Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ik geef dan eerst de borst en dan de fles. dan probeer ik ook te kolven om de productie weer op gang te brengen. wil echt nog niet stoppen

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    kolf je op je werk dan beide borsten elke keer?

3. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    yep, beide borsten...

ik begin rond 08:00 uur met werken, ik kolf dan rond 10:30 de eerste keer beide borsten en heb dan tussen de 250 en 300 cc. Rond 13:00 uur kolf ik de tweede keer beide borsten en heb dan ongeveer 150-180 cc. Wanneer ik dan nog niet op genoeg zit voor 3 voedingen van de volgende dag, dan kolf ik rond 16:00 nog een keertje... dit is dan zo'n 100 cc. Dat geeft natuurlijk al aan dat mijn productie later op de dag minder is...

4. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
  5. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    oh en ik zou nu stoppen ook vreselijk vinden... wil nog wel paar mnd volhouden eigenlijk!

6. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Ik ben ook weer aan het twijfelen geslagen. Ik denk zelf dat ik nog wel genoeg productie heb, maar sinds ik begonnen ben met 1 borst per keer heb ik het gevoel dat ze te weinig binnen krijgt.
    En ik weet niet of het goed is om de ene keer maar 1 borst te geven en de andere keer weer 2. Nu heeft ze om 11u vanmorgen links voor het laatst gedronken. (1 kant dus) Maar nu zit m'n rechter echt nog niet vol genoeg voor straks. Dus ik denk dat als ik ze straks alleen de rechter aanbied dat ze dan weer te weinig krijgt. Dus geef ik ze links nog een paar slokken... Mmmmm moeilijk. Misschien toch maar weer terug naar 2 borsten per keer.

7. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    En ja, stoppen is echt geeeeeen optie! Vind het nog veel te geweldig. Zei het van de week nog tegen Peter: Hoop dat ik nog heel lang vol ga houden. Misschien wel een jaar. Als is het dan nog maar 2 voedingen per dag.
    Peter helemaal blij en trots op mij! Dat doet me ook goed en geeft me toch weer extra energie om door te gaan.

8. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    ik laat het van Fenne zelf afhangen, wanneer ik zeker weet dat de 1ste borst goed leeggedronken is en ze doet nog hongerig, dan bied ik de 2de borst aan... 9 van de 10 keer wil ze die dan helemaal niet meer.
    Ik check trouwens of een borst echt leeg is door zelf even in mijn borst/tepel te knijpen... komt er dan nog een straaltje uit dan is ie duidelijk nog niet leeg! :) ;)

9. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    1
    36
    leuk he Boney? Vincent is ook zo blij dat ik dit doe en zo trots dat het zo goed gaat... :D

10. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    ik wil tot 6 maanden volledig bv geven, dan bijvoeding erbij en hoop dan nog een tijd de ochtend en nachtvoeding te doen. Maar vind dit niet echt bemoedigend.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Meiden wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten van de borstvoeding! Ik krijg nu al motivatie om het bij de eventuele volgende weer te gaan proberen! Lijkt me zo geweldig en bijzonder..

12. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    en vind het gewoon makkelijk, als ik bij babymassage al die moeder zie, warm water mee, poeder, klonten, niet warm genoeg, te warm, niet tegen de melk kunnen, meer geven enz enz, dan is dit het makkelijkste als het allemaal goed loopt

13. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    heb je helemaal geen bv gegeven maja? dacht dat jij ook begonnen was?

14. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Haha dat was hier toen ook zo. Wat een gedoe zeg. Gisteren moest ik naar de dermatoloog voor mezelf, moest nogal lang wachten in zo'n kamertje en Tessa was aan het huilen. Hup shirt omhoog en ff drinken. Mw was weer tevreden....
    Onderweg in de auto. Even stoppen, achterin en drinken maar. Heerlijk! 's Morgens vroeg je bed niet uit om een fles klaar te gaan maken. Hoef m'n bed niet eens uit. Kan ze vanuit m'n bed zo uit de wieg pakken.
    Maja, het is ook de bedoeling dat we jullie motiveren voor een evt. volgende... ;)

15. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Om BV te gaan geven bedoel ik dan...

16. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Doet bij jullie de site ook raar? Kan steeds niet op zw. pag.

(doen ze expres. Zodat ik niet op m'n luie kont blijf zitten..)

Ik ben al aardig opgeschoten. Was is toch meer dan ik dacht. Er zit er nu nog 1 in de droger en 1 in de wasmachine. Dan liggen er nog 2 wassen voor op 60 graden. Die doe ik vannacht en morgen. Ik hield het zo goed bij altijd, maar sinds ik weer werk heb ik nog weinig gedaan in huis. Moet het echt proberen weer bij te gaan houden.
    De was wat klaar is is iig opgevouwen in de wasmand. Als Tessa wakker is gelijk maar even opruimen.
    Nu ff koffie maken.

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Boney, site doet hier ook raar. Heb al 2x wat gepost en weg was het.. :(
    Debie, ik heb een poging gedaan tot bv maar Lune heeft bijna 2 weken sondevoeding gehad in het ziekenhuis en flesje om te leren drinken. Bij thuiskomst bv geprobeerd maar is niet gelukt :( Baal ik soms nog van, helemaal nu met Lune haar koemelkallergie.
    Naja, is niet anders. Volgende keer beter hoop ik!

18. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Echt tof dat jullie zo doorzetten met de bv enzo.. maar toch vind ik fv een stuk makkelijker dan bv hoor.. vond t altijd een heel gedoe.. en met de fles kan ik alles... zelfs als het heel druk is hoef ik m niet eens vast te houden, maar leg ik m in zijn wipper met de fles... dat doe ik alleen als het niet anders kan hoor, maar vind het wel een uitkomst..ook in de auto hoef ik daar dus niet voor te stoppen.. ik neem de fles mee kant en klaar en hup in t mondje en rijden maar.. maar goed ik heb natuurlijk ook niet echt de handigheid van bv gehad.. zat nog in mijn wenweken zeg maar toen ik stopte dus kan er ook niet echt objectief over meepraten..

Maja heeft wel gelijk.. het motiveert wel voor een evt volgende keer, maar die keer laat ik dan aan anderen over..hahaha....

19. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    maja; dan kon je niet anders, niet schuldig over voelen, ze worden ook met de fles groot hoor en bij een volgende hopen op een betere start

ichtus flauw dat jij niet meer wilt. hihi

ik lees, type, kijk tv tijdens de bv en ben er per keer ong 10-15 minuten mee bezig (eerste paar weken iets langer)

ben er ook heilig van overtuigd dat als er meer aandacht en hulp is voor bv heel veel meiden niet hadden hoeven stoppen, maar merk hier bijv bij het cb dat niet iedereen er verstand van heeft en dat is jammer

net heerlijk 45 minuten liggen pitten met mijn meisje, ze heeft vandaag bijna 2 uur in totaal geslapen, ben weer trots op haar

20. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36

Deel Deze Pagina