Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    hey meiden

allemaal lekker aan het genieten van de zon
    hier is net het bezoek weg was heel gezellig, straks komen mijn pap en mam misschien nog ff.

@suus heeft zeker impact op mijn leven gehad oa. psychiatrische inrichting waar mijn moeder gezeten heeft en div opnames in ziekenhuis enz enz ook zijn mijn ouders 10 jaar gescheiden geweest maar gelukkig wel altijd vrienden geweest maar eerlijk moet ik zeggen ik ben er voor mijn gevoel wel sterker uitgekomen had ook anders kunnen zijn he.

@anouk ik gebruik friso extra ben begonnen met 1 schepje per voeding dus dat zou je eventueel kunnen proberen en als dat niet genoeg is langzaam opbouwen maar kan goed dat ze 1 schepje per fles genoeg vind, maak jij de voeding per 24 uur? dan gewoon 5 schepjes (ga uit van 5 flesjes ;) ) hier heeft dat goed geholpen moet ik zeggen.
    Wat fijn dat je ff lekker uit bent geweest en goed geslapen hebt vannacht zal je wel goed gedaan hebben he, en idd super dat sara zo goed doorgeslapen heeft netjes he.

Nou voor iedereen dikke knuffel ga snel weer genieten van de zon

2. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    oja korte mouw hier vandaag ook hoor ook kort broekje moet wel zeggen dat het bij ons achterom snel warm is en bryan staat onder de overkapping en daar word het nogal heet, ik heb zon vliegennet over zijn wagen gelegd was eigenlijk van het vorige huis voor het raam en hadden we nog over nou nu word het nog eens gebruikt :)

3. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hallo!

hier een fijne dag! Voel me vandaag weer eens goed!
    @korte mouw: Finn heeft nu een romper met korte mouw, met daarover een t-shirt met lange mouw. Best een fris windje hier... We zitten nu in de tuin. Hij ligt in de wagen tegen de wind in, en niet in de directe zon. Moet nog zo'n net halen en ook een parasol.
    Vanochtend heeft ie bloemkool gehad! wahaha dat koppie! was minder lekker dan worteltjes, maar wel steeds die mond open doen, en niks uitspugen!
    Ik ga denk ik ook friso extra proberen, want hij heeft gister en vandaag 2 x een fles van 200 cc gehad. Dan gaat ie dus over de liter heen... en bloemkool en dan nog honger om de 4 uur! Hij krijst dan echt alles bijelkaar..

@vivian: he bah zeg, wat erg voor je moeder en voor jullie zeg! Das echt een impact op je jeugd, ja.

@Mrijn: he goed van Juul zeg! en idd fijn zo'n camera babyfoon!

@daisy: GEFELICIFLAPSTAART

@anouk: Zo fijn van je ouders meid! en dat je jullie ook goed heeft gedaan!
    @maja: fijne dag! komt vast allemaal goed!

@suus: oooh wat een leuk meiske! Echt een schatje hoor! En idd je kunt je bijna niet meer voorstellen dat ze ook zo klein waren!

En toen wist ik het niet meer... Sorry!

4. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    het is een natuurtegel met div. kleuren grijs en een beetje glitterachtig.

5. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    ik heb appel 2 dagen geprobeert, en vandaag banaan maar dit vond dylan niet zo lekker volgens mij. ik heb het fruithapje tussen de voedingen gegeven rond 12uur.

6. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @daisy vanharte met je verjaardag!

7. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    meiden wat doen jullie de kleintjes aan met dit weer? ik vind het heel moeilijk in te schatten.

dylan heeft vandaag thuis (binnen) een romper met lange mouw en een driekwart broekje aan gehad en toen we naar buiten gingen een t-shirt met korte mouw over de romper.

8. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    @fruithapje hoeveel geven jullie? ik geef een paar lepeltjes niet meer.

@warmehap hoeveel geven jullie daarvan? geven jullie het gewoon tussen de flessen of vervangen jullie een fles?

9. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    zo ik ben er weer vandoor ff naar de wc, dylan zijn flesje maken en nog ff naar buiten het is zo lekker buiten! nog ff genieten want morgen moet ik weer werken :( (geen zin in)

knuffel

10. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    hmmm, even advies nodig
    Door het goede slapen ligt het schema (nou ja, ons schema meer) in de war.
    Fles gehad om : 8.15 uur, 12.15 uur, 16.15 uur maar nu... zal ik toch maar om 20.15 en dan afwachten of om 19.00 en dan 23.00, dilemma, weet niet zo goed wat ik heirmee moet. Als ik 20.15 uur aanhoudt zit ze vandaag op 4 flesjes en dat is te weinig maar moet ik gaan proppen?

Liefs

11. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Moeilijk Anouk. Mijn ka zegt niet wakker makan voor een voeding maar dat is hier ook weleens vogelen voor de laatste voeding hoor :(

12. 40plusmama

We hebben Luuk vandaag in de tummy gedaan. Ging hij staan in de tummy en hij vertikte het om te zitten :) . En ouwehoeren en lachen dat hij deed, lolsmurfje :) . Uiteindelijk is hij toch gaan zitten en heeft heerlijk zitten dobberen.

13. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zo, ben ik weer. Nou, het zit er gelukkig op. Ik kon een gemaakte glimlach produceren, maar verder kreeg ik niets mijn strot uit. Uiteraard ging het 3 uur lang over hen en ze vroegen niet eens naar Tess?!?! En toen ze beneden prutjes liet kreeg ik een lading advies waar ik helemaal niet op zat te wachten. Ook kon ik merken dat ze echt helemaal niets van Tess weten, want ze gaf advies wat nergens op sloeg als je weet wat Tess drinkt en medicatie e.d.
    Ook begonnen ze over een vakantie met z'n allen, heb er maar niet op gereageerd.
    Toen ze weg waren heb ik boven een potje gejankt, nog het meest omdat ik baal dat ze hier weer over de vloer komen....bah!

Tess was na de voeding van 13.00 erg jengelig. Niet echt huilen, maar af en toe even 5 min. jengelen. Weet niet wat haar dwars zit, maar kan een sprongetje zijn. Want toen ze net beneden op de bank bij ons lag, was ze constant aan het kirren. Dat kon ze nog niet..... Echt hele hoge schelle geluiden en dan tegen mij in, lachen joh! Echt een aandachttrekkertje hoor.

Nu even koken en daarna de spullen voor morgen klaarleggen. Voor het eerst een ochtend naar het kdv....pffff....ben heeeeeeeeel benieuwd. Heb het boekje klaar, dus we zullen zien.

14. 40plusmama

Oooh Suus, ik kan me je gevoel zo goed voorstellen wat betreft je schoonouders. Petje af hoor hoe jij het allemaal doet!

Morgen spannende dag dus, succes alvast.

15. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Thanx, lief van je!
    Het kost me zo enorm veel moeite en het meeste nog dat Jan zo enthousiast doet. Maar ik snap dat heel goed van hem, maar kan mijn afgunst niet in bedwang houden. Ik hoor ook in alles wat ze zeggen een steek onder water. Zal dit ooit nog beter gaan? Als mijn gevoel zo blijft gaat Tess dat op den duur echt wel merken. Hoe ik tegenover haar opa en oma sta.
    Jemig, wat steken mijn ouders ineens gunstig bij hen af....ha ha ha.

Ik had nog een dilemma, want op de donderdag gaat Tess naar mijn moeder. Tussen 4 en 5 komt Tess altijd voor de voeding en je kunt het wel een half uurtje rekken maar langer niet. Op donderdag draai ik een multi-disciplinair-leerlingoverleg, die ik voorzit. Kan dus niet eerder weg. Vaak loopt dit wel uit, dus tussen half 6 en 6. Ik had al zoiets van "dat wordt duidelijk maken dat we tot 17.00 hebben en dan naar oma sjeezen". Maar als ik dat ging berekenen, dan kon ik op z'n vroegst om 17.45 bij haar zijn. Nou, dan moet Tess nog mee en kan ze pas om 18.15-18.30 de fles krijgen. Dat trekt ze nooit. Gisteren uitgelegd aan mijn moeder en ook verteld dat we eraan denken dat ik die dag op de fiets naar het werk ga en Jan de auto mee (kan om 17.00 bij haar zijn).... Zei mijn moeder ineens "weet je wat, je laat haar mooi tot 21.00 bij ons, dan kunnen jullie rustig eten en nog een boodschapje doen ofzo...."
    Lief he, nou dat neemt een hele zorg weg en dan zit ik ook niet zo op de klok te kijken op het werk!

Maar jij hebt dus nog niets gehoord op de mail? Wanneer had je het verstuurd?

16. 40plusmama

27 april is de mail verstuurd. Wel typisch mijn schoonmoeder hoor want ze kan niet tegen kritiek. En ondertussen maar klagen over ons tegen anderen. Ik heb het zo met haar gehad. Ik hoor trouwens ook in alles steken onder water maar Olaf ook. Ze maakt ook elke keer rot opmerkingen tegen 1 van ons of allebei. Oude koeien uit de sloot halen is ze ook goed in en Olaf is de laatste keer dat we daar waren ook al uitgevallen. Het kwartje valt blijkbaar niet.

Mijn moeder is heel anders. Ik kan het tegen haar zeggen als iets me niet aanstaat en ze zal daar zeker wat mee doen. Soms ook pas na een paar keer zeggen of boos worden maar ze doet er wat mee. Ook kan je met mijn moeder een normaal gesprek voeren, zelfs als dat een wat minder leuk gesprek is.

Lief zeg, dat jullie in alle rust kunnen eten en boodschappen doen. Moeders zijn zoveel leuker dan schoonmoeders (meestal) :)

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hier in ieder geval wel ja!

Jullie raden nooit wat ik net vond toen ik de wokpan pakte......raad maar.

18. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Goedenavond...

daar gaat de grote geheugen test weer :) :

Suus: wat een mooi meisje is Lies zeg... en ook al zo veel haartjes!
    Knap dat je je schoonouders hebt overleefd vanochtend! bah... wat een mensen zeg!

Dees & Dwaas: wat leuk dat jullie het zo gezellig gehad hebben gisteren... zijn er al foto's ergens?

Korte mouw: Fenne krijgt nog geen korte mouwen of korte broek aan... ik doe of romper zonder mouw met shirt lange mouw... of een romper met lange mouw met een shirtje met korte mouw er over...

Muggennet: heb je die echt nodig als je gaat wandelen dan? :(

en nu ben ik het kwijt... schandalig hoor!

ben trouwens wel benieuwd hoe Boney het heeft... die heeft wel geluk met het weer zeg!

oh ja en supermummy was al even hier... welcome back meis... en wat een lieve foto heb je als avater! komen er snel grotere foto's?

hier dagje thuis doorgebracht... mijn vriend is gisteren door zijn rug gegaan (tijdens tuin uitgraven) en ligt dus op de bank... hij kan niet eens Fenne uit de box tillen zo'n pijn heeft ie... echt zielig! :(

maar wat een heerlijk weer he?! tis dat vandaag de winkels dicht waren, maar morgen gaan we zeker barbequen!

oh Fenne heeft ontdekt dat ze handjes heeft en slaat met een enorme glimlach tegen de speeltjes van de speelboog aan! Zo leuk! :)

zo nu ff thee zetten... x

19. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    :-k

20. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487