Februari 2008 Mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door MissN, 2 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Shit.... Je was me net voor

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

23 jan 2007
    4.178
    0
    0
    boney, zelfde tijd...... goedemorgen allemaal trouwens, was ik vergeten

Regent het bij jullie ook?

3. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Mogguh meiden.

Joma, dat stoeltje leek mij ook heel leuk maar ik las dat het slecht is voor de ruggetjes. Dat kindjes pas moeten gaan zitten als ze daar zelf aan toe zijn. Ik durf het dus niet aan en heb mijn bod op MP ingetrokken :)

Boontje, mijn hb was de laatste keer 7.1 dus goed maar wat het dan wel kan zijn geen idee. Bij twijfel bel ik de gyn hoor. Dinsdag naar de internist dus dan zal ik het ook aangeven. Lekker dat Tessa ook door heeft geslapen.

Ichtus, nog van harte met Jurian. Je hebt het zo druk als een klein baasje zeg. Hoe was het werk gegaan of heb ik daar overheen gelezen?

Kikkert, hou je ons een beetje op de hoogte? Het klinkt allemaal erg spannend.

Anouk, laten zitten zou ik zeggen :) . Bij mij zaten ze in de kaak gegroeid en zijn er bij een kaakchirurg uit gehaald. Ik ben diezelfde dag weer gewoon gaan werken maar wel met pijn en een dikke wang.

Ja, hier ook regen.

Luuk valt bijna iedere keer in slaap aan de borst en krijgt zo niet genoeg binnen ben ik bang. Ik heb alle truucjes van de lk toegepast maar niks helpt. Misschien laat ik haar vanmiddag in het ziekenhuis wel even meekijken, we zijn er dan toch. Als ik kolf heb ik ook veel minder dan toen ik alleen maar kolfde. Ik kolfde gisteren 200cc uit de ene (had hij die ochtend 2 slokjes uit dus de melk was nog van de vorige avond) en uit de andere 120cc. Die had hij 's morgens om 8 uur leeg gedronken en ik kolfde om 2 uur. Normaal zou ik dan veel meer kolven. Ik ben ook benieuwd wat hij weegt en of hij wel genoeg aankomt.

Vandaag meteen met de ka overleggen of we mogen stoppen met de JBPM want het helpt toch niet (alleen in een flesje, dan wel) en we moeten het mengen met 50cc water. Hij heeft dan al een gevuld gevoel waardoor hij ook minder drinkt. Eens kijken wat ze er van zegt vandaag.

Luuk was vanmorgen om 7.15 wakker, keurig dus. Hij wordt 's nachts weleens wakker, rammelt dan wat met zijn speeltje en gaat weer slapen. Nog steeds ideaal dus. Verder rolt hij om van buik naar rug en lukt het bijna van rug naar buik. Gisteren lukte het 1x met een steuntje maar het scheelt maar een klein stukje en hij kan het zelf. Verder babbelt hij erg veel en lacht naar alles en iedereen. Hij is ook helemaal gek van mama's zangkunst. Gelukkig heb ik 1 fan :)

Ooh, kweenie of jullie hem al hadden gezien maar hier een kletsfilmpje http://nl.youtube.com/watch?v=acIxztgVXIU

Willen jullie trouwens misschien even stemmen op Luuk als baby van de maand hier op de site? :oops: :rolleyes:

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Mogguh meiden!

Ichtus, leuk dat je je even weer laat zien! Ik neem aan dat je weer helemaal beter bent inmiddels?
    Kikkert, wat een gedoe met je lichaam meid! Lekkere nasleep heb je zo.. Niet fijn! Dus misschien toch nog zwanger? Was je ongesteldheid wel 'normaal'?
    Boney, wat heerlijk dat Tessa heeft doorgeslapen! Kan je dan van opknappen he.
    Anoek, tandarts al gebeld? Bah, verstandskies! En als je er geen ;ast van hebt.. Zou ik ook afvragen of het nodig is hoor. Ik moet ook nog een afspraak maken met een nieuwe tandarts, we zijn verhuisd. Ik durf alleen niet, bang dat ik een hork als tandarts krijg :(

Die eventuele zwangerschap zit me nog steeds niet lekker. Ik weet niet meer goed wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest dus ok niet wanneer ik weer zou kunnen testen. Heb de neiging om morgen weer te testen want heb vorige week vrijdag ook getest. denk alleen dat het nog niet echt opschiet. Testte bij Lune ook laat positief. Heb nog steeds met vlagen zeurende buikpijn, misselijk en erg duizelig. En mijn borsten doen niet echt pijn maar zijn zo nu en dan wel gevoeliger. Tja, wat moet je ermee :( Ik ben in ieder geval al weer druk aan het namen verzinnen haha!

5. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    goedemorgen dames,

@Kikkert; Klinkt allemaal niet echt lekker :( Mijn zus heeft ook weleens zo'n knobbeltje gehad, maar dat omdat zij bv gaf. Heb je nog steeds last van lekkende bortsten? Ik hoop dat bloeduitslag je wat zekerheid geeft!

@Anouk1; Hier regent het (nog) niet. Het ziet er wel dreigend uit...
    Hoe gaat het nu met jou en Sarah?
    Verstandskies laten trekken? Au....au...veel sterkte ermee!

@Boney; Wat lekker dat ze heeft doorgeslapen! Mike kwam ook pas om 07:00u, alleen moest ik er wel uit om te werken....

@Ichtus; Vandaag dus een luierdagje, heerlijk toch, heb je echt weleens nodig, zeker na zo'n drukke dag als gister! Fijn dat het niet-roken nog steeds zo goed gaat! Ik ben nu bijna een jaar rookvrij, en het bevalt me eigenlijk prima! Soms heb ik wel de neiging, vooral op een feestje, maar omdat ik nog bv geef, kan ik me goed inhouden!

Ik werd vanmorgen wakker met pijn in mijn onderbuik :( Zullen wel mijn darmen zijn ofzo. Heeft 1 van jullie ook nog last van zijn darmen? Mijn vriend zegt dat alles nog op zijn plek moet komen, maar na 3 maanden zal dat toch wel het geval zijn :rolleyes:

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Deesje, kan me voorstellen dat de jbpm niet veel doet bij bv. Als je eerst wat mengt en in een kopje doet en daarna melk erop dan mengt het ook niet. Als je het samen doet met melk mengt het wel. Maar het is raar spul en ik denk dat jouw melk gewoon bovenop het papje jbpm in Luuk zijn maagje blijft liggen en dat er gewoon weer uitkomt en de jbpm blijft liggen. Snappie? Bij Lune werkt het wel aardig maar ik meng het ook met de fv.
    Ik heb trouwens al eerder gestemd op Luuk op de site, vind hem en foto dan ook echt het mooist.

Bah, ik moet stofzuigen, dweilen en strijken. :(

7. 40plusmama

Ik heb ook veel pijn in mijn onderbuik en last van mijn darmen. Of dat nog van de zwangerschap is weet ik niet. Ik heb sowieso verklevingen (darmen aan de baarmoederwand e.d.) waardoor ik veel last heb van buikpijn dus er is geen peil op te trekken.

Maja, nog een keer testen of naar de huisarts gaan voor een bloedtest? Spannend hoor. Ik zou ook alweer willen maar Olaf wil nog niet helemaal mee. Ik hoop zo dat het gaat lukken met onze cryo's (ingevroren embryo's) en ik nog 1x zwanger mag worden.

8. 40plusmama

In het flesje (met bv) mengt het wel goed en spuugt hij minder en dikker maar als ik eerst het papje geef en dan de borst dan blijft hij dun spugen. Ik kan toch moeilijk met hem gaan schudden na elke voeding :)

9. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik hoop ook zo voor je dat je nog een keer zwanger mag worden Dees. Lijkt me ontzettend spannend voor jullie.

En even schudden met Luuk, ach wie weet helpt het :) Maar ik denk dus idd dat de melk gewoon bovenop het papje in zijn maag komt te liggen, dan helpt het ook niet veel. Ja behalve dat het wat verzadigd en hij misschien minder drinkt daardoor. Ik kan ook niet wachten tot Lune 6 maanden is en ze bijvoeding mag, dat schijnt ook goed te helpen tegen spugen/reflux.

10. 40plusmama

Luuk heeft al wel belangstelling voor eten. Ik heb van het cb een boek gekregen waar in staat dat ze dan vast mogen gaan proberen maar ik wil echt wachten tot 6 maanden. Hij likt wel af en toe aan een stukje kiwi of ananas en dat vindt hij lekker.

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja dat doe ik met Lune ook wel es. Had laatst een stukje meloen, mocht ze ook even aan lebberen. Ze werd helemaal enthousiast haha! Toen ik de meloen weghaalde begon ze met haar armpjes te wapperen en 'uh uh' geluidjes te maken. Oftewel: 'Ik wil meeeeer! :)

12. 40plusmama

Haha, dat doet Luuk dus ook. Helemaal over de zeik dat hij niet meer krijgt. En dan kijkt hij naar mij vannuh: heey, hallo, ik ben er ook nog hoor. Gisteren zitten twijfelen of ik hem aan een wortel zou laten sabbelen maar ik heb het niet gedaan.

Thnx voor je stem trouwens nog. Hij heeft er 9, een gedeelde 3de plaats. Zou mooi zijn als hij een keer zou winnen zeg!

13. 40plusmama

Ooh Maja, jij geeft dus ook niet voor de 6 maanden vast eten? Hier krijg je het advies om tot 6 maanden (zelfs 7 soms) te wachten, ook als ze fv krijgen. De meningen verschillen er nogal over maar volgens de arts zijn de darmpjes er eerder nog niet klaar voor. Zeker met kindjes die krampjes hebben gehad is het beter te wachten vertelden ze.

Ach, overal hoor je wat anders.

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    hihi schattig he.. Dan merk ik dat ik dingen ga denken als 'ach, een hapje maakt toch niet zoveel uit?' enz. Maar ik wil ook echt wachten, denk ook dat ze het niet voor niets adviseren. En met Lune haar allergie en gevoelige darmpjes.. Lijkt me niet goed voor haar.

Ik ga ff eten en dan huishoudmiep spelen :|

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Haha, praten een beetje langs elkaar heen.. Maar ik ben het dus met je eens wbt bijvoeding. Misschien zelfs wachten tot 7 maand idd, ze is tenslotte ook 6 weken te vroeg geboren.

Nou ga ik echt eten, ga bijna van mn stok.

16. 40plusmama

Eetse en huismiepse. Jij liever dan ik. Hier is alles gisteren door mijn ma gedaan.

Is trouwens ook lekker als ze op komen passen. Dan doen ze het huis, koken, eten mee en gaan dan pas weer weg. Komen we dus in een schoon huis en kunnen meteen aanschuiven, lekker hoor.

17. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Kom op Maja...hup naar de winkel voor een test! :)

18. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Wij wachten ook tot 6 maanden, hoe moeilijk het ook is soms...

19. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Het schijnt dat je kiwi en aardbei beter het 1e jaar niet kunt geven i.v.m. eczeem. Dat zei mijn zus gister toen ik Mike aan een aardbei wou laten likken. De rest van het fruit kan wel...

20. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ikke durf niet :confused: Heb trouwens nog eentje in huis liggen, ga morgenvroeg toch maar weer testen denk ik..

Whaaaaah, ik heb geen zin in huishouddingen! Maar moet echt! Neeeheeee! Jaweheeel! *zucht*

Deel Deze Pagina