Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    lieve Ichtus, ik weet even niet wat ik zeggen moet meid... wat een verhaal zeg, wat vervelend dat je dit door moet maken nu... al weet ik wel (hoe vreemd dit nu misschien klinkt) dat je hier sterker uit gaat komen. Zoals je zelf al zegt, je hebt een geruime tijd je gevoelens onderdrukt, het was misschien een kwestie van afwachten voor het mis zou gaan... nu je op het punt bent dat je hulp kunt/wilt gaan zoeken kan het alleen maar beter met je gaan lieverd... hulp zoeken is iets heel dappers, niet iedereen heeft daar de kracht voor...

Ik weet zeker dat de kids het heel fijn hebben bij hun oma, probeer je geen zorgen over hen te maken... en ik kan me niet voorstellen dat je schoonmoeder geen begrip zou hebben voor de situatie hoor, iedereen breekt toch wel eens?

een hele dikke knuffel meid... kom maar lekker vaak je verhaal typen hier, we weten allemaal dat het enorm oplucht om even je verhaal kwijt te kunnen...

2. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Voor jou ook een dikke knuffel Anoek! Natuurlijk zijn onze kindjes fantastisch en houden we enorm van ze , maar oi,oi,oi, wat kan het zwaar zijn :cry: . Gelukkig zijn er ook veel mooie momenten, en die maken een hoop goed.

Vanacht een goede nacht gehad. Zoë (die nog iedere nacht nachtvoedingen wilt) in bedje gelegd en laten huilen (wat was dat moeilijk, mijn vriend moest me praktsch in de houtgreep houden!) en na een kwartiertje viel ze in slaap. Om half 2 werd ze wakker voor de nachtvoeding, ik heb haar gewoon in ons bed gelegd en aangelegd (normaal ga ik met haar op de bank zitten) en dat werkte! Ze dronk en viel daarna gelijk weer in slaap, haleluja! Om half 6 vanochtend hetzelfde en daarna heeft ze geslapen tot 9 uur! Wat heerlijk om weer eens een redelijke nacht te hebben, voel me alweer 10 keer beter.
    Helaas ligt ze nu wel weer te huilen, ik kijk het ff aan, en als het te lang duurt toch maar weer even eruit.

Dikke knuffels voor jullie allemaal!

3. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    zo en nu reageren.. ik lees terug en plaats in anders scherm de reacties dus ze kunnen een beetje raar zijn...

@debora.. Finn het rotavirus en jullie ook lees ik.. Bah zeg.. hoop dat het inmiddels weer beter gaat! Had van Dees ook gehoord dat hij later weer was opgenomen en dat het echt heeel slecht ging.. heb het nog niet gelezen (kom ik straks tegen denk ik) maar ik was net als iedereen hier flink geschrokken.. Knufff

Oh ja.. Leuk vakantie moment.. Dees en Olaf en Luuk zijn geweest.. Erg gezellig (vonden wij tenminste wel hahah) Mooie foto's gemaakt (zal er straks een paar plaatsen) en savonds gebbq'd.. na veel geklooi door de mannen heeft dees het aanmaken van de bbq maar overgenomen en met veel deskundigheid en gewapper met papier (dees is dus nu officieel OPPERWAPPERAAR) konden we uiteindelijk lekker eten! We hebben nog gezwommen met de kleintjes.. Marijn vond het niet vervelend, maar leek er ook niet echt heel veel plezier in te hebben..Luuk daarentegen heeft flink lopen lachen en trappelen in het water.. vond het duidelijk prachtig...
    Zaterdag nog bij dees en olaf geweest met de kids..ook erg gezellig, maar omdat we savonds uit eten zouden met kids en mijn ouders wat weinig tijd. Ook was marijn niet echt in zijn hum maar dat mocht de pret niet drukken.. Heb Luuks kamertje bewonderd en stil gestaan bij Thijs* en zijn plekje in hun kamertje..
    @dees.. thnx voor de gezelligheid en uiteraard de foto's...ik kijk uit naar de meeting!

@naatje.. geen contract verlenging.. balen zeg en vooral dat je nu her en der wordt ingezet.. ook niet echt leuk om te beginnen zeg...hopelijk heb je snel weer wat anders...

@dees.. fijn dat het UWV meegaand is zeg.. is in ieder geval iets en gewoon gebruik maken met die second opinion hoor! als je het nog niet aan kunt dan is dat zo.. klaar!

@Wen en Suus.. fijn dat het werken is meegevallen en wat een ontvangst zeg.. dat hoef ik ook niet te verwachten hoor.. ben al blij als ze me herkennen.. ik belde gister om mijn vakantie om te zetten in zw ivm mijn rug nu.. zei : hallo met desiree... toen was het stil.. met wie? NOU MET DESIREE MUTS!.. Oh halloo, moest even nadenken kreeg ik te horen.. Uit het oog, uit het hart!..

@kikkert: stuwing, infectie.. bah, maar opluchting door nega zw.test.. kan ik me wel voorstellen ja..hoop dat de medicatie helpt en dat je je snel weer beter voelt..

eerst maar ff posten.
    ben nu op pgn 789 :confused:

4. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Dat heb ik ook debie...

5. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Oei Ichtus, dat klinkt heftig. Ik ben hier nog maar net op dit forum dus ik ken je verder (nog) niet, maar zo te horen heb je het erg zwaar.
    Probeer vandaag maar wat bij te komen en je schoonmoeder, die zal het vast wel begrijpen. Je bent ook maar een mens. Je moet nu niet denken aan wat anderen zullen denken, op dit moment hun probleem, zo te horen moet je maar een lekker aan jezelf denken!

Hele dikke knuffel!

6. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Even snel vanuit mijn werk (ik heb pauze):

Lieve schat (Ichtus): JE BENT EEN MENS! Dat is er aan de hand! Je hebt behoorlijk wat hooi op je vork en dat kan je heel goed opbreken. Wat ontzettend moedig dat je durft te erkennen dat je hulp nodig hebt!
    Poeh poeh poeh, ik heb respect voor je, je bent een krachtig persoon....vergeet dat NOOIT!
    Hele hele hele dikke knuffel.

Wen, lastig dat Fenne even moet wennen aan de nieuwe manier van slapen.

Joma, Tess was in het begin een supergoede drinker, binnen no time de flessen leeg. Dat gaat nu minder en ze drinkt gemiddeld per dag ook 700/750 cc. En idd ze groeit goed, dus ik maak me geen zorgen meer.
    Heb net even de HA gebeld voor die zetpillen, ze belt me nog terig. In ieder geval bedankt voor de tip.

Maja, hoe staat het met de studie?

Anouk, bah bah bah. Maar wat ontzettend goed dat je nu doorpakt met hulp zoeken, je bent het jezelf en jouw naasten verplicht! Hele dikke knuffel meid!

De rest....sorry, heb maar een half uurtje pauze en wil even wat eten. Dus allemaal een dikke knuffel!

Tess was gisteren bekaf van het kdv en heeft van 21.00 tot 7.45 heeeeel vast geslapen. We hebben haar niet eens horen hoesten. Vanmorgen ging ze weer vrolijk naar het kdv. Fijn als alles zo lekker loopt. Nu nog iets tegen de kriebelhoest.....

Allemaal nog een fijne middag en tot vanavond.
    Koes koes

7. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Wat goed dat Tess lekker door geslapen heeft! Dus het gaat al wel wat beter met het hoesten? Fantastisch!

We hebben voor vanavond een afspraak met de kinderarts, ik ben benieuwd! Tcoh altijd weer spannend, hoe veel is ze gegroeid, gaat alles wel goed met haar, en even navragen over het huilen. Ben wel benieuwd wat de dokter ervan denkt.
    Tis altijd wel moeilijk, want wij hebben de taal nog niet helemaal onder de knie, maar tot nu toe zijn we er altijd helemaal uitgekomen. We kunnen al wel aardig wat Spaans, vooral mijn vriend, ik vnl woordjes over baby's en bevallingen ;) en anders met handen en voeten en een woordenboek, komen we er wel.

8. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Mogguh trouwens...

Ichtus, wat moet jij je rot voelen zeg.... Je hebt het iig opgeschreven en dat lucht op!
    En dat je zo reageerde is echt niet vreemd. Je zit er gewoon ff doorheen.
    Maar je bent een lieve vrouw en moeder met een prachtig karakter. Vergeet dat niet!
    Ik hoop snel dat het beter gaat met je rug. Ben je al naar de HA geweest?
    Kom het hier maar lekker van je af schrijven hoor. Ik weet uit ervaring dat het hier een heerlijke uitlaatklep is.
    Hele dikke kroel voor jou van mij en Tessa.

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Wen: Wel vervelend dat Fenne weer 's nachts wakker is. Maar ik denk dat als je even volhoud het best goed komt. Ze moet er even aan wennen. Als ze doorheeft dat wurmen en zo echt geen zin heeft om om te draaien zal ze het vanzelf een keer opgeven.

10. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Hier ook een beetje onrustige nacht. Ik heb niet gevoed, maar Tessa was gewoon onrustig. Net als gisteren overdag. Af en toe wakker, kleine huiltjes en weer verder slapen.
    En het was volle maan. Of het toeval is weet ik niet, maar ga het zeker eens in de gaten houden. Nu is er namelijk weer niks aan de hand.
    We hebben heerlijk tot 11u ( :oops: ) samen in bed gelegen. Heerlijk zeg. Ik vond dat we dat gewoon ff moesten doen, morgen moet ik ze voor het eerst de hele dag naar het kdv brengen... :cry: Ow, wat zal ik m'n meisie missen zeg.

Ik ga nu even wat eten, heb nog niks op en heb super honger.

11. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @Ichtus meid jeetje zeg het zit niet mee! hele dikke knuffel meid en hoop dat je snel opknapt! je kan hier altijd met je verhaal terecht meid! en rustig aan , meer kan je niet doen op dit moment!en die hulp is er voor je meid! dus geef je eraan over! extra dikke knuffel ! en we zijn er voor je!

12. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    @suus hier ook Gwen die drinkt precies hetzelfde dus en hou het gewoon voorlopig op 5 flessen al is ze bijna 4 maanden,want dat gaat goed!
    ik hoop dat je ook die zetpillen krijgt tegen kriebelhoest ze werkten hier super! en is nu van de hel verkoudheid en hoest af

@Boney kroel je meissie maar lekker vandaag hoor!

13. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    veel succes bij de kinderarts en moeilijk zoeits om uit te leggen daar! probeer een hoop vertaalde woordjes op te zoeken wat je wil vragen en schrijf ff op en neem mee! hoop dat de kinderarts jullie verder kan helpen! dikke knuffel valt niet mee zoveel huilen voor jullie en je meissie!

14. joma

joma VIP lid

24 jan 2007
    28.689
    0
    0
    Veldhausen-Germany
    zo ga ff me was doen tot straks!

15. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @lianda.. keano vandaag prikjes.. bah zeg.. marijn mag morgen weer.. hoop dat het goed is gegaan.. Marijn krijgt ook 180 cc water 6 scheppen, maar komt steeds 3 u later weer.. kan het dan wel rekken tot 3,5 uur en omdat ie savonds weer geod slaapt kom ik zo toch wel steeds op 5 flessen, maar als ie dan zoals vanmorgen een keer erg vroeg komt (5u) dan zit ie echt weer op 6 flessen.. dat is wel veel en niet zo prettig met het spugen..nu is marijn ook nog iets kleiner..heb ook niet het idee dat ie al bijvoeding wil of dat het nodig is.. dus begin er voorlopig ook niet aan hoor.. Hoe ist gegaan met t hartfilmpje? hoop dat er positieve uitslag was.. lees het straks nog wel denk ik..

@bones.. fijn dat het goed ging op het kdv

@maja.. hoest nu met lune? ze was sjagrijnig door sprongetje las ik..sloopt het jou ook zo dat huilen? kan er zooo slecht tegen..ben je nog overgestapt naar die andere creche?

@ariel.. lekker een kleurtje en ik las dat je ziek was.. hoop dat het weer beter gaat inmiddels...

@dwaas.. denk je wel een beetje aan jezelf? je kunt ook TE ver gaan natuurlijk he... ;) Heel veel sterkte en succes.. hoop dat manlief snel opknapt!

pff wat veel zeg.. vergeef me als ik wat vergeet..

@dees.. mooi verwoord hoor onze dag...haha...en wat is luuk toch een tevreden kereltje zeg...echt een knuffelbeertje...

nieuws van Spirit..: zo dat hakt er even flink in zeg...zit me met tranen te bedenken dat ik dan toch heel erg blij ben met een huilende marijn!..Jemig..

@Cassie.. welkom hier.. gezellig hoor.. lekker meekletsen, maar wat ik had gehoord doe je dat ook al lekker.. Gefeli nog (beetje laat he..) met Zoe (vergeef van de ontbrekende puntjes)....hihi

@Joma.. WOW staat je goed hoor dat kapsel... durf ik echt niet...maar goed daar ben je danook weer kapster voor he...echt leuk..

@missn.. Fijn dat het je zo goed af gaat.. verhuizen is echt een baggergebeurtenis zeg.. focus je daar maar op... en op jaydee natuurlijk.. is die solicitatie nog wat geworden?

ben nu op pg 797...duurt nog wel ff dus..

16. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ichtus; meid toch, wat moet jij je klote voelen, denk je lekker op vakantie te gaan krijg je dit daarna. Denk de komende tijd maar lekker aan jezelf en accepteer de hulp die je krijgt. Hopeijk zit je snel weer lekker in je vel en is je rugpijn snel over. dikke kus

boney; zet hem op morgen en geniet vandaag ff dubbel. idd gek dat met volle maan, maar leuk om in de gaten te houden.

Hier net ff boodschapjes gedaan en zit nu te twijfelen of ik nog ff naar de stad ga, wel zin, geen zin, wel zin, geen zin. :(

17. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Zo, ik ben terug van de osteopaat. Luuk is klaar met de behandelingen, het gaat goed. Geen voorkeurshouding meer en de reflux gaat al wat beter. Ikzelf ga volgende week beginnen.

Hij ligt wat te klagen in de maxi-cosi dus ik zal zo wel moeten gaan voeden.

Mrijn, je foto's heb je morgen en ik ben een muts. Ik had er een briefje bij gemaakt, heb ik het briefje op tafel laten liggen :) . Veel plezier ermee in ieder geval.

Ichtus, lieve, lieve schat, ik voelde hem al aankomen vorige week. Vandaar dat ik een kaartje heb verstuurd naar je vanmorgen en zo te zien geen moment te vroeg ;) . Je zal hem morgen wel hebben. Je doet het goed meid, echt en geloof daar nou maar in. Het is nu gewoon allemaal teveel en je hormonen zijn nog niet verdwenen. Daarbij is Marijntje ook nog eens uit zijn hummetje maar misschien wel juist omdat jij niet lekker in je vel zit. Luuk reageert ook erg op mijn stemmingen. Goed dat je hulp hebt gezocht, da's een hele belangrijke stap. Al toegeven dat je hulp nodig hebt is een stap, en een grote ook. Meiske, je mag me altijd bellen, sms-en, mailen of wat dan ook, al is het middenin de nacht. We gaan samen nog weleens beppen of een dagje weg, ergens op de helft afspreken is best te doen.

Luuk zijn geduld is op, kga met de boobies bloot.

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    @dees.. goed zeg dat medela je klacht serieus blijkt te nemen.. en wat het voeden betreft.. als luuk aan 1 borst genoeg lijkt te hebben zou ik zoals bones zegt steeds 1 borst aanleggen.. dan ff door de dagen heen met volle boobs, maar t schijnt zich dan vanzelf aan te passen.. maar luuk heeft volgens mij niet altijd genoeg aan 1 borst toch? en idd door zelf te voeden gaat de produktie weer omhoog.. die zuigkracht is sterker dan een kolf..

@debie.. babymassage.. leuk hoor.. heb daar niet echt de tijd voor, maar zou het best leuk vinden...wel smeer ik m altijd na zijn badje in met hydraterende creme van zwitsal.. vind ie wel lekker...gaat dan echt zo ontspannen liggen kraaien.. heerlijk..

@bones.. hoe bevalt het werken?

@debora.. pff lees net je berichtje over finn in het zh.. wat zul jij geschrokken zijn zeg..gelukkig gaat het weer beter....sjonge zeg..en 500 euri erbij.. lekker hoor.. mogen ze bij ed ook wel doen.. dan kap ik ermee..hahah

@cassie.. ook ff voorstellen (beetje laat, maar ben net terug van vakantie vandaar..) Ben getrouwd woon in hattem (ligt net onder zwolle) en mama van 3 kids.. Jurian van bijna 5, Lisa van 2,5 en marijn bijna 3 mnden.. Ik geef inmiddels fv na een tijdje bv en fv te hebben gegeven.. Heb een voorspoedige bevalling gehad (al vond ik t zelf erg heftig) en geen bijzonderheden. Marijn heeft met 4 wk in het zh gelegen (bleek achteraf griep te zijn) maar dat liep met een sisser af. wel schrikken, maar hij is kerngezond. Hier ook (weer, was een tijdje weg) veel krampjes en heb ook mijn hoop gevestigd op de 3 maanden grens..we zullen zien.
    Hoe zit dat eigenlijk met inentingen daar? gebeurd dat dan bij de ha?

@Mrijn.. ook weer terug...lees ik..GOED ZO!

@Mystery.. huilende beeb is niet makkelijk...kan het niet zo zijn dat ie (ondanks dat ie het misschien zelf wil) juist teveel voeding krijgt? dat ie daar last van heeft of pijn? zou dan weer zijn afvallen niet verklaren!
    Hier denk ik nl ook dat marijn eigenlijk teveel krijgt waardoor de krampjes blijven, dat ie daardoor onrustig slaapt en weer sneller komt voor de voeding.. wij gaan morgen ff overleggen bij cb en dan s een paar dagen wat minder geven..kijken hoe dat gaat.. Huilen doet ie nu ook al dus als dat het gevolg zou zijn hier van het minder voeding geven merk ik daar in ieder geval niets van! als het niet beter wordt weet ik iig wel dat het daar niet aan ligt..en idd volgende keer gewoon melden hoor bij cb.. als hun reactie je niet bevalt kun je er altijd nog tegen in gaan.. ik heb het ook niet zo op het cb, maar overleg vaak wel even, als het advies me niets zegt doe ik er gewoon niks mee.. (later berichtje) neem aan dat je niet echt frietjes geeft, maar als hij jou ziet eten en hij smakt en dus ook wil dat je daarmee fruit en groente prut bedoeld...ik las het eerst en dacht FRIETJES? :confused: maar na nogmaals lezen las ik het beter..neem ik aan! ;) en euh.. niet aangevallen voelen joh.. als ik zo de reacties lees zie ik niets aanvallends hoor...tis ook vast niet zo bedoeld.. juist om te helpen.. zo gaat dat nu eenmaal hier.. geen behoefte aan advies is ook prima..dan lekker niks mee doen, maar dees en nu ook ik en de rest bedoelen het heus niet rot hoor!

en nog iets van 40 pagina's ofzo..pfff

19. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    :cry: :cry: Je bent een schat...(heb ik stiekem toch niet mijn tranen kunnen verbergen zaterdag...)

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Kreeg net m'n kolf binnen. Nog niet naar gekeken.

Ben nu weg. Eerst klossen wegbrengen ( 2 maanden te laat :oops: ) en dan met Tessa naar de HA.
    Tot straks.

Deel Deze Pagina