Pff, idd een explosie zeg! Maar.. gelukkig had ik een maatje 3 luier omgedaan . Heb namelijk ook nog wat maat 2 over en die wil ik opmaken (zuunigheid kent geen tijd), dus die doe ik hem ook soms nog aan. Maar nu dus gelukkig een 3 en alles zat IN de luier en aan zn kontje! HIj is weer helemaal schoon en ligt te tukken in zn box. Tijdens het verschonen sliep ie ook : Hij dacht zeker 'mijn werk is gedaan, nu rust!'. @ Uk, jeetje mina dat klinkt niet best, gelukkig is het met dat meisje ook goed gekomen. Wat super eng zeg zoiets! En verschrikkelijk dat niemand wat doet!!! @ meeting, ik herken degenen die er de vorige keer bij waren natuurlijk en naar de rest ben ik errug benieuwd! @ Patriessie, welcome back! Het gewicht en de lengte van Keano 3 wk geleden had Thije ongeveer bij zn geboorte , grappig die verschillen! @ Noppie, he gats, jij dus ook al een eng ongeluk . Vervelend van die rare aanvallen joh!!! @ Suske, grappig zeg dat je daar hebt gewerkt! @ Mieke, fijn van het mandje @ Kuona, lachen is dat he, ik zet Thije idd ook weleens met het wipstoeltje bij me als ik sta te steppen oid op de Wii Mooie foto's allemaal weer zeg!
@Suske: Ja die slingerdijk is inderdaad eng brrrr.. Stond daar overdag bij vrienden in de auto al doodsangsten uit, bang dat we uit de bocht zouden vliegen brrrr... @ Uk: Ik heb ooit al het laatste stuk van die docu gezien, nu dus ook het begin, maar met tranen in de ogen Wat dat betreft ben ik zo blij, dat ondanks dat er kindjes bij de februari-mama's zitten die een slechte of moeilijke start hadden, ze allemaal nog in leven zijn @ Kleertjes: Lisa past nog steeds in maatje 50 Wat dat betreft is ze echt heel klein vergeleken bij jullie 'reuzen' Heb weer leuke foto's voorbij zien komen
@Mieke: Leuk! Wat doe je dan precies? Websites of drukwerk o.i.d.? Even een vraagje: Wie van de kindjes slaapt nog bij jullie op de kamer? Morris is bijna uit zijn wiegje gegroeid namelijk, dus binnenkort zal hij toch wel op zijn kamertje moeten gaan slapen! Ben alleen bang dat ik er 100x uit moet omdat hij vaak in zijn slaap moppert enzo. En nog een vraagje: Ik zou graag de laatste voeding van 23 uur willen vervangen voor een flesje. En dan dus op een ander moment van de dag kolven voor dat flesje. Zou dat mogelijk zijn? Dat ik dus van een uur of 19.00 tot 6.00 geen voeding geef (voor mijn borsten dan he, want Morris krijgt dan om 23 uur nog een flesje) Hoe kan ik dat het beste aanpakken? Ik ben zo bang dat ik mijn productie door de war schop!
@ kuona: als je eens na dat flesje gaat kolven? bv kan je 48 uur bewaren, dus dan geef je dat de volgende avond in de fles?
Maar als ik na dat flesje kolf dan heb ik dus nog steeds die voeding. Het handige lijkt me dat ik dan ook niet met stuwing zit als ik een avondje weg wil. Dat zou mogelijk moeten zijn toch? Die voeding afbouwen?
Ja klopt kan je wel afbouwen, maar het is dan slimmer om een andere af te bouwen en niet die laatste, want dan loopt je productie dus erg snel terug
@ Suske: tjee, dat hebben jullie lang volgehouden dan, het 'Silje-niet-laten-huilen-beleid'. Chapeau! @ Waxientje: ja, wat een rotweer he. Balen dat je er eventjes doorheen zit, maar laat het inderdaad maar even over je heen komen. Zet een lekkere pot thee en ff lekker relaxen met tijdschriftje of duf tv-programma ofzo. Even de boel de boel laten. Komt vast weer goed hoor. @ Mieke: yeah, toch een mandje! @ fotootjes beebjes; wat hebben we toch allemaal een mooie beebjes dames! @ Married: hihi, wat een poeperd toch die Thije. Nou, sommige poepluiers van Ebbie zijn ook echt belachelijk vol. Een wonder dat het dan toch nog binnen het maatje 2 blijft. Heb nog anderhalf pak maatje 2 staan en ga dan over op maatje 3 vrees ik. Vind ze toch wat krappig deze, ondanks dat Ebbie nog helemaal niet zo groot is. Heb de huisarts gesproken. Hij was heel aardig. Ga nog een nieuw bloedonderzoek doen om te kijken of ik allergisch ben voor het een of ander. Maar eigenlijk denkt hij toch dat het een soort spastische dikke darm is ofzo. Heb gisteravond ook de laatste avond kolfsessie weggelaten. Heb toch ergens het vage gevoel dat ik ook last van hormonen heb. Nu alleen nog sochtends de borst voor Ebbie. Maar het zal nu wel snel opdrogen vrees ik. Moet dus eigenlijk zo nog langs de huisarts wandelen om dat aanvraagformulier op te halen voor het bloedprikken. Maar het regent nog en Ebbie ligt nog zo lekker te slapen. Ze heeft het trouwens nu wel gepikt en ligt in dat speciale kussen naar rechts met haar hoofdje, yes, !
@Noppie: Jeeej fijn dat Ebbie nu toch wilt slapen in dat kussen. Zal voor jou ook wel een geruststelling zijn. Nu komt het vast goed met haar koppie. @Mobiel: Maar je zou toch zeggen dat dat ook de eerste voeding is die Morris zelf gaat laten vallen. Nu moet hij bijvoorbeeld nog om half 6 en dan waarschijnlijk om half 9 en om 11 uur weer eten. Over een tijdje gaat hij toch dan van 9 tot 6 ofzo slapen? Snap je wat ik bedoel? Of werkt het niet zo simpel? Ik vind het maar een ingewikkeld gebeuren heel die borstvoeding, haha.
Martine, dat is idd een leuk stoeltje! Die ga ik denk ik wel kopen dan over een paar weekjes. Ik vind nu dat haar hoofdje na een tijdje nog te zwaar wordt en dan laat ze die zo hangen of gaat ermee zwaaien . Axioma, wat vervelend zeg van je zus. Maar ze kan er zelf dus ook weinig aan doen dan. Maar jammer als een gezellig dagje dan zo moet eindigen. wel erg leuk, van die zelfgemaakte cadeaus altijd! Wat een schattige Josanne op de foto! Ja, ik heb ook zin in Koninginnedag! We willen misschien naar Soest gaan, maar de weersvoorspellingen zijn niet zo denderend, dus das wel jammer. 's Avonds komen vrienden eten, we wilden gaan bbq-en, maar das ook niet zo handig dan... Irritant he, die Felicitas-mensen. Ze zijn zo pusherig. Ik vond die vrouw die hier kwam echt enorm vervelend en ik heb expres niets gekocht! Haha Die pakketten heeft ze bij mij trouwens helemaal niet laten zien. Vera begon te huilen en zij had ws zoiets van die koopt toch niets, ze wist niet hoe snel ze weg moest komen opeens ! Caro, wat heerlijk dat jullie over zijn, geniet ervan. Wel jammer dat je wat overbelast hebt, je bent na een zwangerschap natuurlijk ook kwetsbaarder... Maar je kunt nu lekker bijkomen, toch? Vannacht was t weer feest hier. Gisteravond 'vroeg' de laatste voeding gedaan, om half 11. Ik dacht, dan slaapt ze meteen daarna en dan ga ik ook meteen slapen om wat in te halen van de afgelopen dagen. Maar ze wilde niet direct slapen, dus ik heb haar bij me in bed gelegd, dan slaapt ze meestal wel in. Maar het duurde nogal lang en toen ben ik zelf in slaap gevallen... Om half 3 werd ik wakker. Tja, als ik haar dan ga verplaatsen wordt ze wakker en wil ze drinken. Dus ik was een beetje boos op mijn vriend dat ie mij niet wakker had gemaakt toen hij naar bed ging. Dan had ik nog een kansje dat ze door zou slapen, maar om half 3 wordt ze wakker als ik haar verplaats. Dus wéér een nachtvoeding en daarna heb ik weer tot 6 uur wakker gelegen... Ben echt helemaal gesloopt dan, en duizelig&hoofdpijn van de slaap toen ze om half 8 weer kwam. Vanmorgen dus maar bijgeslapen tot 12u! Kruistje/duimpje, Vera duimde een tijdje geleden steeds op haar linker duim. Maar nu heeft ze haar rechter knuistje ontdekt en lukt het duimen niet meer zo goed. Wel zag ik dat ze gisteren haar rechter wijsvingertje gevonden had, ze zat erop te sabbelen. Dat is wel grappig, wat dat deed ik dus vroeger precies zo! De speen hoeft ze helemaal niet meer. Na een paar seconden hooguit spuugt ze m alweer uit. Verder probeert ze wel alles wat ze in handen krijgt in haar mond te stoppen. Haar rammelaar, mijn vingers, de spuugdoek. Gisteren hing ik met mijn gezicht boven haar en hing er een plukje haar los boven haar gezicht. Ik zat haar daarmee te kietelen en steeds deed ze haar mond open om m te pakken. Alsof ze aan t koekhappen was, hihi. Oja, wanneer kun je die stoelverkleiner in de maxicosi weghalen? Ik vind het wel prettig dat haar hoofdje goed vast zit, maar ik moet m zo hoog schuiven, dat de onderkant zweeft, zeg maar. Ik weet niet of dat de bedoeling is...? Uk, ach wat zielig voor Ferry En goed van jou dat je de docu al durfde te kijken. Kan me voorstellen dat het erg confronterend is en je veel pijn doet, maar idd wel goed voor de verwerking. Wat fijn voor je dat je op de roze wolk bent beland! Misschien dat je nu al zover bent met verwerken, dat je die nieuwe gevoelens kan toelaten. Jeetje, wat een heftig ongeluk. En belachelijk dat niemand 112 belde Ik heb 's nachts altijd moeite met spiegelen, al die lampjes, dan kijk ik altijd extra om! Wat een schattige foto's, vooral die 2e! Patriessie, wat een stoer mannetje! En hij is natuurlijk ook de jongste van allemaal he, onze Benjamin! Vera krijgt btw ook vaak een rood hoofd met poepen hoor, terwijl zij hele dunne spuitpoep heeft! Vanmorgen 2x achter elkaar een ramvolle luier!! Vaam WOW, wat kan Daan enorm lachen hahaha! Married, klinkt leuk, Zumba! Noppie, jouw aanval lijkt wel een allergische reactie, nu je zegt dat je bultjes erbij krijgt...? Misschien eens bijhouden wat je eet voor zo'n aanval? Ik ben zelf heel erg allergisch voor pinda's. Meestal krijg ik een opgezette keel en overal enorme jeuk, maar ik heb ook wel eens heel erg maagpijn en vervolgens diarree gehad. O, zie nu dat ze dat gaan onderzoeken. Bij mij is de pinda-allergie overigens niet aan te tonen in mijn bloed, omdat het een kruisreactie schijnt te zijn... Dit terwijl de reactie echt extreem heftig is en binnen 5 minuten na het eten van een heel klein beetje pinda al begint. Waxientje, een ontzettend mooie foto! Insturen voor baby vd maand! Daffie, he dat shirtje met Born in 2009 heb ik ook! Lief dat hoedje ook! Kuona, ja vervelend he als die nachtvoedingen opeens weer terugkomen. Volgens mij heeft t toch echt te maken met een sprongetje... Ze is 's avonds soms ook eenkennig! Hihi, grappig dat Morris moest lachen om zijn hoelahoepende mama! Vera slaapt ook nog steeds 's nachts in haar wiegje bij ons op de kamer. Maar die begint ook echt te klein te worden.... Voordeel is wel dat ze in haar wiegje, alleen maar wat omhoog kan kruipen en dus altijd nog half onder de dekens blijft liggen ! Maar misschien dat ik het ledikant bij ons neer ga zetten, kan als het goed is nét... Ik vind de babytjes hier steeds mooier en mooier worden!
@Maka: Ik zit er ook over te denken om een ledikant naast ons bed te zetten, maar dan niet die van zijn kamertje. Zijn kamertje is nl beneden en onze kamer boven en ik wil wel dat hij blijft wennen aan zijn kamer. Mijn ouders hebben het ledikant van mij vroeger nog dus misschien dat ik dat dan weg zet, moet ik er alleen wel een nieuw matras bij kopen. Ik vind het ook zo zielig dat hij in zijn wiegje steeds met zijn handjes tegen de zijkanten botst, haha. Jij moet wel gesloopt zijn na zo'n nacht! Morris heeft de laatste tijd ook meer moeite met inslapen, ik leg dan vanuit mijn bed mijn arm bij hem en als hij dan slaapt haal ik die weg. Ondertussen slaap ik niet maar gelukkig duurt het niet al te lang. Na de eerste voeding slaapt hij ook altijd nog maar even in zijn eigen bedje, dan leg ik hem bij mij en slaapt hij ineens wel goed. Echt een mama'skindje dus.
hahahah herkenbaar hoor hier ook mama's kindje levi ligt ook hele dag bij mama en 's avonds slaapt ie ook bij mij in bed voor hihihi
uuuf, dat lijkt me toch heel erg lastig! ben echt blij dat Soraya precies weet wat er gaat gebeuren wanneer ik haar in bed leg. ik doe de lamp nog niet uit of ze heeft dr ogen al dicht, zonder commentaar! eigenlijk maakt het haar verder niet veel uit waar ze slaapt, bij mij, in bed, in de box bij iedereen haha! maar heb haar toch het liefst in bed hoor!
Ik heb hem er vorige week al uitgehaald, het werd echt zo'n geprop en dat leek me niet de bedoeling. Nu zit ie veel beter.
@Kuona.. Keano slaapt ook nog steeds bij ons op de kamer maar hij heeft ook wel een overdreven groot wiegje (gelukkig) vind het geen fijn idee zo ver bij me vandaan nu al. @Married Tsja ik dacht toen ik bij het CB vandaan kwam ook al van jeetje er worden ook zulke grote baby's geboren en daar is Thije er natuurlijk 1 van hihi Enne wat betreft de poepluiers Keano geeft meestal een gil als hij moet poepen en dan doe ik zijn luier los en dan gaat meneer beginnen en ik maar vegen met die doekjes... en het kost me meestal dan tussen de 2 en 3 luiers die hij dan in 1x vol poept jaggie (meneer houdt gewoon niet van een vieze kont) @Suske... hier nog zo 1 die haar kindje niet laat huilen, kan er gewoon niet tegen en hij huilt / krijst vrijwel nooit behalve als ik hem klaarwakker in zijn bedje leg.. voor de rest jengelt hij wel eens om zijn speen of als hij heel vermoeid is.. En meneertje zegt keihard EEHHH als zijn woezel en pip mobiel is afgelopen nu al voor de 4e keer aan het opwinden haha @Maka hier leg ik hem s'morgens na zijn 1e voeding bij me in bed dan weet ik zeker dat hij en ook ik nog ff lekker kunnen slapen.. en zo doen we dat ook in het weekend heerlijk slapen dan lekker met zijn 3tjes uit Net de stad in geweest in het vieze weertje, was wel lekker rustig overal maar nu kom ik thuis en komt het zonnetje een beetje door grr zometeen maar ff naar de Appie boodschapjes doen...
maka: onze zitverkleiner is er al een tijdje uit. (denk al een maand) Ferry zat er zo opgepropt in Hadden we het maar eerder gedaan, want hij zit nu veel beter. Als het koud is kan hij er nu ook goed in met de Lodger Shelter.