Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Klinkt erg goed Iggy :D

liefs Daffie

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    net terug van het CB en alles was prima! ze is lekker gegroeid. laatste keer bij de kinderarts woog ze 2910 gram, nu weegt ze 3320 gram. het zijn wel verschillende weegschalen, maar toch, ze groeit goed!

Ze vond dat Soraya erg sterke spieren had, dat is natuurlijk erg positief! ook liet Soraya ff zien dat ze zich kon omrollen, en de arts schrok er gewoon van! hahahha!

Nu ligt ze heerlijk te slapen (tenminste ik hoor haar niet, kan ook zijn dat ze wakker in haar bedje ligt :) ) vanmorgen na haar voeding van 9 uur is de constant wakker geweest, dus die zal wel bek af zijn nu..

De volgende x als we naar het CB moeten, krijgt ze haar 1e prikjes..... :( dat wordt huilen denk ik!

3. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Lieve meiden even snel een update. Het zijn ook gekopieerde teksten uit andere topics dus sorry als het heel verwarrend is.

Meer kan ik niet doen, kon ik dat maar kon ik zijn pijn maar overnemen kon ik maar iets doen voor de zuurstofdalingen voor dat gekreun van hem kon ik maar :cry: :cry: :cry: heel soms daald zijn zuurstof zo erg dat hij er baluw van wordt ik vind dat zo erg om te zien vorige keer ook toen hij in mijn armen lag ik kon helemaal niks doen heb alleen maar gesmeekt of Allah (c.c) hem wilt genezen. Het is zo verschrikkelijk om je kind zo te zien en niks te kunnen doen hij is nog zo klein. Hij kreunt af en toe van de pijn hij schrikt heeeeeeeel erg veel. Ze vinden ook dat hij fladderige bewegingen maakt. Ze weten niet wat het is.

Dit was het stukje tekst wat ik bij lijst langer dan een jaar bezig had getypt. Hij is vandaag overgegaan naar de High care en ik mag niet meer bij hem slapen dat kan daar niet het is een soort intensive care. Maar ik wil hem niet achterlaten. Hij trappelt s'nacht's zijn dekentjes van zich af gaan ze dat wel zien. Heel soms spuugt hij maken ze dat wel gelijk schoon of blijft hij daarin liggen hij heeft erg moeite met zijn ontlasting en van het tempen steeds is zijn billetje kapot het bloed zit dan aan het punt van de thermometer. Hij wordt s'nachts wakker en is soms heel onrustig maakt heel onrustige bewegingen dan nam ik hem in mijn armen en ging het wat beter. Af en toe kreunt hij zo erg dan wrijf ik over zijn buikje gaan zij dat allemaal ook doen. Gaan ze gelijk kijken als hij huilt (hij huilt bijna helemaal niet alleen heel even soms bij het prikken uit zijn slagaders of verschonen omdat zijn billetje kapot is) De tranen rollen weer over mijn ogen ik moet hem weer missen weer hier alleen achterlaten. ik had hem belooft om altijd bij hem te zijn. om hem niet meer alleen achter te laten.

Dit is de tekst uit het andere topic)

Ik voel me weer heel Want we kwamen van ic en zouden op de High care afdeling ofzo komen te liggen. Maar mijn zoontje kwam op een normale zaal waar bij kon slapen etc. Maar hij is vandaag toch overgeplaatst naar de High care afdeling En mag niet meer bij hem slapen dit is net als de intensive care zo anders dan toen hij op die andere zaal lag ik heb iedergeval wel vanaf donderdag met hem geslapen. Was zo fijn ik kon hem gewoon bij me in bed nemen en dan was hij zo rustig en sliep zo lekker wat ga ik dat toch missen wat ik ga ik mijn kleintje toch weer missen. Ik ben zo bang dat die bloeding ernstige beschadigingen heeft aangericht ze weten niks maar hoe groter hoe meer we kunnen zien. Ik hoop dat er niks aan de hand zal zijn. Maar hoe of wat dan ook we houden ontzettend! veel van hem heel veel! Hij heeft nog steeds vaak sat..... nog wat dalingen weet niet hoe je dat typt van zijn zuurtstof. Ik vind het zo erg dat ik vandaag naar huis moet en niet meer als ik mijn ogen open doe hem zie liggen. Of niet mijn armen kan strekken en hem kan aanraken. We weten helemaal niks de artsen zijn in boeken aan het onderzoeken waarom hij zo oppervlakkig adem haalt. Dat maakt het zo moeilijk je weet niks, je weet niet hoe lang dit nog gaat duren. Ik voel me zo machteloos

Sorry dat ik zo lang heb getypt ben nu ook begonnen met het schrijven voor batuhan. Wat ik voelde toen ik posi testte en toen ik voor het eerst zijn hartje hoorde voelde bewegen etc en hoeveel ik van hem hou. Dat doet wel goed steeds bij het schrijven rollen de tranen over mijn wangen. Ik hou ontzettend veel van hem heel veel, heel veel...

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    aaaah tir! sterkte meid, ik vind het echt heel erg voor je!

ik hoop dat de artsen snel kunnen vinden wat er met hem aan de hand is zodat ze hem kunnen genezen..

heel veel sterkte meid..

Liefs, Mireille

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Sterkt Maatje, is wel goed om haar even na te laten kijken, zal heus niets eng uit voort komen.

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland

hmmm weer verschillende adviezen ;)

7. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hey Mieke! Boaz is vandaag precies een maand oud! Gefeliciteerd! :D

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    ***Ego bericht***

Ik heb ook Infacol gehaald voor Dyon. Hij had de laatste dagen toch wat last van krampjes en lucht die hij niet kwijt lijkt te kunnen. Ik ben er net mee begonnen, hopelijk werkt het bij Dyon net zo goed als bij de meeste van jullie beebjes!
    Ik heb geen tijd gehad om bij te lezen, want ik kom net van de winkels en ik moet met een paar minuten al weer weg. Moet op controle bij de gyn, maar ik verwacht dat alles wel goed is. Ik heb nergens last van iig. ;) Schoonmoeders komt op Dyon passen. Daar heeft ze de hele week al zin in. :)
    Later vandaag lees ik nog wel even bij en reageer ik ook weer even op jullie.
    Tot vanmiddag!

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :D dank je! best wel bijzonder zo'n eerste maand.

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Tir: heel veel sterkte meid, ik voel je verdriet en liefde voot Batuhan in je berichtje.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Tir, heel veel sterkte voor Batuhan. Ik vind t zo erg voor jullie :(

Maatje, wat zielig dat Zoey misschien bronchitis heeft. Goed toch, dat ze haar nu even goed onderzoeken, weet je wel waar je aan toe bent...

Iggy, mooi verhaal hoor! Fijn he, om zoveel liefde te voelen :).

Mieke, ik dacht ook dat je van verschillende keren kolven gewoon bij elkaar kan doen. Ik hoorde een keer de tip om de melk in ijsklontjeszakjes te doen, dan steeds bijvullen, zodat je per blokje precies kunt afmeten hoeveel je geeft.

Flesje/spugen, volgens mij komt t ook door de extra lucht dat ze bij een flesje (nog meer) moet spugen. Ik had de kleinste speen van Avent gebruikt, en haar tussendoor een aantal keer laten stoppen met drinken.
    Vandaag heb ik nog ff een dr Brown flesje gekocht, hopelijk gaat t daar beter mee.

@Deesje, ik heb gisteren ongeveer 10-12 minuten gekolfd voor zo'n 120 ml. Dit dronk ze helemaal op. 's Ochtends was dit genoeg, 's avonds spuugde ze dus erg veel terug en had een uur later weer honger.
    Ik zou gewoon even proberen hoeveel je eruit krijgt en haar ongeveer 100ml geven de eerste keer. Als t te weinig is, nog ff aan de borst daarna.

Vanmorgen weer ff naar de stad geweest. Ik kwam er gisteren achter dat de band van de kinderwagen lek was en ik kreeg m niet opgepompt, liep steeds weer leeg. Volgens mij is t ventiel kapot. Dus ik heb een nieuwe binnenband gehaald (kan nog wel rijden met de wagen).
    Hopelijk is ie nu wat wendbaarder, want ik vond al dat ie niet zo goed draaide. Waarschijnlijk is die band al langer lek geweest dus, nooit doorgehad ofzo :(

Ga nu Vera in bed leggen. Ik probeer dat nu ook iedere middag een keer tussen 2 voedingen te doen.

12. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Esther, en wat zei de dokter?

Daffie, fijn dat het bekeren zo goed helpt! Is voor iedereen een opluchting denk ik!

Iggy, mooi verhaal, zeker op je verjaardag!

Tir, heel veel sterkte!

Dani zit sinds vandaag op voedingen om de 4 uur! Eindelijk! Hopelijk gaat hij het nu volhouden!

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Gisteren kreeg ik opeens zomaar een toeschietreflex in beide borsten, auw. Had ik nog niet eerder gehad, alleen tijdens t voeden.
    Vanmorgen weer, terwijl ik me aan t afdrogen was, maar aan één kant en die begon ook gelijk te druppelen :(! Ik had met vera gedoucht en zij lag daar ingewikkeld en zei heel zachtjes een keertje 'leh', ze huilde verder helemaal niet ofzo. Reageerde mijn boob dus direct op...

Weet niet of t dezelfde steekjes zijn?

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Iggy, zo te lezen was de bevalling dus best te doen, en jij je maar zorgen maken en er tegen opzien.
    Heerlijk gevoel he die liefde voor je kleintje.

Maka, oh tja nou ja ik weet het ook niet precies hoor, dit is wat ik heb meegekregen vanuit het ziekenhuis (bijelkaar doen van de afgekolfde melk).
    En dat van die ijsklontzakjes, dan heb je toch maar hele kleine beetjes per vakje in het zakje?
    Hoop dat de dr. Brownfles beter zijn werk gaat doen voor Vera.

Volgens mij zijn de banden van mijn wagen ook wat leeg want vond hem ook niet goed wendbaar en een beetje trekken naar 1 kant.
    Mannetje moet daar maar even naar kijken hoor.

Net ook even lekker buiten gewandeld en wat boodschapjes gedaan, heerlijk.
    Krijg zoveel leuke reacties op Boaz, ze vinden hem een mooie baby.
    Iemand dacht zelfs al dat hij 2-3 maanden was :)

Angela, het zou mooi zijn als Dani dat zou kunnen volhouden.

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hihi ja leuk is dat he!

Als mensen Soraya zien vragen ze vaak of ze nog maar een paar dagen oud is :)

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Heb ook geen idee en toeschietreflex ook nog niet gehad.

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha, ja vandaag ook weer 3x gehad dat mensen in de wagen gaan zitten turen. "En wat een haar al" zegt ook íedereen natuurlijk.

Kom er net achter dat de binnenband die ze me gegeven heeft de maat is van de achterbanden. En t is mijn voorband die kapot is :(. Stom, helemaal niet naar gekeken natuurlijk.
    Nou ja, ik kan nog wel ermee rijden. Bestel m wel via internet dan, geen zin om morgen wéér daar naartoe te rijden... Grr :evil:

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Net terug Zoey heeft een virus (griep) met een weekje moet het minder worden. Ze hebben haar ook gemeten en is 3 cm gegroeit alleen niets aangekomen moet we wel in de gaten gaan houden.

19. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, leuk he die reacties die je allemaal krijgt. Volgens mij krijg je daar ook nooit genoeg van ;) .

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maatje, gelukkig is het dus een (griep)virusje en gaat het weer over.
    Wel jammer dat ze niets is aangekomen, misschien toch doordat ze wat ziekjes is.
    En 3 cm in 3 weken, wow dat is ook best veel, kan me bijna niet voorstellen dat dat zo snel kan gaan in zo'n korte tijd.

Maka, oeps dat is wel een beetje suf. Maar dan heb je iig een reserve band voor de achterband in huis.

Ik las ergens dat die steekjes in de borsten dus wel toeschietreflex is?

Angela, tja dan voel je je natuurlijk super trots.

Susan, ik heb de spiegel binnen en het is geen glas hoor, gewoon kunststof wat dus niet kan breken.
    Het zonnetje is echt heel leuk :D

En mijn BV-kleding wat ik besteld had is ook binnen.
    Een mooi zwart shirt met lange mouwen en dan aan de voorkant zo'n soort klep-idee over je borsten heen.
    Een zwart wollen jurkje met dezelfde opening als het shirt.
    En een leuk gestreept lang vest/jurk idee, uiteraard ook zwart maar ook met grijs.
    Voor de jurkjes dragers, ik kan hem aanraden en hij is ook niet belachelijk duur, tenminste als je 49,95 betaalbaar vindt natuurlijk ;)
    https://shop.strato.com/epages/61764561 ... 4-CBL-0001

Hebben jullie ook van die snoep-buien?

Deel Deze Pagina