Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    goedenavond meiden!

hier heerlijk buiten vertoefd vandaag en gerelaxed had ik echt ff nodig ,vanmiddag nog ff zitten janken om alles , morgen weer werken Gwen missen die naar mijn schoonmoeder gaat, ik ben blij dat ze niet voor vast oppast en ik wil niet van huis weg :cry: ik wil bij me meissie blijven... sorry voor me geklaag en me ego berichtje :oops: :(

2. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Niks sorry Joma, heel begrijpelijk hoor! Ik zie ook als een berg op tegen dinsdag....bah bah bah. Wil nog wel 7 weekjes thuis blijven en dan zomervakantie erachteraan en daarna beginnen. Maar dat zit er helaas niet in en ik denk ook niet dat het dan makkelijker is om haar achter te laten. Heel veel succes morgen!

Dees, ben ook munt! En mega opgefokt, snap niet waar dat weg komt.....
    Ik hoop dat de melkfabriek rap weer op volle toeren draait.

Ik ga bankhangen, tot morgen dames.
    Slaap lekker allemaal!

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Goede avond..

@suus.. nou dan zullen het bij de baby nog wel bultjes zijn geweest en nog geen blaasjes..(had t nog ff opgezocht..bultjes zijn wel besmettelijk, bij blaasjes neit meer) ik dacht weer s wijzer te zijn dan google...sorry he..evengoed logisch dat het de druppel was....en rookse (waarschijnlijk al op..haha)

@weddenschap... ja Oen ben ik he...maar als edwin zegt dat ik het niet kan zal ik me bewijzen ook.. daar ben ik te trots voor...zo wil ik ook nog s de nijmeegse vierdaagse lopen.. hij heeft het ook gedaan in dienst en vond het zoooooooooo zwaar (natuurlijk wel met tig kilo bepakking en veel te warm gekleed).. Dat kun jij nooit! en ik weer...Wedden van wel...dus ook daar moet ik nog aan geloven.. lastige is steeds dat ik of zwanger ben of net bevallen ben en dus niet kan trainen of meedoen..voorlopig ben ik even babyaf dus misschien volgend jaar!? maar eerst die kilo's er maar s af.. buiten het niet meer snaaien en veel water drinken ben ik ook van plan om te gaan skaten. op ed zijn vrije dag ik een uurtje alleen aan de skate..(zal in het begin wel een kwartiertje worden..)

marijn heeft er geen zin in...tenminste in slapen dan niet!... zal wel last hebben van de warmte.. hij spuugt wel veel hoor.. snap er niks van..misschien morgen toch maar weer s nutriton proberen

ik ga ook maar ff sigaretje roken.. is lang geleden en meteen ff luisteren of marijn inmiddels hopelijk misschien toch stiekem is gaan slapen!

4. vivi

vivi VIP lid

3 mrt 2007
    10.569
    0
    0
    goeieavond meiden

dacht laat ik ook ff komen heb niet bijgelezen sorry maar heb al paar dagen savonds barsten de hoofdpijn en dinsdag was ik er best slecht aan toe misselijk diarree zei tegen mijn vriend ik kon wel eens ongi moeten worden en ja hoor gisteravond ongi geworden voor het eerst sinds een jaar :cry: moet zeggen vind het verschrikkelijk maar ja hoort erbij he,
    Gisteren voor het eerst sinds jaren weer gaan sporten moet zeggen viel me reuze mee deed me zelfs wel goed :)

maar sorry meiden heb niet bijgelezen hoop dat het met iedereen goed gaat

5. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Gisteren ging het zo goed en nu is het al de hele avond brullen :( . Hij heeft er geen zin in vandaag. Het is ook ineens weer te warm he, niet opbouwen maar bam, meteen 28 graden hier :(

We gaan naar boven, laatste voeding erin mikken en pitten. Ik heb hem nu een romper met lange mouwe gegeven en de mouwen uit de combisleeper gehaald. Hopen dat het werkt.

Truste schatten.

6. Kenzo

Kenzo Lid

12 mrt 2007
    95
    0
    0
    Volgens mij gaan ze ook slechter eten door die warmte.
    Tenminste dat idee heb ik.

Leonie laat om de haverklap nog wat in dr flesje zitten.
    En dat is niets voor haar, dit is vanaf dat het zo warm is.
    Nu eet ik ook minder met die warmte...dus

Nee slapen is hier gelukkig geen probleem.
    Nu baker ik haar ook in, zowel voor het middag dutje, als voor de nacht.
    Dit omdat ze zich anders zelf wakker houd.

Doe het wel met een katoenen doek nu, anders veel te warm.
    Ook heeft ze dan alleen een rompertje aan.

Gisteren geprobeerd haar buiten te laten slapen, in haar camping bedje.
    Was niet zo'n succes, daarom muts maar naar boven gebracht en ze sliep meteen :rolleyes:

Het stomme is, dat ze dus wel in haar wipstoeltje buiten kan slapen.
    Maar dit is kwa houding weer neit zo goed...zucht.

Dan maar naar boven en het raam open ;)

Hoe zwaar zijn jullie baby's?
    En wat voor maten dragen ze al?

Leonie zit nu op 68.

7. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    goedemorgen

Suus, snap dat je schrikt van de waterpokken maar zoals al geschreven, het besmettingsgevaar is er als het nog niet zichtbaar is en volgens mij in het begin. Grrr, sommige mensen ook! Knuf voor jou.

Dees, jij gisteren ook al een jengelend kind? Hadden we ze bij elkaar kunnen leggen hadden ze tegen elkaar kunnen jengelen ipv tegen ons.

Kenzo, maat 68? Jee wat is Leonie groot dan of niet? Sarah kan nog maatje 56 aan.......

Ichtus, denk aan sonja, helpt echt goed, ik heb het het vorig jaar gedaan en was zo een aantla kilo´s kwijt met chips in het weekend en 1 keer per week friet of pizza. Heb voor mezelf gezegd als dat niet meer kan dan maar wat dikker. Maar succes.......

Rest weet ik niet meer sorry.....

Ga Sarah naar kdv brengen. In tegenstelling tot een aantal anderen hier heb ik er helemaal geen moeite mee, ze begint al te lachen als ze binnenkomt en de leidster is ook zo ontzettend lief, wel erg vrolijk zo in de ochtend.
    Sarah heeft sinds gisteren een andere speen op de fles omdat ze uit die andere niet veel voeding meer kreeg. Nu loopt het er zo´n beetje uit, geen idee wat te doen nu. CB gebeld voor advies, tyja mevrouw, is het oude speentje nog goed? Ja, is nog goed, 5 weken oud. Maak je het wel goed schoon? grrrrrrrrrr, JA! Dan weet ik het ook niet, andere fles proberen misschien. Nou ja, lekker advies weer, ik vraag me af of je daar wel een opleiding voor nodig hebt. Dus wat moet ik nu doen?
    Ze heeft nu de fles (180 cc) in 11 minuten leeg, is veel te snel voor haar. Gisteravond sloeg helemaal alles, fles leeg (met rijstebloem 1 schep), bullen, niet normaal. In bed gelegd na een half uur er weer uit en ik had al de hele dag koppijn. Zegt mijn vriend zou ze honger hebben'? Dat vroeg ik me dus ook af, nog 60 cc gemaakt, heeft ze opgedronken en is in slaap gevallen. Moet ik nu in de avond 210 cc gaan maken? Is wel veel of niet

Liefs Anoek en sorry voor weer zoveel vragen maar mijn gedachten draaien 24 uur per dag. Ik mis de handleiding.

8. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    PFFFFFFFFFF! What a night!

Tess heeft koorts en is snipverkouden. Vannacht nog naar de huisartsenpost geweest. Waardeloos advies: neusspray (gebruik ik al) en goed in de gaten houden (doe ik al sinds de geboorte).
    Bah, zooooooo zielig! Echt de hele nacht hoesten en drinkt de flessen nog maar half leeg. Hoezo de antistoffen van mama zijn bij 3 maanden uitgewerkt.... Zal een lange dag worden vandaag. Ga zo weer proberen er een flesje in te krijgen en eventueel een paracetamolletje tegen de pijn.

Ichtus, jij hebt een paar leuke uitdagingen in het verschiet..... Ik ken dat wel hoor, mijn mond is vaak ook sneller dan mijn verstand. En trots is een akelige karaktereigenschap, die af en toe lelijk om de hoek komt.
    Hoe heeft Marijntje het vannacht gedaan?

Dees, ook al een wakkere man in huis. Tja, die kleintjes kennen nog niets en moeten overal aan wennen, ook aan de warmte. Hoe ging het vannacht bij jou?

Kenzo, eigenwijze portretten zijn het ook, maar wel super super super lief!
    Tess weegt nu 6070 gram en is 61 cm. lang. Ze draagt nu maat 62, maar af en toe ook 68. Ligt er maar net aan hoe het valt.

Nou, ik ga naar mijn zieke poppetje...agossie!

9. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    goedemorgen.

suus; mijn geduim heeft dus niet geholpen. Vervelend dat ze zo ziek is.

Maten; Hier maatje 62. Ze is 5030 gram en 60 cm

Geloof dat Ilse weinig last heeft van de warmte, merk weinig aan haar.

ff eten geven.

10. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

wil iedereen vandaag een prachtige en geweldige zonnige dag toewensen..
    Ik zit alleen de hele dag in het zh met mijn beste vriendin, van Neuroloog tot aan de gyn gaan we vandaag zien.. gezellig! Ik leg het nog wel allemaal uit! een heel gedoe in ieder geval!

@ Suus : beterschap voor Tess meid! en neusspray.. ja dat snap je zelf ook nog wel dat je die moet geven.. nou ja zeg.. artsen! Je hebt er soms echt niets aan!

@ Dees : Ik denk hoe jij Luuk nu aankleed dat het misschien wel te warm is. Nu zou je de combisleeper ook zonder mouwtjes kunnen gebruiken. Het is warm genoeg! Nora ligt hier nu s'nachts in een rompertje met korte mouwtjes en dan de trappelzak aan. Daarover het dekentje. Ze slaapt er heerlijk op! moet ook wel zeggen dat het nu op haar kamertje 20 graden is! (sorry.. lees nu pas dat je 'm al een rompertje met lange mouwen aan hebt gegeven.. kan ook hoor... ik was nog bij het vorige berichtje! ;))

Meiden die afgekolfde melk geven.. hoeveel geven jullie je kindjes als jullie een fles geven?

maten.. Nora is nu 59 cm en 5625 gram en heeft maatje 62 aan!

zo ik ga er weer vandoor.. Nora voeden en dan op naar het ziekenhuis!

11. 40plusmama

Mogguh schatjes

Suus, vertrouw je het niet dan vandaag gewoon je eigen huisarts bellen of de ka of het cb. Maar jou kennende doe je dat ook als je twijfelt. Geef Tess maar een knuffie van ons.

Kenzo, Luuk draagt 62 en sommige dingen 68 maar daar kan hij nog in zwemmen.

Anouk, hoest met je meiske gegaan vannacht? Lekker advies ook van het cb, daar heb je wat aan :( . 210 vind ik erg veel, Luuk drinkt nu 170 elke voeding. Ik zou niet weten wat je moet doen met de spenen. Heb je een 1-2-3 speen? Dan kan je misschien wat verschillende standen proberen en kijken wat werkt?

Joma, sterkte vandaag met het schoonloeder. In een kelder :confused: , hm, vreemd.....

Sterkte Vivian met je ongi. Hier is het alweer even geleden en van mij mag het wegblijven. Nadeel is dat ik nu weer last heb van mijn PCO en endometriose. Ik wil weer zwanger zijn want dan heb ik daar geen last van :rolleyes:

Ichtusje, de vierdaagse? Jij liever dan ik zeg! Skaten heb ik ook een tijdje gedaan maar ik zwik zo erg dat ik met enorm pijnlijke enkels thuiskwam dus maar weer gestopt. Ik moet eigenlijk ook iets gaan doen maar tot nu toe ontbreekt de motivatie.

Wen, hoest met scheetje Fenne vandaag?

Iemand vergeten? Vast wel, sorry maar een dikke knuffel.

Vandaag wilde plannen hier. Zo eerst even door het huis rammelen nu het nog niet te warm is, dan de parasol eens opzoeken, wasje ophangen, wasje draaien, wasje ophangen, wasje draaien, wasjes opvouwen, flessen uitkoken en wat etenswaar uitzoeken in de voorraad, kijken of er dingen over de datum zijn. En tussendoor Luukje voeden en knuffelen. Vandaag mag hij lekker buiten liggen met zijn zonnebrilletje op. Ik zal een foto maken straks.

Vannacht is het goed gegaan maar gisterenavond lukte het gewoon even niet. Ik had hem om 7 uur boven gelegd. Na een kwartier was het flink brullen. Dus naar boven, boertje gelaten en weer terug en meteen krijsen. Ondertussen belde er mensen die graag naar de wieg wilden komen kijken dus maar mee naar beneden genomen want de wieg staat in zijn kamertje. Daar heeft hij een paar slokjes bij mama gedronken (zat niet veel in want had een half uur daarvoor gekolfd) om vervolgens het bij papa weer op een krijsen te zetten. Ik was ondertussen boven met die mensen en eenmaal weer beneden was hij bij mama stil. Ze hebben de wieg meegenomen en wij zijn naar boven gegaan. Nog een beetje flesje erin en toen weer in bedje gelegd. Hij heeft uiteindelijk geslapen tot 7 uur.

Ik heb net lekker een douche genomen en ga zo ontbijten en daarna aan de gang. Kijken of het me gaat lukken om meteen al zo in actie te komen. Oh ja, en vandaag de foto's van Juultje bewerken en branden zodat ik ze op kan sturen. Joma, als jij die van jou nog bewerkt wil hebben dan ff roepen hoor!

12. 40plusmama

Heey Sizzeltje, we horen het nog wel wat er is met je vriendin, sterkte vandaag in ieder geval. Lekker weer om in een ziekenhuis te lopen :( .

Het is goed gegaan met de lange mouwtjes en de mouwen uit de combisleeper dus zo ligt hij nu ook.

Ik geef hem nu 170cc afgekolfde melk uit de fles.

13. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    goede morgen girls

@suus..he bah.. toch last van de prikjes.. en dat met die warmte.. zielig zeg...dikke knuf voor jou en Tess..

Hier heeft marijntje het goed gedaan vannacht.. gisteravond nog ff beneden gehad.. na kwartiertje weer naar boven gebracht en om 23u fles gegeven.
    Hij werd om 8u weer wakker en de andere kids ook..heerlijk geslapen dus..

ik heb m laten slapen in t-shirt en broekje onder dekentje (enkel.)

Wat groeit ie trouwens mega hard zeg..
    Had ook wt 68 gekocht en tis nog wel te groot hoor, maar hij kan t wel hebben..2weken geleden droeg ie nog 56.. hij gaat denk ik 62 maar overslaan...

@kenzo..weet niet wat marijn nu weegt, maar draagt dus 62/68

@anouk..dat heb ik hier vook een paar keer gehad van die speen.. dan deed hij wel 3 kwartier over 180 cc . ik dus andere speen erop en dan schoot het erin. hijgeen bevredigde zuigbehoefte en t leek dus of ie meer wilde.. daarna kreeg hij krampen.. toch de oude speen er weer op en nu drinkt ie weer in 20min de fles leeg...ik zou niet meteen de voeding verhogen..maar gewoon weer de oude speen proberen...

14. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @anouk.. wat je ook kunt doen is in de oude speen met een steriele naald een klein gaatje extra prikken. gaat het net iets amkkelijker

@dees.. ook al gejengel gisteravond..hier net zo.. of last van de warmte had dat denk ik niet, maar tis hier wel vaker zo...

Ik ben trouwens goed verbrand gister.. niet pijnlijk maar wel rood..

Jurian had een enorme bloedneus gister.. echt alles zat eronder..klaagt al een paar dagen af en toe over pijnlijke ogen waar niets aan te zien is... vaag...als het vandaag weer is dan toch maar ff ha bellen...

euh...verder vandaag nog ff lekker van de zon genieten....

15. 40plusmama

Jurian een bloedneus? Ik wist niet dat kleinere kinderen dat ook kunnen hebben. Inderdaad maar in de gaten houden.

Ik moet ongi worden denk ik hoor want ik ben nooit zo actief. Ik heb geveegd, de dweil er doorheen gehaald, bank afgenomen en zo even ontbijten en dan een wasje ophangen. Als ik zo'n bui heb dan ook meteen maar gebruik van maken. :)

16. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    hihihi@dees.. goed he zo'n bui... heb ik altijd zo'n lekker voldaan gevoel daarna...ff van genieten dan maar..hahaha

ik wist niet dat het niet normaal zou kunnen izjn bij kleine kids.. dan toch maar ff ha bellen..van die bloedneus dan he...

Marijn ligt weer in bedje te slapen..was alweer moe..de slaapkop, maar meestal is t smorgens maar een uurtje.. dus ik ga zo ook maar ff wat doen.. wasje ophangen.. nieuwe erin en wasje vouwen..de rest ziet er nog wel redelijk uit en hou ik het opgeruimd.. het schoonmaken doe ik wel aan het einde van de dag, want dat heeft toch geen zin met de kids die steeds in zandbak, badje, en vervolgens weer binnen zitten...

@sizzel..sterkte vandaag en hoop dat het goed gaat met je vriendin.. we horen het wel!knuffff

17. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ichtus kleine kinderen kunnen heel goed een bloedneus hebben. heb er elk jaar wel een aantal in mijn klas als het stopt is het meestal niet erg. vaak of niet stoppen zeker naar de ha.

hier komt mijn ma met de kids van mijn zus. gezellig. eens kijken of 3 ukkies ff mee willen naar de stad.

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    net toch maar ff de ha gebeld.. de bloedneus was normaal.. komt vaak voor wanneer je met warm weer ineens naar binnen gaat.. de temp verschillen zorgen dan voor een spontane bloedneus..Dan weten we dat ook weer...de pijnlijke ogen vond ze dan vreemder.. evt hooikoorts, maar hij heeft verder geen klachten die daarbij horen.. kon om half 11 terecht, want als een kind dat aangeeft moest de arts er toch maar ff naar kijken, maar dat red ik niet hoor.. omdat hij verder geen klachten heeft gaan we het komende week in de gaten houden en dan evt na de vakantie wel even langs...heb er zoooooo zin in.. de vakantie dan.. we gaan dinsdag en komen dan de maandag erop weer terug...jeuh.. en woensdag dan dees en luuk gezellie...laat je nog ff weten of Olaf ook mee komt?

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    ik ga ff de kids aankleden en wat doen hier...

tot later..

20. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    dees, kan ik die bui niet even overnemen? Jee, ik heb een sopje gemaakt, de ramen zijn aan de binnenkant klaar en ik wil nog veel doen maar de zin ontbreekt en ik ben me toch met een verkeerd been uit bed gestapt, bleh.

Net naar de winkel geweest, was om 8.45 uur daar met de rest van nederland leek wel, geen parkeerplaats te vinden, kom ik thuis kan ikm ijn auto niet op de oprit, is een tuinman bezig bij de buren en die heeft alles op onze oprit gezet, kon ik met mijn boodschappen nog verder sjouwen. Niet goed voor mijn humeur, maar goed dat Sarah bij een vrolijk kdv is. Als die meid mijn karakter heeft slaan er hier nog veel deuren dicht, haha.

Ichtus, hou het wel goed in de gaten, en heerlijk, een vakantie. Geniet ervan, maar dat gaat vast lukken.

ik ga het eens proberen om er een gaatje bij te prikken, zo even het kdv bellen hoe het gegaan is met het flesje.

Deel Deze Pagina