Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Hm, heel raar maar ik heb naast mijn oog een heel klein bultje. Luuk heeft naast hetzelfde oog ook een klein bultje (soort wittig klein bultje, lijkt op een heel klein puistje ofzo). Maar hoe kan dat nou.....toeval?

2. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Goedemorgen lieve meiden:

Zo heb even terug gelezen wat kunnen jullie kwebbelen zeg maar het valt wel op dat het mooi weer is he.

Dees:tja wat moet je nu denken he van zo'n mailtje.
    mijn schoonmoeder tja leeft die eigenlijk nog?
    we hebben al erg lang niets meer gehoord en hebben wel een geboortekaartje gestuurd.
    we hadden al niet verwacht wat van dr te horen aangezien ze ook nooit naar mijn andere 2 heeft omgekeken.
    tja als je niet in dr straatje past dan kun je oprotten zeg maar :evil: :evil: :evil:

Maja: meid knap van je hoor dat je weg bent gegaan.
    ach een uurtje dat is zo weer voorbij en wie weet heeft ze het wel hartstikke goed gedaan meid
    ben erg benieuwd naar je ophaal verhaal.
    kan me heel goed voorstellen hoe moeilijk het moet zijn hoor.
    hier heeft afgelopen zaterdag mijn beste vriendin opgepast op de jongste 2 en dat voor het eerst in hun beiden leventjes.
    vond het ook erg moeilijk maar hetwas erg goed gegaan dus zeker weer voor herhaling vatbaar!

Wen: voorkeurshouding tja die heeft jimmy ook gehad als baby en kreeg fysio destijds aan huis.
    keano heeft er ook 1 maar merk nu wel dat het goed bijtrekt en dat hij nu goed beiden kanten opkijkt.

Prikjes: hier moet keano as woensdag voor prikken nummer 2.
    ik heb vanmorgen af moeten bellen omdat ik geen vervoer heb om er te komen en de bussen rijden om het uur en aangezien het in een ander dorp is.
    nu bleek dat er een taxi zou moeten rijden en dat dit vergoed wordt door de zorgboog ze zouden me deze ochtend terug bellen dus ben benieuwd en anders moet het echt op een andere keer helaas.

Hier een goede nacht gehad om 8uur ging keano erin en sliep tot vanmorgen half 6!
    jeetje zeg wat kan die slapen en zit nog netjes op 5 voedingen. nog 3 wkn dan zou hij fruit en groente mogen maar ik betwijfel of ik het wel zou doen. als hij net als nu netjes doet op zijn voedingen wil ik er eerlijk gezegd nog even mee wachten tot 6mnd.
    dit ook ivm zijn darmpjes.
    maar moet zeggen al ruim 2wkn geen krampjes meer gehad dus deze voeding is echt ideaal.
    ook heeft hij zijn handjesontdekt en kletst graag. gistermiddag nog flinke babbels gehad tegen mijn buurvrouwtje. erg leuk!
    ook hebben we een nieuw speelkleed aangeschaft de rainfoerest van fisher price.
    echt een geweldig ding en keano ligt er heel graag onder.
    ook kan hij zich perfect vermaken in zijn uppie ideaal dus.
    ben echt zo blij dat hetnu eindelijk goed met hem gaat meiden.
    zo kun je gewoon veel meer van je kindje genieten.
    en de andere 2? die hebben er ook vrede mee.

3. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Moest echt even bijkomen. Och, wat heb je dat prachtig omschreven en ik vind je een BIKKEL, meid! Super goed van je! Echt alle veren die ik kan vinden steek in bij jou in de k**t.
    ZOOOOOOOOOOO HERKENBAAR!
    Ik hoop dat je zo haar aantreft met een big smile.

Ichtus, kleine potjes hebben idd grote oren. Zoiets snijdt echt door je ziel, maar gelukkig hebben jullie hem duidelijk gemaakt hoe welkom hij is. En dat zal hij ook vast voelen, want dat voel ik al door het digitale web heen!
    Zullen we met z'n allen een boek schrijven over de emoties die het achterlaten van onze beebjes met zich meebrengen?
    Zal een massa verkoop worden, want volgens mij kent elke moeder dit gevoel.

Dees, je gaat toch niet gelijk volledig aan de bak? Langzaam opbouwen hoor.... En we staan met z'n allen klaar om jou op te vangen. De komende weken zullen in het teken staan van ervaringen omtrent het achterlaten van de kids. Komt weer een moeilijke tijd aan....

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Lianda, wat fijn allemaal! Ben zo blij voor jullie. Op deze manier is het gewoon zwaar genieten met z'n allen! Je merkt vanzelf wel wanneer jullie toe zijn aan de hapjes, maar dat hoef ik jou als ervaren moeder niet uit te leggen.

5. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    inderdaad suus ik zit echt te denken om het zolang mogelijk uit te stellen omdat ik toch bang ben ivm zijn darmpjes.
    het gaat nu juist zo goed daarmee en ik ben bang dat ik weer problemen aanhaal als ik hem dan al potjes geef.
    de oudste 2 kregen al met 3,5mnd potjes en hadden nooit geen krampjes ed.
    keano heeft nu eenmaal gevoelige darmen.
    het is ook een heel ander kindje.
    hij slaapt ook veel meer dan hun deden op deze leeftijd.
    ik ga het gewoon zo lang mogelijk uitstellen en ach tot 6mnd is de fles alleen ook prima.

6. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @suus.. ervaring of niet.. denk dat lianda het met me eens is dat ook ervaring soms niets zegt.. alle kids zijn gelukkig anders, maar soms kan ik wensen dat ze allemaal hetzelfde zijn..in ieder geval de eerste tijd dan he.. dan weten we tenminste wat we kunnen verwachten!
    maar ook voor de nieuwe mama's het beginnen met hapjes en bijvoeding wijst zich vaak vanzelf en met een beetje hulp van de potjesomschrijving en het cb red iedereen zich er wel mee...
    als ik het zo terug lees klinkt het wat beleren, maar zo is het zoooooooooooooooo niet bedoeld...weet je wel he..

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Snap heel goed wat je bedoeld. Het is idd voor ons allemaal weer een (nieuwe) ontdekkingstocht. Maar ben je nu nog net zo onzeker als bij de eerste 2 kinderen dan? En durf je nu niet beter op jouw moederinstinct te vertrouwen, het heeft immers al uitgewezen dat het twee gelukkige kinderen op kan leveren.

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    zo wat is er al lekker gekletst.

ichtus; wat die kleine kinderen al allemaal horen en begrijpen. Dat wordt idd oppassen. :D

Maja; knap hoor niet huilen bij het kdv. Hoop dat ze je met een stralende lach tegemoet komt.

Meiden wat schrijven jullie allemaal geweldig. (helemaal omdat ik dus echt geen schrijver ben. :D )

Ben al terug an het shoppen, nou sms man net dat hij thuis komt lunchen, denk dat ik de helft maar vast in de kast dump, heb echt teveel gekocht. :oops:

De schade;
    Jurkje hema,
    sokjes hema
    romper hema

3 rokjes prenatal
    5 shirtjes prenatal
    boekje woezel en pip deel 1
    3 van die luierbroekjes met roesjes op d'r billen. :)

Alles maatje 62, twijfel alleen hoelang ze dat nog aan kan.
    Ze woog gister 5040 gram. en 61 cm. Hoop voor haar dat ze altijd zo'n lijntje houd, haha.

tot later ga de bonnen opruimen.

9. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Uiteraard herken ik ook een heleboel en ben ik een stuk minder panisch en bezorgd als bij de eerste. Het vertrouwen op mijn instinct gaat me een stuk makkelijker af, maar ook dat wordt vaak weer op de proefgesteld.
    het blijft nieuw, maar dat is dan ook weer het unieke van ieder kind.

10. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @debie.. dat doe ik dus ook altijd.. snel in de kast en bonnetjes onderin de kliko...hahahahaha
    Hoe leuk herkenbaar!

11. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb even advies nodig. Ik heb Luuk om 11 voeding gegeven en weer in bedje gelegd. Om 14.15 moet ik hier vertrekken. Wat zal ik doen, hem om 13.30 wakker maken en voeden of om 14.00 uur wakker maken, aankleden en hem in het ziekenhuis ergens tussendoor voeden?

12. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Hallo allemaal! Ben ik ook weer eens eventjes!
    Was even nieuwsgierig hoe het hierzo gaat!
    Nog nare dingen gebeurd? Ik hoop het niet!

Hier gaat alles goed! Aaron is nog steeds een vrolijke gezonde vent :D. Hij kan zelfs al mooi rechtop zitten! Hij leert echt snel!
    Fruithapje ook al geprobeert! Meneer zat te smullen! Alleen de volgende dag zat hij onder het eczeem... Dus het volgende fruithapje krijgt hij voorlopig nog maar niet!
    Hij groeit ook hardstikke goed! Hij is bijna al 6 kilo!

Ik lees dat sommigen veel moeite hebben om weer aan het werk te gaan en hun baby bij de oppas achter te laten! Wat ben ik blij dat ik dat niet hoef! Ik ben lekker thuismoeder, en mag heerlijk de hele dag moederen over mijn kleintje!

Nog even een kleine reactie :)
    @Dees: Ik zou hem om half 2 gaan voeden, dan zit er toch al 2 en een half uur tussen, en dan zit je niet straks met een huilende baby! :)

Veel liefs, voor iedereen en alle baby's hier!

xxx Thirza

13. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Zo, weer terug. Lune opgehaald, naar het cb geweest, Lune de fles en naar bed gebracht. Wat een ochtend. Ben kapot! haha

Ik kwam haar dus ophalen en ze zat bij de leidster op schoot. Ik kon zien dat ze doodmoe was. Ik vroeg hoe het ging..: 'Tja, op zich wel aardig.. Ze is wel onrustig he? En wou ook niet slapen..' Nee, dat had ik wel verwacht. Ze waren dus niet heel enthousiast. Ik had er niet heel veel moeite mee, kon haar tenslotte weer meenemen! Toen naar het bureau waar ze zich van haar beste kant heeft laten zien. Ze waren heel tevreden. Lune lachte, volgde goed, hoofd stoer omhoog, trappelen enz. Een modelbaby zeiden ze. Weinig achterstand ondanks dat ze prematuur is. Ze woog 5730 gram. Nog steeds best een klein ukje dus. En ze is al over de 4 maand.
    Ik heb met hun ook even besproken dat ik tegen de creche op zag en me afvraag of het goed voor Lune is. De wijkverpleegkundige is al eens bij ons op bezoek geweest omdat Lune thuis ook steeds zo onrustig was en kon zich voorstellen dat Lune moeite heeft met de creche en prikkels en andere omgeving en andere mensen. Maar ze doen natuurlijk geen uitspraken van 'je moet dit of dat doen'. Maar liet wel doorschemeren dat sommige kindjes beter af waren in een rustiger omgeving. Naja, we zien nog wel even.

Lune huilt steeds, ik heb niet ingebakerd omdat ze prikjes heeft gehad maar ga dat toch maar wel even doen denk ik. Zo slaapt ze ook niet. Ga ik wel wat vaker kijken. Ik kom straks weer en ga even jullie geklets lezen!

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    meiden, wat goed vanjullie met jullie wendagjes en creche verhalen. jullie doen het wel ook al vinden jullie het moeilijk. Goed hoor!

Dees, als je weer aan het werk moet (ik noem het maar even moeten) begin je toch wel rustig met een paar uurtjes hoop ik en als het niet gaat: weer naar huis! Alleen jij bepaalt wat er gaat, niet de bedrijfsarts, die kan goed l.llen vanachter zijn bureau.

Maja, voor Lune is het ook wennen, duurt misschien even en dan vind ze het vast super en jij gaat je er ook wel beter bij voelen.

Suus, hoe is het met jouw kdv verhaal? Voel je je er al beter bij?

Heb even vraagje over ritme........ ik probeer SArah om de 4 uur de fles te geven, maak haar er ook voor wakker. Nu lees ik dat er kindjes zijn die al vanaf 8 uur naar bed gaan, hoe zit het met jullie schema´s? Zit erover na te denken maar snap er gen bal van, haha, hoezo, dat wil ik ook!

Ga even boodschappen doen, Sarah ligt al in de wandelwagen dus kan zo met haar de deur uit.

Liefs

15. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    anoek; Weet niet hoe het met flesvoedingsschema's gaat, ik geef bv. Hier gaat ze tussen 20 en 21 uur naar bed en komt dan tussen 7-8 uur 's ochtends weer. Voed voer de rest dus op verzoek en leg gewoon aan wanneer het mij uitkomt. Ze is dan trouwens wel de hele dag beneden.

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @dees.. beetje laat, maar ik zou m niet wakker maken.. in de auto stlapen de meesten lekker(weet niet hoe luuk daarmee is) en dan kun je in het zh voeden.. bij mij is het minimaal om de 3u nl, maar dat is weer bij iedereen verschillend.. inmiddels zul je al wel een keus hebben gemaakt!

@anouk.. hier kom ik steeds rond 9u uit, maar dat komt alleen omdat marijn savonds wat onrustig is.. eigenlijk zit ik normaal rond de 22u savonds.. wat lang slapen betreft maakt het niet uit.. hij wordt smorgens dan niet een uur eerder wakker ofzo... misschien kun je wat schipperen met de voedingtijden en t een keer uitproberen!

Hier net ff naar de wupermarkt gelopen en cadeautje gekocht in de stad voor vriendje van jurian (vanmiddag dus verjaardag) daarna nog een ijsje gekocht en naar huis geslenterd..pfff wat is het warm zeg..marijn ligt nu weer lekker ff in bedje en rond 15u zal ie wel wakker worden voor de fles.. daarna naar de verjaardag..

Eten vanavond: wordt dus idd krieltjes met sla en kipfiletje..edwin werkt laat dus eet niet mee.. kids krijgen ipv groente appelmoes.. kan wel voor een keertje..

verder niet veel bijzonders vandaag.. ga nog ff met de was bezig en wil vanavond als alle kids in bed liggen mijn eigen kledingkast s gaan uitmesten.. die positiekleding ligt daar ook maar te liggen...WEG ERMEE!

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Pfffff, wat een ellende!
    Tess er om 11.15 uit gehaald, want ze lag te jammeren. Even lekker gespeeld en de fles gegeven en toen op naar het cb. Eerst papa op het werk opgehaald en toen doorgereden.
    Wegen en meten ging prima! Ze weegt 6060 gram en is 61 cm. Gaat allemaal prima dus. Maar toen.......
    Bij de arts naar binnen en het was direct drama. Krijsen en constant overstrekken, nee hier geen voorbeeldig poppetje.
    Kreeg haar ook niet rustig meer, maar de arts nam overal uitgebreid de tijd voor. Dopje van de pen af, viel op de grond, oppakken....dit duurde alleen al 3 min. En in dat tempo deed ze alles, terwijl ik haar rustig probeerde te krijgen. Zegt ze de hele tijd: "ik wacht wel even tot ze weer rustig is...." Tja, muts....ze wordt pas rustig als ze hier weer weg is, jens die spuiten erin en wegwezen. Nou, na een kwartier?!?! had ze eindelijk de prikjes gehad. Vreselijk drama allemaal. Nu is ze ook aan het huilen, maar ik heb haar wel ingebakerd. Anders sliep ze bij voorbaat al niet! Ik laat haar even bijkomen, want er nu weer uittrekken maakt het alleen maar erger. De kamer is koel genoeg, dus.....even de tijd geven. Anders geef ik haar om 15.00 de fles i.p.v. 16.00. Kan wel een keertje....
    Sorry voor dit ego-bericht, maar kan even nergens op reageren....ben totaal op!

18. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oja, toppunt van alles. Ligt een baby naast ons bij het aankleden. Zegt de moeder ineens bij het wegen, "tja, ze heeft wel last van haar waterpokken".....OOK DAT NOG! De vrouw achter de balie reageerde adequaat....riep direct de arts erbij en deze heeft haar even goed toegesproken. Of ze zelf niet snapt dat waterpokken hartstikke besmettelijk is en dat hier allemaal kleintjes zijn.... Ze is weggestuurd.
    Maar ik baal natuurlijk verschrikkelijk, want dat kan ik er niet bij gebruiken!
    Wat een k*twijf, sorry, maar daar kan ik me echt kwaad om maken. Dat snap je zelf toch nog wel.....

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jemig Suus, wat een ochtend :( Zit je lekker op te wachten, een arts die alle tijd wil nemen als je een overstuur kind hebt. En als ze al rustig wordt, wordt ze wel weer onrustig als ze prikjes krijgt. Slim :(
    En idd, te idioot voor woorden.. en baby meenemen naar het bureau met waterpokken :confused: Dan ben je volgens mij niet helemaal in orde..

Meid, doe lekker rustig aan en kruip anders zelf ook nog even op bed als Tess wel slaapt. Even de oogjes dicht doet wonderen ;)

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    @kenzo: ik heb ook een geplande kz gehad door de stuitligging! Fijn dat Leonie zo goed groeit! Finn ook!
    @miran: he meid hoop dat je je snel beter voelt!
    @lianda: leuke jongens heb je zeg! Leuk zo samen!
    @ichtus: 2 emmertjes water halen, 2 emmertjes pompen....
    oeeh pijnlijke opmerking van Jurian...
    @maja: leuk he als ze ineens zoveel meer kunnen! succes met de prikjes
    @wen: hoop dat de ostheopaat helpt!
    @dees: ik hoop zooooo dat je nog niet hoeft te gaan werken, meis!

heb nog niet alles teruggelezen, en wilde zelf nog een heel verhaal vertellen, maar moet Finn de fles gaan geven en dan omkleden en de trein pakken, want moet om 5 uur beginnen. Ik ben er morgen weer denk 's avonds!
    Doeg doeg

Deel Deze Pagina