Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Iggy, ik verschoon sowieso elke voedingsbeurt. En als ie gepoept heeft tussendoor ook natuurlijk. Maar niet ook nog eens bij elke plas hoor, dan blijf ik aan de gang, want hij plast de hele dag door, luiers zijn er juist om plas op te vangen ;)
    En als een luier nog schoon zou zijn, zou ik hem gewoon weer omdoen. Maar heb nog nooit gehad dat ie een droge luier had, dus dat is nog nooit voorgekomen.

Ik ga echt mn best doen om te komen! Vanavond even gesprek met manlief om te kijken of ik onder dat andere uit kan komen.

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Married, je moet komen hoor!!!!

Noppie, hoe was het bij de ha?
    Hoop dat het niets is en alleen een ontstoken oogje.

Iggy, leuke foto's hoor! Trotse mama ;)
    Ik vind Levi wel op papa lijken hoor!

Miireii, haha lijkt wel een reuze stoel zo, vooral met dat blad er voor.
    Heb je geen wipstoeltje, die kun je ook gebruiken voor in de badkamer of als je iets moet doen.

Deesje, hier geen mooi weer hoor, nog steeds grauw buiten.
    Ik hoop dat het morgen wel weer lekker is, dan kan ik tenminste fijn lopen naar het CB.
    Boaz krijgt dan zijn 2e prikjes :( vragenlijstje ligt al weer klaar.
    Flesjes: ik geef de 3e en 5e voeding een flesje. Maar ja de afgelopen 3 dagen zit ik ipv 6 voedingen nu op 5 dus dan is het al weer anders. Dan wordt het dus de laatste voeding een combinatie van beiden. Eerst flesje en dan blijft hij nog even op en na een uurtje nog even aan de borst. Afhankelijk van het tijdstip kom ik dan wel de nacht door, maar dan is meestal 1 borst wel knoert hard.

Maka, tjee Vera kan d'r wat van zeg! hoe lukt het die kleintjes toch dat ze zelf dan helemaal onder zitten zeg. Heb het gelukkig met Boaz nog niet meegemaakt.
    Sinds hij flesvoeding krijgt poept hij maar 1x per dag of per 1,5 dag.

Hoe bewaren jullie eigenlijk de flesspeentjes na het uitkoken?

En dan nog even speciaal voor Married![attachment=1:3j0xk1iy]Afbeelding 2.png[/attachment:3j0xk1iy]

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hihi mieke! het blijft een lekkerding he!

maare ik had wel een wipstoel, maar die stond beneden, en ik was al klaar om onder de douche te gaan toen zij begon te schreeuwen :) dus vandaar dat ik het eerste pakte wat binnen handbereik stond :)

@Luier verschonen: sowieso voor of na elke voeding.. als ze overdag nog niet heeft gepoept, dan wacht ik tot na de voeding, want meestal begint ze tijdens de fles te poepen. heeft ze al wel gepoept, dan verschoon ik haar voor de fles ;)

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Mooie man hoor Mieke :D.. Maar ga zelf toch meer voor blond :oops: :)

Hier nog ff Thije met zn Ugg'jes aan
    [attachment=0:1mohquun]DSC01532.jpg[/attachment:1mohquun]

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    O, wat cute die uggjes! Die ga ik ook halen voor t najaar/winter!

Luier verschonen, meestal bij een voeding. Als ik tussendoor al had verschoond, dan voel ik offie vol is met plas en/of kijk ik aan de zijkant erin of ze gepoept heeft. Dan verschoon ik, anders niet.

Lelijke pakjes: gewoon gebruiken als pyjama.
    Mirreii, te grote pakjes voor de zomer: misschien van t najaar met romper met lange mouwen en maillot? Doe ik nu ook al vaak met zomerjurkjes die ze al aankan (en strax misschien niet meer).

6. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    cool die uggjes :D

7. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Deesje: ik zou er eentje laten vallen die precies voor of precies na de FV van nu is. Ebbie heeft ook vaak de hik ja, de kleine schrokop!

@ Married: je moet wel komen hoor! Ik heb je toch niet afgeschrikt met al die wegwerkzaamheden in de routebeschrijving he?

@ Maka: hihihi, Vera is lekker aan het knetteren vandaag geloof ik. Overdag je beebje wakker houden is inderdaad geen goed idee volgens mijn baby-bijbels. Een kind wat goed uitgerust is valt savonds namelijk ook beter in slaap. Ben bang dat Vera gewoon nog even n tijdje langer last heeft van 'huiluurtjes'. Sterkte ermee.

@ lelijke kleertjes: dames dames dames, hier spreekt jullie geweten [-X !!!! :D Wees nou maar dankbaar voor al die kleertjes die jullie hebben gekregen. Er zijn n hoop kindertjes in de wereld die helemaal niks te dragen hebben denk ik dan maar. Schenk de lelijke kleertjes anders aan een goed doel ofzo!
    Ik ga de overblijfselen van mijn kraampakket aan Stichting Baby Hoop geven. Misschien kunnen daar ook wel lelijke kleertjes naartoe. Google er maar eens op.
    Zo en nu houd 'moeder-overste-weer-op-met-haar-preek' :D .

@ Thij's uggjes: okayokayokay, die zijn dan wel errug geinig inderdaad!

@ Iggy: ik verschoon hier ook in principe bij elke voeding en als Ebbie gepoept heeft natuurlijk ook. Als ik een droge luier aantref (zelden) slinger ik um gewoon weer om Ebbie heen hoor. Vind ik inderdaad een beetje zonde.

@ Mieke: hoe liep t nou af met Denny the ghost and Izzie? Ik heb de laatste aflevering van zijn geestesverschijning volgens mij gemist en afgelopen maandag was ie er ineens niet meer... Lekkere vent he?

Nou, we zijn natuurlijk weer voor niks bij de ha geweest :oops: . Haar oortje was niks mis mee en haar oogje gaat als het goed is na het weekend over. Volgens de ha hoef ik geen gekookt water te gebruiken als ik haar oogje schoonmaak. Gewoon kraanwater en n watje zei hij. Hmm, vroeger waren ze volgens mij veel spastischer met steriliseren enzo.

8. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @noppie, nou gelukkig dat er niets ergs aan de hand is met Ebbie's oortje!!

9. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Vraagje: ik ben met Fianne aan het overstappen van Friso 1 naar Friso Comfort voeding omdat ze te weinig poepluiers had. Maar kan het ook zijn dat ze daar hongeriger door wordt? Het is toch lichter verteerbaar?

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ben ik dan de enige die die kerel niet knap vind?

11. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Ooooh Married wat ERG dat pakje! Ha ha!!

12. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Jeetje heb weer een paar blz te lezen zie ik!!

Hebben jullie ook nog steeds las van ZWANGERSCHAPSDEMENTIE? sta gewoon voor Jan met de korte achternaam bij het CB. kijk ik in mijn boekje de 7e grrrrrrr kunnen we morgen dus weer!

@ Mieke, ja het is super wonen hierzo, zijn helemaal gewend, leuke buurt, lekker de ruimte en nog steeds dichtbij het centrum van Amstelveen dus hoef Aalsmeer gelukkig niet in. (is bijna nog verder)
    Fontanelletje hihi Keano zijn kuif gaat op dat plekje heen en weer zo'n grappig gezicht.

Nou ik ga de kleine man in zijn bedje doen en ff eten koken en strakkies nog ff teruglezen

13. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Geinspireerd door alle prachtige foto's hier nog eentje van mij met mijn dochter. Meteen even ter compensatie omdat ik niet naar de meeting kom. Zien jullie me toch nog ff ... :D

Verder kreeg ik een superhandige tip van een vriendin die ik hier even door wil geven over eenonderwerp waar ik het hier al eerder over had: het speentje en het speendoekje. Speendoekje bij het truitje of het slaapzakje instoppen dat valt de speen niet zo gauw uit het mondje! En de kleine kan er ook niet in stikken.

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Noppie, nee hoor gekkie, tuurlijk heb je me niet afgeschrikt! Er is alleen iets tussen gekomen.. maar dat is iets waarvan ik vind dat mn man er ook alleen naartoe kan gaan (lekker cryptisch he ;)).. moet alleen hem nog zien te overtuigen.
    Fijn dat je voor niks naar de HA was, hihi.. beter zo dan dat er wel iets ergs is, toch?

En over die kleertjes heb je wel een beetje gelijk inderdaad. Ik probeer wel alles minstens 1 keer aan te doen. Als is het maar als 'verschoningskleertjes'. Ik hou er wel rekening mee dat als er visite komt of als we weg moeten, dat ie er dan helemaal cool uitziet natuurlijk :)
    Ik vind het maffe balletpakje van Thije stiekem best grappig eigenlijk, lekker retro, alleen niet bij Thije, dat is er gewoon geen kind voor, veels te fors. Hoop dus op een wat fijner zusje(?) voor Thije ooit... hihi

Heb je nog veel uit je kraampakket over dan? Ik alleen wat van die matjes geloof ik. Maar ik ben thuis bevallen he, dan gebruik je natuurlijk wel veel uit dat pakket.

@ waxientje, wauw! Wat een mooie foto van moeder en dochter zeg!

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Married, LEUK die Uggjes, wil ik ook voor de winter, maar dan is ie wel al wat groter, nu staat het juist zo leuk! Ik heb nog helemaal geen schoentjes voor nu eigenlijk? Altijd in zijn sokjes naar buiten.
    Hmmm jij op blond, ik voor geen meter :)

Noppie, Izzie vroeg ook of hij gewoon weg kon gaan, maar dat kon hij niet, hij was er speciaal voor haar om eoa reden. Nu bleek dat ze waarschijnlijk ziek is en dat hij daarom daar was, maar daar moest ze zelf achter komen, dan kon hij met een gerust hart weg, zoiets was het volgens mij.
    Gelukkig was alles goed, hier heb ik ook geen gekookt water gebruikt hoor en het was na een paar dagen weer over.

Iggy, tja smaken verschillen, maar ik vind hem echt zooooo'n lekkertje!

Deesje, dat kan ook 2 voedingen achter elkaar vervangen, dat heb ik nu ook wel eens en vind dat ook wel fijn. Mijn boops wennen daar aan en hierdoor kan ik dus ook overdag langere tijd weg zonder dat mijn boops gaan stuwen. Is wel prettig ja.

Waxientje, wat een prachtige foto. Mooie vrouw ben je hoor en Fianne heeft van die lekkere appelwangetjes :D
    Geen idee over de Friso vraag eigenlijk?

Patriessie, ik heb last van warrigheid en alleen dementie waar ik iets heb opgeborgen, dan weet ik dus echt niet meer waar het is. Verder niet vergeetachtig in andere opzichten.
    Lekker hoor dat jullie een goede stap hebben genomen met het huis, hoe staat het met het oude?

Ga eens speuren op het net naar Stichting Baby Hoop, goed initiatief Noppie!

Oh Boaz ligt in de box te kreunen omdat zijn mobiel is afgelopen en daardoor voel ik gelijk mijn borsten prikkelen zeg, bah!

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Over mooie mannen gesproken... ik hou meer van de looks van Tom Boonen :D
    [attachment=0:15rc9vnm]Tom_Boonen.jpg[/attachment:15rc9vnm]

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    @ married wat een schattige uggjes!!! hahaha een zusje voor thije??? ik hoop echt weer op een jongetje hoewel meisje is ook wel erg leuk!!! :)
    vind wel een beetje dat je moet komen naar de meeting je had dit veeeeeeeeeeeeel eerder afgesproken en wat kan er nou belangrijker zijn dan onze baby-boom???

@ mieke gelukkig wel dat smaken verschillen anders zouden we met zijn allen achter 1 kerel aan gaan

@ waxientje wat een leuke foto

18. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Married: Hihihihi ik moest toch wel erg lachen om Thije in zijn balletpakje :) Ik had van mijn moeder een heel lief truitje gekregen....voor een meisje :D Ze had het gekocht toen ze dus nog niet wist wat het ging worden en er zat ook wel wat blauw in maar ook roze. Ze vond dat het wel voor allebei kon. :) Het is alleen écht ontzettend meisjesachtig vind ik dus Morris heeft het niet aangekregen. Lullig voor mijn moeder maar ik kon het Morris gewoon niet aandoen (letterlijk en figuurlijk)

@gewicht: Ik ben alweer aan het aankomen :( Tijdens mijn zwangerschap had ik echt geen eetlust, ik was dus maar heel weinig aangekomen en zat na de bevalling al onder mijn begingewicht. Nu heb ik juist heeeeeeeeeel veel trek en eet echt ontzettend veel boterhammen (met hagelslag) dus nu ga ik weer richting mijn startgewicht. (wat eigenlijk iets te zwaar is vind ik, mja...ik heb gewoon echt veel honger de hele dag)

@Maka: Vera maakt je het wel lekker moeilijk vandaag he, met al dat gepoep!

@op de buik: Morris kan zijn hoofd steeds beter omhoog houden, maar op zijn buik in de box vindt hij niet veel aan hoor. Buik op buik vindt hij dan wel weer gezellig en dan houdt hij het gerust een kwartier vol.

@greys anatomy: Hier ook een trouwe kijker hoor. Ik denk overigens dat Denny Duquette (of hoe je dat ook schrijft) vooral heel charmant is in 'levende lijve' (op tv dan) en dat hij zo op de foto niet helemaal goed overkomt.

@Noppie: Hoe was het bij de HA? Ah lees nu dat alles goed was. Gelukkig maar! En ik weet eigenlijk ook al niet meer hoe Denny nou ook alweer wegging. Ik volg overigens de Amerikaanse uitzendingen en loop dus ook wat voor. Ben bang dat ik teveel vertel dan, weet namelijk niet precies wat nou in welke aflevering gebeurd is.

@wakker 's avonds: Hier ook nog steeds een wakker mannetje 's avonds hoor! Al pakt hij tegenwoordig soms nog wel een uurtje tussen 8 en 9 ongeveer. Maar daarna is hij vooral heel wakker. Na de laatste voeding duurt het tegenwoordig ook nogal lang voor hij in slaap valt. Meestal ga ik nog even terug en leg ik hem nog even aan, dan nog 5 minuutjes huilen en dan kunnen we eindelijk slapen.

@fontanel: Ik zag dat een tijdje terug ook ineens bij Morris. Freaky hoor!

@Miireii: Haha op die eerste foto ziet het er nog niet zo gek uit in de kinderstoel, maar op die foto met het blad erbij zie je ineens wat een kleintje het toch nog is. Duurt nog wel even voor ze er echt goed in kan denk ik :)

@verschonen: Hier ook na iedere voeding. Meestal poept hij nl tijdens of vlak na de voeding. Tussendoor verschoon ik hem ook als hij flink gepoept heeft. Voor alleen een plasluier tussendoor ga ik hem niet verschonen, daar is die luier toch voor? En als er niks in zit zou ik de luier ook gewoon terug om doen, maar dat is hier nog nooit voorgekomen.

@zwangerschapsdementie: Ik vergeet de afspraken van mijn vriend. Dus wanneer hij er niet is. Dan zegt ie ineens: ja vanavond ben ik er niet he. En ik: HUH? ja dat heb ik echt al tijden terug gezegd. Erg vervelend want dan baal ik extra dat hij er niet is, omdat ik het dus niet aan had zien komen.

En nog even spammen:

Morgen is hij alweer 3 maanden!! Ik merk ook echt dat al die eerste maanden kwaaltjes nu ver over zijn. Hij spuugt minder, zijn ontlasting komt makkelijker, hij slaapt beter. Toch wel fijn dus. Maar af en toe mis ik ook dat hele verse babyachtige. Maargoed, hopelijk dus ooit nog een tweede erbij. Ben benieuwd of het dan ook zo snel raak is. Ik heb PCOS (heb van mezelf dus nooit/bijna nooit een eisprong) maar was met de eerste ronde clomid al zwanger. Ook wist ik al dat ik pcos heb dus we hebben niet eerst een jaar voor niks geprobeerd gelukkig. Maar goed, volgende keer hebben we misschien minder geluk.

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Kuona, wat een lekker ventje is Morris zeg!
    Wel fijn dat je al van te voren afwist van je PCOS, dat scheelt idd een hoop tijd en verdriet dat het niet lukt.
    Het gaat idd snel he, Boaz is maanden 3 maanden (vandaag 12 weken). En hij lag net in de box (nu lekker in bedje) hoor ik hem letterlijk gaapgeluiden maken zoals wij dat ook doen zeg maar, hihihi.

Buik: mijn vriend legt hem vaak op zijn buik op zijn onderarm, dan vliegt hij zeg maar door de lucht en houdt hij zijn nekje goed omhoog, ook een soort training dus.
    Bij het op zijn buik liggen kreunt hij heel veel en klaagt hij ook behoorlijk, wordt hij gewoon boos van hahaha.

Greys Anatomy: hoezo kijk jij de amerikaanse uitzendingen, download je ze dan?
    Enne ik denk ook idd dat hij in de serie of film charmanter overkomt dan op een foto.
    Er is toch ook nu een film met hem 'I love you' of zo... die moet ik ook nog even zien, hihi.

Married, in de bonen van Boonen, hihihi. Nee niet aan mij besteed ;)
    Hou echt van donker (geen negers of zo hoor) lekker zuid europees of zuid amerikaans.
    Mijn vriend is ook donker, bruine ogen en lange wimpers. Mensen vinden hem veel op George Clooney lijken.

Kuona, ik heb speciaal een familiekalender gekocht. Voor ieder gezinslid een kolommetje voor de afspraken ;)

Nou hier in de stad zit een verzamelpunt voor de overgebleven kraampakketspullen.

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden...

Pfff vandaag de gelecho gehad! :confused:
    Nooit meer!
    De eendenbek deed dit keer gigapijn en het slangetje voelde ik daardoor niet. Ik had geen last totdat ik naar mijn auto liep. Man, ik kreeg echt weeën! :confused: Onderweg naar huis ben ik op de snelweg (ja op de vluchtstrook) gestopt, omdat ik door de pijn moest overgeven. Ik doe dit dus nooit meer! Ik had me er namelijk helemaal niet druk over gemaakt en dacht dat het wel mee zou vallen...

Ik had echt been- , rug- en buikweeën. Vooral de beenweeën deden verrekte zeer! Echt verlammende pijn! Voel me nu alsof ik nog een kind heb gebaard :(

Ik had de vorige keer al Naproxen (pijnstillers) gekregen dat kon ik dat alvast nemen. Maar ik dacht echt dat het wel mee zou vallen dus ik heb het niet van te voren ingenomen. Ik reageer altijd heel sterk op medicatie dus vandaar dat ik het niet had gedaan.

Heel verhaal weer, maar ja...

Deel Deze Pagina