlijk tijdens Juul haar maratonslaapje van 12 tot 5 ook naar bed. Zal je zien dat ze morgen ineens overdag de hele dag wakker is :confused:

Speentje: Welke BV-babies krijgen al een speentje? Ik begreep van de kraam dat je dat na 2 weken kan proberen, maar op internet wordt ook vaak 6 weken aangehouden... Juulke lijkt meer zuigbehoefte te hebben dan mijn tepels aankunnen en een tut lijkt me een uitkomst.

Bortvoeding: Ik geloof dat Juul vandaag een kilo probeert te groeien... Ze is onverzadigbaar en geeft nu zelfs steeds een mondje terug (weet niet of dat positie is, maar tot gister kreeg ze dat mondje amper binnen...).

9. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Wie is er handig met het maken van een mooie en vooral duidelijke avatar van Juul? Ik heb het ene paar x geprobeerd, maar mijn foto's blijven te groot...

10. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik zit trouwens aan de bv-thee van de tuinen, wat een goor spul zeg! Het bestaat alleen maar uit kruiden en smaakt echt naar! Ik drink er 's ochtends en 's avonds een kop van en ik ben benieuwd of het echt werkt (of zou ik daar nu na koppen al de vruchten van plukken?).

Ik heb nog een krampjesvraag... Juul heeft tot nu toe geen krampjes gehad en ik vraag me af of dat nog kan komen... Ze is nu natuurlijk al wat gewend aan melk in haar darmen en ze is ook aan mijn voeding gewend (al laat ik uiten, knof en kool nog wel staan). Ik wil me niet alvast rijk rekenen, maar het zou wel heerlijk zijn als ze het niet krijgt.

Ik ga zo alvast naar bed in de hoop de laatste voeding van half 10 tot half 11 te kunnen geven zodat ze pas weer komt als Koos naar zijn werk gaat (4.15). Maar goed, een kind laat zich niet plannen heb ik al gemerkt (en dat is knap lastig voor een projectmanager in hart en nieren :D )

11. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Een kind gaat juist dwars tegen je planning in heb ik gemerkt. Plannen lukt vanaf nu een tijdje niet meer :)

Het kan zijn dat de krampjes bij Juul nog komen. Luuk had ze toen hij een dag of 3 was en dat was maar 1 dag. Nu heeft hij ze sinds anderhalve week ongeveer. Uiteraard hoeft het niet maar ik begreep dat rond de 4-6 weken het vaak op zijn ergst is.

12. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ooh, over die bv thee, ik vind het lekker. Ik heb hem van een natuurwinkel, misschien een andere dan jij hebt? Ik heb zelf het idee dat de krampjes van Luuk minder zijn met de thee en mijn produktie hoger maar geen idee hoe dat is als ik het niet zou drinken.

13. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Pfieuw, Lune slaapt. Hoop dat de krampjes wegblijven en ze eindelijk een paar uurtjes lekker door kan slapen. Ik wou dat ik die stomme krampen van haar over kon nemen :(

Mrijn, ik zat je foto's es te bekijken en natuurlijk van Juul te genieten, echt wat een prachtig meiske! Maar ik zag ook die soort slinger die je in haar kamertje hebt hangen, wat een leuk ding! Sowieso een erg leuke inrichting maar vind die slinger ook wel eerug leuk op Lune haar kamertje passen :D Dus mijn vraag: hoe kom je daaraan? 8)

Het kan trouwens best zijn dat Julia geen last krijgt van krampjes, baby's zat die het niet hebben. Maar het kan idd nog wel, is een kwestie van afwachten. Balen trouwens dat die thee zo goor is. Misschien een flinke schep zuiker erdoor? (hoewel, door kruidenthee is dat ook echt niet te zuipen :( )
    Moet trouwens wel lachen om je planning met Juul als projectmanager zijnde :)

14. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    eh.. zuiker moet dus suiker zijn he, sjonge wat een kansloze typfout :)

15. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hey goedenavond meiden! vandaag ff bij dwazie geweest was gezellig we hebben leuke foto,s van de 2 dames :) en daarna naar me ma geweest daar gegeten en nu ff tijd voor mezelf dacht ik maar Gwen lig nu in een deken bij mij ze is klaar wakker :confused: geef niet hihihi ik zeg altijd als ze echt moe zijn slapen ze wel :)

zal ff kijken of ik leuke foto,s kan omzetten en plaatsen zo ;)

hoe is het hier? nog meiden lekker gewandeld :) was mooi weer! en hoe is het met de krampjes enz?

16. vivi

vivi VIP lid

Mar 3, 2007
    10,569
    0
    0
    nog iemand gekeken naar mijn "hoopfdpijnvraag"vind het namelijk best raar dat ik dat heb weet niet of ik me zorgen meot maken.

Nou ben vanmorgen even naar stad geweest en nu heb ik al hele middag buikpijn heel laag in de buik dus misschien toch iets teveel gedaan ga lekker vroeg naar bed en dan sta ik wel op voor de late fles

@joma leuk dat het zo gezellig was met dwaas ik kan ook niet wachten tot we de meeting hebben ben wel erg benieuwd naar iedereen hoor

17. Meiske74

Meiske74 VIP lid

May 22, 2007
    6,571
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Mrijn, Sofie krijgt vanaf de eerste dag al een speentje hoor! Idd hoor je wel eens over tepel speenverwarring, maar ik heb dat nog bij geen een kind van mij gemerkt! Ook Sofie heeft veel zuigbehoefte en wil als ze bij mij gedronken heeft nog wat sabbelen. Dus een speentje vind ik ideaal! Ik heb een speentje van bibi met een ring eraan. Hier doorheen doe ik dan een opgerold spuugdoekje. Dan blijft het speentje beter in haar mond zitten als ze in de wieg ligt (ze ligt nog altijd op haar zij).
    Ga zo maar eens douchen en dan Sofie nog voeden en daarna lekker slapen :D

18. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    @maja: die slinger is van het merk colorique. Hebben vreselijk leuk spul, maar errug aan de prijs. Ik heb hem bij kidsfactory vandaan en daar hadden ze ook nog andere leuke dingen van dat merk.

Klig nu trouwens in bed met een ontroostbaar en woedend apie. Ik schrijf dat ze nog geen krampjes heeft gehad en prompt zijn ze er. Zou 2 x chinees eten achter elkaar dan toch niet handig zijn? Het kan er ook aan liggen dat ze ineens veel meer achter elkaar drinkt. Kga morgen sowieso maar cinababy halen, daar hoor ik jullie allen maar positief over. Werkt dat bij Luuk niet, Dees?

19. joma

joma VIP lid

Jan 24, 2007
    28,689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    uhm licht gevoel zo als jij omschrijft is ook zeker wel een beetje duizelig of zo? anders ff langs de huisarts voor je hb en bloeddruk te meten ;)

20. vivi

vivi VIP lid

Mar 3, 2007
    10,569
    0
    0
    @joma ja licht gevoel en beetje dizzy kun je wel zeggen ben er ook niet gerust op dus kijk het deze week nog aan en idd ga ik anders ff bij ha langs vroeg me gewoon af of ik de enige was of dat er nog meer dames last van hebben

Share This Page