Februari 2009 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Uk80, Jan 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

Nov 9, 2006
    14,188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, heerlijk he dat zonnetje. Heb Boaz net in bedje gelegd denk dat hij het toch wat te warm vond buiten. Hij lag in het wippertje met de parasol van de kinderwagen er aan bevestigd.
    Ach ja de gewone BB is net zo goed toch? Ik moet hem ook vaker gaan gebruiken.
    Wat heerlijk dat Vera dat ritme toch te pakken heeft zeg ben er maar jaloers op :D

Enna, goed zo!! klinkt toch best goed zo. Probeer ook lekker wat uitjes voor jezelf te plannen zonder Katie, is goed voor je hoor! En gezond eten kan natuurlijk nooit geen kwaad.

Het is toch best wel warm he in de volle zon.

2. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

Apr 28, 2008
    1,039
    0
    0
    Brabant!
    @Miireii: is Soraya nu al een papa's kindje :D:(
    Vond het ook moeilijk om Yannique aan te kleden. Heb haar haar gewone kleertjes aan gedaan, maar niks extra toen we naar buiten gingen hoor.

@Axioma: idd maar goed dat je voor de zekerheid even gebeld hebt!

@Uk: wat schattig dat Ferry tegen Ernie lag te praten. Tijdens het bellenblazen van Yannique kwam er ook nog tegelijker tijd een geluidje uit. Ook zo schattig.
    Mooi dat de maïsolie goed helpt!
    En hoe was het vandaag bij je moeder op de camping?

@Kuona: :D: een half uur herstellen na de Wii fit!

@Anita: nou Martijn is goed gegroeid dan! Gefeli met de trouwdag van je schoonouders.

@Mieke: makkelijk he, het KDV in de buurt. Die van ons is ook maar 5 minuutjes lopen hier vandaan. Wij hebben ook dagen opgegeven dat het het minst druk zou zijn. Bij mij maakt het ook niet uit ivm mijn onregelmatige diensten.

@Enna: goed van je dat je naar de HA bent geweest en dat je over een paar weekjes bij de maatschappelijk werker terecht kan. Goed dat je HA je ook serieus nam en dat je je daardoor weer een stuk rustiger voelt.

Vanmiddag nog even met Yannique gewandeld. Buiten slapen wil ze echt niet. Het was de hele tijd huilen buiten en dacht nadat ze gegeten had van nou zal het wel gaan, maar nee hoor. Leg ik ze boven op bed en mevrouw slaapt meteen :D:!

X Esther

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

Feb 12, 2008
    2,417
    0
    0
    Enschede
    @Esther: hahaha ja dat lijkt er wel op he! :p nee vandaag vindt ze het weer heerlijk, en is ze echt lekker aan het lachen de hele tijd.. dus het zal wel goed gaan denk ik ;) papa vind het trouwens niet erg hoor! :)

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Enna, goed dat de HA je doorverwezen heeft, hopelijk heeft het idd snel effect. En al meteen een hele berg opdrachten zeg!
    Goed eten kan zeker geen kwaad, maarreh weinig suiker etc..:( Ai, ben blij dat ik er geen last van heb, want ik heb een enorme behoefte aan zoetigheid nu :(

Vera heeft trouwens een nieuw lachje. Ik kan t niet echt goed omschrijven, maar ze heeft dan zo'n lol dat haar stem overslaat ofzo. Heel grappig!

Ben weer half voor nix naar t gemeentehuis geweest, word er een beetje simpel van. Ik moest een uittreksel halen voor mezelf en vriendlief, maar ik heb een machtiging nodig voor hem. Grrr :evil:

Oja, ik heb net de flair gekocht. Er zit een mama special bij!

T begint hier te stinken, dus ik ga maar ns een luier verschonen!

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

Jan 25, 2008
    3,649
    0
    0
    NS
    labjesland
    oh balen zeg voor jan met korte achternaam naar gemeentehuis... ze zijn daar best streng in aan ene kant wel goed natuurlijk, aan andere kant als je daar staat voor niets baal je goed

6. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

goedenavond allemaal.

vanmiddag bezoekje gebracht aan choonouders, en was toen natuurlijk de bakerzak vergeten, dacht hij wil wel slapen zonder, maar nee hoor, dat wil ie dus echt neit, hij was zo moe dat ik hem maar in een handdoek heb gewikkeld, en binnen 5 minutn sliep hij, tis wat.

eind van de middag waren we weer thuis en toen heeft ie lekker in de box liggen spelen en lachen, heb er leuke foto's van

spelen in de box
    [attachment=0:3q2almvp]spelen in de box.JPG[/attachment:3q2almvp]

kleine lach
    [attachment=2:3q2almvp]foto zw pagina.JPG[/attachment:3q2almvp]

grote lach
    [attachment=1:3q2almvp]lachende martijn.JPG[/attachment:3q2almvp]

iedereen een fijne avond

liefs anita

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

Nov 9, 2006
    14,188
    0
    0
    Noord-Holland
    Anita, wat een heerlijke foto's van Martijn zeg.
    En wat apart dat hij toch zo gehecht is aan de bakerdoek.

Esther, hihi die Yannick die niet wil slapen in de wandelwagen... maar dus huilen oeps en niet lekker om zich heen kijken dus? Haha en dan thuiskomen en dan gaat ze slapen.
    Heeft ze zichzelf toch moe-gehuild denk ik.

Maka, zucht wat een gedoe kan iets soms zijn he. Ik heb het uittreksel online aangevraagd omdat ik anders toch wel een eindje moest rijden. Vriendlief moet ervoor naar A'dam dus dat valt wel mee. We gingen het voor hem ook online doen, nou die site voor het invullen daar klopt dus niks van... moet ik woonachtig zijn in A'dam om het aan te vragen, suf maar waar en dan geven ze ook nog aan dat hij het in de gemeente moet halen waar we nu wonen, nou dat klopt dus al helemaal niet. :( (beetje warrig verhaal volgens mij) :oops:

Nou ik ben een nieuw voedings/slaap schema aan het proberen, komt uit het boek "De tevreden baby". Hiermee zou het op een gegeven moment zo moeten zijn dat Boaz de nacht doorslaapt. Ben benieuwd of het gaat werken, zal wel even een paar dagen nodig hebben. Het voeden ging net wel rustig. Maar eenmaal in bedje was hij helemaal overstuur aan het huilen. Heb hem echt laten liggen en hij is toch in slaap gevallen. Nu moet ik hem straks wakker maken zo rond 22.30.

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Eppie; goed hoor dat je begonnen bent met hardlopen :D :D
    Ik smelt ook elke keer als Myrthe lacht hoor en dat doet ze sinds een dag of 4 echt heel veel :)

Mireii; als Myrthe langer slaapt, eet ze overdag toch rond dezelfde tijden als anders, ze haalt de schade zeg maar zelf weer in....

Maatje; nog naar de speeltuin geweest??

Uk; leuk hoor dat Ferry zo aan het brabbelen is met Ernie. Zie het nu ook steeds meer dat Myrthe begint te praten tegen de beestjes van haar mobile in de box hihi.
    Hoe was het op de veluwe?

Kuona; dat zijn pittige voornemens...een uur per dag hihi. Succes ermee!!!

famveenstra; fijn dat het nu eindelijk beter gaat met Martijn en goed dat hij zo groeit!! Wat een leuke foto's ook :D

Mieke; dus het KDV is goedgekeurd hihi. Moet ook wel goed voelen als je kindje er 2 dagen naartoe gaat toch??

Maka; kunnen jullie niet op afspraak naar het gemeentehuis. Wij kunnen een afspraak maken, hoef je ook niet te wachten...

Enna; hoop dat je aangepaste leefwijze je door de depressie heenhelpt...

En dan even over Myrthe en haar bezoek aan het CB. Ze is weer lekker aangekomen en weegt nu 5230 gram bij 60 cm....ze lachtte, toen de wijkverpleegkundige vroeg of ze wilde lachen en praatte (nou ja brabbelde) toen ze vroeg of ze al kon praten....voorbeeldig kind hahaha, maar toen moesten de prikjes erin en werd ze toch woest :) :) :) Ze heeft echt de hele boel bij elkaar gekrijst en op het moment dat we wegliepen uit het CB hield het ineens op en viel ze in slaap :( ;) ;)
    De rest van de dag wilde ze niet echt slapen op powernaps na dan. Ze is ook heel erg gewend aan het inbakeren, dus valt moeilijk in een diepe slaap zonder. Door de inentingen mogen we 24 uur niet inbakeren. We hebben haar echter om 19:15 op bed gelegd en ze slaapt nu nog. Hoop dus ook dat ze vannacht ook slaapt, want mijn man heeft nachtdienst en ik moet morgen vroeg op voor een of andere teambuildingssessie op mijn werk. Ach, we zien wel ;)

Ga nu weer lekker voor de TV kruipen,

Daffie

9. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

Nov 13, 2007
    1,201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, dat is wel een geruststelling als er zo'n klus aankomt. Ik begrijp dat bij jullie de wachtlijsten allemaal erg lang zijn. Hier is dat gelukkig lang niet zo erg.
    Ben benieuwd of de tips uit het boek gaan helpen, maar als dat zo is: Ik hou me ook aanbevolen!

Enna, fijn dat de ha zo naar je geluisterd heeft en dat je hulp krijgt! Hopelijk vrolijkt het mooie weer je ook wat op..

Anita, leuke foto's!

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

Ohh het was echt heerlijk! Ben net terug ;) Ferry heeft zich uitstekend gedragen!
    Heerlijk geslapen en onwijs gelachen :) Weer met zo'n schuddebuikje :)
    Ferry heeft oma de dag van haar leven bezorgd hoor ;)

Ga nu ff met manlief kletsen en dan Ferry eten geven en hups ons bed in... Buitenlucht werkt goed op je slaap ;)

11. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

Nov 13, 2007
    1,201
    0
    0
    Venlo
    Uk, leuk dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad! Kon ook bijna niet anders met zulk prachtig weer!

Vraagje, heeft iemand de baby doos van prenatal al gehad? Vraag me af hoe lang het duurt voor je daar bericht van krijgt?

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

Nov 9, 2006
    14,188
    0
    0
    Noord-Holland
    Angela, ik vroeg het me ook al af wanneer ik bericht zou krijgen voor de babydoos?
    Enne aangezien ik vanuit huis werk heb ik flexibele dagen op kunnen geven voor het KDV, hierdoor ben ik denk ik wel eerder aan de beurt dan een ander. Ik heb ons daar met 13 weken ingeschreven, eerder mocht het niet, dus ik vind het toch vrij snel dat we een plekje hebben, gelukkig, want het kan ook anders zijn hier idd. Maar goed dan was het ook niet heel erg geweest.

Uk, fijn dat jullie saampjes zo genoten hebben hoor!

Daffie, hier ging het precies hetzelfde, bij de prikjes en kort erna krijsen en buitengekomen viel Boaz direct in slaap.

Nou Ik Boaz wakker maken voor zijn laatste voeding.
    Tot morgen!

13. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Angela: De doos van prenatal krijg je een uitnodiging voor, en dat is meestal als je kindje 3 maanden oud is ;)

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

Oct 7, 2007
    7,759
    3
    0
    mama!
    Ja, had Vera ook! Hard huilen na de prik, daarna wat jengelen. Ik liep de deur uit en ze viel in slaap.
    De rest van de dag heeft ze ook alleen maar geslapen, geslapen, geslapen... Heftig spul hoor.

15. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

Nov 13, 2007
    1,201
    0
    0
    Venlo
    Mobiel, bedankt! Ik wist het niet meer van de vorige keer..... Dan wachten we nog even af!

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen meiden!

Ferry is echt te cute hoor! Hij lag gisteravond toen we thuis kwamen heerlijk met zijn tutje in de box en lekker rond te kijken. Heb hem om 22:30 uur een fles gegeven en om 23:00 uur lag hij in bed. Vanmorgen om 07:15 uur werd hij wakker =D> =D> =D> =D> =D> En hij ging niet huilen, maar hij lag te kletsen :) Dat is veel leuker je bed uit stappen hoor! Hij moest gelijk lachen toen hij me zag *smelt*
    Toen weer een lekker flesje gegeven en even gezeten en nu ligt hij weer op bed. Hij is nog niet helemaal in slaap, hij ligt er al 3 kwartier in. Maar hij huilt ook niet, hij ligt gewoon rond te kijken, en naar Ernie te praten en te lachen :) Nu denk ik dat hij wel (bijna) slaapt. Ik zit heerlijk te genieten van versgebakken kaiserbroodjes met filet americain :D
    Straks komt de fysiotherapeut, ik ben benieuwd wat ze van hem vindt. Hij kan nu ineens zoveel meer, ik hoop dat zij het ook ziet ;)

@ babydoos: dan moet je toch die felicitasdame binnen hebben gelaten?

@ Prikjes: Maandag moet Ferry zijn 3e prikjes alweer hebben :confused:

@ Mieke: hoe heeft Boaz geslapen?

17. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Dames, we krijgen weer een ander forum!

Hoi allemaal,

Door de reacties die we gekregen hebben op het forum (gebruik, leesbaarheid, indeling) en de foutmeldingen die we niet kunnen plaatsen en niet kunnen oplossen, hebben we besloten over te stappen naar een ander, professioneler en gebruiksvriendelijker forum.

Momenteel maken we gebruik van phpbb en we gaan gebruik maken van vBulletin. vBulletin is een commercieel forum software pakket en we denken daarmee een goede basis te leggen voor de toekomst van Zwangerschapspagina.

De indeling van de website zal aangepast worden waardoor een aantal onderdelen weer op de plek komen te staan waar ze voorheen ook stonden. Tevens zal het gebruik van Zwangerschapspagina eenvoudiger, duidelijker en betrouwbaarder worden. Oude onderdelen waaronder een standaard fotoalbum zullen weer terug komen.

We weten dat het handiger zou zijn geweest deze switch direct te maken, en jullie niet twee keer op te zadelen met een verandering, maar de keuze voor phpbb3 lag meer voor de hand. Dat dit het resultaat zou zijn hadden we niet verwacht en hadden we ook niet (kunnen) voorzien.

Onze excuses voor het ongemak en we zullen deze switch zo soepel mogelijk laten verlopen. Waarschijnlijk zullen we eind deze maand over gaan naar de nieuwe software. We hoeven niet meer te verhuizen er komt alleen een ander motortje onder de site te hangen en het jasje wordt vermaakt.

Lotte

18. enna

enna Actief lid

Apr 9, 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Goeiemorgen!
    Wat denk je? Slaapt Katie eindelijk een keertje door, begint de hond te vervelen. Blaffen en janken en aan zijn bench krabbelen. Tja, toen was Katie ook weer wakker. En toen er vanmorgen vroeg uit omdat we naar het CB moeten, bellen ze net dat de arts ziek is. Maar we kunnen vanmiddag komen. Katie krijgt haar 3e prikjes alweer!

Ik wil jullie graag even bedanken voor jullie steun! Het doet me goed dat jullie me zo steunen hierin. Ik voel me af en toe een verschrikkelijke zeur en aansteller, ik ben blij dat ik hier een hoop kwijt kan!

@Mieke: wat fijn dat je een plek hebt op het kdv! Wij hebben maandag een intake gesprek, ben wel heel benieuwd. Het is hier ook op loopafstand, lekker makkelijk.
    Hoe is je nieuwe schema gegaan?

@Eppie: hoe doe jij dat met onregelmatige diensten en opvang? Ik loop ertegenaan dat ik om 7 uur moet beginnen en het kdv dan pas opent. Volgens mij hoeven we het eerste 1/2 jaar geen avonddiensten te doen toch?

@Maka: wat leuk dat Vera zo kan lachen!Het heeft toch wel wat hè, als ze al steeds meer kunnen :)
    Katie had ik gisteren 2 plastic ringen gegeven (waar die speeltjes van Tiny Love aanhangen) en die was ze in haar mond aan het stoppen. Tenminste dat probeerde ze, helemaal geweldig om te zien. Natuurlijk werd ze heel snel boos, want het lukte niet goed. Maar als het lukte was ze echt van die tevreden geluidjes aan het maken. Zo lief!

@Anita: wat een leuke foto's van Martijn! En wat een haar heeft ie al, kun je al bijna naar de kapper mee. Gelukkig werkte de handdoek ook goed ipv de bakerzak.

groetjes, lisanne

19. enna

enna Actief lid

Apr 9, 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    pfff... ze hebben het er maar druk mee met dit forum! Hopelijk dat het dan zometeen wel goed is.

@uk: hoera voor Ferry! Wat knap dat hij zo heeft doorgeslapen en wat lekker voor jou ;)
    Fijn hè om te zien dat ze steeds meer kunnen. Ik ben ook zo blij dat ik nu zie dat Katie best wel ontwikkelt. Ze bleef echt zo lang in dat pasgeboren baby zijn. En nu kan ze al kijken en geluidjes maken en dingen vastpakken(met hulp) en zitten (met hulp).
    Wat komt de fysiotherapeut ook weer doen?

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Enna: Het eerste half jaar geen avonddiensten? Dat wist ik niet!
    Ach ja, Ferry is toch een half jaar als ik weer ga beginnen dus maakt eigenlijk ook niet uit. En ochtenddiensten schieten hier ook niet op, want die beginnen om 06:45 uur en de KDV gaat pas om 07:30 uur open :( Ik moet dus al om 06:15 uur de deur uit. Gelukkig werken we sinds januari met een intekenrooster (mijn man ook) en kunnen we het dan proberen op elkaar aan te passen.

Share This Page