Nou nerveus wil ik het niet noemen. Peter is nog nuchterder dan ik ben... Maar hij is gewoon ongeduldig. Hij wil ons beebje zien en vasthouden. (gisteren gaf hij trouwens wel toe dat hij toch wel een beetje zenuwachtig begint te worden. Echt voor het moment wanneer het begint.) Truste allemaal
hey hey meiden , ook ik ga me hierbij aan sluiten , vind het fijn als ik wat uitgebreider kan zijn met vragen en zo hier gaat het opzuch allemaal goed, ik ben een combi van kolven en bv aan het doen .... moet nog even me ritme vinden , ik hoop dat t lukt , want ik wil niet over op fles , ( wil het zo lang mogelijk uit stellen teminste kraamhulp was vandaag voor t laatst , dus ben benieuwd hoe alles gaat lopen nou ik ga nu me bedje op zoeken , en ga proberen hier wat vaker te komen .....
Hee leuk, nog meer mama's erbij! Gezellig! Jollie, jouw meisje is dus te vroeg geboren. Lune ook, 6 weken. Ze groeit nu als kool! Ik heb het idee dat Lune haar krampjes erger worden. Eerst was het alleen kreunen en een beetje trappelen als ze krampjes had en nu schopt ze heel erg en gilt en huilt.. Zooo zielig! Hoe kan dat nou ineens erger worden? Ik geef trouwens Nutrilon Omneo, speciaal tegen krampjes. Maar dat heeft ze nu al ruim 3 weken en ze poept ook nog steeds niet goed.. Denken jullie dat ik misschien over moet stappen op hypo-allergeen? Ik moet maandag met haar naar de kinderarts, zal ook eens met hem overleggen. In de kinderwagenbak als we gaan wandelen heb ik trouwens een dubbelgeslagen wiegdeken en een lakentje eronder. Lune lekkere warme jas aan en muts op, klaar Heerlijk met dit weer wandelen, we gaan er vandaag ook weer even op uit.
Goedemorgen meiden! Kom ook hier eens gedag zeggen... poeh, kan ook haast niet meer wachten tot ik hier niet meer 'illegaal' ben... Tis hier vandaag al net zo rustig als bij de aanstaande feb mama's... hebben jullie al gelezen dat Mrijn vandaag eindelijk gaat bevallen? Ze heeft me vanochtend sms gestuurd vanuit ziekenhuis... vliezen zijn gebroken en vanochtend om 7 uur had ze weeen om de 5 minuten... spannend dus! liefs, Wen
Oehhhh, Mrijn aan het bevallen, spannend! Binnenkort heeft ze Juultje in haar handen. Ik heb een redelijke nacht geahd al kwam hij wel ineens om de 2 en half uur. Maar daarna lekker geslapen dus mama ook. Hij heeft vanmorgen met papa onder de douche gestaan (volgen zo foto's) en nu ligt hij in de zon in zijn wiegje. Ik ga zo even bij de bevallingslijst spieken want daar ben ik al 2 dagen niet aan toe gekomen. Leuk trouwens, al die mama's en a.s. mama's hier
Ooh ja, wat ik had gekocht. Een stelletje in zomerse kleurtjes waar BOY op staat en een stelletje van Esprit, zooooo leuk! En een paar schoentjes die hij de eerste maanden nog niet aan kan terwijl er maat 50/56 op staat. Leuk al die verschillende gewichten enzo. Luuk was maandag 2890 gram en dinsdag moeten we weer terug. Lengte hebben ze nooit gemeten bij hem dus die weet ik niet.
meid ik heb geen idee hoe dat erger kan worden, ik gebruik Friso 1 hypo allergeen vermindert ook de kans op koemelkallergie om alle kwalen te voorkomen enz... en Gwen poept goed 1 a 2 keer hele luiers vol ben benieuwd wat de kinderarts zeg lekker wij gaan zo ook lekker wandelen gezonder weer bestaat niet
uhm 2,5 uur das niet lang maar fijn dat luuk en zijn mamma daarna weer verder kon slapen oh leuk foto,s ben benieuwd het is heerlijk die zon en gezond!
ja dat vroeg ik leuk meid! oh het is zoooo verslavend al die kleertjes kan me echt niet bedwingen dan en dat doe ik ook niet en schoentjes daar ga ik ook voor kijken maar er is zoo veel leuks ben er nog niet uit maar die maten verschillen ook per merk hoor Gwen heeft shirtjes 50 diepassen en ook 56 die niet passen...... oh dat hoor je steeds meer dat niet opmeten van de lengte, ik zou het dinsdag eens vragen wij moeten donderdag naar Cb ben benieuwd is nu 2 weken geleden voor laatst gewogen....
hey meiden , ik ook weer even hier vanacht ging op zich best goed , Bryan had om 22.00 zijn voeding , is daarna nog wat onrustig geweest ,en krampjes gehad maar rond 00.00 sliep hij , en melden zich vanmorgen om 05.00 uur weer heb dus best goed geslapen , tis alleeen zo zielig hij is verkouden , dus na de fles is hij helemaal verstopt , papa mag daalk dus even neusspray halen .... ook is de vk net nog geweest , en heeft de kraamtijd afgesloten , ow over gewicht gesproken , Bryan was gisteren 4830 gram . hahahah , wat een verschil met jullie he .... hij was iets afgevallen , maar ja , dat kon ook niet anders omdat hij in het ziekenhuis naast mijn borstvoeding nog fles bij kreeg ..... ( verwend nest )
@joma... ik mocht eigenlijk gelijk naar huis, maar kyana is 2,5 week moeten blijven en ik ben daarom 1 week in het ziekenhuis geweest en toen MOEST ik naar huis... toen ze 37 weken was mocht ze mee naar huis en nu is ze dus alweer 2 weken thuis. @maja.. jip die van ons is ook te vroeg geboren, 5,5 week. leuk he al die kleertjes, alleen kyana heeft het snel koud in die katoenen kleertjes dus ze heeft veel velours aan, hoe doen jullie dat? of hebben jullie kindjes geen schommelende tempjes meer. Verder hier vannacht wakker geworden met pijn in mijn borst, d8 eerst aan stuwing.. maar ze kon het niet wegdrinken. dus ik geprobeerd het weg te kolven, maar krijg met het kolfapparaat helemaal niet al mijn melk uit mijn borsten en nu loop ik er dus nog mee.
Goed opletten met je borst. Zo begon bij mij een bosrtontsteking, een zere plek in mijn borst. Goed de borst/plek masseren, warmte erop (kruik ofzo) en dan goed je borst leegkolven, tijdens het kolven masseren. En masseren onder de douche is ook goed. Je kan kyana ook anders aanleggen, met haar kinnetje richting de zere plek, dan kan ze hem beter leedrinken. Heb ik allemaal te horen gekregen toen haha. Lune kan zichzelf goed op temperatuur houden dus ze heeft gewoon katoenen kleertjes aan. Ook wel velours en badstofachtig, lekker zacht
oh das lekker zeg meid dat hij 5 uurtjes heeft doogeslapen en wat een bink he vergeleken met al die kleintjes hier ach zo sneu dat verkouden , en ze kunnen ook nog niet snuiten
oja nou dan is ze nog lekker vlot thuis! uhm Gwen kan zichzelf op temperatuur houden, en als Gwen katoenen kleertjes aanheeft dan heb ik er wel een lange mouwe overgooier rompertje onder zijn extra dik ook! en snacht ligt ze ook in der verlourse pakje zo boxpakje zegmaar en dan wel nog sokjes erover das ook lekker want zolang der voeten warm zijn kunnen ze zichzelf beter warm houden! mischien een tip
ooh maja bedankt voor de tips... ja heb er wel last van hoor, maar dat leegkolven wilt niet lukken... ik heb zo'n elektrische van medela en heb gekolfd tot er niks meer uit kwam maar de plek blijft zeer doen... ik zal kyana eens op een andere manier aanleggen. vanaf wanneer kon lune zichzelf goed op temp houden?
@ joma.. kyana heeft vaak en sokjes en slofjes aan, maar dan nog haalt ze in de nacht 36,3... overdag gaat het steeds beter... denk dat ik er anders een pyamapakje (aan een stuk) onder de kleertjes aan kan trekken
Jollie, ik wilde dezelfde tips geven als Maja. Vooral masseren is goed en dan met warmte. Ik moest het onder de douche doen en tijdens het kolven met een warme washand erop. Luuk kan zich nu wel goed op temperatuur houden maar in het begin niet. En als ik denk dat het echt wat koud is dan krijgt hij een kruikje erbij. Hij heeft meestal een romper met lange mouwen aan en dan zo'n boxpakje uit 1 stuk. In ieder geval dan geen uitvallende sokjes. Gaat prima zo moet ik zeggen.