Hier lekker farfalle met courgette op... beetje kaas erover & een salad on the side... ben me alleen nu aan het afvragen wat voor een zoetigs ik naar binnen zal werken, ben nog niet voldaan...
Jammie, roti. Dat heb ik lang niet op zeg. Kheb gelijk weer zin in pom of telo met bakkeljauw, hmmmmm. Wij hebben als toetje ook een ijsje op en ik pak zo nog 2 kiwi's. Hebben jullie mijn post gekregen Ichtus en Mrijn?
Hier een magnetronmaaltijd, we hadden allebei geen zin aan koken. Net even boodschappen gedaan. Vanmiddag is Tess toch "spontaan" wakker geworden. Heb haar bij het eerste beste kreuntje uit bed gejast....ha ha ha. Tja, mama heeft ook zo haar behoefte aan knuffels. We hebben lekker geknuffeld op het grote bed en de muziekmobile aan de box bevestigd (ik heb het meeste werk gedaan). Hier is Tess juist helemaal in to the speeltjes. Prikkelarm was het advies, maar ik merk juist dat ze prima met die "drukte" kan omgaan. Grappig hoe zoiets kan veranderen..... Zou ik dan ook nog ooit minder behoefte hebben aan structuur en ritme? Lianda, wat een vreselijk nieuws en dat op de verjaardag....bah bah bah. En Keano te zwaar, ik denk dan....mooi, dan hoef je je geen zorgen te maken of hij wel genoeg drinkt, etc etc. YEAH, Naatje is vrij....JIEHAA! Cassie, pffff....slopend hoor een huilend meiske. Zo'n lachje direct vastleggen op foto of video en dan 1000x afspelen als ze gaat huilen. Ik snap dat je er af en toe doorheen zit en tuurlijk houdt je van jouw meisje, dat hoef je ons niet uit te leggen. Dat houdt niet in dat je het gehuil niet af en toe zat mag zijn..... Anouk, hoe is het met Sarah en met jou? Debora, je moet je wel weer even melden hier hoor. We zijn allemaal benieuwd hoe het nu gaat bij jullie. Maja, zo zo zo....actief hoor meissie....whaahaa. Boney, ik hoop dat het een topdag is geweest voor jullie!
Helaas geen post hier Dees... Nu wordt deze uithoek wel eens meer een dagje later bediend hoor, tzal morgen wel komen. @Lianda: veel sterkte met je man! Wat een rottige en onzekere periode moet dit zijn voor jullie! Ik heb net een diepvries lasagnagebeuren van Iglo gegeten. Koos eet vannacht niet thuis. Oh, voor diegene die het nieuws missen, het schijnt niet veilig te zijn om een zitje achter een van de stoelen te plaatsen.Je kan hem beter in het midden zetten. Ik ga morgen meteen kijken of dat past.
Dat werkt hier net zo. Ik heb weken binnen gezeten met Juul omdat ze echt van alles overprikkeld raakte en nu geniet ze juist van uitjes. Ben vanmiddag nog even Roosendaal in geweest en ze kijkt haar ogen uit en lacht naar iedereen die iets meer dan gemiddelde aandacht aan haar schenkt. Ze bewees daarna alleen wel dat regelmaat echt wel haar ding is want toen ik haar voor het eerst van haar leventje 's avonds in bad deed, brak de pleures los... Pas toen ik daarna op haar kamertje een flesje gaf (dat is dus wel weer het vaste ritueel), kwam ze een beetje tot rust. Ze ligt nu vanaf 18u heerlijk te slapen dus ze heeft het ritmetje weer prima terug.
Dat van het stoeltje wist ik, het stond in de krant vorige week ofzo. Stom van de post want voor 12 uur afgegeven op een postpunt dus dan zou het er de volgende dag horen te zijn. Leuke foto Suus.
Precies Mrijn, als ik alle handelingen in dezelfde volgorde doe en op vaste tijden gaat het prima. Dat heeft ze nog wel nodig (zoals iedere andere baby). Maar met prikkels kan ze op de wakkere tijden prima omgaan. Winkelen, op bezoek, kdv, etc. gaat allemaal prima en ze kijkt haar ogen uit. Daarna gaat ze weer heerlijk slapen, nooit gedacht dat dat nu al zou kunnen.....
@boney: joh jij moest vroeg op! @debie: jeej ze pakt de fles! @wen: pfff wat een nacht! fijn dat de blokkade in de nekwervels niet al te groot is. En Finn zegt: ja ik vind het super om weer thuis te zijn! wordt door iedereen geknuffeld en gekust! @dees: nou die complimentjes van het cb heb je ook verdient meid! en Luuk ook! @missn: gefeliciteerd met je nieuwe baan! en met je brandweerman @ichtus: nog meer mooie foto's van je mooie kinders! @cassie: jij hebt ook een pittig dametje he! En wat ontzettend rot dat de ka er niet was! Ok snap het wel een spoedgeval, maar jullie komen van zo ver! Hadden ze wel even mogen bellen! Gaat dat trouwens goed zo in het Spaans? @lianda: oh wat rot van je man. Hij is zo jong, echt schrikken zeg. Ben benieuwd hoe het verder gaat. @suus: leuke foto! En super dat Tess al zo met prikkels kan omgaan, dat had je 2 maanden geleden niet gedacht! Nou sorry dat ik me nu pas meld. Was een druk dagje! Eerst naar het station lopen hier met Finn in de buikdrager en een loeizware luiertas om. Bij de ka ging het goed. Finn heeft weer 2 gelijke beentjes, dus geen spreid-broekje nodig! Alle ingewanden nagevoeld, was ook goed. Over z'n Mcadd: de ka noemde nummers op welke vetzuren hij wel en welke hij niet kan omzetten. Waren er meer wel dan niet! Dus zeer positief! Betekend dat ie toch wat ruimte heeft. Moet nu 5 voedingen geven en dan mag hij 's nachts van 12 tot 6 slapen. Maar dat lukt nog niet zo goed. Ik moet nu 150 water + 4 schepjes comfort en 2 schepjes Friso extra geven. Das 1 teveel, maar dat moet z'n honger stillen.... Met 4 maanden fruithapje enz. Dus verder geen bijzonderheden! Hij was nu 5130 gr. en 62,5 cm! Lange dunne dus. Gewicht wordt wel goed in de gaten gehouden vanaf nu. Volgende week vrijdag naar het cb voor de prikjes. Eens kijken wat die meten en wegen. Toen weer terug gelopen. (is toch een half uur van het station naar huis) Finn verschoont, die zat helemaal onder de dikke brei... bleeeeh. Toen naar de supermarkt, en meteen gaan koken. Tijdens het koken begint Finn te krijsen... Honger, een uur te vroeg... Tot nu toe helpt die friso extra dus niet. En nu ligt hij in bed en moest ik alles terug lezen. Klinkt niet alsof het druk was hier maar ben echt kapot moe. Vreemd... Maar ja geen van de broers en zussen helpt hier in het huishouden, en m'n schoonmoeder is een dagje weg. Dan wordt er dus naar mij gekeken: wat eten we? Waarom is er niks lekkers in huis?.... Ach ja
@suus.. euh.. je had toch een blonde coupe op je laatste foto hier of ben ik nu in de war.. ik kan me nog herrinneren dat ik bij het zien van een eerdere foto zo raar opkeek omdat ik je altijd met donker haar had voorgesteld in mijn brein.. en nu zie ik juist de suus zoals je in mijn hersens was gepland.. of ben je dat toevallig niet...evengoed een mooie foto trouwens..wat ben je (als jij dat bent dan he) SLANK ZEG! @Debora.. zo goed nieuws zeg van de ka.. en hoezo broers en zussen.. zit je bij je ouders of schoonouders thuis? heb ik iets gemist? ik niet begrijp... @Mrijn.. hahaha de pleures brak los... Mooi he hoe ze jou leert hoe je met r moet omgaan... ze pakken zo klein als ze zijn meteen je hele hand en maken dankbaar gebruik van mama's onzekerheid om hun eigen zin te krijgen..en voor ons dan weer prachtig om jouw eigenzinnige verhaal in prachttaal te mogen lezen...mijn lachspieren zijn weer getraint vandaag..hihihi @dees.. had wat foto's laten zien aan een vriending..reactie: oh die wil ik ook.. en die ook.. oh en die ook.. wat zijn ze mooooooi, oh die wil ik ook hoor.. mail ze maar door.... Volgens mij vond ze ze wel aardig..hihihhii marijn heeft toch even laten weten dat het huilen m nog niet is verleerd.. zo goed als het vandaag ging zo bagger ging het vanavond.. toen lisa naar bed ging en edwin thuis kwam begon marijn te huilen.. rond 19u.. dit heeft ie volgehouden tot 21u.. nu geeft ed m de fles.. ik was in die tussentijd ff koffieleuten bij vriendin dus..arme ed.. hoop echt dat dat gehuil een keer sporadisch gaat worden.. de magische 3maanden grens is bijna bereikt en daar vestig ik nu dan maar al mijn hoop op! Hij heeft izjn fles leeg dus ga ik m ff op bed brengen.. tot zo...
@ichtus: ja we zitten bij m'n schoonouders. Hebben hier wel werk maar geen huis... Dus wij hebben een slaapkamer ingepikt, waar we zitten met Finn en onze 2 katten... (schoonouders hebben een hondje die niet met katten overweg kan) Gaat verder prima, is alleen druk. Marc heeft namelijk 2 zusjes (tweeling) en 2 broertjes, en dan m'n schoonouders, wij 3en en een hond en 2 katten! haha M'n schoonmoeder heeft er een behoorlijke dagtaak aan: boodschappen halen voor iedereen (zonder auto!) opruimen, poetsen, wassen... Laatst was de vaatwasser stuk. Ze kon blijven afwassen. Arm mens! Ik probeer wat te helpen met de was en boodschappen, maar ja Finn vraagt dan ook z'n aandacht. 's Avonds zitten Marc en ik (met Finn) op de slaapkamer, zodat we ook wat tijd samen hebben.
jee das lang huilen zeg! van 19 uur tot 21 uur! Poeh daar zou ik een beetje van doordraaien denk ik! Vind 20 minuten lang zat!
Oh ja.. nu herrinner ik het me weer.. mag dan wel een grote slaapkamer zijn.. veel privacy zullen jullie dan wel niet echt hebben zeg..en dat bij je schoonouders, maar daar kon je wel goed mee toch dus dat scheelt..ik zou er werkelijk niet aan moeten denken..dan maar een kartonnendoos, maar echt niet daarbij in huis...maar goed.. zal ook (hoe goed je er ook mee samen kunt) wel niet jullie 1e keus zijn geweest.. is er wel kans op een huisje binnenkort?
das ook errug lang, maar vergeleken de afgelopen dagen viel het wel mee hoor.. hij deed het dagen lang wel 3x per dag zo.. smorgens 1,5 uur achter elkaar.. smiddags ook en savonds vrolijk nog een keer.. vandaag dus alleen savonds..ik draaii er dus ook van door en ben blij dat ik er nu dus niet bij was.. ed was ook behoorlijk bagger net... hij kan m dan gelukkig wel laten huilen want hij mocht echt pas om 21u de fles hebben.. ik zou m al veel eerder gegeven hebben en desnoods vannacht nog een keer (dit was de laatste fles namelijk).. Morgen moet edwin van 7 smorgens tot 20u savonds werken.. gaat dus om half 7 de deur uit en is om 21u weer thuis.. das best lang.. doet ie vaker, maar nu vind ik dat toch wat minder... kan met mijn rug niet zoveel doen.. Schoonpapa brengt en haalt jurian morgen naar en van school..maar verder sta ik wel alleen morgen.. hoop dat marijn het net als vandaag goed doet (voor zijn doen dan he) Moet wel zeggen dat Jurian en Lisa me vandaag echt super hebben geholpen.. luisterden goed en met z'n 3en hebben we de kamer opgeruimd ik kon ook echt van ze genieten vandaag.. zo zou het altijd moeten gaan.. tis ook echt een wisselwerking. als ik goed in mijn vel zit zijn zij vaak ook beter te pas..ach we zullen morge wel zien he..moet me nog geen zorgen gaan maken...dat is dan..
zat me trouwens net te bedenken dat ik volgende week weer moet werken! IEUW..... Zal morgen s bellen wat mijn rooster is.. komt ineens heel snel dichtbij zeg..BAH..
is geen grote slaapkamer hoor. Gewoon de 2de slaapkamer van een eensgezinswoning. Staat helemaal vol! haha Veel privacy hebben we niet nee, en dat doet je relatie niet veel goeds. Maar verder gaat het prima hoor. M'n schoonouders zijn heel lief, geen problemen mee. Ik zou juist nooit meer bij mijn ma willen wonen! M'n pa weer wel hoor!
Iedereen offline dus ik ga ook stoppen... Welterusten all....en tot morgen.. Sleep tight and don't let the bed bugs bite...
Hoop dat Marijn morgen overdag iig niet huilt, dat zou al schelen.Vooral als Ed de hele dag weg is. Wel lief van Jurian en Lisa dat ze helpen!