Ik ben ook blij dat Myrthe in haar eigen bedje slaapt haha, zou de hele nacht wakker liggen als ze bij mij zou liggen.... Iggy; ik wil wel een keer gaan babyzwemmen, maar het is volgens mij altijd 's morgens vroeg en dat staat mij zo tegen
Iggy Ik wil met Zoey na de zomervakantie gan babyzwemmen. Heb het toen der tijd ook met justin gedaan en het was echt super. Echt een aanrader.
Ik laat Ferry echt niet bij mij slapen hoor. Doodeng! De meeste wiegendoden gebeuren als het kindje bij je in bed slaapt of als je samen met je kindje op de bank in slaap valt. Ik denk er steeds aan dat hij alles overleeft heeft en dan dat niet ... Nee, zit ik niet op te wachten
Vera slaapt normaal gesproken ook overal. Maar 's avonds is ze gewoon vaak onrustig, heeft ze haar huiluurtje om de dag te verwerken. Meestal valt ze dan rond half 11/11 uur in slaap en rond die tijd draag ik haar meestal ff rond, soms in de BB, zodat ze stil is en uiteindelijk in slaap sukkelt. Het probleem is alleen dat ze de nacht waarschijnlijk niet haalt als ik haar daarvoor voedt (om 22u dus) en ze net eindelijk slaapt na haar huiluurtje, als ik haar wil wakker maken voor de laatste voeding rond 0u. Dus gisteren dacht ik slim te zijn door haar om 2230u te voeden, zodat ze daarna gewoon direct zou slapen. Maar helaas, daar trapte mevrouw niet in! En na de voeding was ik te moe om nog met haar te gaan rondwandelen, want dan was ze ws wel snel in slaap gevallen. Iggy, ik wil wel graag gaan babyzwemmen, maar hier beginnen ze pas met 4 maanden. Is denk ik ook wel prima, omdat Vera nu nog niet echt een ritme heeft. Dan moet ik haar op een vast tijdstip een uur gaan wakker houden, terwijl ze net eigenlijk wilde gaan slapen ofzo. Verder schijnt babyzwemmen voor de 6 maanden meer kans te geven op astma... Dus misschien dat ik er dan toch nog maar even mee wacht. Alleen af en toe zelf een keertje gaan, dat zal niet zo'n kwaad kunnen...?
Ik wilde die verkleiner er ook al uithalen maar toen las ik in het boekje dat dat vanaf 4 maanden is. Maar als ik het hier zo lees ga ik hem er ook uithalen hoor, want eigenlijk past het gewoon niet meer, haha. @Miireii: Morris weet ook heel goed wat er moet gebeuren als ik hem in zijn bed leg, hij is het er alleen niet altijd mee eens Overdag gaat het trouwens wel goed hoor, dan gaat hij ook netjes slapen. Hij is alleen vaak na een uur alweer wakker en dat is wel eens jammer. @in bed slapen: Ik doe het ook alleen 's ochtends en leg hem dan op zijn buik op mijn buik. Vast niet helemaal verantwoord maar wij slapen echt heerlijk zo @Babyzwemmen: lijkt me ook erg leuk maar ik vind hem daar nu nog te klein en onvoorspelbaar voor. Voor hetzelfde geld is hij precies op dat tijdstip niet te genieten ofzo, en daar vind ik het ook te duur voor eigenlijk. Ik denk dat ik idd ook gewoon af en toe zelf ga samen met mijn vriend.
Was er ook erg bang voor kon in het begin ook niet slapen als hij erbij lag... Moet wel zeggen dat wij een mega bed hebben waar we zelf nog in verdwalen dus leg hem ook niet dicht bij me alhoewel ik wel in dezelfde positie wakker word hoe ik ben gaan liggen (mijn ogen op hem gericht)
Uk, ben het met je eens hoor. Ik wil eigenlijk ook niet dat Vera bij mij in bed slaapt. Maar ik voedt haar wel altijd in bed, de laatste, eerste (en evt nachtvoeding). Probleem is dan dus wel dat als ik heel moe ben, ik in slaap val. Dat vind ik ook doodeng, maar het lukt me echt niet om 's nachts in een stoel haar te gaan zitten voeden... Soms zet ik trouwens wel mijn alarm na een half uurtje, moet ik eigenlijk consequent doen.
Patriessie, dat heb ik idd ook. Ik wordt dan ook altijd in precies dezelfde positie wakker (en ben helemaal stijf dan). Ik slaap ook wel lichter (anders zou ik niet uit mezelf wakker worden), maar dan nog vertrouw ik er eigenlijk niet op.
ik heb het ook ooit 1x gedaan. ben toen heel erg diep in slaap gevallen en niet wakker geworden. zelfs niet toen mijn man haar ophaalde voor haar laatste flesje. vanaf toen heb ik het nooit meer gedaan.. doodeng!
Heb het 1x gehad beneden op de bank.. zittend nog wel!! Terwijl ik hem de fles gaf ben ik in slaap gevallen en hij ook en mijn vriend kwam polshoogte nemen waar ik bleef en heeft toen een foto gemaakt.. zag er nog al lachwekkend uit, ik met nog steeds een fles in mijn hand en Keano in mijn andere arm maar met mijn ogen potdicht.
@ Maka: ja, heb van de laatste 2x opgeschreven wat ik had gegeten. Ene keer was het roti kipfilet en gister lasagna. Ik kan daar alleen niks gemeenschappelijks qua ingredienten in bedenken. Raar toch? Wat is een kruisreactie m.b.t. die pinda-allergie van jou? Ook lastig he, want pinda;s zitten in best veel producten toch? @ beebje op slaapkamer: wij overwegen hier om Ebbie's ledikantje op onze kamer te zetten. Ze begint ook al aardig groot voor de wieg te worden nu. Ook las ik ergens het advies om beebjes tot 6 maanden op de ouderslaapkamer te laten slapen ivm wiegendood. Maar dat is hier wel een heel gedoe + overdag heb je ook niet continue toezicht op je beebje als je beneden bent. Hmmm... Ik ben er nog niet uit.
Ja, dat lijkt me dus nog enger! In het begin heb ik haar een paar keer 's nachts in een stoel gevoed. Maar ik was zo moe en duizelig dat ik bang was in slaap te sukkelen... Echt een schrikbeeld. Ik ben ook enorm bang trouwens dat ik haar van de trap laat vallen (we hebben een hele enge trap met kleine treetjes), ik houd haar dan ook super stevig vast altijd. Ik word helemaal gek al als ik eraan denk Ik vind het ook doodeng als iemand anders haar van de trap af draagt. Maar ja goed, het zijn toch dingen die moeten gebeuren, net als autorijden. Je kunt het moeilijk uit de weg gaan.
Kuona, in voornamelijk drukwerk. Soms ontwerp ik wel eens een website maar dat programmeren laat ik aan de prof over hoor! Ik ben nu 3 dagen bezig met 1 borstvoeding te vervangen voor de flesvoeding, dat gaat prima en ik heb geen stuwing. Denk dat de laatste avondvoeding wel moeilijker zal zijn omdat je dan ook nog eens de hele nacht door moet, maar je zou het eens een keer kunnen proberen en kijken hoe je borsten er op reageren. Doen ze het goed probeer je het de volgende avond ook. Heb je stuwing dan zou ik een beetje kolven maar niet veel. Trap: ik heb een beetje een trapfobie, ben altijd bang dat ik een tree misstap of zo en dan val. De trap thuis gaat nu wel omdat ik die gewend ben, maar andere trappen... dan is het net alsof de treden voor me gaan duizelen. Ik probeer Boaz dus altijd goed vast te hebben met 1 arm en met de andere de leuning vast te houden. Baby in bed slapen: doen wij niet. Heb het eens gedaan maar dan slaap ik gewoon niet lekker, veel te bang dat er iets gebeurt. Nu hebben wij ook een mega groot bed en hebben 2 hoofdkussens liggen, dan haalde ik de middelste weg en daar legde ik Boaz dan neer, hoog tegen het hoofdeind aan, zodat hij niet onder ons dekbed kan komen. Maar nu doen we dat niet meer hoor. Tijdens het voeden val ik gelukkig niet in slaap. Wiegje: Boaz slaapt al zeker een maand volledig op zijn eigen kamertje, wiegje is echt te krap geworden. Ik vind dat wel prettig want dan hoor ik niet ieder geluidje, ben een lichte slaper. En ik heb het idee dat hij daar dieper slaapt omdat zijn kamertje pikdonker is en onze slaapkamer dus niet. Verkleiner mc: die is er al een maandje uit denk ik. Had er eigenlijk niet bij nagedacht dat het ook nog wel was voor de stabiliteit van zijn hoofdje, maar goed het was echt te krap en hij vond het echt niet lekker. Draagzak: vandaag weggeweest met draagzak, maar weer had hij het zo warm, had hem geen jasje/vestje aan gedaan, maar hij had nu wel een t-shirt en een spencertje aan en dus een heel rood hoofd, hihi. Heb het boodschappenmandje opgehaald en ben even naar H&M geweest. Sokjes gekocht en effen t-shirtjes die vind ik super van de H&M. Bij Etos de spaarkaart ingeleverd voor een pak Nutriolon 2 nachtopvolgmelk of zo? Dacht heb ik dat vast, haha. Was dan gratis met die babyzegeltjes. Babyzwemmen: denk dat ik daar ook nog even mee wacht tot een maand of 5-6.
Noppie, ik begrijp ook niet helemaal hoe dat nu werkt met die kruisreactie. Want i.p. houdt een kruisreactie in dat je lichaam eigenlijk ergens anders allergisch voor is, maar dat een deel van het pinda-eiwit hierop lijkt en daarom ook een allergische reactie veroorzaakt. Maar ik heb niets anders dan pinda's waar ik ook zo heftig op reageer (alleen peulvruchten en noten, maar die reacties zijn juist milder). Volgens een homeopaat waar ik vroeger kwam, werd het bij mij veroorzaakt door melk, maar daar heb ik dus juist ook geen reactie tegen. Volgens hem zou mijn pinda-reactie minder worden als ik geen melkproducten meer zou nemen. Nou, dan hou ik liever die pinda-allergie hoor! Oftewel, ik begrijp niet precies hoe het nu werkt! Ik ben 100% zeker allergisch voor pinda's, maar het is niet aan te tonen in mijn bloed. Pinda's zitten inderdaad wel in veel dingen, en vaak ook verborgen. Maar ik weet heel goed wat ik wel en niet moet eten over t algemeen. Verder lees ik altijd de ingredienten of laat mijn vriend eerst proeven als ik iets niet vertrouw. Daarnaast heb ik wel al een paar keer gehad dat door een productiefout pinda's ergens in terecht zijn gekomen en ik dus doodziek werd. Daarom wordt tegenwoordig verplicht op verpakkingen aangegeven dat er mogelijk sporen zijn van pinda's (of andere veelvoorkomende allergenen). Maar ja, dan zou ik heel veel om die reden niet meer kunnen eten (bijna alle producten van AH merk bv ). De kans is echt heel klein, ik heb t denk ik 5x in mijn leven gehad dat er een verdwaald pinda-spoor ergens in zat.
Haha, ik was net van plan om de kaarten op te gaan ruimen en in te plakken. Wilde dat al een tijdje doen, maar kwam er niet aan toe. Dus net nog ff foto's gemaakt... En toen dacht ik, nou.... ik laat ze toch nog maar ff hangen (emomuts)
Nou dat heb ik dus ook...... Ben zo'n muts met trappen, voorheen viel/glee/flikkerde/knalde ik er dus regelmatig vanaf, zweet breekt me ook iedere keer weer uit als ik er met de kleine vanaf moet.
das wel een goeie zeg!!! Vervelend he. 's nachts wanneer ik Boaz weer naar beneden breng na de voeding, dan moet ik ook met mijn enkels de tree voelen voor ik mijn voet een tree lager neer zet.