Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb er ook onwijs zin in Ichtus. In mijn enthousiasme niet mijn camera vergeten :)

2. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Bruin bier schijnt ook een fabeltje te zijn. Ik heb het iig niet geprobeerd. Ik heb genoeg productie ;)

3. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    heeeej... er komen hier nu ineens flink wat wolken overdrijven.. hmm... aan de ene kant niet lekker, maar aan de andere kant ook wel weer een beetje prettig!

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou, ook even over mijn mannetje klagen hoor. Ik had Jan gesmst dat ik weg ging, want hij sliep nog.
    Eenmaal in het tuincentrum was ik lekker aan het snuffelen, gaat de telefoon. Jan: "ze huilt..." Ik: "Ja en? Dat doen babys nu eenmaal....succes."
    Wat verwacht hij in godsnaam, dat ik als een idioot terug kom rijden?! Wat ik stiekem wel deed.....
    Eenmaal thuis lag miep alweer te slapen. Ik vroeg hoe het nou gegaan was. Hij zei dat ze 2 a 3 keer even gesnift had en toen weer in slaap viel.
    Nou vraag ik je.....werkelijk waar.....moeilijk he....

Heb net de plantjes gepoot en ga nu even de spullen voor morgen klaar leggen. Tja, zal toch moeten gebeuren.....geeeeeeeeen zin!

5. 40plusmama

We hebben de skottelbraai van zolder gehaald, lekker skottelen straks. Heb biefstuk, speklapjes, kipfilet, paprika, champignons en aardappelschijfjes. Als toetje sorbetijs, jammie.

6. 40plusmama

Wat een drol Suus. Olaf zou ook rustig zoiets doen :)

Even een vraag aan de bv mama's. Ik ga Luuk wat vaker met de borst voeden maar dat is even omschakelen. Hoe weet ik of hij voldoende drinkt? Hij valt namelijk steeds in slaap en op een gegeven moment krijg ik hem niet meer wakker en laat hij los. En mag ik dan ook binnen de 3 uur voeden als hij weer komt? Ik ben het helemaal kwijt zeg.

7. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Als hij niet voldoende krijgt, zal hij vaker komen. En je mag gerust binnen de drie uur voeden. Bestaat een kans dat hij vaker komt vanwege het mooie weer.

Als bang bent dat hij in slaap valt, nog voor hij vol is, kun je bortscompressie toe passen. http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... essie.html

8. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Als hij echt in slaap valt en je hem niet meer wakker krijgt dan is hij voldaan! heeft ie echt genoeg binnen! En ik verwacht echt dat Luuk wel van zich laat horen als ie te weinig binnenkrijgt! Ik zou sowieso weer 1x in de week gaan wegen als ik jouw was! dan weet je het zeker!

en net wat daisy zegt, je mag dan ook binnen de 3 uur voeden hoor! Nora had vorige week ook een dag dat het de ene keer om de 4 á 5 uur was en daarna 2 x om de 2 uur! Dat kan dus gewoon!

Fijn trouwens dat je weer bv gaat geven! heerlijk! geniet ervan!

9. 40plusmama

Dank je Daisy.

Compressie helpt niet helaas. Ik ben er al eerder mee naar de lk geweest en die heeft mee gekeken maar zij zei ook dat hij dan waarschijnlijk wat vaker zal komen omdat hij steeds in slaap valt. De handjes en voetjes kriebelen helpt ook niet. Tis weer helemaal wennen zo zeg. Ik gaf hem 1x per dag de borst de laatste weken en doe het nu 2x of vaker. Ooh en nog een vraagje, hij krijgt JBPM vantevoren. Als hij eerder komt dan die 3 uur, moet ik hem dat dan ook elke voeding weer geven? Ik denk van wel omdat het anders te dun is voor zijn maagje.

10. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Doen wat je eigen gevoel aangeeft dees! jij kent Luuk het beste! anders gewoon een keer uitproberen! Je zult het snel genoeg merken aan hem!

11. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hi meiden,

Ik ben even helemaal verbaasd & vooral erg trots!

Fenne lag vanmiddag weer even op haar buik in de box, dat doen we elke dag wel een paar keer om te oefenen met hoofdje ophouden enzo... doen jullie vast ook allemaal, dus hoef niet uit te leggen... vanmiddag dacht ik: he wat doet ze nou moeilijk... :( ze lag zo te kreunen en doen... en wat zie ik gebeuren... ze doet een soort soepele heuprol en ligt ineens op dr zij... daarna draait ze nog even door naar de rug... :confused: ze was zelf ook helemaal verbaasd & begon te huilen hihihi... dus ik denk dan nog maar eens op de buik leggen en ja hoor, meteen weer actie... beetje wiebelen en mevrouw lag weer op haar rug, deze keer een brede glimlach op haar gezicht... dat hebben we zo'n 7 keer achter elkaar gedaan en toen was ze doodmoe en is ze voldaan in slaap gevallen... leuk he?
    Ik had helemaal niet verwacht dat ze dit nu al zou kunnen, ik dacht pas over paar maanden... whaha, weet ik veel! :) :)

zo nu ff terug lezen

12. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Leuk hé wen! als je kleintje weer iets nieuws ontdekt! super grappig om te zien! hihi.. en dat Fenne er zelf van schrok! grappig!

13. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik denk dat wij straks lekker even gaan wandelen met Nora.. tis nu heerlijk weer.. zon is weg want er is hier nogal veel bewolking maar tis wel 26 graden! Heerlijk dus!

denk dat we maar naar de ijssalon hier in het dorp lopen.. tis niet goed, weet ik.. maar wel errug lekker!
    heb deze warme dagen nog geen ijsje op, dus vind eigenlijk wel dat ik het verdiend heb.. en ja.. we hebben samen een weekje vrij, dus lekker van genieten toch?
    (al zal ik me na dat ijsje vast wel weer schuldig voelen dat ik het gepakt heb... kan niet wachten tot ik weer mag/kan sporten!)

14. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    kikkert: lief dat je kaartje hebt gekregen gisteren... en nog steeds BV ja? heb jij eigenlijk bv aan Dylan gegeven dan, of was je meteen met fles begonnen?
    en heb gestemd, stem je ook op Fenne?

Kenzo: joh, zo'n last van de keizersnede ja?... vervelend zeg! Ik heb er ook 1 gehad en gelukkig nergens last van, moet morgen dan ook weer gaan werken... :(
    veel strekte meid!

Suus: hahaha Jan die je belt omdat ze huilt... die mannen toch?! ;)

Dees: met bv is het idd anders... Fenne drinkt soms met 1,5 uur er tussen en soms met 4 uur, wat ze zelf aangeeft...

15. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    hihi... bedenk me opeens: kom ik aan met mijn trotse gedrag... de meeste beebjes hier zijn ouder dan Fenne, dus die kunnen dat vast al lang! whahaha :oops:

16. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    wen, tuurlijk ben je trots, en moet je ook zijn hoor. Is toch ook super als je dochtertje weer iets nieuws kan.

Hier draait Sarah van de rug naar haar zij. Vind ik ook al zo super. En zitten vindt ze nu helemaal het einde.
    Het is ook zo´n eigenwijs ding. Vertikt het om overdag te slapen, wil alleen maar spelen, dus ik haar straks in bed gelegd omdat ze moe was, wel met een speeltje, anders is het meteen brullen.
    Ik maar denken dat ze wel zou gaan slapen, nou, na een uur was ze nog met het speeltje bezig en begon ze te huilen, speeltje weg gepakt, speentje gegeven maar na 20 minuten brullen uit bed gehaald, viel binnen 10 minuten in slaap, heb haar in de wandelwagenbak gelegd en slaap na een dik uur nog steeds, hoezo moe?
    Ze slaapt trouwens overdag niet in bed, vind ze helemaal niks. Wie heeft dat nog meer?

17. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Anoek, hier slaapt Tessa wel overdag in haar wieg. Dat gaat goed. Ik doe haar wel bakeren, net als 'snachts anders slaapt ze echt niet. En als ze toch in slaap valt zonder te bakeren is ze met een min. of 10 weer wakker.

18. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Goed zo Fenne! Rol maar lekker wijfie! En laat je moeder maar lekker trots zijn.
    Hier kan Tess wel naar de zij, maar nog niet van buik naar rug of andersom. Ze kan wel als ze schuin ligt zelf gaan zitten, ze moet wel mega buikspieren hebben...whaahaa.

Dees, fijn dat je weer overstapt op bv, ik hoop dat het snel went.
    En Luuk lijkt me echt een ventje wat zelf wel aangeeft als hij nog honger heeft.

Sizzel, geniet nou maar lekker van het ijsje. Het lijnen komt later wel weer, af en toe zondigen mag best. Dan kun je het ook beter volhouden.

Anouk, dus overdag heeft Sarah geen zin in haar bedje? Wil natuurlijk liever spelen dan slapen en ze zal haar bed wel met slapen associeren (en zo hoort het ook).

Hier een heerlijk dagje met Tess gehad. Lekker spelen, eten en slapen. Ik hoop dat het morgen ook zo goed gaat op het kdv.
    Ik heb alle spullen klaar staan, helaas kruipt het steeds dichterbij....

19. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    even vraagje:

als ik nu de flesjes voor morgen allemaal in de magnetron sterrilisator doe en daarna de flesjes met dop er op in de koelkast zet, dan zijn ze morgen toch nog wel steriel? Morgen vroeg giet ik daar dan de bv-melk in... want die moet nu eerst nog ontdooien... zo heb ik dan morgenvroeg 3 flesjes met voeding kant en klaar in de koelkast staan voor mijn vriend om te geven... das toch wel ok zo? of moet ik ze dan echt morgenvroeg steriel maken?

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dees: Ik geef Tessa wanneer ze wil. Ze geeft het echt duidelijk aan.
    Ik hou wel een min. van 2 uur aan. Dat moet er sowiezo (zo schreef je dat toch of s en z andersom juf wen?) tussen zitten. Meestal is het hier gewoon om de 4 uur. Vandaag met het warme weer en het vele spugen de afgelopen dagen doe ik het om de 2-2.5 uur.

Ik maak me best een beetje zorgen om dat spugen. Ga morgevroeg gelijk de HA bellen.

Deel Deze Pagina