Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
  2. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
  3. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
  4. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
  5. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
  6. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
  7. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
  8. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    nou ga eerst nu ff warme douche pakken pfff ben gesloopt van vanavond met gwen, maar ja me avond begint net voor me gevoel whahahah;)

9. Ariel

Ariel VIP lid

8 mrt 2006
    16.482
    0
    0
    Zoetermeer
    Balen is dat he Joma als ze zo aan het uitproberen zijn...Ik weet ook niet zo goed wat daar nou het beste tegen te doen is. Ik doe het altijd op de supernanny manier. 1e keer aardig zeggen dat het bedtijd is en ze moet gaan slapen, 2e keer alleen maar zeggen bedtijd! 3e keer en meer alleen maar weer terugleggen en niks zeggen en ook geen oogcontact maken. Werkt hier tot nu toe goed!

10. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    zo deed ik het ook maar werkt helaas niet ze heeft er gewoon schijt aan:( vindt zoiets moelijk hoor heeft 2 uur en 1 kwartier geduurd pfff heb nu wel net stiekem haar lamp van haar kamer eruit gedraaid dus dat kan niet meer aan savonds en sochtends, heb nog wel 2 wandlampjes maar kan ze niet bij !!

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    hoop dat ze nu morgen wel wat langer blijft liggen maar dat zal wel niet,

ga morgen trouwens 1 muur in de woonkamer sauzen en een kleurtje geven , het zelfde kleurtje als me tussendeur en me eetstoelen ben benieuwd dat is de kleur nootmuskaat

12. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    nu zit ik in mijn uppie te lullen maar is logisch is al laat hahah en nu heb ik pas tijd

13. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    echt niemand meer??? ook geen adviezen????

14. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    nou trusten allemaal

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Nogmaals een knuffel voor Fenne. Ik krijg er pijn in m'n teen van...

Joma, volgens mij heb je het prima gedaan. Alleen is Gwen 2 en dus wil ze kijken hoe ver ze kan gaan. Uiteindelijk heb jij gewonnen. Het enige wat je kan doen is ze duidelijk maken dat ze de grens heeft bereikt. Dit zal ze waarschijnlijk nog wel een paar avonden doen. Maar jij moet nu vol blijven houden en streng zijn, dan komt ze er vanzelf achter dat het geen zin heeft en zal ze gewoon weer lief gaan slapen. Als ik trouwens die schattige foto's van Gwen zie, dan kan ik haast niet geloven dat ze ook een draakje kan zijn.

Tessa begint weer verkouden te worden. Vandaag even luuf gehaald. Ik deed altijd een ui onder haar bed, maar de luuf ruikt toch wat aangenamer. Ook is ze flink aan het hoesten. Ze pruttelt dan flink.

Ik ga slapen. Truste.

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Joma, denk ook dat je het prima hebt opgelost. Wat Bones zegt, ze is vreselijk aan het uittesten nu, ze is tenslotte bijna 2:D Lune doet dat ook heeeel erg op het moment. Vandaag met kleien: klei in haar mond stoppen, dus ik zeg 'nee, mag niet'. Doet ze daarna een stuk klei naar haar mond. Dus ik weer: 'Lune nee, klei mag je niet opeten, is om mee te spelen, niet om te eten. Nog 1 keer en ik pak je klei af' (op strenge toon). Dus zij 3 minuten later weer klei in de mond. Huppakkee, klei afgepakt. Gillen natuurlijk, jammer dan.
    Denk echt dat consequent zijn helpt. Ook bij Gwen. Misschien niet direct maar wel op langer termijn. De aanhouder wint;)

Ik ga naar mijn bed. Durf nu pas omhoog van de bank, ben zo misselijk geweest en nog steeds wat. Baal zo, ging zo goed de laatste dagen. Nouja, misschien is het morgen weer over en daarna weer prima.

Trusten allemaal!

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Oja, beterschapjes voor Tessa. Hoop dat de luuf helpt en ze lekker slaapt!

18. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Tot nu toe is ze nog niet wakker geweest.

Met die misselijkheid had ik ook. Dan baalde als ik weer boven de pot hing heel de dag. En als ik er dan een dag bij had waarbij in maar 2 of 3x moest overgeven en een stuk minder misselijk was dan hoopte dat ik weer misselijk zou zijn ;) Stom gedoe ook die hormonen.

Hier is het ook 2x waarschuwen en de 3e keer grijp ik in. Ze heeft nu ontdekt dat ze niet altijd bij me hoeft te blijven als ze loopt. Dan zijn we vlak bij de auto en dan blijft ze staan. Grrrrr. Dan staat ze met zo'n wazige blik te staren, net langs me heen. Ik zeg 2x dat ze zelf naar de auto mag lopen anders komt mama ze halen en dus dragen. De 3e keer loop ik op haar of en pak ze op. Vind ze niet zo leuk. Pech dan. Dan moet je maar luisteren.

Als ze merkt dat ik boos ga worden, of boos ben geweest komt ze heel zielig bij me. Met zo'n miep stemmetje (waar ik heeeel slecht tegen kan) bij me knuffelen. Ik maak het dan natuurlijk altijd weer goed met haar, maar leg wel eerst uit waarom ik boos was en wat ze had gedaan.

Nu echt naar bed.

19. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    morgen,

wen arme fenne, heeft ze nog veel last gehad gister??? Lijkt me echt pijnlijk.

joma hier hebben we het ook weleens alleen als ze niet wil slapen haal ik haar naar beneden, 10 minuten op de bank, slokje drinken en dan gaat ze 9 van de 10 keer rustig slapen. Als ik de strijd aan ga ben ik minstents 2 uur bezig, daar pas ik voor.Maar goed, hier is het meestal 2-4 dagen en dan slaapt ze daarna weer weken normaal. Ik heb dus meer het idee dat ze dan nog niet moe genoeg is, iets moet verwerken of niet zo lekker in haar vel zit. Knuffelen en weer slapen dus. Meeste zullen dit afkeuren maar hier werkt het wel, even uit de omgeving weghalen en dan weer terugzetten.

Hier weer een prima nacht gehad. zo ff kijken naar de foto's van het weekend of er wat leuks tussen zit.

20. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @Joma.. je hebt t prima gedaan meid.... zoals de andere meiden al zeiden.. consequent blijven en dat heb je gedaan...boos worden mag best hoor...ze gaat gewoon haar grenzen ontdekken...hoe vervelend ook.. hoort bij de leeftijd...Negeren werkt hier vaak heel goed alleen is dat in dit geval niet echt mogelijk.. terugleggen keer op keer (zoals ariel al zei.. NANNY manier) en zoals je zelf al deed is het beste.. de aanhouder wint..en nu de lamp eruit is.. is de lol er snel af..
    Ga niet aan jezelf twijfelen meid.. echt niet!!

HIER:nog niet verder teuggelezen..ga ik straks doen..heb een drukke dag in t huishouden gepland...s zien wat er van terecht komt..

Ons buurjochie (15 dec geboren) ligt in het zh.. RS-virus.. aan de zondevoeding en zuurstof.. heel heftig.. arme jochie en arme buurtjes...andere zoontje van 4 heeft vorige week net longontsteking gehad.. dus dubbelop slopend...heb erg met ze te doen.....hoop dat ie snel weer opknapt...

Mijn tante (zus van mijn moeder) is opgenomen in het zh.. epileptische aanval.. (heeft 1,5 jr terug een herseninfarct gehad).. gaat voorals nog redelijk, maar t gevoel van haar man en andere zus zijn niet goed.. haar bloeddruk is te laag, ze slaapt alleen maar en ze heeft koorts.. artsen weet niet zo goed wat er mis is en doen naar ons gevoel niets tot weinig.. "misschien heeft ze blaasontsteking dus we geven maar AB" is het devies..tsssss.. hoezo MISSCHIEN??!!.. dat is toch zo gecheckt zeg.. sjonge.. ze hebben bloed afgenomen en over 8 WEKEN weten ze daar de uitslag van.. HOEZO??? Personeelstekort op t Lab ofzo??? ja en dat weten ze of ze goed gehandeld hebben.. NOU JAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHH.. ze is NU ziek.. en ze moet NU behandeld worden naar behoren.. ik wist echt niet wat ik hoorde hoor.. ze ligt in t st franciscus in R'dam... nou daar wil ik dus ook niet liggen!!!... We hopen maar t beste.. tis wel een dejavu.. mijn mams overleed op de verjaardag van de tante die nu in het zh ligt.. mijn andere tante.. (ook een zus) is vandaag jarig.... vooral bij haar zit de angst er goed in..
    Haar moeder, vader en zus zijn overleden aan hersenbloeding, cq hartstilstand.. alle 3 plotseling.. ze is bang dat ze ook nu ineens wordt gebeld....ik heb heel goed contact met mijn tante.. zeker nu mams is overleden.....Ik bel haar straks en hoop dan beter nieuws te horen...

Nou ik moest t ff kwijt...

ik ga ff koffie pakken

Deel Deze Pagina