Nee hoor! Julian ligt nu heerlijk in mijn armen in ons grote bed! We hebben net samen gedouched want hij had darmkrampjes en nu ligt hij heerlijk te slapen. Hij was 1 minuut voor 8 stil....dus er was stilte tijdens dedodenherdenking! Hij slaapt ALTIJD bij mij (overdag en 'snachts). Ik wilde hem eerst (voordat hij geboren werd) wel in zijn ledikantje naast ons bed leggen, maar het voelt gewoon beter om hem dicht naast me te hebben en met bv is dat ook nog eens heel makkelijk. Hij drinkt 'savonds laat en dan 's morgens vroeg nog een keer en dan leg ik hem aan de borst (terwijl ik nog half slaap ) en we slapen weer lekker verder! Het ledikantje gaan we nu ook weghalen, want we gebruiken het toch niet! Baby temperaturen: Ik temperatuur overigens nooit, behalve als ik vermoed dat hij koorts heeft.
dat vind ik dus ook zo heerlijk om levi in bed te hebben maar iedereen zat me bang te maken dat je dan op hem gaat liggen blalalla enz.... het is hier al zo vaak goed gegaan en ik vind het erg fijn om hem bij me te hebben... maar door de vele verhalen vind ik het wel wat enger
Jeetje, Ferry alweer 5 maanden, wauw! De tijd vliegt idd! En maatje 68 al, wat een beer! Vera heeft heeel soms al eens een klein vallende 68 aan. De rompertjes 62/68 heeft ze wel al allemaal aan. Iggy, arme Levi met zijn prikjes. Ik vond t ook zielig, maar vooral best eng. Omdat ze opeens enorm veel sliep, minder dronk en vervolgens direct weer doorsliep. De prikjes zelf vond ik natuurlijk ook zielig, maar ik vind het vooral eng wat het effect zou kunnen zijn. Wat je schrijft van hoe je vriendin met haar kleintje omgaat, vind ik ook wel erg raar. Is het een erg moeilijk kindje, dat zij anders niet aan het huishouden/zichzelf toekomt? Maar dan nog... Ik heb Vera ook niet de hele tijd bij me hoor, gewoon ff spelen na het drinken en/of ervoor. Daarna lekker in de box spelen en in de wagen of in haar bedje slapen. Alleen 's avonds wil ze meer bij me zijn. Maar ik vind t ook erg lekker hoor, als mijn vriend 's avonds weer thuis is en het even kan overnemen. Af en toe even zonder Vera zijn vind ik ook wel fijn, maar idd zeker niet te lang. Hooguit een paar uurtjes tot nu toe. Het eerste kwartiertje is vaak even wennen, maar daarna vind ik het wel even lekker. Maar Iggy, als je het nog helemaal niet ziet zitten (en er nu al buikpijn voor hebt ) om Levi weg te brengen, dan doe je het toch niet...? Aan de andere kant, misschien moet je er gewoon even doorheen en vind je het dan best wel lekker om eens even iets anders te doen... Vera slaapt ook nog steeds bij ons op de kamer, sinds afgelopen weekend in haar ledikantje ipv wiegje. Ik denk dat dat ook nog wel een tijdje zo blijft! We vinden het allebei nog het fijnst zo. Tempen, doe ik bijna nooit. Alleen als ik denk dat ze misschien verhoging heeft als ze meer slaapt of anders doet dan normaal. Maar dat is niet zo vaak, gelukkig. Meeting, lokatie en tijd maakt mij niet uit. Vandaag bij een vriendin met 2 kids geweest die ik al een tijdje niet gezien had, was erg gezellig. Vera heeft niet veel geslapen, maar wel eventjes. Daarom was ze denk ik zojuist nogal huilerig. Gelukkig is het vriendlief gelukt haar in de wipstoel in slaap te krijgen Pff, was een heel gesjees vanmorgen om op tijd alles klaar te hebben! De poes had vanmorgen weer een vogeltje gevilt op de overloop, dus overal lagen veren. Dus boven even gestofzuigd. Vera's kleertjes moesten gestreken worden, nog een wasje draaien voor mijn vriend die donderdag weg gaat... Op zich kunnen die dingen natuurlijk best wachten, maar ik vond t wel lekker om dat nog ff af te hebben voor ik wegging. Anders gaat er weer een dag overheen! En dan Vera op tijd wakker maken om omgekleed en volgedronken op pad te kunnen gaan. Ik ben blij dat ik voorlopig nog niet hoef te werken, dat zit je iedere dag te rennen om alles klaar te hebben (en 's ochtends ben ik al niet zo'n held ) @Tweede kindje. Dat gevoel heb ik ook wel, ik wil heel graag nog een tweede kindje. Maar ik zal ook zeker niet de eerste zijn die weer zwanger is. Ik ben doodsbang om weer zwanger te zijn en bovendien zal ik dan waarschijnlijk een aantal weken niet voor Vera kunnen zorgen. Misschien over 4 jaar dus pas, als Vera naar school gaat en zelf wat meer kan... En als ik het dan misschien weer aandurf...
Golfola, dat gebeurt mij ook wel eens. Maar ik vind het toch wel eng steeds als ik in slaap ben gevallen. Babyzwemmen kan - afhankelijk van het zwembad - vanaf 3 maanden. Hier beginnen ze vanaf 4 maanden. Maar ik vind t wel vervelend als ik haar er steeds voor wakker zou moeten maken, aangezien ze nog geen vaste slaap/eettijden heeft. Daarnaast heb je nog dat astma-verhaal, maar dit schijnt alleen in belgische zwembaden onderzocht te zijn, waar de concentratie en methode van chloreren anders is...
Je gaat echt niet op je eigen kind liggen! Mensen moeten eens ophouden met iedereen angst aan te praten! Zo zonde, daardoor durfen moeders helemaal niet meer naar hun moedergevoel te luisteren! Kijk maar eens naar deze artikelen over het slapen van je kindje in het bed van de ouders. http://www.natuurlijkouderschap.org/rub ... en-slapen/ En dit artikel: 'Bestaat de kans dat ik op mijn kind rol?' : http://www.natuurlijkouderschap.org/sam ... -kind-rol/
ou ik ben al blij om te horen dat er meer mensen zijn die het fijn vinden met hun kleintje in bed ga meteen naar de site kijken
Iedereen moet gewoon doen wat haar gevoel ingeeft. Dus wil je je kindje bij je laten slapen..prima....wil je je kindje op zijn eigen kamertje laten slapen....ook prima Denk ook dat het voor ieder kindje weer anders is. Ik ben er blij mee dat Myrthe op haar eigen kamertje goed slaapt en daardoor slaap ik ook goed. Maar kan me ook voorstellen dat je beiden pas goed slaapt als je bij elkaar ligt. Denk niet dat er één goede methode is! Maar je kindje 3 opeenvolgende dagen wegbrengen vindt ik echt te zot voor woorden...sorry!! en dat allemaal omdat je zelf je eigen gang wilt gaan. Dat kindje heeft er niet voor gekozen om geboren te worden....wordt altijd een beetje geirriteerd door dat soort mensen. Het is een voorrecht om kindjes te krijgen en dan zal je er ook energie in moeten steken!! Ken genoeg meiden op het vruchtbaarheidstopic die een moord zouden doen voor een kindje en het dan niet 3/4 dagen wegbrengen, maar met heel veel liefde elke dag zouden verzorgen... Sorry hoor meiden, komt misschien beetje bot over en ik ken die meid niet, maar.....raak er frustie van....
Helemaal mee eens! Elk kindje is anders en als je je gevoel maar volgt (met een beetje verstand natuurlijk!)
ik kan levi nog geen dag missen.... moet toch beetje wat aan gaan doen want ik moet zo toch weer aant werk en dan moet ik levi ook missen dan blijft ie welliswaar bij papa maar toch daffie ik begrijp je helemaal hoor heb der zelf ook moeite mee
2e kindje; ook wij willen heel graag een 2e kindje als dat ons gegeven mag zijn. We zullen echter weer de MMM inmoeten (alhoewel we nu meteen aan de behandeling kunnen beginnen en niet meer alle onderzoeken hoeven te ondergaan). Wij zullen dan ook niet heel lang gaan wachten, maar gaan vooralsnog eerst even van Myrthe genieten. Ga wel eind van het jaar informeren naar de wachttijden voor de ICSI-behandelingen. Het kan bij ons echt nog heel lang duren eer het evt weer lukt... Myrthe was vandaag echt supervrolijk. Elke keer als ze geslapen had in haar ledikantje en ze was wakker, dan kwam er een hele grote lach op haar gezicht als ik binnenkwam hahaha. Ze ligt dan echt te spartelen met haar beentjes in de lucht en maakt prachtige geluiden en hele verhalen Ze is gewoon zoooo leuk!! Iggy; Myrthe gaat vrijdag voor het eerst slapen bij opa en oma. Dat is meer om het uit te proberen voor als we allebei nachtdienst hebben hihi. Ben wel heel benieuwd hoe het gaat hoor....Gisteren dus een avondje uit geweest zonder Myrthe en ik heb echt genoten. Was echter wel weer heel blij om haar te zien toen ik thuis kwam
iets positiefs daffie vrienden van ons hebben jaren over hun eerste kindje gedaan ook dmv ziekenhuis en veel moeite zwanger en de 2e melde zich na 3 maanden na de eerste die geboren was al aan, hadden ze nooit verwacht maar super fijn
wat betreft baby in bed slapen: ik vind het niet echt eng, (wel bij mijzelf, want ik slaap veeeeeel te vast ) maar ik ben juist heel erg bang dat het moeilijk af te leren is. Ik ken 2 meiden waarvan de kinderen 2 en 8 jaar zijn, en die liggen nóg bij hun moeders in bed. ik moet er echt niet aan denken dat ik 8 jaar lang geen privacy meer heb. dat is ook 1 van de redenen dat ik haar zo snel aan het ledikantje heb laten wennen.. ze krijgen het gewoon allebei niet voorelkaar om de kindjes op hun eigen kamertje te laten slapen.. ik heb gehoord dat baby's na 3 maanden dingen gaan onthouden (geen idee of dat echt zo is) dus daarom ben ik blij dat ze nu haar eigen bedje gewend is ik vind het ook niet erg als andere mensen het doen hoor, begrijp me niet verkeerd. ik vind het zelf gewoon niet zo'n goed idee
@ Mieke: ik warm de flesjes au bain marie op. @ maatjes kleding: Ebbie zit nu in 50 en 56! @ tempen: moesten wij de eerste twee weken bij elke luier doen omdat Ebbie zich toen nog niet kon warmhouden. Nu alleen als ik denk dat er iets is. Gister had ze loopoog en vandaag ook, vandaar ook het tempen. Ebbie slaapt snachts ook nog bij ons, voor zolang ze nog in haar wiegje past.
heey dames, wil even laten weten dat ik niet mee ga naar de meeting, zit nog steeds niet erg lekker in me vel. en durf ook niet zover snelweg te rijden ( schaam schaam) ben met daniel door de fysio door gestuurd naar de kinderarts omdat hij mogelijk een schedelafwijking heeft, maar dit kunnen ze pas zien op een ctg scan en dat kan pas als onze kleine ouder is, zit hier best wel mee in me maag , gewoon die onzekerheid dat je niet weet wat er aan de hand is enzv. hoop dat het iets is wat komt door de afplatting van zijn hoofdje en weer vergroeit. heb er wel als afleiding weer een nieuwe kitten bij, miste mijn andere kat echt super erg, ik weet het is geen vervanging maar zorgt wel dat het verdriet wat minder is. hij is wel pas 5,5 week dus heeft veel zorg nodig heb ook nog wel een klein beetje goed nieuws en dat is dat ik het voor elkaar heb op me werk om vaste dagen te gaan werken, ma en do middag en dinsdag en woensdag de hele dag, had liever 3 hele dagen gehad maar helaas dat ging niet lukken reageren lukt me op het moment niet echt , is behoorlijk druk met 2 kleintjes groetjes mirella