Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Hoi Boney,

Ik zag dat je meisje last heeft van spruw. Misschien heb je het volgende al geprobeerd, of heeft iemand anders het al gezegd, maar bij ons werkte "fizzy water" heel goed. Water met bubbeltjes (spa rood volgens mij in Nl). Zoë had last van spruw, toen kregen we deze tip. Met wattenstaafjes regelmatig de spruw afdoen en na een paar dagen was het inderdaad verdwenen!

2. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Wat fijn voor je Diaantje! Zal wel een hele opluchting zijn :D

3. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Pffff, Zoë heeft het weer zwaar (en mama ook ....). Vanacht 2 keer wakker en niet in slaap kunnen komen, dus maar weer uren met haar rond gelopen. Op een gegeven moment zitten janken op de bank, ik was zo moe, maar het gaat nu wel weer wat beter. Ben ook nog eens ongesteld dus dan liggen m'n grenzen toch al wat minder hoog.
    Ook vandaag bijna heel de dag is ze aan het huilen, aan de borst valt ze dan iedere keer in slaap, maar zo gauw ik haar in haar bedje leg begint het dan weer. Ik heb ook het inbakenen geprobeerd, maar hier ging ze nog harder van huilen :( . Deze week voor controle naar de kinderarts en dan toch maar eens navragen waar het aan zou kunnen liggen.
    Ik geef 100% borstvoeding. De eerste drie maanden gingen prima (alleen het op gang komen duurde bij mij even) en had ik geen problemen met de nachtvoedingen. Maar nu beginnen ze me toch echt op te breken. Het lijkt wel of mijn energie met de dag (nacht) daalt.

En dan vandaag ook nog eens aan een nieuwe opdracht begonnen, naast mijn huidige vertaalopdrachten. Ik ben wel heel blij dat ik lekker kan thuis werken maar op zulke dagen is het wel zwaar.

Ach, morgen weer een dag, ik hoop dat ik dan mijn vrolijke meisje weer zie, dat maakt altijd alles weer goed :D

4. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Ik heb informatie opgevraagd over de opleiding verloskunde hier in Turnhout. Die kan ook deeltijds dus dan is het misschien te doen. Ik moet er dan wel bij blijven werken dus het zal druk worden maar wie weet is het goed te doen. Mijn eigen vk adviseerde me het omdat ze mij wel een type daarvoor vindt. De open sollicitatie naar het ziekenhuis gaat ook weg en dat is voor dokters assistente of operatie assistente. Ik ben heel benieuwd.

Poeh, ik ben zo moe, niet meer normaal. Slapen lukt me niet en Luuk ook al niet. Hij is vandaag erg huilerig. Het viel me gisteren ook op dat hij steeds over de zeik is als we mijn schoonouders hebben gezien. Hij voelt vast onze spanning aan. Ik ben benieuwd hoe dat straks met oppassen moet :(

Ik ga even proberen een tukkie te doen want mijn ogen doen gewoon zeer van vermoeidheid.

Ichtus komt trouwens vandaag thuis dussuh, welkom terug alvast lief dinnetje en een dikke kus.

Mrijn, je foto's gaan morgen op de post hoor!

Sizzel, spannend he, zo naar het kdv. Wij hebben hier binnenkort een gesprekje op het kdv omdat ze op mijn werk ineens met uren gaan schuiven en ik er niks tegenin heb te brengen :(

De rest ben ik alweer kwijt. De dementie zou toch allang weg moeten zijn?

Ik ben even plat, oogjes vallen bijna dicht.

5. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Lijkt me heel zwaar Cassie. Ik word al nerveus als Luuk blijft huilen en dat is dan misschien 10 minuutjes. Ik denk dat Luuk een uurtje per dag huilen niet eens haalt.

6. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Hier huilt Nora ook misschien een uurtje per dag.. denk dat ze het vaak ook niet haalt.. ik vind het al erg als ze eventjes huilt.. hele dikke knuff cassie!

ennuh.. ik zal binnenkort wat meer foto's plaatsen ok?
    oja.. meeting is inderdaad wel een beetje ver voor je.. hihi.. niet aan gedacht!

7. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    oh komt ichtus vandaag thuis..

WLEKOM THUIS ICHTUS!

8. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Spannend Dees, solliciteren! Duim voor je!

9. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Heb er weer een werkdag opzitten :( :(
    Mocht vandaag naar Leiden...pffff.....vond er echt niks aan. Ik zit als een zombie op me werk, kan ook niet echt lachen ofzo. Morgen weer :(

@Dees; Verloskunde? Leuk zeg! Heb ik een paar jaar geleden ook aan gedacht, maar hier hebben ze alleen voltijdopleidingen.

@Cassie; Welkom op dit forum! (ben ik helemaal vergeten :oops: )
    Is het geen sprongetje? Want Mike wou ook alleen maar aan de borst tijdens zijn sprong, heel vermoeiend :(

Lees straks even verder meiden, als ik twee handen heb om te typen :)

10. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hey allemaal,

zo de werkdag zit er weer op. Ik heb niet alles bijgelezen, maar wat vlagen.
    Dees, had je al ergens getypt hoe het ging bij jouw schoonouders? Welke pagina?
    Maar ga maar eerst lekker slapen meissie, enne....verloskunde....leuk hoor!

Joma, dacht al dat er speciale zetpillen waren. Ik ga morgen direct de HA bellen. Die wil ik ook, want begint nu gewoon sneu te worden. Ze moest telkens hoesten vannacht....zo zielig. Ook ging ze daarna telkens 5 min. mopperen en dan echt letterlijk mopperen (dus brabbelen met een negatieve bijklank)....was op zich wel lachen.

Kikkert, je kunt eventueel al vast een testje doen. Ik kon al voor mijn vermoedelijke ongi positief testen. Snap dat je je onzeker voelt.....

Nou, vandaag had Tess volgens de leidsters weer een PRIMA dag, alleen ik denk er nog steeds anders over. Ze heeft alles bij elkaar zo'n 2 en een half uur geslapen, da's echt veeeeeel te weinig. Ze grijpen haar bij elk zuchtje/kreuntje eruit en dat vind ik echt te snel. Het is hartstikke fijn dat ze vrolijk en tevreden is, maar ik wil toch dat ze het slapen wel bevorderen.
    Ik wil het morgenvroeg aankaarten, maar vind dat wel moeilijk hoor. Ik wil niet als een zeikwijf overkomen, maar ze willen wel graag dat ik eerlijk zeg als er wat is, dus......
    Ze is nu diep in slaap, maar da's niet zo gek.
    Op het werk was het rennen tegen de klok in, jemig, wat druk zeg. Lekker zo, die laatste loodjes voor de vakantie, lekker hectisch. Er staat nog strijkgoed en 1 wasmand van gister, maar euhm....die staat er morgen nog, vrees ik.

11. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Ik heb 3 nieuwe foto's van Nora geplaatst van vorige week!

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Was ze op die ene foto geobsedeerd door het aquarium?
    Lekker koppie hoor!

13. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zo, ik heb de strijk weg, afwas gedaan, knap he....na zo'n lange werkdag (hoezo vissen naar complimentjes....). Nu even lekker bankhangen en straks met Tess douchen, oooooh....wat heb ik haar vandaag gemist. Heb alleen vanmorgen een kwartiertje met haar kunnen knuffelen. PUUUUUHUUUU

14. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    suus super meid een schouderklopje voor jou :)

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik weet opeens wat er aan de hand is met Tessa vandaag!
    HET IS VOLLE MAAN!

Toen kwam ze ook ter wereld...

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik zit m'n bevallings verhaal nog eens te lezen... :cry:

Daar staat trouwens een reactie onder van Lieke87. Met zoon Mischa. Die hebben we hier ook al weer ff niet gezien.

17. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Goed gedaan hoor Suus! ;) :)

En wat een lekker ding die Nora!

18. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Yep, dat vind ik ook.

19. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Idd tijdje niet gezien....

Vandaag stond ik op de tram te wachten, en opeens dacht ik weer eraan hoe het was met dikke buik, de schopjes, het bewegen.....*zwijmel*

20. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb er geen ervaring mee, maar hoor altijd dat verstandskiezen zo gevoelig zijn voor gaten, dat je wel kan blijven vullen. Ik heb er geen meer.

Deel Deze Pagina