pff net alle papieren gedaan, wat een rot werk is dat toch zeg....nu nog alles inklapperen (doe ik morgen) en dan is alles weer netjes . ik ben weer snel weg nog ff wat dingen opruimen en dan naar bed, mannetje is weg (drinken met collega's) dus die zal wel laat thuis zijn, och ja is ook eens lekker alleen in bed slaap lekker meiden
Kom ook nog even trusten zeggen! Anoek, wat rot dat Sarah weer steeds zo huilt. Kan me voorstellen dat je er gek van wordt! Ik raak al gefrustreerd als Lune langer dan een half uur huilt.. Sterkte meid, kom hier maar van je afschrijven, misschien helpt het een beetje.. Wat grappig van die namen. Lune komt nog 19 keer voor, vind ik best veel nog. Had zelf nog nooit van die naam gehoord namelijk. Lune slaapt trouwens in een romper met korte mouw en een slaapzak met lange mouw. En dan half onder een dun dekentje met lakentje. Zo, ik ga afsluiten. Ben moe. Heb net een uur met Lune rondgelopen omdat ze niet wou slapen. Nu ligt ze te kletsen in bed Trusten meiden, lekker slapen! xxxxxxx
Haha daisy! Die avatar van jou... Leuk zeg. Je hebt geen foto's in je album van Samantha. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig... Ik ga naar bed. Truste en tot morgen.
goedemorgen; naatje ik doe bodyattack of spinning. net waar ik zin in heb sizzel;leuk eens zien hoeveel ilse er genoemd zijn anoek; klote meid, hoop dat de ka of huisarts je kunnen helpen dees; ik maak ilse nooit wakker voor een voeding, dan drinkt ze slechter wat gaan jullie doen vandaag? denk dat ik maar ff naar de winkels ga, moet nog ff cadeautje voor vriendin kopen.
daisy dat gevoel heb ik soms ook met internet, zeker na dat akkefietje hier. blijfg zelfs denken dat elke nieuwe die persoon is, hoe bedoel je para
Goedemorgen! hier al weer veel gedaan. Nora kwam om 06.30 uur dus haar eten gegeven en daarna ben ik maar opgestaan. Heb al wat gepoetst hier en wat opgeruimd. Ook vast eten uitgehaald voor vanavond. Kan maar klaar staan. om 11.30 moet ik bij de bedrijfsarts zijn, kijken of ik zaterdag weer aan het werk mag. moet vrijdag terug naar de gyn, maar heb het gevoel dat dat abces zo goed als weg is. Heb eigenlijk geen last meer gelukkig! Af en toe nog wat buikpijn, maar daar heb je het dan ook mee gehad.. het is nog niet 1/10e van wat ik eerst voelde! Gelukkig maar! Ben ook wel benieuwd wat de gyn gaat zeggen vrijdag! Nou ik zal me maar eens gaan douchen, aankleden e.d.. tot strakkies!
goedemorgen meiden! hier afgelopen dagen druk! sorry dat ik er niet veel ben ook nog allebei mijn ratten overleden 2 dagen geleden de ene en gister de ander! zoo zielig maar ik denk wel aan jullie! zal kijken of ik vanmiddag ff kan teruglezen en reageren! hier alles goed met Gwen ook! donderdag weer naar het cb ben benieuwd ook omdat Gwen geen grote drinker is zegmaar! maar geef niet als ze goed groeid ze drinkt denk gemiddeld 700/750 cc op een dag! nou ik ga er weer vandoor ff met me ma naar de markt en denk vanmiddag ff de tuin in! @Sizzel fijn dat het goed gaat met je buik hoop dat abses weg is! duim voor je! nou tot laterssssssssssssss doei doei
Goedemorgen! Ik ga maar eens een poging doen om bij te lezen en te reageren, heb gisteren wel steeds wat gelezen, maar geen tijd gehad om een bericht te posten... vandaag weer lekker vrij! terug naar pagina... uhm... pagina 831, valt mee dus! Debora: Finn is weer thuis! wat geweldig voor jullie! en leuk dat ie een maatje groter aan kan, heb je weer allemaal nieuwe dingen om hem aan te doen... wel zonde dat dat ene favo broekje of truitje dan niet meer past he? Maja: balen dat het allemaal niet zo snel gaat in de tuin als je gehoopt had... maar idd niets aan te doen! debie: hoe gaat het met de verstopte neus van Ilse, kun je al weer beetje beter slapen 's nachts? en je hebt haar kunnen foppen... super goed! de combi fles/bv gaat hier gelukkig heel goed... Fenne drinkt uit de fles (ook moedermelk) met dezelfde gulzigheid als aan de borst, maar dit heeft ze vanaf begin al gedaan... ik gebruik de Avent flessen met speen 2... Fenne drinkt nu uit de fles 110 cc per keer en ze zit op 6 voedingen per dag... op dagen dat ik moet werken is dat dan 3 x fles en 3 x borst... Diaantje: meid wat vervelend om te horen dat je het niet meer naar de zin hebt op je werk... helaas kan ik je ook niet vertellen wat je moet doen... heel veel succes met 't maken van de beslissing! oh lees nu dat het al opgelost is! fijn voor je! Sizzel: hoe is wendag op KDV gegaan? en Nora komt ineens 's nachts weer? vervelend, en ik kan er over meepraten, zal zo wel ff vertellen... en wat een stuk is Nora toch, vind het echt een mooi meisje... succes bij de bedrijfsarts vandaag! Dees, doe jij maar even rustig aan hoor... je forumdinnetjes lopen niet weg en het gezin gaat echt voor hoor lieverd! Hoe is het gegaan zonder Olaf? Boney: herkenbaar van die sprongetjes... vind het ook zo leuk als Fenne weer iets nieuws kan... zo kan ze sinds een paar dagen ineens een speeltje vasthouden (rammelaar) en hiermee zit ze nu steeds heel wild tegen de speeltjes van de speelboog en van de mobiel aan te meppen! dikke schik! en heb een wijntje gedronken op je 6000ste berichtje hoor... proost! Boney & Debie: ik deel jullie mening over de BV volledig hoor... hoop zeker door te kunnen gaan tot de 6 maanden, tot nu toe gaat kolven op het werk erg gemakkelijk, dus das al weer een zorg minder! (en ik = ook trots op mezelf & op jullie! ) Kikkert, wat fijn dat Dylan zo goed aangekomen is! enne, je bent wat mij betreft geen gekke hoor... ik vind ook bijna alles te kort en vraag me echt af waarom ik dat voorheen wel fijn vond zitten... en vriendin van mij heeft nu een dochtertje van 8 mnd en zij vind precies hetzelfde, we hadden het er toevallige vorige week nog over... vreemd he? oeh en nog een spannende 1,5 week dus... sterkte! Cassie... ik kan me goed voorstellen dat het soms even te veel is allemaal... te weinig slaap, een huilend meisje, druk met werk & ongesteld zijn is ook echt super druk en veel! heeft Zoe elke nacht nog de nachtvoeding, of soms? is ook gewoon erg vermoeiend! knuff! Naatje, vervelend dat het niet lekker gaat op het werk... dikke knuff! Suus, je bent geen zeikwijf hoor als je bij kdv aangeeft hoe jij het graag zou willen... het gaat om jouw meisje, en zij nemen daar slechts de zorg voor enkele uren van jou over... dus moeten ze het ook doen zoals jij dit wilt... maar ik weet dat jij dit ook wel weet... tis gewoon kut om zo'n gesprek aan te moeten gaan... dus succes meis, komt goed! ... ben nu bij pagina 839 trouwens... Anoek, och meid toch... wat vervelend om te horen dat je er zo doorheen zit, ik wist natuurlijk al wel dat je het zwaar hebt, maar schrik hier best een beetje van. Wat zei de huisarts? Hoop dat hij je serieus neemt en iets voor je kan doen... dikke knuff meid! namen 2007: nog zo vaak de naam Fenne ja? verbaasd me wel een beetje, had nog niet eerder gehoord namelijk... wel leuk zo'n site! Dees: hier ook alleen een rompertje met lange mouwen en de slaapzak zonder mouwen, Fenne heeft het volgens mij nooit koud... joma: veel plezier op de markt en in de tuin vandaag! poeh hey... das een flinke lap tekst geworden zeg... Hier gaat het op zich goed... ik zeg op zich omdat Fenne niet zo lekker meer slaapt. Ze ligt sinds enkele dagen op haar zij in de zijslaper en dit vind ze niet zo heel fijn... ze wil graag haar hoofdje naar de voorkeurshouding draaien, maar dit lukt niet. Ze blijft hierdoor de hele nacht wakker worden door haar eigen gekreun en pogingen om hoofdje om te draaien... ik vind het echt een beetje zielig, maar ze moet nou eenmaal even op die kant liggen, beter zo dan straks een helmpje... het gevolg is wel dat ze 's nachts weer om de 4 uur voeding wil, het kost haar allemaal veel energie... dus vannacht weer voeding gehad om 1 uur en om 5 uur... tussendoor om 12 uur en om 3 en 4 uur haar even moeten troosten omdat ze wakker werd... ik vind het super vermoeiend, maar het is nu het beste voor mijn meisje, dus doe het met liefde natuurlijk! vandaag en morgen lekker vrij, dus ik doe rustig aan en ga van lekkere weer genieten...
Hmm Wen, vervelend zeg dat Fenne minder goed slaapt door de zijslaper. Ik heb Lune ook een tijdje in de zijslaper gelegd en ook zij vond het niks. Ik heb haar en toen alleen overdag in gelegd en 's nachts niet. Na een paar keer vond ze het al minder erg. Ik heb net een klacht ingediend bij het bedrijf die hier huizen aan het bouwen zijn. De bouwvakkers die achter ons huis bezig zijn met het bouwen van de andere huizen hebben steeds keihard de radio aan staan. Ik heb gisteren en vorige week gevraagd of de muziek wat zachter mocht en dat deden ze toen ook. Maar elke dag zetten ze hem weer keihard. En dan ook nog van dat foute nederlandstalige hopsasa muziek Ik was er flauw van en heb dus gebeld, ze zouden het doorgeven aan de uitvoerder. Ik hou niet van zeiken maar dit was echt niet normaal.
heej lieve meiden Wen, jammer dat Fenne niet zo goed slaapt maar ze heeft denk ik niet voor niets een voorkeurshouding: Wat ik aan het denken was, als ze peelt kun je de speeltjes dan niet aan haar niet-voorkeur kant doen en als ze overdag slaapt de zijslaper gebruiken en als ze er aan gewend is deze in de nacht gaan gebruiken? Of wil je haar laten wennen? Succes ermee, lastig lijkt me dat. Suus, jij geeft aan hoe jij het wilt, ik doe altijd een briefje bij Sarah haar spullen met tips en andere bijzonderheden. Misschien is een schriftje wat? Zo kunnen jullie dingen naar elkaar toe overdragen. Cassie, ik weet hoe je je voelt en das niet altijd leuk. Dikke knuf voor jou! Dees, slapen, hier een koukleum (heeft ze van mij), slaapt met haar kleertjes aan onder dekentje. Moet wel zeggen dat ze vanochtend een beetje nat was, weet niet of het zweet was maar ga eens proberen om een kort broekje aan te doen. Vind het ook erg moeilijk om te bepalen wat ze aan moet (ben zelf nogal van de dikke truien in de zomer, haha). Debora, Finn weer lekker thuis, heerlijk meid. Knuffel hem maar flink. Hoe is het met jouw buikgriep? Hier vandaag vrij dus ik hoop vanmiddag even te kunnen slapen. Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts staan, ik weet niet wat ik heb. Voelt niet goed allemaal. Moe, nergens zin in, wil echt alleen maar slapen, hoofdpijn, heel emotioneel (dat ken ik helemaal niet, hele zwangerschap ook geen last van gehad). Maar ja, komt allemaal weer goed. Gelukkig ben ik wel iemand die het meteen zegt als er iets is en kan ook goed mijn gevoelens uiten, lucht flink op. Ga Sarah de fles geven, net met haar bij de fysio geweest, alles was goed. Oh ze huilt nu dus tijd voor de fles. Liefs
wen; balen dat ze niet meer zo goed slaapt, maar wat je zegt het is voor een goed doel. Ze heeft nu een aantal keer zo'n 40 ml uit de fles gedronken, het gaat dus de goede kant op. kolven; als ik 's ochtends haar een borst geef en de ander kolf heb ik zo', 120 ml. als ik later kolf steeds maar 40-60 ml, hebben jullie daar ook last van? maja; balen van die muziek
Eerst ff een berichtje van hier voor ik alles ga teruglezen..tis een boel! We hebben een leuke vakantie gehad.. het weer was af en toe wat minder maar dat maakte niet uit...wel was marijn niet in zijn hum en ging ie iedere dag meer huilen.. echt uitgerust ben ik dus niet... Eigenlijk helemaal niet en dat is wel flink balen.. had zo gehoopt dat ik mezelf flink kon opladen.. misschien waren de verwachtingen ook te hoog, maar als ik even realistisch terug kijk, was het over het algemeen een leuke week! Wat er met marijn aan de hand is weet ik niet.. wellicht andere omgeving en veel nieuwe prikkels. Ook lijkt het alsof hij weer veel krampjes heeft en de cinababy (waar we eigenlijk mee wilde stoppen) lijkt niet meer echt te helpen. Ook spuugt hij voor zijn doen erg veel. Morgen krijgt hij zijn prikjes weer en zal ik ook s vragen wat we aan het spugen kunnen doen.. Nutriton durf ik niet aan.. ben bang dat ie dan nog meer krampen krijgt.. De laatste avond van de vakantie ben ik tijdens een stoeipartijtje met edwin vreselijk gevallen. Met mijn rug tegen de tafel.. Ik kreeg geen lucht meer en volgens mijn vader lag ik te kermen als een speenvarken Toen ik eenmaal van de schrik was bekomen en ook weer wat lucht kreeg wilde ik opstaan maar dat ging niet.. Niet de plek die tegen de tafel was gekomen deed pijn maar net boven mijn rechterbil verging ik van de pijn. Met veel moeite ben ik overeind gekomen en weer op de bank gaan zitten. Toen ik eenmaal naar bed was gestrompeld, leunend op edwin, (hij moest me uitkleden) en op bed lag kon ik me niet mee bewegen. Overeind komen om een asperine in te nemen lukte zelfs niet en bewegen al helemaal niet. Uiteindelijk heb ik nog tot 5u (ging om 1.30 naar bed) kunnen slapen. toen moest ik naar het toilet.. Ik weet niet meer hoe ik daar gekomen ben, maar volgens edwin was het een hels karwei om me uit bed te krijgen. Daarna ben ik maar niet meer op bed gaan liggen maar heb de bank op gezocht. Na veel geregel kon Jurian met mijn ouders mee terug naar huis zodat ik wat meer ruimte in de auto had om te zitten en konden we wat later uit het huisje. Eenmaal thuis kan ik dus niets. Vanmorgen heeft edwin jurian naar school gebracht en schoonmama zou hier komen om voor de kids te zorgen. Ik kan net zelf naar de wc, maar meer ook niet (dat kon ik gister nog niet dus ik ga vooruit) Waarschijnlijk heb ik een spier gescheurd in mijn rug. Rust houden en ik kan spierverslappers krijgen, maar omdat ik wel duidelijk verbetering merk heb ik die liever niet omdat ik dan vanzelf minder pijn voel en teveel ga doen en het uiteindelijk alleen maar erger maak. Toen mijn schoonmoeder hier was knapte ik. De gedachte dat ik de hele dag (misschien wel week) op de bank kon gaan zitten en zij de hele dag om me heen zou drentelen en de kids (vooral marijn) moest gaan verzorgen zonder dat ik iets zou kunnen doen werd me echt teveel. Dat samen met de pijn en de stress door het huilen van marijn maakte dat ik vreselijk begon te huilen. Edwin was boven en lisa zat bij ons op bed. Ik wilde dat zijn moeder wegging. Dan maar pijn, maar ik moest en zou het zelf doen. Ik werd onredelijk en begon te schreeuwen, voelde me onbegrepen en kon mezelf neit meer beheersen. Edwin wilde me kalmeren en troosten, maar dat maakte het toen alleen maar erger. pffff..Hij zijn werk gebeld dat ie later kwam nadat ik m had gezegd dat ik dan wel wegging en (ik weet niet eens meer waarom) mijn trouwring op de grond had gesmeten.. (heb m inmiddels weer om).. Ik zag ineens lisa heel stil op bed zitten met haar knuffel dicht tegen haar aan... toen brak ik.. Wat had ik gedaan.. voor het eerst voelde ik me werkelijk een waardeloze moeder, wat heeft dit gedaan met dat kleine meisje, edwin heeft haar voor me opgetilt en ik heb haar een flinke knufffel gegeven en gezegd dat het me speet...ik hoop dat ze dat heeft begrepen/gevoeld.. Conclusie.. ik kan niet meer met stress om gaan.. de stevig in haar schoenen staande moeder die ik was is compleet verdwenen en de sterke vrouw is ook nergens meer te vinden.. Ik ben op, leeg en kan niet meer echt genieten van al het goede dat mijn leven me te bieden heeft.. We hebben besloten om hulp te zoeken. Misschen ben ik 'gewoon' overspannen, misschien zwaar labiel of zelfs gek. Nu ik dit zo schrijf besef ik dat ik het lang heb weggedrukt. het ook niet wilde denken omdat ik nu voor mijn gevoel niet langer meer kan doen alsof..Het is uitgesproken en ik heb bekend.. Mijn schoonmoeder is wel weggegaan, maar met kinderen.. ik kan het nog zo graag willen, maar het lukt me nu niet om voor ze te zorgen. Ik kan marijn niet uit bed halen of er in leggen, geen luierverschonden bij hem of lisa en als zij valt of iets kan ik haar niet helpen. Dan maar met oma mee.. zo zie ik het in ieder geval niet en kan ik er iets beter tegen. Edwin is inmiddels naar zijn werk, maar voelde zich duidelijk erg verloren en dat doet vreselijk pijn. Ik wil een vrouw voor hem zijn die hem gelukkig maakt en niet een die hem zorgen geeft.. Als hij zijn rooster weet gaan we een afspraak maken met maatsch.werk of ha om s te kijken wat voor mij/ons de beste hulpvariant is. Ik wil nog steeds niet, maar ik weet ook dat ik moet en hoewel ik altijd tegen anderen zeg dat hulpzoeken geen teken van zwakte is maar juist teken van kracht voelt het nu absoluut niet zo.. Het is niet anders... En nu? vandaag kan en hoef ik dus niets te doen.. ben alleen en kan s goed nadenken... Wat moet mijn schoonmoeder wel niet denken.(heb behoorlijk lopen schreeuwen).. zal r wel een brief schrijven denk k... Ik ga teruglezen.. sorry voor mijn lange verhaal, maar moest het ff kwijt.. nu is het in mijn hoofd in ieder geval iets rustiger.. Knuff
Nee, ik heb dat niet... misschien ligt het aan 't toeschietreflex? Dat die wel komt wanneer Ilse net gedronken heeft en niet wanneer ze niet in de buurt is... Want bij mij gaat het ook meestal zo: eerst ben ik zo'n 5 minuten aan het kolven en komt er maar een klein beetje (ik denk zo'n 30 a 40 cc), dan ineens komt het toeschietreflex en loopt de fles binnen rap tempo vol... dan heb ik echt binnen 1 minuut ineens 120 cc ofzo...
Lieve lieve Ichtus. Meid wat een verhaal. Lieve schat, vergeet alsjeblieft niet dat je een mens bent. En ook nog eens een mens met 3 kids! Je kan gewoon niet alles tegelijk zijn en dan ook nog eens altijd 'sterk' blijven. Ik denk eerlijk gezegd dat je niet voor niets bent gevallen, klinkt misschien een beetje zweverig en niet zo leuk maar ik denk dat je het nodig hebt om een stapje terug te doen en de boel even op een rijtje te zetten. Je bent namelijk wél een sterke vrouw, een hele sterke zelfs! En wat je idd anderen altijd aanraadt; hulp zoeken is een goede optie denk ik. Het is zoals je zelf al zegt en nu alleen niet voelt, een teken van kracht. En ondertussen kom je hier maar lekker van je afschrijven. Hele dikke knuffel!
thanks voor de tip... het gaat bij Fenne wel iets verder dan een lichte voorkeur, we lopen ook bij KA, fysio en osteopaat. Ze heeft al flinke afplatting en vallen in risicogroep voor een redressiehelmpje. Dat betekent dat we inderdaad al weken speeltjes aan de niet-voorkeur kant houden en dat ze ook al geruime tijd overdag haar slaapjes op de zij doet. Dit gaat allemaal prima. Het gaat nu juist om de nachten, want ze ligt namelijk voor 100% op de voorkeurkant van haar hoofdje 's nachts, dit betekent dus zo'n 12 uur achter elkaar, daar kan het spelen overdag en de slaapjes overdag niet tegenop. Dus we moeten helaas even doorzetten in de nacht, ik vind het niet erg, vind het vooral sneu voor haar... maar het is gewoon even noodzaak...