Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Meiden, ben kapot...Myrthe is sinds vanmorgen 7:00 ontzettend veel wakker geweest en heeft veel gehuild. Ze heeft denk ik in totaal 3 a 4 uurtjes geslapen, meer niet. Net slapend in haar wiegje gelegd en zodra ze het matrasje voelde gingen die ogen weer open. Heb haar goed strak ingestopt en het is nog stil, maar voor hoe lang :( :( Ze begint alweer te mekkeren, weet het echt niet meer hoor. Mijn man heeft weer late dienst en komt dus pas om 23:00 thuis....Ze ligt alleen maar te gapen en is doodop, maar kan er op de een of andere manier niet aan toe geven.

Heb trouwens wel vandaag de inbakerdoek (pacco) binnengekregen. Deze heb ik vanmiddag 3 x gewassen en nu ligt hij te drogen op de verwarming. Gaan er denk ik vanavond na de laatste voeding mee beginnen.

pfffff, kan wel janken :cry: :cry: :cry:

Daffie

2. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Daffie Wat vervelend dat ze niet kan slapen. Hoop dat ze snel in slaap valt zodat je zelf een beetje bij kan tanken.

Vandaag op school een misverstand. Geen logopedie maar 10min gesprek.Justin is volgens de juf een leergierig mannetje en loopt met zijn werkjes al aardig voor. Is wel super om te horen. De logopedie is onder school tijd zonder ouders.

Zoey is vanaf 15:00 tot 19:30 wakker geweest en ligt nu voor het eerst te slapen. Normaal was ze nu klaar wakker. Ben benieuwd hoe de nacht gaat. Misschien een nieuw ritme.

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ahh Daffie: Ik herken het helemaal! 3 a 4 uurtjes slapen overdag is tegenwoordig voor Ferry normaal. En dan is ie ontzettend moe en alleen maar huilen van oververmoeidheid. Het inbakeren is dan een uitkomst ;)
    Gelukkig heeft Ferry het vandaag niet, want manlief heeft ook avonddienst. Hij had net wel een huiluurtje, maar later bleek dat hij moest poepen. Ik had hem ingebakerd en hij werd wat rustiger en toen heb ik hem ingebakerd op schoot gehouden en toen kon hij gelukkig poepen. Nu is ie weer vrolijk ;)

Probeer haar maar goed te troosten als ze hard huilt. Meer kun je niet doen... Bij ons helpt het meestal als we dan gaan liggen op de bank en Ferry dan op zijn buik op onze buik ligt.

Tip: Ik zag dat je op www.oeiikgroei.nl je in kunt schrijven en in je mail de sprongetjes toegestuurd krijgt ;)

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Oja, wat Ferry een fijne houding op schoot vindt is dit:
    Ik zit in kleermakerszit en hij ligt dan met zijn hoofd in mijn linkerlies en zijn kontje ligt dan in het gat van de kleermakerszit, zijn voetjes rusten dan op mijn rechteronderbeen.

5. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Zow. Tevreden kind op de schouder. Weer geen boertje tot nu toe, maar al wel heel wat scheetjes weer. Wat n klein stinkertje hebben wij hier! :)

@Oei ik groei.
    Pas gekocht, maar ik vind het een boek met 10 keer ongeveer hetzelfde verhaal. Ben benieuwd of die weekaanduidingen met sprongetjes wel kloppen want dat is dan wel handig.

Hmm. Had te vroeg gejuigd. Zitten hier al n uur krampjes weg te puffen. Nou ja, t spul schijnt pas na n paar dagen te gaan werken.

Ga maar ff lezen zonder zelf te typen want dat lukt zo echt niet.

Grtz, Susan

6. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Daffie, klinkt erg bekend ... wij hadden het van zondag op maandagnacht. Overdag ging het goed, maar het was best druk geweest en ze was zo overprikkeld geraakt dat ze dus niet in slaap kon komen. Uiteindelijk was het half 5 s ochtends dat ze echt pas sliep, pffffffffff. Hopelijk valt ze bij jullie sneller in slaap! En zul je net zien, ben je net alleen thuis ...

Hier is Naomi ook al wakker sinds half 7. Net weer gevoed, begint nu een beetje te kermen. Zal ze ook maar weer es effe oppakken, valt ze misschien bij mij in slaap. Hopelijk slaapt ze dan wel vannacht! Manlief is ook vergaderen tot een uur of 11, dus hoop niet dat ze blijft huilen tot dan ...
    Hoorde net al wat grote scheten, die zullen wel dwars hebben gezeten ;)

@Esther, hoop niet dat het borstontsteking zal zijn. Morgen maar even laten checken.

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Esther: Ik zou jezelf ook even temperaturen hoor! En het klinkt idd al als borstontsteking en daar moet je snel bij zijn ;) Morgen even langs de huisarts dus...

Ferry houdt het wakker zijn goed vol, nu ligt hij lekker op zijn speentje te sabbelen. Om 22:00 uur is het weer etenstijd en daarna gaat hij lekker naar bed (hoop ik hihi). Hij was vandaag weer erg gezellig, hoop dat het zo blijft ;)

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Meiden, zal niet te vroeg juigen, maar ze slaapt nog....
    Heb net het boekje over inbakeren van ria blom zitten lezen en we gaan er echt wel mee beginnen. Beetje rust voor ons meisje kan geen kwaad lijkt me.

Heb net even lekker potje zitten huilen en dat lucht wel op moet ik zeggen :) :) :) Vindt het af en toe best lastig om mama te zijn en niet te weten wat er met mijn meisje aan de hand is.

9. Chez dre

Chez dre Lid

3 jul 2008
    64
    0
    0
    Zit ik met mijn goede gedrag te proberen hongerlap samuel te laten slapen.....gaat manlief om 2100 naar boven...komt vijf minuten later weer beneden...slaapt ie!

10. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb de lijst net eens bekeken. Wat zijn er veel baby's te vroeg geboren zeg!
    Gaat alles goed met de te vroeg geboren kindjes?

Anne heeft een paar keer een echt lachje laten zien. Maar ze zijn sporadisch hoor.
    Huilen met traantjes heeft ze een paar keer gedaan. Vind dat er zoooo zielig uitzien.

Martinenur, hoop dat het heupje de volgende keer in orde is. Liever geen spreidbroek natuurlijk!
    En idd spannend. Gelukkig is je huisarts er niet ongerust over. Krijg je maandag ook meteen de uitslag?

Leintje, ik wil ook graag weer een spiraaltje laten plaatsen. Na mijn vorige bevalling is dat na 6 weken tijdens de controle gebeurd. Ik was er heel tevreden over.

Eppie, een warme natte doek tegen je borst voor het voeden kan helpen als je een borstontsteking hebt / gaat krijgen. Verder kun je proberen te masseren in de richting van je tepel.
    Heb het zelf nooit gehad, maar geloof dat het vrij pijnlijk kan zijn. Heb je er (al) last van?

Daffie, Wat vervelend dat Myrthe zo weinig slaapt en zoveel huilt. Kan me voorstellen dat je er doorheen zit.
    Een vriendin van mij heeft de paccodoeken gebruikt bij haar dochter. Zij was ook erg onrustig. In combinatie met rust en regelmaat werkte dit echt héél goed. Het werd echt een heel andere baby.

Uk, die sprongenwekker van oei ik groei werkt niet altijd even goed. Van de december2006 mama's heeft een aantal dat gedaan (waaronder ik) en er kwam vaak geen mail of veel te laat.
    De aangegeven sprongen in het boek kloppen wel aardig. Ik keek daar altijd pas na als ik me afvroeg of Jikke misschien zo "lastig" was vanwege een sprong. Meestal was dat dan ook zo.

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Noralien: oh ik zie het wel met die sprongwekker ;) Ferry is veelte vroeg geboren dus klopt het toch niet ;)
    Ferry is vorige week zondag thuis gekomen uit het ziekenhuis en eindelijk lijkt het allemaal goed te gaan gelukkig!
    En wat een mooi onderschrift heb je zeg! Ziet er erg vrolijk en lente-achtig uit :D
    Het enige kindje dat nu nog in het ziekenhuis ligt is Batuhan van Tirtilisko. De laatste berichten waren positief, ik hoop dat het goed gaat ;)

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Uk, Wat fijn dat Ferry na een lange periode ziekenhuis nu dan eindelijk lekker thuis is. Lijkt me een moeilijke en spannende periode!
    Dan duim ik voor Batuhan dat het de goede kant op blijft gaan zodat Tirtilisko haar kindje ook snel thuis heeft.
    En bedankt voor het compliment. Ik vind het leuk zelf een banner in elkaar te knutselen :D

13. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Hoi meiden,

Iedere keer als ik me voorneem om wat meer te gaan lezen/schrijven gaat de dag anders dan verwacht. En als ik de laptop pak lijkt het wel of onze dame denkt, he leuk ik ga huilen dan kan ik weer kroelen met mama....

Morgen maar weer een nieuwe poging, ben nu echt moe. Wilde eigenlijk vroeg naar bed maar mevrouw wil niet slapen na de voeding van half 10 dus denk dat ik toch maar wakker blijf tot de volgende voeding? Is dat bij jullie ook zo'n lastig punt, s'avonds laat? Wel of niet slapen voor de laatste voeding?

Hier trouwens al een traan gezien hoor, 2 dagen geleden en eigenlijk een hele dag bij ieder huiltje had ze traantjes, echt zielig :cry:

Tot snel meiden.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Sofie, klinkt perfect dat werk!
    Voedingskussen, daar heb ik nooit mee geslapen. Wel geprobeerd, maar vond t niets. Ook met voeden gebruik ik een gewoon kussen.

@Uk, wat leuk dat ferry naar je lachte!
    Zo geweldig he, die lachjes. Vera lacht ook steeds meer. Eerst alleen bij t inslapen, daarna als een soort van reflex ofzo tijdens t rondkijken of door de speen heen :), en nu lijkt t af en toe ook wel al bewust. Vanavond, toen papa gekke liedjes aan t zingen was ;). En soms lijkt ze ook te kraaien van plezier! Laatst was ik haar billetjes aan t insmeren en gaf toen een paar zachte tikjes ertegen, begon ze te lachen en te kraaien, hihi!
    *Huilen, hier af en toe ook traaanen met tuiten! Als t echt iets té lang duurt voor ze kan eten (eerst nog omkleden/luiertje): dikke tranen!
    Ze krijgen steeds meer menselijke trekjes ;), zo bijzonder!

@Mieke, ik wil alleen maar gaan kolven als ik een keer ergens heen ga waar ik niet kan/wil voeden of als er iemand komt oppassen.

Oei, ik groei, klinkt als een goed boek als iedereen t erover heeft ;). Ik moet me ook maar eens gaan inlezen over wat ons nog allemaal te wachten staat! Ben benieuwd naar al die sprongetjes!

Martine, je schildklier? O, dat lijkt me toch ook best schrikken. Hopelijk valt t idd mee zoals de HA vermoedt.

Eppie, masseer je de plek wel goed tijdens voeden/onder de douche? Dan hoeft t nog geen borstontsteking te worden. Ik heb t ook gehad tijdens de stuwing. Is ook geen borstontsteking geworden... Maar idd goed in de gaten houden.

Maatje, wat knap van Justin!

Ik ben vanmiddag naar de Prenatal geweest in Amsterdam. De flessenverwarmer van prenatal gekocht (onder andere ;)). Die kan ook in de auto, leek me wel handig.
    Vera begon een paar keer te huilen in de winkel, maar ik kon haar gelukkig steeds sussen, door haar te aaien en een beetje met de wagen te bewegen...

Vanavond mijn vriend een flesje laten geven. Ze dronk m weer helemaal goed leeg, maar daarna kwam helaas weer een heleboel terug. Volgens mij spuugt ze als ze uit de fles drinkt nog veel meer dan anders. Dus een uur later had ze alweer honger. En net om 22u weer. Zucht. Hopelijk is ze nu weer aan t clusteren voor vannacht!

15. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ marriedgirl: was lijstje van 18 maanden, dus niet voor Lisa maar voor Tim ;) met vragen of ik ergens tegen aan loop qua opvoeding etc.. nu weer 1 meegekregen voor als hij 2 word :( die is nog frappanter :eek:

Lisa weegt nu 3615 gram en is 52.3 cm :D laatste kraamdag woog ze 2880 gram dus 735 gram aangekomen op mamamelk ;)

@ iloiza was idd eerste vragenlijst voor Tim..

16. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Suske: Jaaa! Die kledinglijn van de HEMA zou verboden moeten zijn in de buurt van net-mama's! Enne.. Zo lief toen ik las dat je je 2 vrouwtjes zo miste!

@Uk: Traantjes hebben we hier al gehad.. toen ze krampjes had! Ik dacht ineens: hé, wat is het nat om dr oogjes! ;) Maar wel echt sneu om te zien hoor.. Een lachje zijn nog stuiptrekkingen, vooral na het voeden komen er veel, maar nog geen echt overtuigd lachje: wij wachten in spanning af!

Ik lees veel over dat Oei ik groei boek, is dat echt de moeite waard ja? Als wat dames hierop kunnen reageren, dan weet ik of ik het moet bestellen ;)

Slapen gaat hier nog steeds perfect: elke nacht minsten 6 uur achter elkaar! Heerlijk is dat...

Hebben jullie beebjes ook zo'n schraal huidje? Hier doe ik dr altijd in badje met olie erbij, dat helpt dan al, maar soms blijft het toch wat schraal. Hebben jullie dat ook?

@Kolven: hiero een pervent klofster! Overdag heb ik zoveel melk en dus druk op mn borsten dat het echt een verademing is! En dan papa 's nachts het flesje geven en mama slapen.. Ook fijn! :)

Iemand van het bezoek had het over een kersenpitkussen op de buik voor als de kleine krampjes heeft: iemand ervaring hiermee? Mij lijkt het me wat eng, stel je voor dat ie veel te warm is..

@Dinkie: hier ook soms dat ik denk dat die kleine mijn gedachten "voelt": ze begint altijd te huilen als ik net denk "ow, snel nog even achter de pc, ze slaapt nog wel even door".. Niet dus! hahaha

@Chez Dre: haha frustrerend he, als je man hem dan wel stil krijgt! Hier ist omgekeerd: Fabrice is gefrustreerd als hij Lili neemt, niet stil te krijgen! En zodra ik dan onder de douche uitkom hoort ze me al boven en wordt ze stil.. Oeps... :oops:

@Daffie: Wat kan huilen toch opluchten.. Wij hebben geluk met ons meisje, die (tot nu toe) vrij duidelijk is wat er aan de hand is.. Alles is zo nieuw he.. Dit weekend ook weer iets geleerd: als ze huilt en honger lijkt te hebben is dat niet altijd zo! haha Wij eten geven, bleek ze dus krampjes te hebben die steeds erger werden omdat wij wéér eten gaven... Wat een leerschool hè! Elke dag weer een stukje bijleren: 2 stappen vooruit, 1 achteruit! Maar wat zullen wij na een jaar inteligent zijn met onze dagelijkse leerschool!

Dikke knuf, ik heb weer een uitje gepland vandaag! hihi

Sofie

17. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

Heeft iedereen een goede nacht gehad, hoop van wel ... Hier was Naomi gisteravond klaarwakker, ze kwam ook na half 10 zowat ieder uur om iets te drinken, VERMOEIEND! Maar gelukkig om half 12 de laatste en toen viel ze na 12 uur wel in slaap. Tot half 5, dus toch weer een paar uurtjes kunnen pakken!

@vraagje over kolven voor diegene die ook BV geven. Ik wil het ook es gaan proberen en dan dat flesje 's avonds geven (ze zeggen dat ze dan rustiger en tevredener kunnen zijn omdat je ochtendmelk vetter/voller is). Maar hoeveel moet je dan kolven, je hele borst leeg, of een bepaald aantal cc? Hoeveel mag je eigenlijk geven aan je beebje? En als je de ene borst gegeven hebt en de andere gekolfd, begin je dan de volgende voeding met de gekolfde borst? Wat een vragen he, op de vroege morgen!
    Tis weer heerlijk weer meiden! Wordt weer wandelen vandaag!

Mijn meisje ligt nu te spartelen in de box, met de hik! Hebben jullie kindjes dat ook vaak?

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Hier een mindere nacht gehad. Zoey heeft de helenacht liggen hoesten. Ze komt er niet uit als ze een hoestbui heeft. Zo zielig als je haar hoort. Haar neusje wil ook maar niet minder worden. Ga om 11uur maar weer eens naar de huisarts.

19. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Daffie: waarschijnlijk heeft ze een regeldagje gehad dan gisteren! Is soms erg frustrerend he? En de onzekerheid hoort er ook bij, maar is niet altijd prettig.

@Maatje: goed om te horen dat Justin het goed doet op school!

@Noralien & Maka: heb vanochtend onder de douche mijn borsten al gemasseerd, maar heb het idee dat ik er ook niet veel melk uit krijg, dus ga straks toch maar even een kolf halen.

@Dinkie: meestal leg ik ze wel op bed en dan zie ik wel wanneer dat ze komt! Meestal ga ik dan wel slapen. Heb je toch weer wat uurtjes meegepakt.

@Maka: drinkt ze soms te snel dan?

@Sofie: ons meisje heeft ook een droge huid. Gaat dus in bad met olie en ik smeer haar dagelijks in met olie.

@Deesje: goede vragen over het kolven. Ons meisje heeft ook vaak de hik.

Zal straks mijn verhaal typen, maar moet nu op weg naar het CB en om 11:40 moet ik bij de huisarts zijn.

X Esther

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Goedemorgen.

Maka, zou goed kunnen hoor, dat ze na het flesje meer spuugt. Het flesje gaat vaak wat sneller en er komt ook nog wel eens wat lucht bij. Hierdoor spugen sommige kindjes na een fles wat sneller of meer.

Mobielfreak, hihi Lisa weegt na een dikke maand nog minder dan Anne toen ze geboren werd :oops: .

Sofie, het oei ik groei boek is wel interessant om eens door te lezen. Wat betreft de sprongenkalender, het kan fijn zijn te zien dat het huilen van je kind met een sprong te maken heeft. Maar je moet er ook niet te veel mee bezig zijn hoor. Gewoon lekker de ontwikkeling van je kindje afwachten. Soms laten moeders zich er gek door maken en wordt ieder kikje aan een sprong geweid ;)

En wat lekker, 6 uur slaap achter elkaar!
    Anne komt 's nachts meestal nog stipt iedere 3 uur. Heel af en toe zit er 3,5 of 4 uur tussen.

Anne had een héél schraal huidje na de geboorte. Ze is ook meteen helemaal gaan vervellen in haar gezicht. Zag er zo zielig uit!
    Balneumolie in bad werkt héél goed.. Verder is de balneumcreme ook erg goed en als het erg rood is kun je eens Johannesolie proberen. Anne heeft nu een heel gaaf huidje :D

Deesje, clusteren is idd erg vermoeiend. Gelukkig dat ze daarna lekker is gaan slapen.
    Over het kolven, ik kolf mijn borst helemaal leeg. Je kunt de richtlijnen voor flesvoeding van het cb aanhouden. Dan weet je hoeveel ze ongeveer moet drinken. Als je meer kolft, gewoon verdelen over meerdere flesjes.
    Je kunt ook tussen 2 voedingen in kolven. na 1,5 uur is je melkproduktie weer op 75% terug en heb je dus alweer voldoende voor een voeding.
    De volgende voeding begin ik altijd aan de gekolfde kant omdat ik mijn borst nooit zo goed kan leegkolven als Anne 'm leegdrinkt.

Maatje, wat vervelend dat je zo slecht geslapen hebt. En natuurlijk ook erg zielig, dat Zoey niet uit haar hoestbui komt.

Hier wilde Anne eerst niet gaan slapen. Ze heeft de eerste 3 uur op mijn borst gelegen. Daarna heb ik haar in bedje gelegd en is ze lekker gaan slapen. Maar idd wel iedere 3 uur wakker voor een flesje.
    Ik zou het wel lekker vinden als ze er iets langer tussen zou laten zitten.

Deel Deze Pagina