Goeiemorgen! Zometeen weer met Katie naar de osteopaat. Ik merk wel dat het effect heeft, wel niet op haar obstipatie, maar wel op haar navelbreukje. Die is inmiddels al een stuk kleiner! Ik hoop dat hij ook iets aan haar voorkeurshouding kan doen. Ze gaat weer steeds meer op rechts liggen of echt plat op haar achterhoofd, maar naar links wil ze niet. Meeting: een pannekoekenhuis vind ik ook het leukst. @Eppie: zou leuk zijn als we met elkaar mee kunnen rijden! Ik heb een best kleine auto, maar een grote kofferbak. Wie weet krijgen we daar wel 2 wagens in geperst Even over iets anders, ik vind het wel moeilijk om het hier aan te geven,een tijdje geleden schreef Golflola over dat ze in een dipje zat. Ik merk nu steeds meer dat het met mij ook niet goed gaat. Ik ben veel verdietig en moe, zo moe. Soms als Katie huilt kan ik zo boos worden, dan wilde ik wel dat ze er niet was. Ik ben ook zo vaak bang dat ze wat mankeerd, dan wilde ik dat ze weer in de couveuse lag met de monitor en de dokters en verpleegkundigen in de buurt. Dit gevoel is zo beangstigend, dit wil ik niet. Ik heb toch geen 2 1/2 jaar medische molen gedaan om me dan zo te voelen? En het is niet altijd zo hoor, het gaat gelukkig in golven. Het ene moment voel ik me kiplekker (en moe) en het volgende moment ben ik in tranen en weet ik niet hoe ik haar de volgende voeding moet geven. Vanmiddag ga ik eindelijk naar de huisarts toe. Mijn omgeving merkte steeds meer dat er iets aan de hand was. Eigenlijk vind ik het wel meevallen hoor. Zo vaak is het niet dat ik me zo rot voel. nouja, in ieder geval wilde ik het hier ook even kwijt. Groetjes, lisanne
Hallo allemaal, iedereen een beetje fijne paasdagen gehad? Hier kom ik weer met een vraag hoor....hoop dat jullie het niet vervelend vinden! maar een vriendinnetje van mij en ik zelf zitten met hetzelfde probleem en dat is de voeding van 's avonds om 11 uur. Fianne krijgt die sinds een dag of vier en slaapt vervolgens wel de hele nacht door, maar is dat wel rond 2 uur en rond 5 uur even erg onrustig. Bovendien moet ik om 11 uur zo mijn best doen om haar wakker te krijgen en vaak lukt het ook niet. Ze drinkt dan ook heel weinig: maar 100 cc terwijl ze de rest van de dag tussen de 170 en 200 cc drinkt. Is dit normaal? Ze kan wel 8 uur doorslapen want voorheen was het ritme om 8 uur in de avond een fles en dan weer om 4 uur in de nacht. (deed ze zelf en we wilden dit graag verschuiven). Gaat die voeding van 11 uur ook zo moeilijk? Ik vraag me af of ze er al wel aan toe is enzo. Of dat het normaal is dat het zo gaat. Met die andere voedingstijden ging het 's avonds en 's ochtends niet meer zo lekker. Dan was ze op die tijden vaak erg onrustig en sliep slecht. Dat gaat nu wel veel beter! Graag jullie reacties en alvast bedankt!!
Oh Enna, ik lees net jouw bericht...ik wilde even nog wat teruglezen van het afgelopen weekend. Wat ontzettend naar dat je je zo voelt en het lijkt me heel goed dat je naar de huisarts gaat. Verstandig om niet te lang door te lopen hoor! Schaam je niet, je hoort het veel vaker. Het lijkt me alleen zo beroerd als het je overkomt. Heb zelf in het verleden een dikke depressie gehad en was erg bang dat ik het na de bevalling ook zou krijgen. Gelukkig gaat het hier goed, maar ik vind het erg naar om te lezen dat het bij anderen niet goed gaat. Ik wens je veel sterkte hoor!!
Maatje: ik neem Jasmin niet mee denk ik, die kan zo druk doen en vind het wel lekker om even een dagje alleen weg te zijn. Moet nog wel even oppas regelen. Seyla: ik heb ook zon kleine quinny waar de maxi cosi oppast, maar daar kan de kinderwagen bak niet op, we zien wel even hoe we het doen. Noralie: heerlijk even een weekendje weg.
Enna, wat vervelend voor je. Lijkt me heel erg als je soms zo boos bent en wilt dat ze er niet meer is. Want dat wil je natuurlijk niet echt. Maar je hebt ook zoveel meegemaakt en waarschijnlijk ook zoveel angstige momenten gekend waarin je sterk moest zijn. Dat zal er nu wel uit moeten komen... Heel goed dat je naar de huisarts gaat, hopelijk kan hij er iets mee of je doorverwijzen. Ik heb het geloof ik al eens eerder gezegd, maar ik heb gelezen dat depressies na de zwangerschap ook kunnen komen/versterkt worden door gebrek aan omega-3 vetzuren. Ik heb vannacht weer goed kunnen slapen! Vera is gisteravond weer lekker in het wipstoeltje in slaap gevallen. Daarna heb ik haar om 000u nog een voeding gegeven, om 6u werd ze ff wakker - speentje erin - weer slapen, en om 830u had ze echt honger! Vandaag ga ik weer eens shoppen denk ik. Ik wil nog graag een parasolletje voor op de wagen, een plastic boxkleed en een draagdoek. Misschien ga ik wel naar Baby Max, dat vond ik zo'n leuke winkel, maar wel ver rijden...
schiet lekker op zeg, klik ik mijn mail aan om terug te gaan naar de pagina waar ik gebleven was met lezen......kom ik uit op de beginpagina .... Lekker handig, moet ik dus gaan zoeken waar ik gebleven was... Ik geloof ergens in de 130?? Nou toedeloe dan maar weer....
Oeps was een bladzijde vergeten, daar reageer ik nu maar even op. Enna; Je hebt ook heel wat mee gemaakt meid, je moet het je zelf niet kwalijk nemen dat je, je nu zo voelt, meestal spelen de hormonen een grote rol. Ik krijg voor de hormonen van een homeopaat druppen van bloem de druppen heten placenta schijnt ook van placenta te zijn gemaakt het helpt mij super, ik heb alleen meer lichamelijke klachten er door echt depressief ken ik niet, maar de homeopaat vertelde wel dat dit middel erg goed helpt bij een depressie. Hopelijk kan de huisarts iets voor je betekenen, het is zo wie zo al wel goed dat je het erkend en hulp vraagt, dat is al een hele grote stap. Waxientje: Fuad drinkt ook zijn laatste fles met moeite leeg, maar ik begrijp dat ze wel door slaapt dan is het toch prima ze mag al 9 uur achter elkaar door slapen, en wat ze om 23:00 uur binnen krijgt is mooi mee genomen, veranderd straks wel weer dat ze tegen 21:00 of 22:00 de fles krijgt dan heeft ze waarschijnlijk wel wat meer trek.
Waxientje, ik maak Vera ook altijd wakker rond 12 uur. Dat doe ik door haar luier te verschonen. Ze drinkt dan volgens mij ook veel minder dan normaal (ik geef BV). Maar ze kan er iig vaak dan weer een aantal uurtjes tegenaan. En jouw nachtrust is ook belangrijk! Ze is dan ook onrustig rond een uur of 5/6, maar gaat (de laatste dagen) dan toch weer slapen. 's Morgens maak ik haar ook wel eens wakker voor het badje/douchen (rond 11u). Dat doe ik nl altijd voor een voeding (omdat ze na een voeding - als ze goed wakker is - anders teveel moet spugen als ik haar dan in bad zou doen). En je bent toch snel een uur bezig. Als ik zou wachten tot ze zelf wakker wordt, moet ze veel te lang wachten op haar voeding en krijst ze de hele boel bij elkaar. Tja, het is een beetje kijken/afwegen wat voor jullie het beste werkt en wat je het belangrijkste vindt.
Nou meiden, ik snap er echt helemaal niks meer van. Ik heb vorige week diverse berichten geplaatst en ik zie ze geen van allen terug????????????????????? De laatste die ik terug vind ik van eind maart. Nou ik weet zeker dat ik meer heb geplaatst, maar ik vind ze niet meer. Dus dan maar weer vanaf nu. Zag wel iet terug over het uploaden van foto's, dat dat nu veel sneller ging?
@ Martientje en Maka: ik verschoon ook eerst haar luier, heb gisteravond zelfs het grote licht aan gehad, maar ook dat hielp niet...koude washand hebben we de avond ervoor geprobeerd. Zielig, doen we ook nooit weer! Dat ze al 9 uur door mag slapen wist ik niet!! En inderdaad ze slaapt wel door, al vind ik haar nu dus wel wat onrustig 's nachts. Net als Fuad, ze moppert rond een uur of 2 een tijdje en rond een uur of 5, maar ik betwijfel of dat honger is, want ze draait zich ook altijd om... En mijn nachtrust is ook belangrijk want ik draai in mijn eentje voor de voeding in de avond, de nacht en de ochtend op omdat manlief onmogelijke werktijden heeft. Maar ja dat heb je ook als je BV geeft. Hiervoor kreeg ik zelf zo weinig slaap dat ik het overdag soms niet goed aan kon. Op deze manier slaap ik zelf beter en heb ik ook meer tijd voor mezelf. Ik zie het in elk geval nog een paar dagen aan hoor! Misschien moet het nog wennen. Ik hoop gewoon dat dit goed gaat lopen. Maar er zijn dus geen trucjes om haar toch beter te laten drinken om 11 uur? Daar hoop ik eigenlijk op ...
@Enna: Goed dat je naar de huisarts gaat meid. En schaam jezelf niet. Ik heb het ook wel eens gehad dat ik boos werd op Daan omdat hij niet wilde eten. En tuurlijk voel je je schuldig, maar dat is niet meer dan normaal. Ik hoop dat het gevoel snel verdwijnt en dat je weer lekker kunt genieten van de kleine, want dat heb je echt verdiend. @laatste voeding: Daan drinkt ook minder en nog moeizamer dan normaal bij de laatste voeding. Hij is dan ook erg moe, maar slaapt daarna wel zo'n 7 uurtjes door. @meeting: is het nu in Den bosch? en wanneer was het ook al weer, dan kan ik het in mijn agenda zetten . Als het in Den Bosch is, dan kan ik misschien iemand wel even ophalen die in de buurt wonen?? Dus als iemand nog een lift wil en in de buurt van Kaatsheuvel woont......
Goedemorgen dames! Gister heeft Thije weer gepoept na een aantal dagen zonder ontlasting.. pfff... een hele luier vol hoor, het was echt van een dag of 3! @ Dayenne, haha.. jij doet het dus ook gewoon voor het raam? Wii'en bedoel ik Ik doe ook de step plus, echt leuk! Het is echt een sport om de hoogste score steeds proberen te verbeteren . Je haar ziet er wel leuk uit op de foto hoor! Ik heb het ook weleens gehad dat het te kort was geknipt, wat kun je daar verdrietig om zijn he! @ Dinkie, dat klinkt als een mooie kolfruimte! @ martientje, ik neem denk ik ook de wagen mee. (heb een grote auto ) @ maatje, lekker joh dat je zo goed aan het afvallen bent! Fijn dat Zoey zo goed heeft geslapen! @ Maka, top dat de sleep-over zo goed ging. En wat een topnacht zeg zo lang! Hoeveel voedingen geef jij ongeveer op een dag als ik vragen mag? Ik ben nl soms bang dat als Thije lekker lang geslapen heeft, dat ik dan wellicht te weinig voedingen per dag geef? En heb jij niet dat als ze 's nachts begint te murmelen en je het speentje erin doet dat je borsten op knappen staan? Als Thije 's nachts wakker wordt, geef ik hem meestal wel voeding, ik ben dan toch wakker en mijn borsten staan dan echt op springen. Terwijl ie waarschijnlijk wel weer in zou slapen als ik de speen erin zou doen. Vind het lastig te bepalen wat te doen dan. BabyMax is zeker leuk, ik ga dr volgende week maar weer eens heen denk ik . @ Kuona, ik heb wel het idee dat de Wii Fit echt werkt. Maar Je moet er dan wel echt regelmatig gebruik van maken. Het leuke eraan vnd ik dat er naast het bewegen ook nog een spelelement aan zit zoals het verbeteren van de hoogste score enzo. @ enna, wat verdrietig zeg dat je je soms zo voelt. Goed dat je langs de HA gaat hoor. Sterkte! @ Waxientje, ik geef BV, dus kan je niet echt helpen met je voedingsvraag. Maar ik maak Thije meestal wel wakker rond 23-24 uur voor een laatste voeding. Ik kleed hem dan uit en verschoon hem, dan is ie wel redelijk wakker. Meestal drink ie wel minder dan ik wil en is ie na 1 tiet al in slaap gevallen. @ Vaam, er is iets mis gegaan met de database, vandaar dat er heel veel pagina's kwijt zijn. Als ik jou was zou ik gewoon lekker beginnen op pagina 150 ofzo. Meeting is op 16 mei Ik heb zo afgesproken met 2 dames uit mn zws gymclubje! Fijne dag dames, liefs van mij
Waxientje, o moet je zó'n moeite doen om haar wakker te krijgen... Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehad. Vera wordt altijd wel snel wakker dan. Ik denk dat ik niet veel verder zou gaan dan alleen luier verschonen. En meer drinken is denk ik niet nodig, hoor. Ik ken geen andere trucjes dan blijven stimuleren (handpalmpjes, voetjes, voorhoofd). Dat moest ik de eerste 2 weken doen, omdat ze anders steeds in slaap sukkelde. Maar dat doe ik nu niet meer hoor. De 12u voeding is bij mij gewoon extra nu om haar wat extra's mee te geven voor de nacht. Hoeft niet perse een volledige voeding te zijn... Vaam, vorige week heeft Bas (?) de hele database weggegooid. Er zijn dus heel veel berichten verwijderd...! Inderdaad irritant dat je niet meer een willekeurige pagina kan selecteren, maar per stuk terug moet... Dat vind ik ook een nadeel van het nieuwe forum. Dan moet je wel goed bijhouden met lezen!
DAt doet die van mij dus ook altijd, dus heb hem even verteld dat hij gisteren zelf moest gaan nadenken hahaha. Hij heeft het echt super gedaan hoor gisteren en heeft haar zelfs uitgebreidt gebadderd en dan hoor je die verhalen die ze tegen elkaar vertellen (cq brabbelene) en das helemaal gweldig hihi
@married: oh vandaar....ik dacht al..heb ik nou gedroomd dat ik reactie's geplaatst heb???? En 16 mei dus, maareh...in 's-Hertogenbosch...of niet???
Gisteren gezellig bij mijn ouders geweest en Myrthe heeft zich keurig gedragen Ze heeft in een campingbedje op de slaapkamer van mijn ouders gelegen en we hebben heel rustig kunnen gourmetten en 's avonds is ze ook weer lekker gaan slapen, zodat we uiteindelijk pas om 23:45 naar huis gingen en we waren er al vanaf 14:00. Weet ik meteen weer dat dat ook kan hihi. We hebben ook afgesproken dat ze 8 mei een nachtje gaat logeren daar. Mijn man en ik hebben al bedacht dat we lekker gaan eten en een filpmje gaan pakken hihihi....heb er nu al zin in!! Meeting.....zuiden van het land meiden.....dan kom ik ook even terug van mijn vak.adresje hihi Het is prachtig weer, dus zo even douchen en dan lekker naar buiten!! xxx Daffie
Ik geef de laatste dagen 6 a 7 voedingen per dag. Waarom ben je bang dat je te weinig voedingen geeft? Als ie te weinig heeft, laat ie dat echt wel merken hoor! Anders slaapt ie niet zo lang of haalt ie het overdag wel in. Ik maak me daar niet druk om. Vera groeit hardstikke goed, Thije toch ook?! Volgens mij is ze nu langzaamaan over aan het gaan van minimaal 7/8 voedingen naar 6 per dag. Heerlijk toch?! Ja, mijn boobs staan af en toe wel op knappen, maar dat past zich wel weer aan. Je lichaam moet zich gewoon langzaam aanpassen aan de behoeften van je kindje (en niet andersom!) Lastig is het zeker, ik weet vaak ook niet wat nou het beste is om te doen. Maar ja, ik blijf maar uitproberen! Wij hebben ook een Wii, maar alleen nog maar het sports pakket. Het tennissen vond ik wel leuk, maar al heel lang niet meer gedaan. Ik heb wel eens gelezen dat je met de Wii niet meer verbrandt dan met een 'gewone' spelcomputer. Maar dat geloof ik niet, vooral met boksen kon ik best moe worden (als jeje best doet)!! De Wii Fit ken ik niet, lijkt me wel leuk! Een paar jaar geleden had ik een video van pilates. Dit deed ik dan 3x per week en ik werd er echt heel strak van! Dat waren dan allemaal grondoefeningen, duurde geloof ik 20 of 30 minuten. Ik zou ook best weer willen gaan aerobiccen. Vind dat altijd wel leuk, lekker rondjumpen op keiharde muziek, veel leuker dan oefeningen (dat haat ik). Met de zwangerschaps-nagym zijn de oefeningen wel goed en gaan we van te voren ff opwarmen op muziek. Maar dat is niet te vergelijken met echt aerobics, wel goed afgestemd op t ontzwangerende lijf !! En volgend seizoen wil ik weer gaan volleyballen. Heerlijk. Alleen jammer dat ons oude team helemaal uit elkaar gevallen is. Hebben jullie dat trouwens ook dat je cursor steeds naar boven springt in het typ-scherm? Zo irritant! Misschien moeten we ergens ff een poll aanmaken waar we de meeeting gaan houden...?