Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Oeps! Heb me een beetje verslapen en Soraya ook :p Normaal krijgt ze om 7 uur haar eerste flesje, maar nu was het 8 uur, dus kom ik een beetje in de knup met de rest van de flesjes vandaag. Nou ja, ik kijk wel hoe ik het ga oplossen..

Gisteravond heb ik dr gelukkig in de draakzak rustig gekregen. Ze is in slaap gevallen tegen 20 uur.. om half 9 kwam manlief thuis, dus toen heeft hij haar overgenomen. Daarna ben ik lekker even naar mijn vader gegaan. Even ertussen uit haha! Maar kennelijk heeft ze gewoon haar flesje om 22 uur gehad en is daarna lekker gaan slapen zonder problemen. Ze doet het alleen bij mij dat huilen hahaha! Misschien mist ze papa gewoon..... naja, maakt ook niet zoveel uit.. :p

@Noppie: goh wat is het toch ook wat met jou gebit he! Jemig zeg.. Lijkt me zoo vervelend! Hopelijk kan er snel wat aan gedaan worden..

@Mieke: Nog last van het laten zetten? Ik zou het dus echt niet durven hoor... En waarschijnlijk had manlief het ook niet leuk gevonden dat er weer een man bij mijn doos zou moeten hahaha! Hij had al problemen tijdens de zwangerschap :)

@Anita: ik herken je verhaal deels wel. In het begin hebben mijn man en ik ook een periode gehad dat het helemaal niet lekker liep en dat ons seks-leven op een heel laag pitje stond. Maar dat kwam door mij. Ik had totaaaaaaaaaaaal geen zin.. Dat komt ook wel omdat (heb ik al eerder vermeld) ik het beeld van een toucherende gyn op mijn netvliezen had staan! Ik kon nergens aan denken als we het probeerden, en dan is de zin gauw weg! Nu gaat het goed hoor..
    En qua huishouden en voor Soraya zorgen, daar hoef ik mij helemaal geen zorgen over te maken. Hij vraagt wel heel erg veel, maar hij wil het heel graag zelf kunnen. Vandaar.. Het enige waar hij soms problemen mee heeft is het maken van het flesje. Hij is dyslectisch en kan moeilijk cijfers onthouden.. Hij vind het moeilijk om te onthouden van de 150/5 enz.. Nu helemaal, omdat ik er ook nog johannesbroodpitmeel door doe.. Vind het wel sneu.. Heb nu maar een briefje opgehangen.. Dacht dat het wel zou helpen, maar toch belde hij me nog op gisteravond! Moeten er nu 5 scheptjes Nutrilon door het water en 3 schepjes van die meel? :) Ja schat, dat staat toch op het briefje? Ja klopt, maar ik wou het zeker weten.. ;) Ach de schat..
    Met huishouden helpt hij mij ook heel goed.. Zodra hij vrij heeft, neemt hij even een uurtje en gaat dan echt door het huis heen.. De dingen waar ik niet aan toe ben gekomen, maakt hij af..

@Mobiel en maatje: kindjes weer goed gegroeid dus! :D

@Esther: Nou, heb je spierpijn?

@Mieke: heeft Boaz geen sprongetje? Soraya is ook errrug onrustig in de avond en drinkt haar flesjes ook niet leeg.. Bij haar is het denk ik wel een sprongetje..

Gisteren een nieuw boek besteld van Virgina Andrews.. Ik vind dr zooo goed! hahaha, naja als ik deze serie heb gelezen, dan heb ik ze ook bijna allemaal gehad geloof ik. Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt..

Het wordt heel warm vandaag he! Ik vind het erg lastig om Soraya dan te kleden. Ik geloof dat ik maar binnen blijf vandaag. Daar is het tenminste koel :)

Fijne dag!

2. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    hihi t was maar goed dat ik net t ziekenhuis belde over die afspraak voor Josanne, want ik had m op de 21 gezet maar het was dus wel de 20ste.
    Die mevrouw aan de lijn dacht eerst dat ik de afspraak wilde verzetten, dus ze reageerde heel knorrig. Hihi toen ik zei dat ik alleen wilde weten of het de 21 of de 20ste was, toen was ze ineens veel vriendelijker ;)

3. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Vannacht weer een goede nacht gehad. Zoey heeft van 22:30 tot 7:00 geslapen. Om 5uur even speentje gegeven. Lekker al boodschappen gedaan. De was draait al. Heb ik vanmiddag lekker de tijd voor Justin. Denk dat we lekker naar de speeltuin gaan. Allemaal een fijne zonnige dag.

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

Ferry ligt even te spelen in de box :D Hij is echt met zijn handen bezig, zo schattig om te zien! En die moeten vooral in de mond!
    Hij kwam vannacht om 3 uur weer :( Vanmorgen dacht ik nog even lekker te kunnen blijven liggen, maar hij was zo aan het brabbelen en doen dat ik toch ging kijken. Lag hij heerlijk zichzelf te vermaken door tegen Ernie te praten. (even uitleggen: Ernie van Sesamstraat hebben wij in ballonvorm op een stokje, Bert trouwens ook. Die stokjes heeft manlief in de gordijnrails gestoken zodat Bert en Ernie op het plafond zitten zeg maar.)
    Ernie is de beste vriend van Ferry. Zodra Ferry in zijn bedje of op het aankleedkussen ligt moet hij kijken naar Ernie en ertegen kletsen. Als ik dan in zijn beeld kom, probeert hij om mij heen te gaan kijken :) Mama is niet interessant genoeg :)
    Maar goed, hij lag dus tegen Ernie te kletsen en ik kom binnen en het was lachen. Ik dacht wat ruik ik nou? Maar het was poep! Heerlijk joh! De olie bij zijn flesjes helpt echt supergoed =D>

Zodirect geef ik Ferry nog een klein flesje (hij had om 07:30 uur al gehad), en dan gaan we naar de Veluwe. Mijn moeder zit op de camping, want daar kan ze zich beter bewegen dan thuis en het is ook nog eens mooi weer :D Dus ga ik met Ferry voor het eerst zo ver weg. Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat!
    Heb alles ingepakt, van voeding tot zonnebrand dus ik hoop dat ik niets vergeten ben.

Allemaal een fijne dag!

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    oh sorry dat had ik ff niet gelezen sorry

6. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Uk: Fijne dag hoor! Hopelijk doet Ferry het goed vandaag en kunnen jullie lekker genieten!! :D Succes met je eerste lange tripje met Ferry! ;)

7. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Uk veel plezier met je tripje vandaag, wat een heerlijk weer he!

Ik was gisteren op Marktplaats aan het kijken voor zo'n wii fit pakket en mijn vriend zat naast me mee te kijken. Tweedehands waren de meeste 70 euro en nieuw 90 euro. Zegt ie: Dan gaan we gewoon een nieuwe halen hoor. Het was toen al half 4 dus ik dacht dat doen we vrijdag wel (dan is hij vrij) zegt ie om 4 uur: Zullen we gewoon nu alvast rijden, dan kan je morgen lekker heel de dag wii fitten, haha. Lief he! Dus nu heb ik het gisteren uitgeprobeerd: Hoelahoepen, steps, skiën, en hardlopen (dat is wel zwaar zeg, 3 min en ik moest een half uur herstellen :oops: )
    Zometeen Morris in bed leggen en dan ga ik nog maar weer een keer. Wil het eigenlijk een uur per dag doen, ben benieuwd of dat gaat lukken.

Sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb!

Fijne dag nog!

8. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Zijn er hier nog pamper liefhebbers???
    Ik heb namelijk nog de bonnen liggen uit lekker leven.
    Op 3 pakken pamper 10 euro korting, dus 2+1 gratis.
    Ik heb 2 van die bonnen in te leveren tot en met 30 april...

Ook nog een bon voor billendoekjes van pampers 5 euro korting als je 2 verpakking 2+1 babydoekjes koopt.

Dus geef maar een gil...

Ik ben zelf meer van de etosluiers :D

9. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo allemaal,

uk:
    wat lief dat ferry zo met zijn handjes aan het spelen is, hier doet martijn dat ook, hij pakt de ene hand emt de andere vast, en alles wat hij in zijn handjes te pakken krijgt gaat richting zijn mond, ook probeerd hij de duim in zijn mondje te stoppen.
    kuona:
    wat lekker nu je de wii fit hebt aangeschapft veel plezier ermee.
    miireii
    mag ik vragen waarom je soraya smorgens wakker maakt voor een fles, is dit alleen om er overdag een ritme in te krijgen, ik heb dit mij jildou ook altijd gedaan, en bij martijn is er nog geen sprake van, want die slaapt nog niet tot zolang door.

vanacht heeft ie weer lekker lang geslapen, kwart over 11 de fles 180/6 2 schepjes nutriton en 2 schepjes nutrix, hij heeft tot half 6 vanmorgen geslapen, heb hem mee naar beneden genomen en daar heeft ie nog een kwartiertje in de box liggen spelen.

vanmorgen ben ik emt martijn even langs het inloopspreekuur van eht cb gegaan, even om hem te laten wegen, en hij weegt nu 5860 gram, 3 weken geleden woog ie 5180 dus hij doet het goed, natuurlijk is de diarree opgehouden en het spugen een stuk minder, vind het nu herlijk,geneit nu veel meer van hem, ik maak me nu natuurlijk minder druk over het spugen.
    verder mocht ik van het cb best wel nutrix door de fles doen als ik dacht dat het zou helpen, de voeding wordt wel dikker maar martijn blijft spugen. doe het nu eerst met 2 schepjes johannesbroodpitmeel, mocht de diarree wel weer terug komen stop ik daar gewoon mee.

nou zal even een broodje maken en dan lekker tv kijken, en vanmiddag naar schoonouders, het is vandaag hun trouwdag.

ohja, martijn heeft allemaal soort blaasjes op de binnenkant van zijn wangen en lip, iemand een idee wat het kan zijn, zal zo ook even op internet nakijken.

liefs anita

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    axioma ik gebruik wel pampers.... dus ik houd me aanbevolen...

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Anita: Ik maak Soraya niet wakker 's ochtends voor de fles hoor;) Normaal gesproken wordt ze wakker tegen een uurtje of 7.. Maar vandaag heeft ze een uur langer geslapen kennelijk... =D> Alleen nu kom ik dus in de knup met de tijden.. alles een uur later, dus dat betekend dat ze haar laatste fles om 12 uur krijgt vanavond.. maar dan is morgen ook alles weer een uur later.. of ze moet gewoon om 8 uur wakker worden. nou ik zie het wel...

12. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

miireii

je kan natuurlijk ook overdag als ze iets eerder wakker is de fles een half uurtje eerder geven en zo kom je vanavond weer wat beter uit,
    ik heb precies hetzelfde, heb ook tijden op 7,11,3,7, en 11 uur gezeten en dan nog een nachtvoeding om 3 uur, maar hij slaapt nu sinds 3 nachten na de fles van 11 uur savond tot smorgens half 6uur, dus dat is voor mij ook niet een ideale tijd. vanmorgen dus rond kwart voor 6 de fles en om 10 uur, en nu slaapt ie lekker, dus als ie later als 2 uur wakker wordt dan geef ik dan de fles, en anders maak ik hem rond kwart voor 3 wakker voor de fles, anders slaapt ie 5 uur, das weer iets te veel en kon dan indd nog erger in de knoei.

succes vandaag met de voedingstijden

13. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Mireille, ik smokkel er wel eens een half uurtje of kwartiertje bij of af zodat ik 's avonds voor de laatste voeding weer goed uitkom.

Anita, die blaasjes, zijn dat geen aften? Heeft hij er ook pijn aan? Anders zou ik gewoon even de huisarts bellen.

Hier werden we het weekend verrast met twee langer slapende kindjes. Zondagnacht kwamen ze pas om half 5! Helaas de nacht erna om half 4 en vannacht al weerf om drie uur, maar we blijven nu gewoon 's nachts op verzoek voeden en lees dan op verzoek van 1, want als er 1 wakker wordt, krijgt de andere ook gewoon. Anders blijven we natuurlijk aan de gang ;)
    Zo meteen even lekker naar buiten. Heerlijk weer zeg!

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    He meiden, wat een prachtig weer. Ben klaar met werken voor vandaag en Boaz zal zo met een half uurtje wel wakker worden, dus zijn we vanmiddag saampjes vrij en gaan we lekker buiten zitten genieten.

Hij kwam vannacht om 3 uur, komt ook omdat hij echt te weinig had gedronken, maar het viel me nog mee dat hij niet eerder kwam. Hij had ook helemaal geen plasluier, dus echt te weinig binnen gekregen. Vanmorgen ging het voeden weer gewoon goed, ligt dus echt aan de avond?? Hopelijk snel over en ik denk idd dat het iets van een sprongetje is, ga zo weer even in de boeken duiken, hihi.

Vanmorgen naar KDV geweest om daar kennis te maken. We waren al op een andere vestiging geweest voor een informatieve rondleiding maar die is te verweg en staan we niet voor ingeschreven.
    Deze ziet er ook prima uit en is zo lekker dichtbij. Mannetje ging door naar zijn werk en ik ben lekker met Boaz naar huis gelopen. We kunnen hier dus voor 2 hele dagen terecht op de dinsdag en de donderdag. Prima dus, ook wel fijn dat het niet 2 dagen achter elkaar is.
    Ik had dan ook flexibele dagen opgegeven aangezien het voor mij niet echt uitmaakt en daardoor zijn we ook nu sneller aan de beurt denk ik.

Hmmm, ik wilde eigenlijk niet aan de Wii omdat ik verwacht dat we dat even spelen en daarna niet meer, maar zo'n fit lijkt me dan wel weer wat, aangezien ik mezelf echt naar de sportschool moet slepen, eenmaal daar vind ik het altijd heerlijk hoor.

Daffie, hoe gaat het nu met Myrthe na haar prikjes, heeft ze zich groot gehouden ;)

Uk, hoe is het gegaan naar de veluwe, lekker hoor!

Nou ik ga er een eind aan breien voor nu en duik de zon in meiden! Zonde om binnen te blijven heb ik al lang gedoeg gedaan vandaag.

15. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Esther, ik wil ook heel graag komen. Ben ook heel benieuwd naar alle kindjes, maar Venlo ligt niet zo centraal en ik moet hoe dan ook een heel eind rijden. Als het dan ook nog eens wat later gepland wordt redt ik het 's avonds allemaal niet. Dus gewoon in het zuiden van het land afspreken en niet te laat op de dag, dan ben ik zeker van de partij!!!!

Uk, geweldig dat Ernie nu al favoriet is!! Veel plezier op de veluwe!

Kuona, leuk he dat fitten!! Heb gisteravond ook nog een klein uurtje "gesport'.

Mieke, fijn dat het KDV zo goed beviel. Wanneer begint Boaz daar? En, tja, ik ben echt een voorstander: Wii fit is echt leuk!! (en je bent natuurlijk in beweging!)

Vanmorgen met Levy naar Ballorig geweest. Heerlijk gespeeld, dan voel je je zelf gewoon weer even kind :D :D .

Ik heb trouwens via felicitas een midweek naar de eemhof geboekt voor september. Heb er nu al zin in! Kunnen we ook lekker naar het dolfinarium. Heeft iemand van jullie nog meer tips om daar in de buurt te gaan doen?

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Angela, leuk dat jullie ook naar CP gaan via Felicitas, wij gaan ook, maar dan naar Port Zelande, lekker aan de kust van 7-11 sept.

Boaz kan daar vanaf 7 juli terecht. Wel fijn wat in juli en aug. krijg ik weer dezelfde klus in Vianen als vorig jaar, dus dat komt dan mooi uit. Gaan mijn ouders ook een dagje oppassen en verder even kijken hoe te regelen, dat is dan maar voor een paar weekjes.

17. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    de pampers bonnen zijn vergeven, iggy en Mieke zijn de gelukkigen!

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland

:) :) :) :) dank je, ben er weer blij mee. :thumup:

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hoi allemaal!

Alweer een goede nacht gehad, laatste voeding om 030u, eerste 8u! Ben helemaal blij met dit ritme :D.

Wat een geweldig weer he! Ik heb net ff een kwartiertje buiten gewandeld met Vera in de draagzak met t parasolletje erbij. En ze viel weer in slaap :D!
    Mieke, ik heb de grijze BabyBjorn. Ik geloof gewoon de standaard (?). Vond ik al duur genoeg, aangezien ik de lodger shelter ook niet echt gebruikt heb... Als t erg warm is, doe ik haar gewoon alleen in romper erin.

De Wii Fit is hier wel heel erg populair! Moet er toch es naar kijken. En je kunt er ook op skien, begrijp ik?! Das mooi, want dat heb ik gemist dit jaar!
    Morgen weer zwsch-nagym, blijft toch 'echter'. Oma komt oppassen.

Uk, grappig dat Ferry vriendjes is met Ernie! Hihi

Ik ga zo naar t gemeentehuis, voor de 3e keer... Heb al 2x voor een dichte deur gestaan, oeps. (1x te laat, 1x was t goede vrijdag :confused:). De zwangerschapsdementie is nog niet over hier :(

20. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Hoi hoi,
    Gisteren dus bij de huisarts geweest. Hij heeft me doorverwezen naar maatschappelijk werk, daar kan ik met een paar weken terecht. Voor de psycholoog is een te lange wachtlijst (bijna 2-3 maanden!). Omdat mijn depressie niet uit het niets komt wil hij voorlopig geen medicijnen voorschrijven, hij denkt dat het met een paar gesprekken en wat leefregels beter zal gaan. Zo mag ik geen koffie meer, gezonder eten, minder suiker etc. Elke dag een uur lopen en ik moet een dagboekje bijhouden. Verder moet ik nadenken over mijn probleem, zodat we bij het mw gelijk daarmee aan de gang kunnen.
    Ik ben aan de ene kant wel blij dat ik (nog) geen medicijnen hoef, hopelijk lukt het me zo om er weer bovenop te komen. Ik voel me nu al een stukej rustiger, gewoon omdat hij me serieus nam!
    Heb wel een ontzettende koppijn en ik kon helaas de laatste paaseitjes niet weerstaan. Maar wel heel gezond bruin brood gegeten met een vers sapje :)
    En vanmiddag met een vriendin een stuk gewandeld, goed he! Straks nog even naar het kruitvat om die omegapillen te halen, iemand gaf die tip toch? Baat het niet dan schaad het niet.
    Nu eerst Katie de fles geven. Doei!

Deel Deze Pagina