Pfff, ging om 22:19 ff Samantha naar bed brengen. Pffff.... Ze slaapt nu net eindelijk. Twee poepluiers, een huilbui van anderhalf uur, en een flink teruggave van de voeding van 21:45 (waterig/slijmerig.. heel lakentje onder).... en daarna nog weer een flinke mond terug (slaapzak onder). Heb haar nu voor de zekerheid op zo'n kussen liggen op haar zij... (zo een dat ze niet naar haar buikje kan). Want bij het flinke spugen van haar.... moest ik haar zelf overeind trekken, ze draaide niet haar hoofd om te spugen... leek wel een poging tot stikken. Schrok me wild. Maar goed, ze slaapt. Ff kolf in elkaar draaien voor morgenochtend, en dan ook maar naar bed. Heb van de schrik spontaan koppijn .
Hoi Daisy, Zat met net gisteravond te bedenken dat ik je al ff niet had gezien hier. Schrikken he als ze zo spugen. Ik heb met Tessa ook wel gehad dat ze zo'n raar geluid maakte vond ik. Ga ik kijken, ligt ze met hele grote angstige ogen, mond dicht en slikken maar. Rood hoofd... De tranen springen nu nog in m'n ogen als ik dat beeld weer voor me haal. (2x gebeurd) Ze had blijkbaar beetje gespuugd, en wilde het weer wegslikken, maar dat was dus niet zo goed gelukt. Jeetje wat was ik geschrokken. Ik heb ze toen letterlijk over m'n schouder gegooid en toen haalde ze weer adem. Hier een vreselijke nacht gehad. Gisteravond om 23.30u thuis van werk. Moest kolfspullen nog opruimen, omspoelen, nog kolven en alles weer klaar zetten voor vandaag. Eer dat ik op bed lag was het zo kwart over 12. Ik heb elk half uur op de klok gezien. Vreselijk. Ik moet vandaag ook weer werken en omdat ik wist dat ik al een kort nachtje zou hebben kon ik helemaal niet in slaap komen. Ook bang om me te verslapen. En ik ben toch al zo moe de laatste tijd. Schiet niet echt op zo. Ik wil dan ook proberen om een halve dag te doen vandaag en dan zondag morgen de andere helft. Kan ik Tessa ook lekker vroeg ophalen vandaag van het kdv. Tessa is nu voor de 3e nacht achter elkaar wakker. 1e om 3u 2e om 4u en vannacht om 5u. Ik had m'n wekker op half 6 gezet, maar m'n levende wekkertje ging al eerder af... Ik ben benieuwd of ze dus morgen om een uur of 6 komt. Schijnt normaal te zijn toch dat ze weer komen voor nachtvoedingen? Ach ja, gaat ook wel weer over. Ik blijf gewoon ons zelfde ritueel volgen iedere avond en wil ze dan drinken tussendoor dan kan dat. Wel alleen drinken. Niet kletsen of lachen of spelen, nee drinken. Vanmorgen begon ze ook weer hele verhalen met een big smile op te hangen, heb niet gereageerd, ze weer ingebakerd en in bed gelegd. Toen ben ik er maar uit gegaan. Bah zeg.... Voel me ook niet moe nu moet ik zeggen. Volgens mij is het inmiddels een heel verhaal geworden. Haha leuk voor jullie en dat op de vroege morgen. Vermoeid worden met een heel lul verhaal van Boontje dat echt helemaal nergens over gaat, maar Boontje voelt zich wel stukken beter nu. Het blijft heerlijk om hier lekker van je af te kunnen schrijven. Of iemand het nou leest of niet. Kan me lekker niks schelen... Inmiddels koffie bijna op (veeeeeeeel te sterk gemaakt... gatver) nog even laatste spulletjes pakken, cosi klaar en dan kan papa haar zo meenemen. Fijne dag allemaal en ik hoop tot vanmiddag, want dan kan ik eerder weg op m'n werk. xxx Bye
Goedemorgen! gisteren een super emotionele dag gehad zeg.. pfff... ik heb wat afgejankt.. Ten eerste stond er een foto van Nora samen met Oma op de kist.. echt helemaal super.. wat een mooi moment.. dat vergeet je nooit meer. We mochten eerder naar binnen om foto's te maken voor de familie.. ons momentje was dat.. en om die foto toen te zien op de kist.. slik, slik.. We wisten niet dat de familie dat wilde, het was echt een verrassing voor ons, maar wat een mooi gebaar.. in de toespraak werd ook nog eens benoemd dat het oma's liefste en grootste wens was haar achterkleindochter te zien en dat haar dat gelukt was.. Toen was alles goed en is ze rustig ingeslapen.. weer slik, slik en snik snik.. ik wil jullie ook nog even het gedichtje laten lezen wat de familie had uitgezocht.. Toen wij op die vrijdag, Zagen hoe jij daar zo rustig lag, verlost van pijn, verlost van angst, want voor de dood was jij het bangst, die angst voor de dood is niet verdiend, hij heeft gehandeld als een vriend, hij heeft je zacht in slaap gesust, geen pijn, geen angst, tenslotte... rust...
mannetje is vanmorgen naar zwitserland vertrokken.. mis 'm nu al.. Nora krijgt straks haar 3e prikjes.. ook daar zie ik tegenop... bah.. het komt ook allemaal tegelijk... vanavond werken, morgen werken.. kwil gewoon thuis zijn nu... tot straks meiden!
Jee Daisy schrikken zeg! Finn spuugt ook vaak maarr zoiets doet ie gelukkig niet! Boney: bah zeg wat een nacht! Werkse vandaag, en niet in slaap vallen he! Sizzel: wat ontzettend mooi dat ze een foto van oma en Nora op de kist hebben gezet. Ik lees helemaal emotioneel je stukje. Wat een mooi gedicht zeg! Sterkte meis... En dan moet mannetje ook nog weg
Nou ik heb Finn tot half 7 laten slapen. Ik dacht een half uur langer kan echt geen kwaad. Kind heeft ook rust nodig... Wel was hij zelf wakker om 4.20 uur. Want hij rolt op z'n zij en steekt z'n voetjes door de spijlen, en toen zat ie dus effe vast! haha Ik hem netjes teruggelegd, lakentje weer ingestopt en speentje 5 min. vast gehouden en toen sliep ie weer. Moet echt een slaapzak gaan halen! Hij is nu al op het kdv. Meteen toen ie wakker werd lachen naar iedereen! Tis een vriendelijk manneke! En ik ga zo naar m'n dumpwinkel! wahahaha Heb echt geeeeeen zin. Gister had mijn collega een omzet van: jaja komt ie..... 5 Euro! wieeehiiii Veel he! Allemaal van die rare snuiters binnen... Is wel effe wat anders dan de redelijk dure kinderkleding die er eerst hing, zeg!
een hele goede morgen dames! (vanaf 't werk) boontje: helemaal niet erg om jou verhaal zo vroeg op de morgen te lezen hoor... ik blijf 't leuk vinden om te lezen wat de andere mama's bezighoudt... en het schijnt inderdaad normaal te zijn dat kindjes rond de 3 maanden ineens weer nachtvoeding willen... dit omdat ze overdag zoveel nieuwe indrukken opdoen... ze slapen daardoor onrustiger en worden wakker, en als je dan toch wakker bent kun je net zo goed mama even roepen voor een slokje drinken! (geef ze eens ongelijk ) Fenne doet dit nu sinds 2 a 3 weken al... ze komt nu zelfs 2 keer... 20:00 uur naar bed... 00:00 uur voeding en 05:00 uur voeding... ze slaapt daarna wel meteen weer... ach ja, doe 't met liefde! Zat ook even te rekenen... Tessa en Fenne schelen in het eggie maar 2 dagen, maar als je bedenkt dat Fenne 1.5 week overtijd was en Tessa 2 weken te vroeg, dan is Fenne natuurlijk zo'n 3 weken 'ouder'... dan klopt het precies dat de nachtvoeding nu dus bij Tessa ineens komt... Daisy: schrikken van dat spugen zeg... fijn dat je een zijslaper hebt, dan kun je zelf ook met gerust gevoel naar bed! Ik zal snel je bevallingsverhaal eens lezen, ben nu op werk... Sizzel, wat mooi dat er een foto van oma en Nora op de kist stond! en dat gedicht is echt prachtig... heel mooi verwoord... even voor Nora: succes met je prikjes meid, dikke knuff! Debora: succes in je winkeltje vandaag... snap er nog steeds niets van hoe een leuk kinderzaakje in een paar dagen in een dumpstore kan veranderen... zo ik ga weer even werken... hihi
@Sizzel; Wat een mooi gedichtje zeg, en fijn dat jullie op zo'n mooie manier afscheid hebben kunnen nemen. @Boney; Die vermoeidheid klinkt me echt bekend in de oren Ik word er een beetje gek van.... Ook Mike komt weer om 03:00u voor voeding, dus zal er wel bijhoren.... @Debora; Werk ze vandaag! Hoop dat de dag snel voorbij is! Mike heeft gister voor de 2e keer zijn prikjes gehad Had er gister meer moeite mee dan de 1e keer, stom hè? Hij heeft er niet veel last van gehad, alleen beetje hangerig. (gelukkig) Ben gister de hele dag bij mijn moeder geweest, lekker gewandeld, wat dingetjes gekocht voor Mike. Ben nu aan het werk, voel me net een zombie Vanavond gezellig naar mijn zus, die is teruggekomen van vakantie, dus dat wordt gezellig!
Goedemorgen allemaal, Werkende meiden succes vandaag Nachtvoeding; hier inmiddels weer de hele dag doorslapen, dus nog ff geduld dames en die van jullie doen het ook weer. (hoop dat het zo blijft) haha Sizzel; idd mooi gedichtje en dat er een foto van oma en nora stond, moet jullie toch heel veel rust geven dat ze is gegaan nadat haar wens in vervulling was gegaan om nora te zien. dees; sterkte vandaag meis. prikjes; hier ook vandaag weer, voorlopig gelukkig ff de laatste. Paul gaat vandaag voor het eerst niet mee debora; ga zo ff je foto's bekijken maar vind het heerlijk (lekker gemeen van mij) dat je ook loop te klote ermee. haha, mij nu eens keer gelukt. vermoeidheid; hier ook en werk nog niet eens. hier elke avond gillen en krijsen als ze naar bed moet, duurt zo'n half uur, en dan slaapt ze, soms nog een of twee keer naar boven om speentje te geven. Snap er geen bal van. Wel weer geslapen vanaf 20:30 tot 7:00 en voor het eerst in bed liggend gevoed en ze viel weer in slaap, tot half 10 helaas moest ik om negen uur echt eruit om te kolven, tranen stonden in mijn ogen, auw auw. ilse vind nu de teletubbies en het zandkasteel (of zo) echt leuk, lachen naar de tv echt grappig. (dat is trouwens het enige dat overdag ff op staat) haha Ga zo vast de tentspullen van zolder halen en kijken wat ik nog mis, heb zo'n zin om lekker ff op vakantie te gaan, nog 1,5 week. ok, geloof ikke is uitgelult, tot later
Goeiemorgen allemaal, nou, Tess heeft keurig het klokje rond geslapen....nou, niet helemaal rond.....22.00 tot 6.00. Ik teken ervoor hoor. Ze heeft daarna tot 8.30 geslapen en vanaf toen een uur gebabbeld en gekirt....echt zoooo schattig. Net even een cd'tje van woezel en pip geluisterd en de fles en nu weer lekker slapen. Vanmiddag gaan we naar het ZH voor de foto's van de heupen. Toch weer spannend. Tess rolt idd alleen nog maar op de bank om en gaat op de kont de hele box door. Boney, ik vind het ook altijd leuk om de verhalen te lezen, dus blijf maar lekker "l*llen". Wen, werk ze vandaag! Sizzel, erg mooi hoe je het beschreven hebt, kon helemaal meeleven. Ik hoop dat je er rust in kunt vinden, jullie hebben erg mooi afscheid van haar genomen. Dees, succes met het gesprek vandaag. Denk aan je! Debora, kan me voorstellen dat je met weinig plezier naar het werk gaat. Sta je daar met jouw goeie gedrag de hele dag voor 5 euro omzet! Succes vandaag. Naatje, jij ook werk ze, ik hoop dat je nog wat energie krijgt vandaag. Debie, leuk he, die voorbereiding op de vakantie. Die voorpret vind ik vaak zooooo geweldig! Raar dat ze 's avonds zo protesteert tegen het slapen gaan. Is ze dan wel moe?
suus; denk dat ze gewoon te moe is, maar of we haar om 6 uur, 8 uur of 10 uur op bed leggen het is gillen als we haar kamer inlopen, zo gek. 's ochtends slaapt ze er gewoon in een keer.
Da's idd apart, Debie. Misschien een restantje van een huiluurtje? Ach, we raden maar wat raak, komen we toch niet achter. Ik ga eens even wat aan het huishouden doen. Oja, Tessje viert haar vierde maand verjaardag.
Hey meiden! Hier is Lune weer in een vage bui. Gisteren veel huilen en niet willen drinken. Nou net weer. Dan heeft ze om 7.15u de fles gehad en dan begint ze tegen een uur of 11 een beetje te miepen dus heb haar net de fles gegeven, wil ze niks! Zo raar, het lijkt echt alsof ze honger heeft en dat zou je toch ook verwachten na ruim 4 uur? Gek kind Ze slaapt toch eigenlijk wel altijd goed 's nachts, sowieso van 22u tot 7u. Hoewel ze dan wel eerder begint te miepen maar dat is snel opgelost met een speentje. Ze zit nu trouwens in haar swing, ze heeft een beetje een haat-liefdeverhouding met het zonnetje en het bijtje die erop zitten en soms ronddraaien, dan begint ze lachen en huilen tegelijk.. : Tess gefeliciteerd met je 4e maand alweer! Grooooote meid Suus, succes met het huishouden, niet teveel he.. Moet wel leuk blijven Debie, raar dat ze dan niet wil slapen. Lune huilt ook vaak 's avonds maar dat is echt van vermoeidheid en 'gewoon' zeuren. Soms is het genoeg als ik af en toe speentje breng maar soms is ze heel verdrietig en loop ik nog even wat met haar rond. Gister begon ze ook ineens heel hard te huilen, kwam ik boven, lag ze dwars in bed Met haar hoofd tegen de spijlen, tja das natuurlijk niet fijn 8) Boney, vooral doorgaan met je l*lverhalen, leuk om te lezen juist haha! Dees, veel succes vandaag meid! Debora, Naatje en Wen, werkze! Hoop dat jullie stiekem toch allemaal een leuke dag hebben. Hihi nog even vertellen.. Lune poept erg weinig, ze had al een dag of 4 niet gepoept en op een of andere manier poept ze zichzelf er dan in een keer helemaal onder, net als papa er is Ik was gisteren met mijn vader de auto naar de garage aan het brengen (airco stuk, grr) en Jeroen was bij Lune. Kwam ik thuis, beneden geen Jeroen en Lune.. Hoor ik boven allemaal geluiden dus ik naar boven. Zie ik Jeroen helemaal onder de poep Lune verschonen, kind leek wel ontploft Het zat overal! Jeroen vroeg met een bezweet hoofd of ik de luier wel even weg wilde pakken dan kon hij haar navel schoonmaken, daar zat het helemaal in.. Ieeiew! Hahah! We hebben Lune direct maar in bad gedaan. Wel zielig dat ze zo weinig poept, de dag dat ze gaat poepen is ze ook vaak chagrijnig, arm meiske. Gebruik al olijfolie, helpt soms. Als ze met een maandje bijvoeding krijgt gaat het beter hoop ik. Mijn lieve kleine dikke poeperd
Hallo! Ik kon gelukkig halve dag doen. Zondag morgen de andere helft. Zit nu ff te kolven thuis, dan boodschappen doen en Tessje halen. Vind het wel raar om eerst hier naar huis te gaan zonder haar, maar als ik ze eerst ga ophalen, boodschappen doen en dan naar huis en dan pas kolven (ze heeft om 12u fles gehad) dat red ik niet. Ze heeft vanmorgen om 5u al gedronken, stond nu dus al op klappen. Ga nu snel boodschappenbriefje maken en dan snel weg. Tot later.
haha, die Lune, heeft ze goed gedaan bij papa! Hier zit ook altijd alles onder de poep, maar dat komt echt door papa die er niets van bakt, haha, gaat wel steeds beter en sneller Wat vervelend dat ze steeds aan het kloten is met d'r flessen Zou ze het niet lekker vinden ofzo