Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Anne, VRESELIJK van die lui! Vind ik echt achterlijk hoor, ze snappen toch wel dat je dan niet kan blijven zitten tot kweet niet hoe laat? Zou me er echt kwaad over maken daarom ... wij spreken ook niet vaak af 's avonds en ZEKER niet met mensen van wie we weten dat het echt plakkers zijn ... hopelijk kunnen jullie vanavond jullie rust weer terugpakken.

@Uk, lekker de Prenatal onveilig gemaakt?! Ik ben er nog steeds niet geweest sinds de bevalling. Woon buitenaf en moet altijd met de auto de stad in. Zag ik nog niet zo zitten. Maar ben van plan om dit volgende week es te gaan doen!
    Robin Cook is tof he! Heb zoveel boeken van hem, teveel om op te noemen. Manlief vindt ze ook leuk (en die hield nooit van lezen!), we kunnen ze ook altijd moeilijk wegleggen. Moet nu zeggen dat ik echt 0,0 lees tegenwoordig ... Welke ben je nu aant lezen?
    Succes in het ziekenhuis!

@Axioma, lekker geshopt bij de H&M! Kan ook niet wachten tot ik daar es kan gaan kijken :)

@Martientje, balen dat je niet zo lekker hebt geslapen. Hopelijk vannacht beter ...! Gezellig dat je collega's komen vanavond! Die van mij komen ook in etappes, hihi.

@Esther, xie dat het is gelukt met je banner! Jippie! Hier nog eentje die er es naar moet kijken ...
    Lekker dat je een goede nacht had, lijkt wel een beetje op die van mij! En ook een rustig dagje vandaag? Hier ook. Morgen is mijn vader jarig, daar wil ik graag naartoe (gaan zondag officieel, maar vind het wel leuk om op de dag zelf ook te gaan). Overdag hebben ze alleen mijn oma op visite, dus druk is het gelukkig ook niet (anders had ik het niet gedaan hoor). En er komt nog visite (half uurtje maar gelukkig!). Dus vandaar nu maar ff lekker rustig aan doen!

@Sofie, wat leuk, zo'n geboortelijst! Echt ideaal! Hier krijg je soms idd cadeautjes waarvan je denkt: wat moet ik ermee of dat trek ik ECHT niet aan bij mijn meisje ... :)

@draagzak, denk dat ik die toch ook maar es ga aanschaffen ...

Naomi net lekker in badje gedaan, gevoed, even in de box gespeeld en nu ligt ze weer heerlijk in haar bedje te slapen. Kan ik mooi weer (voor de tigste x) een wasje ophangen.

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

:) :) :) ik moet zo lachen om jullie lekkende borsten verhalen :) :) :) Ik zie jullie allemaal al helemaal liggen in zo'n melkbad hahaha

Luieruitslag; hier nog totaal geen uitslag gehad gelukkig. Heb wel verschillende keren preventief ingesmeerd met billencreme als de ontlasting erg dun was...

LANG LEVE HET INBAKEREN! :D :D :D

Ons meisje is gisteren heel goed de dag doorgekomen. Telkens als ze moeheidssignalen liet zien (gapen, jengelen, druk zijn met armpjes en benen) heb ik haar ingebakerd en in bed gelegd. De ene keer huilt ze 5 a 10 minuten en de andere keer geeft ze zich er meteen aan over. Ze heeft echt veel geslapen gisteren en daardoor ben ik ook wat meer aan mijn rust toegekomen. Als ze wakker werd, luier verschonen en meteen een flesje gegeven. Dan nog even spelen en zo'n 45-60 minuten nadat ze uit bed is gekomen, weer terug. Is blijkbaar lang zat voor die kleintjes, dan laat ze ook echt zien dat ze moe is. Doordat ze ingebakerd wordt, komt ze gewoon echt veel meer aan slapen toe en ze ziet er nu al tevredener uit. Ook lijken de krampjes veel minder te zijn.
    Vannacht ook weer van 00:30-6:00 geslapen, toen de fles en weer tot 9:45 geslapen :D :D :D Go Myrthe!
    Ik ga een 2e paccodoek bestellen, zodat deze ook eens in de was kan :D

xxx Daffie

3. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Daffie, wat heerlijk dat het inbakeren zo goed helpt! Kom je zelf ook meer aan je rust toe en is Myrthe een veel tevredener meisje. Super!

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goedemorgen!
    Net terug van het CB, alles was goed, ook weer gewogen en gemeten.
    Hier was Boaz 1 cm korter dan in het ziekenhuis maandag :)
    Hij was in die paar dagen wel weer wat aangekomen, ongeveer 100 gram.

Afgekolfde melk samenvoegen:
    Heb het even gevraagd, je mag het dus gewoon samenvoegen van verschillende keren, mits het op dezelfde temperatuur is.
    Dus een potje wat al in de koelkast staat mag niet bij pas gekolfde melk wat nog warm is.
    Dit moet eerst op koelkasttemp zijn en dan mag het bij elkaar.
    Zo weten we dat ook weer.

Vit D: idd nu 10 druppels geven, volgens de nieuwe richtlijnen.

Boaz is echt boven gemiddeld, niet alleen met zijn gewicht en lengte maar ook al in zijn motoriek en reageren op dingen :D

Deesje, ik zou nog even terugkomen op het voedingsjurkje wat ik had gekocht.
    Zit heerlijk en een L is voor mij idd ruim, maar dat vind ik niet erg, zie je niet al die spekjes zitten ;) normaal heb ik maat 40.
    En ik heb hem vandaag aan en het is heel simpel klepje omhoog bij de borsten en voeden maar!

Lekkende borsten: hier niet heel erg, maar soms dus wel hoor.
    Lillypadz: ik vind ze super fijn, helemaal voor de nacht, maar draag ze nu ook overdag, tenminste als ik ergens naar toe moet, anders zie je die andere zo door je kleding heen.

Vanmiddag heb ik de baby-meeting van de zwangerschapsgym, leuk :D

Lezen: ik kom dus al helemaal niet toe aan lezen, eigenlijk tijdens de zwangerschap had ik er al weinig behoefte aan, en dat terwijl ik toch best veel lees.

Noppie: ik heb haar gister een sms gestuurd of alles goed ging met haar en Ebbie.
    Ze was erg druk en zou morgen weer even langswippen.

LodgerShelter: tot hoe oud kunnen ze daar in en is deze echt zo praktisch.
    Ben me nog steeds aanhet orienteren vwb een draagzak/doek.
    De Mei Tai lijkt me ook wel wat. Weet het gewoon niet.

Gisteravond heeft Boaz heerlijk geslapen maar 's nachts was het weer rommelen geblazen. Heb hem toen maar tussen ons ingelegd en toen heeft hij heerlijk geslapen.

BV: doordat Boaz best een grote baby is heeft hij dus ook meer nodig en vraagt hij dus ook vaker weer om eten.
    Helaas is hier dus geen ritme in te krijgen zolang ik BV geef.

Allergie: doordat mijn vriendje hooikoorts heeft raadde de CB arts aan om toch wel door te gaan tot de 6 maanden met de BV (als het goed blijft gaan).
    Dit ivm de allergie. Je hoeft dan eigenlijk ook niet eerder te beginnen met bijv. fruithapjes of zo. Ze hebben genoeg aan alleen de BV.
    Vind dat nog best een hele opgave maar wil het wel proberen.

Mannetje en ik zijn vandaag 11 jaar samen, best lang vinden we zelf het lijkt soms al veel langer :) :)

Nou volgende bericht reageer ik weer op jullie meiden.
    Moet nu echt even aan het werk en vanmiddag moet ik weer weg, dus moet zoveel mogelijk nu doen want Boaz slaapt en vraagt dus even geen aandacht.

5. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hallo Dames:D

Ik ben ook weer van de partij.

Alles goed met iedereen, en met de kleintjes?

Hier gaat alles prima, Amber groeit goed. was op 2 weekjes tijd 400 gram aangekomen:D

ze zit nu p een gewichtje van 3250 gram. voor vele is dit weinig, maar voor ons is het veel.

Drinken doet ze middelmatig, de ene dag drinkt ze ongeveer 700 a 750 cc per dag. de andere dag is het 600 a 650.
    Ze is echt eeh meisje met eenh eigen wil:D

Uk hoe gaat ie met ferry?
    Hij groeit ook goed he.

knuffel

6. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    foto's van amber staan in mn album

7. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Goedemorgen dames!
    Hier een heerlijke nacht gehad! Dyon was gisteravond klaarwakker en ik heb hem op gehouden tot 11 uur. Toen de laatste voeding gehad, daarna gemakkelijk in slaap gevallen en hij heeft zijn volgende voeding pas weer om half 6 gehad! :D Ook daarna heeft hij weer goed geslapen. Ik heb hem om kwart over 9 pas weer wakker gemaakt.

@ Infacol: Ik ben gisteren hiermee begonnen en of het ook echt helpt tegen de krampjes moet hier nog blijken, maar Dyon kan al wel beter zijn boertjes kwijt. Gisternacht na de voeding kwam me er toch een harde BULK uit!! :confused: :)

@ Lilypadz: Noralien, blijven de Lilypadz bij jou niet zitten? Wat vreemd... Passen ze niet of is de plakkracht verdwenen?
    Als het om de plakkracht gaat, kun je misschien eens proberen om de Lilypadz te wassen met warm water en afwasmiddel. Dan worden ze goed ontvet én wonder-boven-wonder neemt de plakkracht weer toe! :D

@ Haar baby: Ik vind het zo stoer om te zien, jullie beebjes met veel haar. Dyon is echt nog zó kaal, maar ook heel lief natuurlijk. ;)

@ Axioma: Haha, jij hebt je dus lekker uitgeleefd met kleertjes kopen? Nou, leuk toch?! :D
    Ik heb gisteren een inventaris gemaakt van wat Dyon nu eigenlijk allemaal heeft aan kleertjes en in welke maat. (Zo weet ik welke maten ik zelf nog kan kopen, omdat hij daar nog niet veel van heeft ;)).

@ Loeka: Ik heb mijn ticker gemaakt op www.tickerclub.com
    Je kunt, als je je registreert op de site, zelf een ticker samenstellen met foto's van je beebje! :D
    Ohw, ik zie dat Noralien al een banner voor je gaat maken. ;)

@ Noralien: Waarmee heb jij je banner gemaakt? Heb je daar een speciaal programma voor?

@ Maka: Vreemd inderdaad, dat je overdag en 's avonds een compleet ander kindje hebt.
    Dyon is juist overdag een slaapkop, en 's avonds erg wakker. Op zich niet verkeerd, want nu heeft hij ook 's nachts goed doorgeslapen. Als dit zijn nieuwe ritme word, vind ik het niet erg dat hij 's avonds zo wakker is. ;)

@ Sofie: Gisteren was inderdaad een heerlijke dag met veel zon, vandaag vind ik het erg triest weer (hier in Drenteland tenminste :(). Helemaal grijs buiten, vanmorgen zelfs een beetje mistig en volgens mij is het ook koud...
    Handig, zo'n geboortelijst! Gelukkig heeft Dyon allemaal leuke kleertjes gekregen en heb ik dus ook niets dat ik zielig vind om hem aan te trekken. ;) (Daar was ik wel een beetje bang voor, maar gelukkig hebben onze familieleden en vrienden blijkbaar een goede smaak).

@ Mooier worden baby: Mij valt het niet op dat Dyon met de dag mooier wordt. Hij was vanaf zijn geboorte al zo'n knappe kerel. Het schijnt dat veel baby's die op een natuurlijke manier zijn geboren vaak wat gerimpeld zijn, of blauw, of met een punthoofd ofzo, maar dat had Dyon allemaal niet. Zelfs de verpleegsters in het ziekenhuis dachten dat hij met de keizersnee geboren was omdat hij er zo 'gaaf' uitzag! :D
    Wat ik wel heel mooi vind is dat nu meer zijn ogen open heeft dan in het begin. Als ze je dan aankijken met die mooie wakkere kijkers, dat is toch écht het mooiste wat er is! :D

@ Deesje: Wat fijn dat Naomi ook zo goed heeft doorgeslapen! Goed dat je haar toch niet wakker hebt gemaakt om 0.00 uur, nu heeft ze toch maar mooi die uren slaap gepakt! :D

@ Eppie: Jeetje, Yannique ook al zo goed geslapen! Onze februari-baby's zijn daar over het algemeen wel goed in, zeg! :D
    En 's nachts voeden vind ik ook niet zo erg. Ik voed Dyon 's nachts liggend; lekker relaxed en ik kan dan lekker naar hem kijken.
    Ik hoop dat het lukt met je banner! Ik heb de foto's ook verkleind in Paint, zoals Martine heeft uitgelegd.

@ Martine: Wat vervelend, zo'n nacht. En dat Jasmin dan ook niet meer wil slapen... tja, ook ergens wel begrijpelijk. :(
    Hopelijk gaat het vannacht beter!

@ Uk: Hoe was het bij de kinderarts? Ik hoop alleen maar goed nieuws!
    Wat vervelend dat je zo snel emo bent en zo slecht slaapt, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen. Jullie hebben al zo veel meegemaakt met Ferry, dat je (denk ik) wat onzeker bent omdat het nu allemaal zo goed gaat. Je wilt zeker weten óf het inderdaad nog steeds zo goed gaat, en ligt daarom wakker... (Of zit ik er helemaal naast?)
    Ik ben hartstikke blij dat het zo goed gaat met Ferry! Zo te horen ontwikkelt hij zich goed en groeit hij goed! Maatje 62 alweer, WauW! :D
    Oja, en die banner... ik heb dat ook zo gedaan als jij hoor, 1 plaatje ervan maken en die uploaden. ;)

@ Anne: Jeetje, ik kan me goed voorstellen dat je baalt van de visite als het zo moet... Je zet niet voor niets op het kaartje dat je na 21.00 uur gaat rusten, want dat heb je gewoon NODIG met zo'n kleintje!
    Was alles goed bij de VK?

@ Daffie: Wat fijn dat het inbakeren zo goed werkt! Het werpt zo écht z'n vruchten af!
    Ik vind het 'zielig' om Dyon in te bakeren, omdat hij altijd zo graag z'n handjes naast zich heeft, maar misschien moet ik me daar maar gewoon overheen zetten...?

@ Mieke: Gefeliciteerd met jullie 11-jarig samenzijn! Wat een tijd alweer, zeg! :D (Wij mogen nog wel even voor we zover zijn. Jorik en ik zijn nog maar 16 maanden samen :().
    Dank je voor de uitleg over gekolfde melk samenvoegen. Ik zat ook al te twijfelen wat nu wél en niet mag, maar ik dacht al dat het zoiets was want in het ziekenhuis kreeg Dyon ook een keer melk wat was samengevoegd van verschillende keren. Deze hadden wel dezelfde temperatuur indd.
    Veel plezier op de baby-meeting vanmiddag! :D

@ Chantal: Wat leuk om jou ook weer hier te zien!
    Wat fijn dat Amber zo goed groeit. Het gewicht lijkt misschien nog niet veel, maar ik ben heel blij dat jullie meisje het zo goed doet! :D
    Wat een mooi meisje is ze, zeg! En wat heb je de foto's leuk bewerkt. Hoe doe je dat?

(Haha, ik had bovenaan dit bericht gezet 'goedemorgen', maar het is al bijna middag! Ik heb echt uren over dit bericht gedaan, en tussendoor met Dyon bezig).

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ilioza; inbakeren is echt niet zielig hoor. Ik dacht ook dat ik dat zou vinden, maar als ik zie hoeveel rust het Myrthe geeft, dan vindt ik het echt niet zielig. En tussendoor heeft ze gewoon haar armpjes vrij en kan ze er heerlijk mee maaien hihi.
    Maar als Dyon gewoon goed slaapt, is inbakeren echt niet nodig hoor.
    Myrthe hield zichzelf gewoon echt wakker met dat gemaai en de onrust en nu krijgt ze dat veleige gevoel van het inbakeren en is ze rustig.

liefs Daffie

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    He moeders!

Noppie, die miste ik ook al... Hoop dat alles goed is.

Mieke, aha zit dat zo met de afgekolfde melk samenvoegen!

Ik heb ook een lodger shelter. Ik gebruik hem altijd in de wandelwagen, ligt ze lekker warm en heeft ze niet eens een jasje en mutsje nodig. In de maxi cosi vind ik hem erg onhandig, veel te dik en groot, het ziet er al zo opgefrot uit als ze in de maxi cosi zit. Als draagdoek heb ik m 1x gebruikt in huis, tijdens t koken. Ze vond t geloof ik wel erg lekker, maar ik ondersteun m toch met een arm, dus dan heb ik nog maar een arm vrij!

GIsteravond na mijn berichtje heeft Vera doorgeslapen tot 6 uur vanmorgen! Dus van half 11 tot 6, wauw!
    Vanmorgen dronk ze wel weer slecht tijdens de tweede voeding en moest een paar keer goed tussendoor boeren en spugen. Daarna ging t beter, maar ze was wat huilerig en spugerig op t CB.
    Alles was verder goed, ze weegt nu 4630 gram en 55cm! De arts vond haar al heel krachtig.

Mieke, gefeliciteerd met jullie 11 jaar saampjes!

Daffie, fijn dat t zo goed gaat met inbakeren!

Anne, irritant zeg dat ze dat niet doorhebben.

Uk, wat is het toch heerlijk he, shoppen voor je kleintje! Ik kan er ook geen genoeg van krijgen. Gisteren weer een supercute spijkerjurkje gekocht, ow ow! Soms hangen er dingen bij waarvan ik denk 'jammer dat ze die niet in mijn maat hebben!' haha.
    Balen dat je zo slecht kan slapen. Ik had ook een tijdje dat ik steeds om 3 uur wakker werd, terwijl Vera al helemaal niet meer wakker werd rond die tijd. Gelukkig kon ik daarna wel weer inslapen. Nu slaap ik meestal gewoon heerlijk door, totdat Vera zelf komt. Ik ben daarom ook helemaal niet zo moe eigenlijk. Alleen de avonden vind ik wel vermoeiend, maar met zo'n goede nachten ben ik 's ochtend weer helemaal opgeladen. Nu zul je zien dat ze vannacht gaat liggen spoken!

Vera niest ook af en toe. Lekker, dan proest ze me altijd recht in mijn gezicht, hihi.

Kleertjes, over t algemeen hebben we wel heel leuke kleertjes gekregen. Sommige dingen vind ik minder, die trek ik dan gewoon aan als ze 's avonds flink gespuugd heeft/luier doorgelekt en voor de nacht ff wat anders aan moet! Zo, heeft ze die ook een keer gedragen ;).

Vera wordt ook iedere dag mooier ;), ze krijgt gewoon steeds meer 'menselijke' trekjes en lacht veel meer. Papa zegt ook iedere dag als ie thuiskomt "Jeeeeetje, ben je nu alweer mooier geworden?!" haha.

Vandaag ben ik van plan om foto's uit te zoeken en af te laten drukken voor t eerste album van Vera. De zwangerschap, echo's, geboorte en eerste maand van ons prinsesje!
    Dan moet ik nog ff strijken en vanmiddag nog naar de supermarkt... Dag is alweer gevuld merk ik ;)

10. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Dyon slaapt wel goed, maar heeft (vooral overdag) moeite om in slaap te komen. Hij is soms wel een uur half wakker/huilerig, en ligt hij half te slapen. Maar ik denk niet dat dit komt door gemaai met armpjes, die heeft hij meestal lekker naast z'n hoofdje liggen.

Haha, Maka! :)
    Wel een goed idee trouwens, het is toch zonde om die kleertjes helemaal niet te gebruiken. ;)

11. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Owja, nog een vraagje.
    Wie van jullie verwarmt het bedje van je beeb voor met een kruikje? En helpt dat goed om snel in slaap te komen?

Dyon heeft soms wat moeite om in slaap te komen in zijn bedje. Ik stelde gisteren aan mijn vriend voor om Dyons bedje voor te verwarmen met een kruik, maar mijn vriend keek me aan alsof ik gek was... :confused:
    Hij denkt dat Dyon dan gewend raakt aan een warm bed, en dat hij straks dan helemaal niet meer wil slapen als zijn bed niet van tevoren opgewarmd is. Kan dat?

12. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Maka, als Vera 's avonds zo huilt zou ze ook krampjes kunnen hebben. Voeden maakt dit dan juist erger. Moeilijk hé om te bepalen of ze nu huilen van de honger of van de krampjes. Het vervelende is dat het om totaal verschillende akties vraagt :rolleyes: .
    Fijn dat Vera daarna zo goed geslapen heeft!

Ik heb voor Jikke voor het eerste jaar 1 digitaal album gemaakt. Voor het 2e jaar moet ik dit nog doen.
    Voor Anne wil ik dus ook 1 album per jaar maken. Leuk voor later!

Deesje, natuurlijk was ik wel trots, maar besefte ook wel dat het waarschijnlijk een toevalstreffer was. Door het druk spartelen en tegenstribbelen draaide ze "per ongeluk" om. Ze heeft het daarna ook niet meer gedaan.
    Wel draait ze nog steeds op haar zij als ik haar in bed leg. Ben daar niet zo blij mee omdat ze een erge voorkeurshouding heeft. Jikke heeft een afgeplat hoofdje gehad en dat wil ik bij Anne graag voorkomen.

Lekker joh, dat ze zolang doorgeslapen heeft. Maar goed dat je haar niet wakker hebt gemaakt.

Ik heb een baby bjorn draagzak, maar daar is ze nog te klein voor. Maar ik heb ook een tricot draagdoek. Daar ben ik echt heel tevreden over. Het is even wennen hoe je hem om moet knopen, maar je kleintje kan er vanaf dag 1 en in verschillende houdingen in.
    http://www.draagdoek.nl/index.html

Martientje, balen dat je geen goede nacht gehad hebt :( .
    Om de drie uur is hier helaas nog heel normaal.

Anne (leuke naam ;) ), daar word je toch niet goed van, zo'n visite. Ik zou geloof ik gewoon gezegd hebben dat we naar bed wilden gaan.

Daffie, echt fijn dat het inbakeren zo goed werkt.
    Zoals ik al zei zag ik het kindje van mijn vriendin ook meteen veranderen door het inbakeren.
    En die paccodoeken worden op marktplaats ook te koop aangeboden. Scheelt een hoop geld. Weet natuurlijk niet hoe je tegenover 2ehands staat, maar misschien een idee?

Mieke, kijk nou weten we meteen hoe het zit met de afgekolfde melk ;) .

En begint Boaz nu al te krimpen :)

Iloiza, nee de lillypads blijven bij mij gewoon niet zitten. door de vorm van mijn borsten (niet heel abnormaal hoor ;) ) komt er lucht tussen en laten ze los :oops: .

Het bedje met een kruikje voorverwarmen kan wel helpen hoor. Dat hebben we bij Anne ook even gedaan...
    Eerst even douchen met papa, daar werd ze lekker rozig van, een voeding toe en daarna een héérlijk warm bedje.

En ik maak de banners met PSP (paint shop pro).
    Voor mijn opleiding (fotoacademie) werk ik altijd met adobe photoshop, maar voor dit soort knutselwerkjes vind ik psp wat gebruiksvriendelijker.

13. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik ben met Anne op het CB geweest.
    Ze weegt nu 4460 gr en is 52 cm. Haar geboortegewicht was 3860, dus ze is mooi aangekomen. Haar lengte is na haar geboorte niet gemeten, dus dat weet ik niet.

Ik vind het wel wennen hoor. Jikke is altijd een heel slank meisje geweest. Daar zat geen babyvet aan. Anne heeft echt een lekker bolle toet en korte spekbeentjes :)

14. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    wow, ik vind het echt knap! ik heb het ooit eens geprobeerd, maar mijn geduld daarvoor is echt nihil! :) maar ik vind het er zo mooi uitzien!
    En dan te bedenken dat mijn oma van bijna 80 ook dagelijks aan de paint shop pro zit om kaartjes en mailtjes te maken hahaha! :)

15. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Goeimiddag!

Wat is er weer veel geschreven! Kabouter slaapt dus heb ff rustig bij kunnen lezen.

Ben nog n beetje in shock van vannacht. Silje heeft geslapen van 00.00u tot 6.30u. :confused: Heb r toen maar een beetje wakker gekeken, omdat ik het wel erg lang vond. Na verschonen en de voeding is ze weer in slaap gevallen tot 10.30u en nu slaapt ze alweer vanaf ongeveer 12.00u. Gisterenavond heeft ze ook al niet gehuild en gewoon de hele avond geslapen.
    Vind het wel heel vreemd want ze was de afgelopen dagen best onrustig door de buikkrampjes en wilde overdag ook niet meer goed in haar wiegje slapen. Mn vrouw stelde telkens voor om haar gewoon eens 20min te laten huilen en gisteren heb ik daar uiteindelijk mee ingestemd (vind dat best moeilijk). Na 15 minuten viel Silje in slaap en sindsdien gaat het steeds makkelijker. Kan haar nu beter laten huilen, omdat ik gezien heb dat het kan werken (als ik zeker weet dat ze genoeg gegeten heeft en een schone luier heeft). Ze huilt ook steeds minder lang of zelfs helemaal niet. Besloten om dus toch maar niet te beginnen met het inbakeren.

@lekkende borsten
    Heb daar eigenlijk bijna helemaal geen last meer van. Kennelijk wordt dat minder naarmate je langer borstvoeding geeft en vraag en aanbod beter afgestemd raken.

@niet wakker maken kleintje voor laatste voeding
    Mij is verteld dat je je kindje het best tussen 23 en 00 uur even wakker kunt maken voor de laatste voeding, omdat ze anders het ritme gaan verleggen als je pech hebt. Bij een laatste voeding tussen 23u en 00u schijn je de meeste kans te hebben dat ze op een gegeven moment door gaan slapen naar de ochtend en anders kan het zijn dat ze blijven hangen rond 3u 's morgens.
    Ik maak dus braaf onze kruimel iedere keer uiterlijk om 00u wakker. Maar eigenlijk kan ik mij niet voorstellen dat zo'n uk van 1 keer die voeding overslaan meteen een heel ander ritme krijgt. :(:

@Anne 1985 mbt plakkende visite
    Pffft! Daar zou ik ook van balen! Wij vragen daarom al het bezoek om 's morgens of 's middags te komen. Alleen een paar erg goede vrienden zijn 's avonds geweest. En als onze kabouter ligt te slapen heeft de visite pech en laat ik gewoon een paar foto's zien! :)

@Mieke
    Ik denk dat ik dan ook zo'n spiegel ga bestellen. Hoeven we zelf niet te prutsen en ze zien er idd erg leuk uit.

@Voedingsshirts
    Vaak zijn dat soort shirt totaal niet te in mijn kledingsmaak te krijgen. Ik klungel dus wat af met het opstropen van shirts en truien. Thuis is dat geen probleem en als ik wegga neem ik afgekolfde melk mee. Maar ik zou het best handig vinden als ze shirts zouden hebben die ik ook leuk vind.

Ik ben weer een dagje alleen thuis. Vrouw is samen met dr moeder mee met mn gehandicapte schoonbroer naar de tandarts. Er moeten drie verstandskiezen getrokken worden en omdat hij verstandelijk gehandicapt is en dus niet begrijpt wat er gaat gebeuren doen ze dat onder verdoving bij een zogenaamde paniek-tandarts (voor mensen met een fobie voor tandartsen). Mn vrouw heeft zich daar al de hele week zorgen om gemaakt, omdat ze het zo rot vindt voor dr broer. Ook mn schoonmoeder was helemaal hyperdepieper, omdat ze het spannend vindt hoe dr zoon gaat reageren als hij uit de verdoving komt. Hij is inmiddels al 40 jaar oud, maar voor haar natuurlijk nog steeds dr kindje. Dan besef ik weer dat het hebben van een kind niet ophoudt als ze volwassen zijn. En dat geldt denk ik niet alleen voor gehandicapte kinderen.

Dat de vrouw van huis is betekent helaas niet dat ik lekker kan gaan nixen. :( Dr moet weer gewassen en gestreken worden en gezogen en gepoetst en opgeruimd en weet ik veel. Krijg altijd 'to do lijstjes' van de vrouw als ze weggaat, omdat ze weet dat ik anders ga zitten gamen! :) :)
    Dus ik ga snel aan de slag. Dan kan ik ook nog ff iets leuks gaan doen hoop ik (mits de uk zich zo netjes blijft gedragen).

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Zoo we zijn er weer.
    Stelde niet veel voor, want de Kinderarts wist niets over Ferry. Ze wist ook niet hoe we bij haar terecht waren gekomen. Maar ze was wel heel aardig en heeft alles opgeschreven en haar plannen verteld.
    Eerst werd Ferry gewogen en gemeten. Hij woog 4570 gram en was al 57 cm! Daar zijn we erg blij mee :D

Maar goed, we krijgen nu afspraken met een neuroloog, een fysioloog en ontwikkelingsafspraken met 3 soorten artsen (weet alleen niet meer welke als 3e arts). Deze afspraak duurt een half uur en daar gaan ze met z'n 3en bekijken hoe het met Ferry gaat. Het is pas op 4 juni, maar ben nu al benieuwd haha

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Het is op zich niet zo moeilijk hoor. Het is een kwestie van knippen en plakken. Je moet net de trucjes kennen ;) .
    Maar als je ook zo'n banner wilt, wil ik hem wel voor je maken hoor. Het enige nadeel is dat je dan je ticker kwijt bent.
    Je kunt natuurlijk wel de geboortedatum erin zetten, maar geen ticker die aangeeft hoe oud je kind is.

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ooh als je dat zou willen! leuk joh! :D

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Wow! Ferry is goed gegroeid! :D Beetje vreemd dat ze jullie dan naar een kinderarts sturen die nergens wat van af weet.... Spannend 4 juni!

20. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Natuurlijk, vind het leuk om te doen hoor.
    Ik stuur je wel ff hetzelfde PB-tje als ik naar Loeka heb gestuurd...

Suske, wel lekker dat ze nu zo goed heeft geslapen.
    En je moet dus aan de slag lees ik ;)

Uk, vreemd dat de kinderarts niet op de hoogte was van de situatie.
    En idd spannend, zoveel artsen die hem in de gaten gaan houden. Mooi dat Ferry zo goed gegroeid is!

Deel Deze Pagina