Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    suus; hier wel een verjaardag, van vriendin, maar niet van mannetje. haha

Hier ook heel hard gebrabbel. Gister in de v&d was ze heel hard bezig en iedereen omkijken en zeggen oh wat lief. Zo gezellig, maar zo vervelend om 4 uur 's nachts. haha

2. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Idd Debie en daarbij....ze houdt het zolang vol. Als ze me nu al de oren van de kop kletst....hoe gaat dat straks dan? Dan moet je constant zeggen: "nu even 5 minuten jouw mond dicht....". Pffff, wordt er al moe van als ik eraan denk.

Nou, keuken is opgeruimd. Nu de kamer nog en dan lekker broodjes bakken.
    Ik ga even afsluiten. Allemaal een fijne dag en tot vanmiddag/vanavond.

3. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    bye suus..

4. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
  5. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    JEEEEEJ, 1 jaar getrouwd vandaag! Zo komen onze beste vrienden hier lunchen en vanavond gaan we met zijn tweetjes uit eten in het restaurant waar we vorig jaar bij ons trouwen ook geweest zijn! Mijn ouders komen op Nora passen!

ff Reageren:

@ MissN : leuk hey, de site!
    en fijn dat jullie vanaf volgende week weer samen zijn. Heerlijk genieten van jullie meisje!

@ Wen :Gave foto.. soooo cute!
    En nora groeit nu ook echt in de lengte hoor.. heeft nu voor truitjes al vaak maat 68 aan! Ik dacht afgelopen week dat ze was afgevallen.. Niet dus. 160 gr aangekomen in een week. Cb zei dat ze dan waarschijnlijk dus echt een stuk langer geworden is. (ik vond dat haar buikje veel minder dik was dan voorheen namelijk, de vorige keer toen ik dat dacht was ze afgevallen!)

@ Anoek : meid. het zit jullie ook niet meer zeg.. verschrikkelijk. Hele dikke knuff en heel veel beterschap van ons hier..

Toen ik gisteren was werken heeft Nora dus 2 flessen met bv gehad van 180 cc. Die heeft ze beide leeggedronken en toen ik gisteravond thuis kwam en haar om 22.30 uur wilde voeden viel ze elke keer in slaap. Na ruim 30 min geprobeerd te hebben heb ik haar maar in bed gelegd. Vanmorgen om 07.15 uur toch maar proberen te voeden, (gister avond om 18.30 de fles gegeven) en weer duf, maar wel heel even goed gedronken.
    Om 10.30 weer gevoed en weer heel weinig gedronken. Ze slaapt ook bijna de hele tijd. Echt te weinig heeft ze gisteren zeker niet gehad, Dat weten we door de flesjes, maar ze lijkt gewoon helemaal verzadigd! Hebben jullie kids dat ook wel eens. Ik vind het toch raar! Gisteren is ze wel bijna de hele dag wakker geweest, dus misschien moet ze nu bijtanken, maar op de één of andere manier maak ik me toch wel een beetje zorgen. Ze was vanmorgen trouwens wel alert hoor, hebben lekker gedoched samen... maar toch....

6. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    @Sizzel: Gefeliciteerd! Dat gaat een leuke dag worden zo te horen, geniet er maar lekker van! Ik zou me ook niet te druk maken om Nora, we hebben allemaal wel eens een dagje dat we wat minder eten. Zoë heeft dat ook vaak, zeker na een vermoeiende dag, dat ze slechter eet en uit haar hum is.

@Wen: Wat een schatje! Te gekke foto!

@Anoek: Pfff, klinkt als een zware nacht? Hoe gaat het nu met jullie? Allebei alweer een beetje opgeknapt?

@Debie: Wat een prachtig meisje! Hele leuke foto’s.

Zoë is vanaf haar geboorte al heel lang en smal, alleen het lijkt nu wel alsof ze langere armen en benen heeft, ik denk de bouw van haar vader. Ik was super mollig als baby.

Hier is alles goed, het is ongelooflijk. Zoë lijkt een heel ander kindje. Gisteren over de hele dag misschien een half uurtje gehuild (WOW), een paar uurtjes geslapen (JIHOE) en vanacht 6 uur achter elkaar geslapen (HEERLIJK !). Vanochtend even lekker bij ons gelegen, gedronken en gespeeld en nu ligt ze alweer een uurtje in haar hangmat (overdag leg ik haar nu in de hangmat in ons woongedeelte, en hier slaapt ze veel beter, en voor nu is dat ff het belangrijkst).
    De ontmoeting met opa en oma was fantastisch. Ik voelde me echt een muts, de tranen liepen over mijn wangen toen ik ze zag en toen ik ze voor het eerst met Zoë zag (voel nu alweer de brok in mijn keel :( ), zal het moederschap wel zijn ......

Ga weer snel ff verder met werken :cry:

7. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Sizzel, gefeliciteerd met jullie 1-jarig jubileum...volgens de bruiloft kalender is dat de katoenen bruiloft hihi...

Oh en dacht dus ook dat ze afgevallen was? Ik dacht dat dus ook omdat ik het buikje minder dik vind... maar als ik jullie allemaal zo hoor dan is dit helemaal normaal, het eerste babyvet zal er wel af gaan :)
    en ik heb trouwens begrepen dat bv-baby's eerst wat dikker zijn en sneller groeien dan fles-baby's en dat na een maand of 3 het juist andersom is... dan groeien flesbaby's ineens veel sneller...

Ik herken wel wat je zegt hoor over het minder drinken en suffer zijn vandaag... dat heeft Fenne ook als ze een drukke dag heeft gehad... ze heeft hier sowieso een afwisseling tussen (wat wij noemen) slaapdagen en wakkerdagen... vandaag duidelijk een slaapdag hier! ;)

Trouwens ik moet werken dan drinkt Fenne 3 flessen van slechts 130/140 cc, is dat wel genoeg dan? Ze krijgt op zo'n dag dan ook nog 3 keer de borst van mij...

Cassie, wat super dat Zoe gisteren zo weinig gehuild heeft en zo heerlijk geslapen heeft overdag en 's nachts!
    En toch helemaal logisch dat je gisteren emo werd van de 1ste ontmoeting, is ook zo'n mooi moment lijkt me... fijn dat het zo fantastisch was!

haha Ilse en Tess die de boel bij elkaar kletsen... van wie zouden ze dat toch hebben? :( ... :)

en thanks voor de complimenten over Fenne haha... zo was zo vrolijk aan het doen dat het tijd was voor een reportage op de bank :D

ga nu maar even verder met de was, er ligt een enorme berg... moet gewoon even gebeuren!

8. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    wen dat drinkt ilse hier ook ongeveer. Schijnt dat ze het dan aan de borst inhalen.

9. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    thanks debie!

10. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    als je op 6 voedingen zit dan moet je ongeveer aan 130-150 cc per fles komen volgens het cb hier.
    Zit je op 5 voedingen, dan moet er 180-200 cc per fles ingaan. Dat is dus het gemiddelde!
    Hier dus begonnen met 2 x 180 cc te geven. (zitten nu op 5 voedingen op een dag) Ging er makkelijk in!

ze moeten ongeveer 900-1000 cc per dag binnenkrijgen!

11. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    Cassie fijn dat zoé het zo goed doet zeg! Heeeeeerlijk! lekker van genieten!

12. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    tis hier trouwens wel heeeeeel rustig zeg!
    (stilte voor de storm?)

13. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    inderdaad zeg.... waar is iedereen? :(: :confused:

14. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    ik lag op bed, heerlijk geslapen...
    Voel me nu al een stuk slechter, haha. GA even tanken en een grote zak chips halen, is altijd zo lekker als je ziek bent, en frikandel speciaal (ja, ik heb rare gewoontes als ik me niet lekker voel).
    Sarah is ook echt snotverkouden, slapen zal vrees ik weer niet gaan lukken vannacht. Vraag me af hoe lang het bij die kleintjes duurt.
    Oh ja, ik ga babymassage doen, iemand ervaring mee?

Groetjes

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hallootjes!

Weer druk hier. Ik ben nou toch maar in huis aan het opruimen en Jeroen is in de 'tuin' (lees: zandbak) bezig. Nog even over die ruzie van gister.. Jeroen vond dat ik helemaal gelijk had, hij vond zelf ook dat hij zich niet zo kon gedragen. Goh, wat een man :) En sindsdien alles weer goed. Maar goed ook want vandaag vieren we ons jubileum. We weten alleen niet welke want we weten niet meer of we nou 6 of 7 jaar bij elkaar zijn hahaha! Jeroen zei op een gegeven moment zelfs dat het misschien ook wel al 8 jaar kon zijn :confused: Erg he, schaam me dood hihi 8-[

Lune doet het super. Alleen slaapt zij ook zo ontzettend veel. Ze ligt max een uur na de voeding al weer in bed. Vraag me ook wel eens af of dat normaal is :rolleyes: Ze drinkt trouwens 5 voedingen van nog geen 150cc dus aan dat gemiddelde komt ze nooit.

Sizzel, van harte gefeliciteerd met jullie 1-jarig jubileum! Leuk hoor, al een jaar man en vrouw :D Lijkt me heel apart om te zeggen haha!
    Wen, prachtig meiske toch he die Fenne van jou! En ze zit zo herkenbaar, Lune zit ook altijd zo met die vuistjes bij dr mond. Lief.
    Debie, ook hele leuke foto's! Ook al zo'n mooi meisje. De februari mama's hebben toch wel prachtige kinderen gemaakt he :D
    Cassie, wat fijn dat Zoe het zo goed doet! Genieten is dat toch!

Even Lune uit de box plukken, die maakt me toch een herrie :confused:

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Beterschap voor jullie Anoek! En geniet van de chips en frikandel :)

17. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Sorry meiden, even weinig aanwezig hier :oops:

Ik zit er behoorlijk doorheen. Net een gesprek met Olaf gehad want ik kan het allemaal niet meer alleen. Alles komt op mij neer, de verzorging van Luuk, het huishouden en de was enzo en dat kan ik niet meer. Hij deed de afgelopen weken niks meer.

Hij heeft van schrik gestofzuigd en gedweild. Ik barstte in tranen uit. Ook Luuk is vandaag erg huilerig en ik trek het niet zo. Hij wil dan bij mama zijn en normaal kan dat wel maar niet als ik ook nog van alles moet/wil doen. Het gevolg is een boze mama en een kind dat helemaal van streek is. Ik kan er echt niet tegen als hij steeds zo piept en huilt. Wat kan ik daar aan doen want ik vind het zelf heel erg. Het manneke kan er niks aan doen dat mama zo van streek is tenslotte. En hij is verder eigenlijk hardstikke lief en makkelijk.

Zo, nu mijn ventje bij me nemen (hij miept weer) en voeden. Hij komt vandaag wel weer aan de 5 voedingen.

18. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zo, heerlijk geluncht met mijn ouders en we zijn aan het kijken voor 3 dagen eurodisney. Mijn ouders hebben aangeboden om op Tess te passen en daar maken we dankbaar gebruik van. Met Tess op vakantie gaan zien we niet zo zitten. Lijkt me namelijk niet echt ontspannend...alles meeslepen, lange reis, daar een ritme vinden, etc etc.

Anouk, fijn dat je even hebt kunnen rusten en eet smakelijk...ha ha ha.

Sizzel, gefeliciteerd met jouw katoenen luier...euh....bruiloft.

Wen, dat kletsen heeft ze dan echt van Jan, want ik ben niet zo'n kletskous. Ik vind dit geweldig hoor, chatten met jullie, maar in real life zit ik niet veel op de praatstoel. Jan maar op de kop geven dus....
    Lijkt me toch dat Fenne genoeg binnen krijgt, zeker als je min. 6 voedingen geeft.
    1000 cc. is idd de aanbevolen hoeveelheid, maar Tess haalt dat ook niet hoor. Ze drinkt nu ongeveer 820 cc. op een dag. Meer krijg ik er niet in, ach....zolang ze goed groeit en die lekkere onderkin houdt.....

Anouk, Tess was twee weken verkouden. Alleen had ze er de eerste dagen meer last van dan de laatste week.

Cassie, tuurlijk is dat een mooi moment en fijn dat Zoe het zo goed doet. Daar wordt je zelf ook een ander mens van he?!

Maja, fijn dat jullie alles hebben kunnen uitpraten en ga jij eens even snel uitzoeken hoe lang jullie bij elkaar zijn....schaam je!
    Lune ook al zo'n slaper, Tess ook hoor....langer dan een uur houdt ze echt niet vol. Vaak is het 3 kwartier en dan is de koek op en valt ze weer lekker in slaap. Prima toch?!

19. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Dees, dikke knuffel meid. Hartstikke goed dat je je hebt laten gaan t.o.v. Olaf. Ik herken het heel erg dat je niet goed tegen Luuk zijn gemiep kan als je zelf niet lekker in je vel zit. Hier precies hetzelfde. En dan voel ik me weer schuldig want Lune kan er ook niks aan doen.. Ach ja, we blijven mensen ;)
    Suus, gaaf eurodisney! Heerlijk joh! We zijn ook aan het kijken voor de vakantie en denk dat we een paar dagen naar een waddeneiland gaan in de zomer. Wel met Lune, dat is nog wel te doen. En ik heb voor ons jubileum van Jeroen kaartjes gekregen voor de musical Tarzan en een overnachting in Scheveningen, jeeej! Gaan we dus lekker met zn tweetjes heen, is 20 september pas, maar toch :D Lekker uitwaaien op het strand, eten op de boulevard, 's avonds naar de musical, daarna hotelletje, 's ochtends lekker ontbijt en daarna Den Haag nog even in.. Heb het al helemaal gepland haha! Luun blijft dan bij mijn ouders logeren. Dat vind ik nu al spannend hihi..

Wat eten jullie? Ik ga een gehakt/broccolischotel maken denk ik.. Of chili con carne.. Of aardappeltjes met rode kool en appel en een hamburger. Wie zegt het? :D

20. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    He bah Dees! Soms moet het even knallen, voordat die mannen door hebben dat er actie moet komen.
    Tuurlijk is het lastig om leuk, lief en vrolijk te doen tegen Luukje als je er even doorheen zit. Ook zal Luuk met die emoties leren omgaan, want die horen ook bij het leven. Voel je niet schuldig, want Luuk voelt door alles heen hoe ontzettend gek jullie op het ventje zijn!
    Dikke knuffel meis!

Maja, scheveningen klinkt ook geweldig. En tuurlijk moet je dat soort plannen maken, da's toch heerlijk om naar uit te kijken? Ook al zouden jullie twee dagen vast op de hotelkamer zitten, even lekker met z'n tweetjes eruit is ook heerlijk.
    Het enige waar ik nu wel bij stil sta....tja, ben af en toe een muts.....is dat als er nu wat gebeurd, dan is Tess ineens een wees. Stom he, dat het me bezig houdt, maar dat vind ik wel de angst van met z'n tweetjes weg gaan.

Voel me bijna schuldig om het te zeggen, maar Jan en ik hebben even flink de lap door het huis gehaald en het hele huis kan er weer een week tegenaan. Moet ook wel, want ik moet weer 3 dagen werken en de woensdag is ook al volgepland. De laatste keer controle fysio en een afspraak met de KA. Als controle van de week ziekenhuisopname.
    En de week moeten er foto's gemaakt worden van haar heupjes....preventief.
    Dus heel veel tijd heb ik deze week niet....puuhuu.

Deel Deze Pagina