Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    de regel van nu is vanaf 4 maanden. Vroeger was het 3 maanden. In mijn boekje van het cb staat dat ik met 10 weken al fruit kreeg en met 12 weken pap. Met reflux wordt idd vaak aangeraden eerder dan 4 maanden te beginnen. Mijn ka had het er ook over. (zelfs al rijstebloem vanaf 4 weken, maar dat vond ik wel erg vroeg) Daarom denk ik dat het geen kwaad kan. De ka zegt zoiets echt niet als het schadelijk zou kunnen zijn. Wel altijd kijken hoe het kind reageert zei ze toen nog, maar das logisch.

Spugen is hier trouwens zo goed als weg! Heel af en toe eens, maar ja dat kan wel eens.

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    bedankt voor de reacties.

@kinderwagen ik denk dat ik binnenkort maar eens ga proberen wij hebben ook een waar dylan helemaal in kan liggen.

@fruithapje ik ga denk ik komend weekend eens proberen met een lepeltje.

ik ga lekker nog ff tv kijken in bed en dan slapen, dylan ligt net in zijn bedje hij was erg huilerig (van de moeheid)

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    doeg kikkert! Leuk dat je d'r weer was!

4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hey ,

ik denk dat ik ook het weekend ga beginnen met een fruithapje, ook ivm met het spugen enz.. en ik heb ook al een pak rijstebloem van Nutrix met vanille dus ga ff bestuderen hoe en wat...

5. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    goede avond nog even..

eers JOMA.. GEFELICITEERD NOG MET JE VERJAARDAG.. en dat je maar een heeeeeeele oude MAMA mag worden....

@anouk.. pfff meis wat een drama zeg...zou je graag de gouden tip geven... t enige wat ik bij jurian deed om slaap te krijgen is mijn walkman aan (keihard) en ogen dicht.. en laten huilen.. zolang ik m niet hoorde konik er tegen..af en toe oordoppen uit en na veel geduld en stress en eindeloos dezelfde cd luisteren was ie vaak toch na een tijd, soms wel een uur, echt stil...maar dat werkt niet voor iedereen denk ik
    Ben t met suus eens dat hulp bij de ha en door evt medicatie je een hoop rust zult krijgen en dat dit een evt postn.depr. kan voorkomen.. meid je bent een topmams.. vergeet dat niet he.. ligt echt niet aan jou of aan manlief hoor.. kan heel goed karakter zijn.. misschien kan ha of cb ook tips geven om sarah te 'leren' om het dag/nacht ritme wat omgedraaid lijkt weer juist te krijgen...geen idee hoe dat werkt, maar misschien helpt t.. Ik weet nu wel dat mijn stress marijn ook onrustig maakt dus niks doen werkt sowieso niet....KNUFFEL.....

@maja.. heerlijk dat je er weer lekker bent meid...r&r hier begint er nu eindelijk wat meer vermogen te komen.. hij kan er beter tegen sinds 2 dagen..prikkels dan bedoel ik he...

@dees.. EINDELIJK DWAAS UITJE.. heerlijk van genieten he.. twordt prachtig weer...... :D

@Wen...weet t gewoon niet meer :( :oops: ....KNUFFEL DAN IN IEDER GEVAL! (sorry he)

@boney.. GENIET VAN JE VAKANTIETRIP!

@Mrijn.. droogkloot..hahahaha vat t maar op als humorcomplimentje..hihihi ;) :D

@Supermummy... SJONGE....pfff wat een zware tijd zal dat geweest zijn.. gelukkig gaat het nu beter.... Knuffel vanaf hier!

@Amma.. hoest gegaan met Noah in de draagzak? was t te druk of kon ie er goed tegen?

@smetvlek.. hier ook sudocreme.. werkt perfect bij alle huidprobleempjes al heeft marijn nagenoeg nergens last van...

Hier trouwens gisteren echt ongesteld geworden en in vergelijking met een paar weken geleden was dat dus niets en nu dus mijn eerste ongi weer.. best speciaal want vorig jaar werd ik op koninginnedag voor het laatst ongesteld en nu op koninginnedag weer voor het eerst! EN HOE..pfffff ik loop helemaal leeg.. heb vandaag 4 broeken versleten.. ik lek zowat elke 2 uur door...maar tis wel weer een lichte zorg minder...en geen krampen dus TOP!

Gistermorgen samen met jurian op de kar in de optocht hier.. smiddags naar de kermis in de buurt en savonds thuis genikst...vandaag: vanmorgen gerelaxed en vanmiddag heerlijk gewandeld in zwols bos en gegeten bij de Mac..JAM....
    Verder zijn mijn schoonouders nog ff geweest om filmpje van gister (de kar) te bekijken en Marijn.. ach die vind alles prima.. geeft aan wanneer hij wil eten en wil slapen.. kan niet echt een goed ritme ontdekken, maar ik vind het wel goed zo.. als ie jengelt leg ik m in bed.. huilt ie soms ff, maar valt zo in slaap weer.. als ie eerder dan nodig wakker wordt is ie op schoot meteen rustig en brabbelt ie ronduit tot het fles tijd is of soms iets eerder.. ik geef er lekker aan toe.. de ene keer om de 3u en de andere keer om de 5u..ik kom op 5 flessen per dag en hij lijkt dit zo wel prettig te vinden..en als hij tevreden is ben ik het ook.. de rust is weer wat terug gekeerd..
    Jurian is nu bij opa en oma logeren en ik ga nu marijn wakker trommelen om te drinken...

@Fruit/groente.. ik begin altijd rond 3 maanden met af en toe wat en dat bouw ik dan rustig op... gaf m eergister een drupje (letterlijk) danoontje.. 5 minuten later kwam er een boog spuug uit.. dat was duidelijk niet goed.. al vond ie t wel lekker...thoeft ook nog niet.. hij heeft genoeg aan de fles, maar was benieuwd naar zijn gezicht..verrekte geen spier..hhaha...

euh... dat was het wel denk ik.. morgen moet edwin van vroeg tot laat, is jurian bij schoonouders en heb ik hier dus een heeel rustig dagje.. lekker bijtanken...

Tot morgen dus....
    KNUFFEL EN WELTERUSTEN!

6. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ha meisjes,

Joma van harte! Vandaag een SAS-dag waarschijnlijk? :)

Supermummy: wat naar om te lezen dat het jou zo slecht vergaan is, de eerste tijd na de geboorte. Ik hoop je hier volgende week weer te 'zien' en hooop dat het grote genieten dan kan beginnen!

Anoek: jou gun ik het ook zo dat je eindelijk eens mag gaan genieten! Ik hoop dat de arts met een oplossing komt voor jou, maar ik zou niet wteen in welke vorm dat zal zijn. Morgen heb je weer een rustdagje omdat Sarah naar het kdv gaat? Kan je weer lekker wat bijslapen. Sterkte!

Wij hebben weer een lekkere dag gehad. Ik ben vanmorgen gaan paardrijden met een vrienin van me. Ik zou op har betrouwbare paard gaan en zij op haar draak, maar dat liep anders (en dat heb ik geweten 8) ). Het brave paard had een ijzer afgetrapt en zo kwam het dat ik op de draak zat en zij op ene beest van een klant van haar. Voor we goed en wel op pad waren stapte ik nog een rondje in de bak, sprong de draak opzij en was ik al zandruiter geworden... Het is een nogal groot beest dus ik kwam niet bepaald zachtjes terecht, maar gelukkig heb ik spekkies zat! Het ritje daarna ging prima en we zijn heelhuids thuis gekomen. Ik zal alleen morgen wel spierpijn hebben.

Om 14u kregen we vrienden met hun (enorm drukke) zoontje van 3 op bezoek, om 15.30 wipten mijn zusje, zwager en Sanne aan en om 16u kwam Koos zijn 2lingbroertje met vrouw en dochterje van 1,5 spontaan langs... In no time had ik dus een hok vol! Het was erg gezellig en Juul heef het echt super gedaan! Ze heeft om 15u nog een slaapje van 3kwartier gedaan en heeft in haar wiperyje naar het bezoek gekeken en heel erg hard meegebabbeld. Was echt zo gaaf om te zien, iedereen die haar kant op keek, kreeg een heel verhaal te horen.
    Om half 6 was ze helemaal op en heb ik haar boven in alle rust een flesje gegeven en is ze lekker gaan tukken.

Het geeft me zoveel vertrouwen dat Juul het zo goed doet met al die drukte om haar heen. Dat had ik een week of 4 geleden echt nooit geloofd. Ik merk dat het erg belagrijk is om haar op het juiste moment naar bed te brengen en vandaag had Koos dat beter in de gaten dan ik zelf. Dan is ze nog net niet zo moe dat ze gaat jengelen en onrustig drinkt, maar wel moe genoeg om heerlijk tegen mama aan te hangen voor de fles. Ze laat zich altijd nog wel een minuut of 10 horen voor ze slaapt, maar dat ben ik nu gewend.

Wij zijn trouwens over naar 5 flessen en dat gaat perfect als ze niet teveel van haar eigen schema afloopt. Vanochtend was de eerste voeding om 6u, toen om 11.15, 14.00 en om 17.30. Ik ga haar straks nog een voeding geven en dan hoop ik dat ze om 6u weer komt. Gister kwam ze al om 3.30 en dan loopt de hele dag dus anders en kom ik weer aan 6 flessen.

7. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @debora... werken.. kan me voorstellen dat je finn mist hoor.. moet er zelf nog niet aan denken, maar dat hoeft gelukkig ook nog niet...

@suus... jij ook weer aan t werk binnenkort... moeilijk he.. maar voor mezelf weet ik dat t na een paar dagen al beter gaat hoor.. zeker als tess t goed doet die dagen...anders wordt t lastiger.. maar dat komt vast goed.. zeker nu het helemaal zo goed gaat...maar snap je zeker wel hoor...

@Mystery.... meid.. verbouwen... twordt vast errug mooi... ben benieuwd hoe t wordt....Fijn dat t goed gaat met jullie... maakte me al een beetje bezorgd...THNX voor je berichtje hier en succes nog ff met verbouwen.. wel een foto sturen he naar hier als het tandje bij Bryan doorkomt...

@Kikkert.. druk druk druk...doe maar rustig hoor en geniet lekker van je vrije week....kun je weer lekker meebeppen...KNUFF

@dwaas....Geniet lekker van zaterdag he.. ff helemaal niks en bijkletsen met DEES....

volgens mij heb ik nu wel echt iedereen gehad....
    zo niet dan nogmaals SORRRY en nu Hup naar boven...

truzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

8. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    goeie morgen meiden

achter 20minuutjes gaan ze beginnen aan onze woonkamer vloer "spannend ;) " ik ga denk ik naar mijn ouders want ik zit anders toch alleen maar in de weg.

fijne dag en geniet van het weer (hier schijnt namelijk de zon volop)

knuffel

ps de komende dagen zal ik niet echt online zijn ivm met de nieuwe vloer en de rotzooi ervan ;)

9. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    goodmorning

@kikkert.. meid fijne dag bij je ouders en tot als de vloer klaar is he...knuf

hier een prima nacht gehad.. Marijn kwam volgens mij rond 6.15..

Edwin heeft m met fles bij me neer gelegd..ik ben langzaam wakker geworden..daarna nog ff heerlijk met z'n tweeen in het grote bed gekeuveld, toen weer naar zijn eigen bedje.. heeft kwartiertje gehuild en ligt nu weer lekker te slapen.. Lisa werd toen wakker en we zijn saampjes naar beneden gegaan...

Vandaag.. weinig op de planning...wat standaard gepoets en genieten van het mooie weer.. al wordt het niet echt warm vandaag..de zon schijnt iig volop hier...

Jullie nog bijzonderheden vandaag?

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    euh.. WORD S WAKKER ALLEMAAAAAAL!

11. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    owh.. alarm gaat af... nu al?

12. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    dank je voor al jullie knuffels, heeft geholpen en goed nieuws....... Sarah was gisteren zo moe dat ze heeft geslapen van 23.00 tot 6.30 Super! Wat ben ik trots op mijn meisje.
    Morgennacht gaat ze een nachtje naar mijn ouders want die vonden het nodig dat wij eens een keer goed konden slapen. Ook al zo lief

Mrijn, geweldig dat Julia het zo goed doet, en dat meepraten, echt mooi om te zien is dat.

kikkert hoe is de vloer geworden?

Mystery, wat zijn jullie aan het verbouwen? Je hebt het vast wel gezegd maar weet het niet. Krijg je straks weer een ´nieuw´huis

supermumy, dikke knuffel voor jou, hoop dat het beter gaat me je.

DEes en dwaas, lekker dagje morgen en de zon gaat schijnen dus lekker buiten zitten.

Ik ga nog even terug naar bed, heerlijk tot een uur of 11 luieren. Sarah is bij het kdv, ze vind het daar echt superleuk!

Liefs Anoek

13. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    goedemorgen meiden!

hier ff snel, ga zo naar mijn werk! joeppie :( ben nog lekker verkouden en Gwen ook zo zielig , alles piept bij haar als ze huilt , hoesten , niessen enz en alles zit dicht :( huisarts gebeld en Marcel kan Vanmiddag om half 5 tussendoor met haar komen ;) hoop dat ze wat krijgt !

nou ik ga er van tussen en als een speer weg om 10 uur moet ik beginnen en heb geen zin wil bij me meissie blijven en zelf met haar naar de dokter :rolleyes: maar helaas .......... nou meiden fijne dag allemaal!

Kuss Joma

14. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Goeiemorgen dames van het goede leven,

hier weer een prima nachtje gehad. Al dacht ik vanmorgen stilletjes langs haar kamertje te sluipen...helaas.....was nog niet beneden of ze begon te jengelen. Al om 7.30....toch laten jengelen tot 8.00 en toen tutten. Nouja tutten, zij heeft gespeeld en ik ondertussen gebeld.
    Eerst de kno voor mezelf, heb namelijk alweer een aantal dagen een oorontsteking....bah bah bah, word er niet goed van.
    Daarna een huisarts die er vandaag WEL was (6 verschillende gebeld) voor Tess. Toch even de plek na laten kijken en vragen wat hij adviseerd. Om 10.30 moet Tess naar de HA (gaat met Jan) en ik fiets dan naar de kno. Gezellig allebei naar de dokter, wat een dag.
    Ik hoop dat Tess niet helemaal van het padje af is daarna. Ze mag pas tegen 12.00 voeding, dus we moeten rekken. Ben benieuwd.
    Ik laat jullie weten hoe het gegaan is.

Wat leuk al die hapjes. Er zijn veel van jullie die nu (al) beginnen. Zal hier ook niet meer lang duren.

Joma, fijn dat je een leuke dag hebt gehad.

Ichtus, dus het gaat echt de goede kant op met Marijn, super zeg! En relax ze vandaag!

Zo Anouk, dat doet ze goed zeg! Vandaag even bijtanken en morgennacht even flink bijslapen. Dan kun je er weer een heel stuk beter tegen.
    Ik hoop dat Tess het ook zo leuk op het kdv gaat vinden.

Kikkert, ik hoop dat de vloer mooi wordt en dat jullie weinig last hebben van de rommel.

Mrijn, auw auw auw of valt het mee?
    Wat goed dat Juul zo geleerd heeft met de prikkels om te gaan. Ik merk dat het hier ook steeds beter gaat. Maar ik kan haar nog niet langer dan een half uur bij bezoek zetten, dan is de koek toch echt op. Wat fijn dat Juul dat wel kan volhouden. Maakt het voor jullie ook makkelijker.

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    succes suus.. hoop dat jullie snel beter zijn..

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh meiden!

Suus, succes bij de kno en voor Tess bij de ha. Lekker dagje voor jullie zo..
    Joma, leuke dag gehad dus, fijn! Wel balen dat jij en Gwen verkouden zijn. Extra sneu voor zo'n kleintje.. Geef haar maar een dikke knuffel van mij en Lune ;)
    Anouk, gaat de goede kant op! En lekker doorslapen dus morgen, doet je vast goed zo'n lange nacht :D
    Mrijn, wat goed dat Juul zo goed met prikkels leert om te gaan! Kan ze Lune ook een les geven? :)
    Ichtus, was het loos alarm?Kikkert, succes met de vloer, spannend!

Mensen vergeten? Snorrie.. :oops:

Hier ook een goede nacht gehad! Lune heeft geslapen van 22.30u tot 7uur. Keurig dus! Had het wel verwacht want gisteravond was ze steeds heel verdrietig en huilen terwijl ze normaal al om 20.30u ligt te pitten.
    Ze ligt nu te jammeren in de box, ik zal even een fles klaarmaken.

tozzzzooooo!

17. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    nee speel elarm maje..haha..om half 10 maar fles gegeven en nu ligt ie net weer te slapen..

ik ga vanmiddag zijn bedje hoog opmaken.. ik vind m steeds boven in bed.. matrozen bedje dan wel, want wil natuurlijk geen risico lopen dat ie naar onder zakt...

zo hier iedereen nu gewassen en aangekleed enzo...straks nog heel ff naar de stad boodschapje halen..en verder niet veel...

Eten vanavond wordt ook niet veel bijzonders.. als jurian nog een nachtje blijft logeren moet ik alleen voor lisa en mij koken.. dat werkt niet.. of ik kook meteen voor morgen.. denk dat ik dat maar ga doen..scheelt morgen weer...

18. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Goedemorgen!

Ik was vanochtend gewoon helemaal verbaasd... Fenne was gisteren nog wat onrustig na de prikjes dinsdag en Koninginnedag woensdag, dus om half 8 was het echt klaar en wilde mevrouw slapen (normaal gaat ze om half 9)... ze wilde ook niet echt actief meer drinken want vreselijk moe, dus mijn vriend en ik zeiden al tegen elkaar dat ze vast om 1 uur ofzo wel weer zou komen vannacht... nou dat werd dus 6 uur vanochtend... ze had dus 10 uur achter elkaar geslapen! Ik was om 10 uur gisteren gaan slapen, dus had ook keurig 8 uurtjes achter elkaar geslapen, voor het eerst sinds de geboorte!
    Om half 7 lag ze er dus weer in vanochtend en dat heeft ze nog volgehouden tot 10 uur... als ze dit nou eens altijd gaat doen vanaf nu! :) :)
    Om half 10 vanochtend zaten mijn borsten zo vol dat ik 250 cc :confused: :confused: heb gekolved en Fenne dus de fles heeft gehad net...
    Ik ga vandaag oefenen met flessen van steeds 140 cc, kijken hoe lang ze na zo'n fles weer honger heeft, zo kan ik een beetje inschatten hoe we dit gaan doen als ik weer ga werken de 13e... hoop dat ze steeds 4 uur redt, want dan hoef ik maar 2 keer te kolven op het werk...

zo, ego verhaal... sorry!

zo even terug lezen.... :oops:

19. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Goedemiddag,

Heb alle dagen wel meegelezen, maar gewoon geen tijd om veel te reageren. Hoop dat dat vanaf maandag weer wat beter gaat lukken.

Hier gaat het super goed met Ilse, ze is al een paar dagen echt super gemakkelijk en zelfs het huiluurtje slaat ze over. Ben echt volop aan het genieten.

Hebben jullie ook zo'n zin in het weekend als het echt van dat heerlijke weer gaat worden.

Ik zit echt in dubio (?) Ben in 2006 geopereert aan mijn heup, toen 3 maanden rolstoel, daarna nog 6 maanden met krukken. Nu heb ik na de bevalling weer aardig wat last, durf het ook niet tegen mijn mannetje te zeggen. Ben zo bang dat als ik bel en langs moet voor controle het misschien niet helemaal goed is, dan begin ik weer van vooraf aan. :cry:
    Maar kan 's avonds echt geen stap verzetten. Bah. Ben zo blij dat mijn meisje 7 mei voor een echo van haar heupjes mag, en duimen dat ze niet die klote heupen van mij heeft gekregen.
    Nou genoeg geklaagd, ga maar eens kijken hoe de bank ervoor staat. :(

20. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Dees: leuk, een date met Dwaas... heel veel plezier samen!

Debora: Finn al aan de groente ja? Fijn dat ie het zo lekker vind zeg... Ik probeer toch zeker tot 5 a 6 mnd te wachten, maar met BV is dat nou eenmaal anders...daar zitten de groentes die mama heeft gegeten al in hihi...

Kikkert: fijn dat het zo goed gaat en dat Dylan ook lekker op zijn eigen kamertje slaapt... Was ik helemaal vergeten te vertellen hier, maar Fenne dus ook sinds een week! Joehoe!

Mystery: super dat Bryan klokje rond slaapt...genieten zeg!

Joma: hihi... je schrijft op donderdag dat je een gezellig en druk WEEKEND hebt gehad... beetje in de bonen meid? ;)
    Maar fijn dat je het leuk hebt gehad... nog veel verjaardagscadeautjes gehad?

Ichtus: ongesteld... kan me voorstellen dat het een opluchting is! Ik trouwens nog helemaal niet geweest... en dat na 10 weken... hmmm, zijn er meer BV dames die nog niet ongi zijn geweest?

Mrijn: zo hey, drukke dag gisteren, maar volgens mij heb je wel genoten... en fijn dat Juul het zo goed doet!

Suus: succes bij HA en KNO vandaag!

zo kleine meisje begint nu weer genoeg van slaapje te krijgen, ga haar even ophalen...
    x

Deel Deze Pagina