Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    word ik ook. ik wacht gewoon nog tot vrijdag af en anders bel ik echt de HA

2. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Oei, zie dat ik 30 pagina's achterlig, dat kan ik vandaag niet meer bijlezen, moet nl ook nog werken, lig een eindje achter :(

Maar wilde toch even het resultaat van het bezoek aan de dokter laten weten. Het was best schrikken. Zoë was niets aangekomen de afgelopen maand :cry: , wel 3 cm gegroeid. Ze weegt nu 3600 gram en is 56 cm lang. Het is ons ook helemaal niet opgevallen dat ze dunner werd, maar ze is van zichzelf al heel lang en fijntjes, dus dan zie je dat ook niet echt. Het is gelukkig niet zo dat je haar ribbetjes kunt tellen.
    Maar de oorzaak van alle "ellende" is dus te weinig voeding. Ik heb niet genoeg melk en ben nu begonnen haar bij te voeden met de fles en dat gaat fantastisch! In eerste instantie baalde ik flink dat het met de borstvoeding niet goed ging (al verklaarde het wel een hoop), had het graag tot de 6 maanden willen geven. Maar nu ik zie hoe ze na één flesje al veranderde, ben ik de gelukigste mama van de wereld!
    Van de dokter moet ik nu combinatie fles/borst doen. Eerst de borst en daarna 120 ml uit de fles. Gisteren avond met de laatste voeding ben ik ermee begonnen. Eerst aan de borst waar ze de hele tijd lach te dreinen, en toen de fles die ze volledig opdronk (had dus echt niet veel melk). En dat koppie toen! Ze was zo tevreden en voldaan. Onder het flesje dommelde ze al in slaap en toen ze hem leeg had, heb ik haar op bed gelegd (terwijl ze nog een beetje wakker was) en daar is ze lekker in slaap gevallen tot 7 uur vanochtend!
    Bij de eerste voeding vanochtend voelde ik dat het beter ging met de borstvoeding, daarna dronk ze ook maar 30cl uit het flesje. Maar met de 2e voeding werd het alweer minder en dronk ze na de voeding 60cl uit de fles. Ik maak dus echt niet genoeg aan.
    Maar het is zo heerlijk de oorzaak te weten. Nu ligt ze weer in haar bedje te slapen, ik hoefde haar niet te wiegen, niet erbij te zitten, ze was gewoon lekker vol en heerlijk ingedommeld.

Voel me alleen wel een beetje een hele slechte mama, ik heb mijn meisje honger laten lijden....... Ik had al 2 weken het gevoel dat er iets aan de hand was, maar iedereen hier zei maar dat ik me voor niet druk maakte. Vorige week dus de grens bereikt en toch naar de dokter, die er niet was. En nu dan eindelijk de bevestiging dat het niet goed ging.
    Ik vraag me af wat er gebeurd was als we pas nog later bij de arts terecht hadden gekunnen ....., ik dacht dat het de laatste dagen beter ging met het slapen en zo, maar ik heb nu het gevoel dat ze juist zwakker aan het worden was en daarom niet meer zo veel huilde.

Moet nog ff mijn schuldgevoel zien te verwerken maar verder ben ik nu dolgelukkig. Zoë is happy en dat is het aller belangrijkst.

Dikke knuffels voor iedereen!

3. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Niet schuldig voelen hoor Cassie..jij kon het toch ook niet weten..
    Het verklaart gelukkig wel een hoop, nu je dit weet..

4. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    Jaydee houd de fles zelf vast:D
    Heb bewijs.alleen het kabeltje is al ingepakt..dus kan de foto van het weekend pas uploaden..

5. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Ik kan wel begrijpen dat je je schuldig voelt...pfff...dat kleine arme meisje! Gelukkig zijn ze er nu wel achter....hadden ze dat niet eerder gezien? Vind het niet jou schuld hoor...maar wel zielig voor haar natuurlijk :(

Meiden ik ga weer lekker naar huis \:D/

Tot later!

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    Jeetje Cassie, wat een verhaal zeg... 't arme ding! Jij kan er niets aan doen, met bv zie je nou eenmaal niet wat ze binnen krijgen... maar wat woog Zoe dan bij de geboorte? Want 3600 gr. is (bijna) het geboortegewicht van Fenne... was ze te vroeg geboren?

Ben ontzettend blij voor jullie dat de oorzaak van het huilen nu bekend is... niet schuldig voelen meid... je doet het prima!

7. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Ze hadden het niet eerder gezien omdat ze maar één keer in de maand nagekeken worden, en de vorrige maand woog ze 3600, dat was 1 kilo meer dan de maand ervoor, dus toen ging het nog prima.

Zoë was een erg kleintje bij de geboorte, 2440 gram. Ze was maar een weekje te vroeg, maar ze hebben me ingeleid omdat mijn placenta niet goed meer was, en Zoë niet genoeg voedingsstoffen binnen kreeg (toen ook al :cry: ).
    Ik schrok er ook echt van, van het gewicht, had echt verwacht dat ze goed aangekomen was, ze dronk zo vaak, maar kreeg dus niets binnen ...

Heel gek Fenne dat ze nu ze drie maanden is het gemiddelde geboortegwicht heeft. Ik hoop dat ze snel in zal lopen, maar als ik zie hoe ze nu drinkt komt dat wel goed.

Toch vind ik het erg eng dat ik het niet door had, ik had het gevoel dat er iets was, maar absoluut niet dat het aan de melk lag. Wat zal ik blij zijn als ze straks "ik heb honger!" kan zeggen.

8. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Dank je wel! Iedereen zegt altijd dat Finn zulke mooie ogen heeft met van die lange wimpers. Maar op foto's zie je dat niet... En ik vind zowieso dat ie er heel anders uitziet op een foto dan in het echt.

Finn heeft idd ook maar weinig haar, al vanaf het begin hetzelfde, maar het begint nu wat te groeien! Komt waarschijnlijk omdat de berg wat minder wordt!

@naatje: leuk vestje! Ik heb ook iets met die slak erop!

@kikkert: he ik kan me voorstellen hoe je je voelt... Hoop dat je ongi wordt... (das raar om op dit forum te schrijven)

9. Cassie

Cassie Actief lid

5 jul 2007
    252
    0
    0
    Nederland
    Hihi, zat ff een pagina terug te kijken, wat een leuke foto's van Finn! En inderdaad, wat heeft hij prachtige donkere ogen!

10. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    jeej cassie! Niet schuldig voelen meis! jij kunt niet in je lichaam kijken. Je weet nu iig waar het aan ligt. Ze zal nu vast wel goed gaan aankomen, en een lekker vrolijk meisje zijn!

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jeetje Cassie, kan me voorstellen dat je een beetje geschrokken bent.. Maar wat fijn om nu de oorzaak te weten. Nou moet je meiske wel flink gaan groeien :D En je hoeft je absoluut niet schuldig te voelen! Ik kan me je gevoel voorstellen, ik zou het ook hebben, maar dat is mama-eigen. Het is niet nodig!
    En wat was ze dan klein idd. Lune is 6 weken te vroeg geboren en woog 2330 gram. Maar 100 gram minder!

12. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant

:oops: :oops: dank je

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    leuke foto's van finn

naatje vind het jasje geweldig.

nou door de regen ff naar ah gelopen en nu kolven, ga zo spinnen dus kan paul flesje geven.
    ben zo moe, kan er echt niet tegen 's nahts opstaan, echt respect voor de meiden die dat steeds hebben.

14. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    das idd vervelend cassie

15. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Zoe heeft trouwens ook mooie ogen! Vind ik altijd prachtig van die blauwe kijkers!

16. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    net belde mijn mannetje op om te vrsgen of ik het erg vond als we niet naar de honden cursus gingen :( ....we zijn van de 7 lessen al 4 lessen er niet geweest dus ik werd meteen kwaad. ja zegt hij dan loop jij maar :confused: maar hij weet dat dat niet gaat vanwegen de rugpijn enz.. en toen zei hij tsja ik werk me de hele dag kapot :( uhmmm... meen je ik niet :x

17. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    sorry moest het ff kwijt

18. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    grrrr kikkert! oeh dan zou ik ook boos zijn!

iemand vroeg wat ik ging koken: ik wilde aardappelen met groente doen, maar ze hadden meer zin in macaroni met ham en kaas... vatsig

19. MissN

MissN Fanatiek lid

18 jan 2007
    4.443
    0
    0
    Purmerend!
    ik eet lekker bami....even makkelijk vanavond..nog ontzettend veel te doen namelijk..

20. sizzel

sizzel VIP lid

26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    hihi.. wat een kletstantes hier! hihi

@ Cassie : Fijn dat je nu in ieder geval wel weet wat er scheelde. En dus toch te weinig voeding. Fijn dat zoé zo goed op de flesvoeding reageerde.. super! Nu lekker gaan genieten van je meisje!

@ Naatje : leuk jasje!

@ Debora : vind ik ook hoor, dat alle kids er altijd anders uit zien dan op de foto's! Ben zo benieuwd naar iedereen op de meeting!

@ Kikkert.. pfff.. ik zou ook echt gek worden! zou niet tegen die onzekerheid kunnen denk ik! Wel heel erg spannend hoor!
    ennuh.. ik zou ook gruwelijk pissed worden als mijn mannetje zoiets zou zeggen.. grrrr....

Deel Deze Pagina