Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    suus; Das wel flink balen. Ga voor je duimen dat als ze zo even geslapen heeft ze weer vrolijk is en er geen last meer van heeft.

Prikjes en cb; Volgens mij zijn het het allemaal van die grijze dakduiven die daar werken. Hier ook mega traag en madam deed eerst de ene prik, even rustig worden en dan de volgende :rolleyes: Bij mijn zusje geven ze de prikken altijd tegelijk, zijn dan dus met twee mensen bij het prikken dit omdat gebleken is dat kinderen er dan minder last van hebben. Snap niet dat dat niet overal gebeurd.

ichtus; Weet je zeker dat je de kleding niet nog nodig hebt voor nummer 4??? ;)

2. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @suus... sjonge zeg wat een getreuzel van die arts.. en dat van die waterpokken.. kan me voorstellen dat je geschrokken bent, maar als de blaasjes doorbreken en de kleintjes hebben er last van is het al niet meer besmettelijk. Alleen als je nog niets ziet en niks merkt is het 2 weken voordat de blaasjes uitbreken besmettelijk dus ik zou net als die moeder gewoon naar het cb zijn gegaan als jurian bijv. waterpokken had en vind dus het wegsturen van de moeder door het cb wat overdreven. ze hadden beter aan de andere moeders kunnen uitleggen dat het niet erg is en dus niet meer besmettelijk. mag aannemen dat het cb dat weet! Buiten dat zou ik juist blij zijn als ze het zouden overnemen.. dan heb ik t maar vast gehad, maar nogmaals.. dat is dus waarschijnlijk wat je eerder bedoelde met ervaring hebben..
    Maar kan me goed voorstellen dat je je er druk om maakt hoor.. zeker geen verwijt..

@debie.. nou dat weet ik 99% zeker ja dat ik niks meer nodig heb voor een vierde..pffff moet er niet aan denken..

hier verder naar de verjaardag geweest.. marijn heeft zich voorbeeldig gedragen maar wil nu niet slapen in bed...beetje jammer..
    Hij mag over een kwartier op zijn vroegst de fles weer.. dan is het 3 uur geleden..hij moet dus nog maar even wachten...een kwartiertje huiln kan best..

ik ga ff aardappeltjes bakken

Tot vanavond weer..

3. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou, uiteindelijk heb ik gewonnen. Ze ligt sinds 16.00 te slapen, tot die tijd op de arm gedragen, ermee gespeeld, etc etc. Alles hielp een tijdje, maar gelukkig lang genoeg om te rekken tot de fles. Denk echt dat ze een beetje ziekjes is, want de fles van 12.00 is tot 100cc leeggedronken en de fles van 15.30 tot 110cc leeggedronken. En Tess die niet goed drinkt? nog nooit meegemaakt. Even goed in de gaten houden, zit me niet helemaal lekker. Ze is verder wel vrolijk als ik haar bij me heb en actief.

Ichtus, op zich vind ik het niet erg als ze waterpokken zou hebben, maar niet NU. Ze is de laatste dagen al jengelig en a.s. dinsdag begin ik met werken en met de waterpokken mag ze niet naar het kdv. Dus graag wat later, als ik mag kiezen.
    En heeft Marijntje het een kwartiertje vol gehouden?

Debora, werk ze!

Maja, hmmm....slapen, klinkt goddelijk. Maar heb er nog geen kans voor gehad en wil eigenlijk nog de boel opruimen hier. Daar ben ik daar al het gedoe nog niet aan toegekomen.
    Ga er vanavond (zoals altijd) wel vroeg in. Ben blij dat het bijna weekend is, want dan kan Jan het even overnemen. Pfffff, ben een beetje op.
    Hoe is het met jou nu? Je zult ook vast gesloopt zijn van alle emoties of niet?

4. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    zo aardappeltjes klaar, sla klaar en kip klaar.. en nu

ETEN!

heb enorme trek!

Edwin zei gister dat het me nooit zou lukken om weer op de 60 kg te komen..(was ik toen we elkaar leerde kennen) nu ben ik 74 kg.. voor marijn was ik 71 dus ben nu bijna mijn zw kilo's kwijt, maar mijn buik helaas niet..hmmm ik ga natuurlijk met mijn stomme kop de weddenschap aan en nu is het de bedoeling dat ik op 26 oktober (is marijn een half jaar) weer 60 kg weeg.. hoezo dat kan ik niet..
    WEDDEN VAN WEL...(ik hoor het mezelf nog brullen gisteravond) Oke..wedje dan bij deze, was edwins antwoord...

dusssss

vandaag niks gesnaait en gewoon 3 maaltijden.. veel water en nu heb ik TREK!

tot straks...

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oja, ik heb er geen verstand van hoor.....maar de kinderarts had de baby bekeken en redeneerde van daaruit dat ze weg moest omdat het besmettelijk was.
    Ik heb de baby niet gezien, dus weet niet in hoeverre de waterpokken wel of niet zichtbaar waren.
    Ach, anyway.....het was voor mij gewoon de bekende druppel....

6. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zo Ichtus, jij weet de wedjes wel af te sluiten zeg! Ai ai ai, ik duim voor je dat het gaat lukken.
    Eet smakelijk.

Ik ga even opruimen en roken.
    Tot later.

7. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    weet er iemand vanaf wanneer je een kind in de baby bjorn mag dragen met gezichtje naar voren? Ik bedoel ze houd haar hoofdje goed rechtop, ondersteun het niet meer, maar is dat al voldoende?

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Ichtus; dat word of iemand zoeken die met de weegschaal kan knoeien of een heel goed dieet volgen. haha

9. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Kan al hoor Debie... als ze hoofdje zelf omhoog kan houden is het prima, cb zei dat het vanaf 6 wk al mag, maar dat vind ik dan weer een beetje snel...

10. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    trouwens: goedenavond!

ik heb wel alles bijgelezen vandaag, maar steeds geen tijd gehad om te reageren...

zo las ik over Ichtus die badjes vol moest laten lopen... haha, wat beschrijf je jouw dagelijkse belevenisse toch leuk! :)

en over Maja die super stoer was op het kdv...super meid! :thumup:

uhm... Suus en kindje op cb met waterpokken, sommige mensen kun je toch wel iets aan doen, niet dan? :evil:

oh help... en wat verder ook al weer?

oh ja... thanks voor uitleg over de Osteopaat!
    bij Fenne is het ook allemaal niet zo heel erg hoor... ze kan overdag haar hoofdje alle kanten op bewegen, maar het gaat om de nacht... ze ligt altijd naar dezelfde kant...

nou goed, dan ff mijn dag vandaag... vanochtend om 10 uur met Fenne naar een vriendin gegaan, lekker gaan wandelen en even geshopt, 3 zomershirtjes voor mezelf gekocht (gisteren ook al 2), moest echt want had niks meer dat me lekker zat... op de 1 of andere manier vind ik alle shirtjes van voor de zwangerschap te kort, gek he? Daarna bij V&D op dakterras lekker broodje gegeten en jaja, daar ook Fenne de borst gegeven... vond het wel een overwinning & echt niemand heeft wat kunnen zien, dat weet ik zeker! :)

eenmaal thuis gekomen was Fenne wat hangerig van alle indrukken en het warme weer, dus wilde alleen bij mij 'hangen'... heb er maar aan toegegeven... nu ligt ze vanaf half 6 in bed te slapen... das wel vreemd, want normaal is ze nu wakker en gaat ze om 8 uur in bad en naar bed... denk dus dat ze vandaag een stuk later gaat slapen en dr laatste voeding krijgt... zou dat dan betekenen dat ik morgen kan uitslapen? hihi lekker! ;)

fijne avond allemaal!

11. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    wen; Ok, dan ga ik haar morgen vooruit zetten in de baby bjorn, ze wil anders echt niet meer, krijsen omdat ze niets ziet. haha.
    Voel je je nou ook niet stoer bv in het openbaar. Moest de eerste keer even slikken maar was zo trots, en je komt dan nog eens ergens. Nu totaal geen moeite meer mee, ga wel altijd in een hoekje zitten. :D
    Hoe bevalt jouw babybjorn, gebruik je hem veel? O'ja uitslapen wil ik ook weleens, ga voor je duimen

12. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    meiden ff snel een vraagje, wat doen jullie je kleintjes aan s'nachts met dit weer?

wel of geen deken?
    wel of geen slaapzak? zo ja wat voor slaapzak?

13. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Kikkert: ik doe slaapzak met daaronder alleen romper met korte mouwen... en deken doe ik alleen tot haar middel, want als ik zonder deken doe dat schuif ze hele bed door haha...

Debie: ik vond het zeker stoer van mezelf, moest wel ff een drempel over, maar heb me bedacht dat ik me niet ga schamen dat ik bv geef... als mensen het raar vinden dan is dat hun zorg... ik ga me niet laten beperken omdat ik bv geef... haha

en de babybjorn nog niet veel gebruikt, ik zat met zelfde als jij...naar me toe daar is ze te groot voor, en van me af wilde ik niet te vroeg mee beginnen... maar ga morgen ook lekker een stukje met dr lopen, ben benieuwd wat ze er van vindt!

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    kikkert heb zomerslaapzak, zonder mouw, romper zonder mouw , tshirt en deken over beentjes, wel enkele deken

wen ben benieuwd hoe ze het vinden.

15. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    je hebt neem ik aan z'n combi-slaapzak met van die afritsbare mouwtjes of niet?

16. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    dylan roept me weer ;) ben weer weg

misschien tot zo meteen

alvast een fijne avond

17. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    dit was zomerslaapzak van de prenatal, die hebben geen mouwen. geef haar vannacht denk ik romper lange mouw ipv korte en shirtje

18. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zo, ben net weer van de stad. Even de maat van mijn middelvinger opgemeten en aan Jan doorgegeven....goh, waarom toch? Ha ha ha

Leuk al die kleintjes die naar voren gaan kijken. Vind dat altijd zo'n schattig gezicht, ze kijken of heel wijs de wereld in. Of er hangt zo'n slapend hoofdje bovenuit....allebei uberschattig!

Wen, goed zo meid! Je hoeft je ook nergens voor te schamen. Het hoort er gewoon bij en als iemand er een probleem mee heeft, dan loopt ie zelf maar weg. Zo lichtelijke agressieve Suus heeft gesproken.

Kikkert, Tess ligt in een rompertje met korte mouw in de inbakerdoek met een lakentje erover heen.

Ben toch mega opgefokt en heb geen flauw idee waarom. Zal dat ook door de hormonen kunnen komen?

19. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    dat deed ik ook de afgelopen dagen Debie, een romper met lange mouw onder de slaapzak en verder niets... is voldoende hoor...

20. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Luuk ligt in het zomerdeel van de combisleeper in een romper zonder mouw en met de mouwen van de combisleeper er nog aan. Verder niks er overheen. Zal dit te warm zijn?

Ik heb terug gelezen maar Luuk kwam tussendoor en nu ben ik het weer kwijt :(

Kheb wel onthouden dat er 2 prikjes hebben gekregen en dat Tess nogal over de rooie was daarna?

Knuffel voor jullie allemaal meiden.

Ik ben doodmoe (van de warmte denk ik) en ik ga op de bank met een enorm glas koud water.

Mijn melk begint trouwens terug te lopen. Ik kolf nog maar zo'n 200-250 per kolfbeurt en das erg weinig voor mijn doen. Extra kolven, extra drinken en venkelthee helpen niet :(

Deel Deze Pagina