Hallo allemaal, Ben hier al een tijdje niet meer geweest en heb nu ook niet meer teruggelezen. Ik hoop dat alles hier goed gaat met jullie en beebs. Met ons gaat het weer een stuk beter. Bénine is tijden beroerd geweest na de enting en daarna was ik aan de beurt. Maar nu is ze weer lekker vrolijk, ze babbelt volop en lacht ook met geluid als je lekker gek doet met d'r. En .... ze hoeft niet aan haar hart geopereerd te worden voorlopig !!!! Afgelopen 1 mei heeft ze een hartonderzoek gehad. Ze heeft wel een gaatje of lekkende klep (welke van de twee konden ze niet goed zien) en de rechterkamer was wel wat vergroot door de te grote bloedstroom, maar het was nog niet heel erg. Er is zelfs nog een kans dat het vanzelf dichtgroeid. Als dat niet gebeurd, dan gaan ze eerst een kijkoperatie proberen ipv een open hartoperatie. Maar zover is het dus nog niet. Nu hoeven we eerst pas over een half jaar weer terug te komen! Vandaag verder naar het CB geweest. We moesten bijna een uur wachten Ze heeft haar tweede enting gehad (nu maar hopen dat ze er deze keer niet zo heftig op reageerd; het zou trouwens kunnen dat ze zo heftig heeft gereageerd op de hepatitis enting die ze ook tegelijk krijgt (alle kinderen met down krijgen deze standaard bij de normale entingen). Ze groeit en ontwikkelt verder prima, alhowel ze nog steeds een kleintje is. Ze weegt nu 4640 gram en is ruim 55 cm lang. Ook de fysio is langsgeweest vandaag. En ze komt pas na de zomervakantie weer omdat het gewoon super gaat. =D> Bénine is razendsterk en dat is heerlijk. Veel van de problemen bij kinderen met down ontstaan door een gebrek aan spierspanning namelijk. @ Meeting: Gaat de meeting op 16 mei nog door? Ik ga vanaf nu maar weer proberen het hier wat bij te houden Hopen dat het lukt Groetjes, Seyla
Meeting zaterdag 16 mei 2009 Bij Noppie Thuis! En eventueel een picknick in het park Wie neemt wat mee: - Noppie: koffie en thee, pastasalade en stokbrood, servetjes - Iggy: gebak - Maka: pannenkoeken - Mieke: plastic bekertjes/bordjes enzo - Mireii/Uk: frisdrank en/of sapjes - Golfola: Verschillende Sandwiches - Married: Iets fruitigs - Enna: haarzelf en Katie Meiden die wel meegaan Noord-Brabant: Eppie25: Hoeven Hummelke Sofie: Deurne / België Enna: Tilburg Gelderland: Dayenne: Arnhem Utrecht: Marriedgirl: WbD (Utrecht) Noppie: Utrecht Iggylover: Nieuwegein Noord-Holland: Mieke: Amstelveen Uk: Haarlem Maka123: Bussum Overijssel: Miireii: Enschede Sjors75, Portugal in NL: Denekamp Golfola: Ommen Groningen: Seyla, Groningen Limburg: Angela21: Venlo Zuid-Holland: Axioma: Gouda 16 x JA Nog geen antwoord: Iloiza: Emmen Martientje: Assen Mobiel: Schiedam Leintje1: Meiden die niet meegaan HJ1977 familieveenstra Noralien Kuona Tirtilisko Waxientje Daffie Caro73 Mause Maatje Kelly1980 Dinkie Mirella25 Deesje Vaamrile Patriessie Karina82
@afvallen: hier moet er ook nog zo'n 10kilo vanaf . De zwangerschapskilo's zijn er al ver af, maar ik ben met het stoppen met roken toen ook zo'n 7 kilo aangekomen en die wil ik er eigenlijk ook wel af hebben. Ik heb alleen nog steeds zoveel honger (lees ook lekkere honger ). @Mieke: Als je snel kijkt lijkt hij inderdaad op George Clooney zeg! Wat grappig! En supermooie foto van jezelf en je nichtje. @Patriessie: was leuk, dat haar!! echt geweldig! Gisteren lek gestoken door een mug.... Maar we hebben de vampier geplet! Nu zit er wel een megaplek van bloed tegen het rolgordijn . Dat kreng heeft me dan ook wel zo'n 6x gestoken op mijn arm, er zitten nu gewoon twee grote dikke plekken van een paar centimeter op mijn arm door alle steken bij elkaar. Voel me overigens ook beroerd. Ik heb last van mijn keel en rillerig. Geen koorts gelukkig, dus hopelijk is het snel over. Ben altijd zo bang dat ik Daan aansteek. Volgende week moet ik ook weer naar het CB, dus ben ook benieuwd wat Daan nu weeg en gegroeid is. Sowieso merk ik dat maatje 62 aan broeken hem qua lengte te kort beginnen te worden. Verder is het best een sprietje, dus in zijn taille zakken veel van de broekjes nog steeds af.
CB: ook geweest 1e keer prikjes, 1e ging goed en de 2e jeetjemina wist niet dat mijn kind zo hard kon gillen en kwaad kijken (naar haar dan hihi ) toen ik met hem wegliep hield hij alweer op maar toen ze er weer bij kwam weer dat onderlipje en hij keek kwaad naar haar hihi heel grappig gezicht maar vond het super zielig. Maar deze kleine Benjamin hier doet het wel aardig volgens mij, hij is nu 57 cm en 4985 gram (nog steeds wat lager in gewicht passend bij zijn lengte) maar ben wel ontzettend trots dat hij het na die klote start zo goed aan het doen is.. Enne ik heb 20 minuten moeten wachten viel nog mee ik was de vorige keer zelf een kwartier te laat hihi.. @Mause hij heeft nu nog een klein beetje last van spruw in zijn wangen maar omdat hij er geen last van heeft met eten etc. zeggen ze hier ook dat dit wel uit zichzelf weg kan trekken. Ga ff snel verder anders kom ik geen steek verder
@ Mieke: dat is wel heel lang, 45 minuten wachten. Tot nu toe hoefde ik niet superlang, maar altijd wel even te wachten op het CB. Balen dat Boaz toch last van exceem heeft, en jullie hadden nog wel die hypoallergene voeding! Vervelend, ik hoop toch dat ie er nog gauw overheen kan groeien... Enne, hier is er nog 1 die volgens mij dik achterloopt met het omhoog houden van t koppie. Volgens mijn babybijbel moet ze dit met 11 weken al een kwartier kunnen: nou vergeet het maar. Het gaat wel steeds beter en ik doe het nu ook structureel meerdere keren op n dag. @ Seyla: wat n goed nieuws dat Benine voorlopig niet geopereerd hoeft te worden zeg! Fijn dat jullie je weer beter voelen en ik hoop dat ze nu niet zo ziek wordt van de entingen. De meeting is bij mij in Utrecht van 12.00-15.00. PB met eventjes je mailadres dan stuur ik je mijn gegevens toe. @ foto-album: hoe zien jullie nou al die foto's van Mieke. Ik zal wel weer achterlijk zijn, maar ik zie nergens meer die albums.. Oh, zie nu dat je op iemand z'n naam moet klikken. Inderdaad n knappe vent hoor. @ Vaam: ooooow, wat n irritante mug zeg! Hier worden Ebbie's 56-broekjes ook wat hoogwaterig...
Zooo, mn werkdagje zit er weer bijna op! Zo weer lekker naar mn menneke! Heb wel globaal bijgelezen, maar reageren doe ik nu ffies niet, komt later wel weer... Morgen ben ik alweer een jaar lid van dit forum! Tijd voor een party dus! Bij jou volgende week Noppie?
nog ff deze link geven: http://katiedendunnen.hyves.nl/album/35 ... 78/0/YJtu/ ook een filmpje van Katie die kletst!
Noppie, je moet op mijn naam (roze) klikken, dan kun je naar mijn album gaan! Ach het is allemaal nog een beetje wennen het nieuwe forum, ligt niet aan jou hoor Nou ja flink oefenen dus met Boaz, moet eerlijk toegeven dat ik het nog wel eens vergeet, maar dat papa het gelukkig wel doet. Hoorde hem net even in zijn slaap jengelen, hij ligt nu bijna 3 uurtjes te knorren. Zit eigenlijk op de wip want wil nog boodschapjes doen, hahaha. CB: tja 45 min. is dus al 2 x gebeurt, daarom gaat vriend niet meer mee! ik heb veel meer geduld. Maar ja ik begrijp ook wel dat ze voor iedereen de tijd willen nemen en het niet willen afraffelen. Ik stel ook de vragen die ik wil stellen en dat kost ook extra tijd. Seyla, tjee Bénine doet het goed zeg, fijn hoor! En wat een goed nieuws dat ze niet geopereerd hoeft te worden, helemaal fijn. Mause, hmm wat is dat toch met die werkgevers en ons zwangeren/mama's. Wat dat betreft ben ik toch wel blij dat ik zelfstandig ondernemer ben hoor, heeft natuurlijk ook zo z'n nadelen, maar toch ook veel voordelen. Kuona, wat een leuk filmpje en heerlijk kletsen zeg! Boaz kan ook echt zo lekker kletsen en ontdekt steeds ander stemgeluid. Patriessie, hihi leuke foto's hoor van Keano, stoere kuif! En dus ook lekker gegroeid. Hoe doet hij het nu na de prikjes? Vaam, beterschap meid, hoop niet dat het erg zal doorzetten. Blegh vies he zo'n bloedvlek van een mug. Schoentjes: hier ook genoeg schoentjes in de kast hoor, maar pas vanaf maatje 19 geloof ik. Miireii, gaat het nu weer beter het drinken bij Soraya? Ach een dagje iets minder binnen krijgen kan toch geen kwaad, zodra ze daarna maar weer goed drinkt. Uk, Ferry dus ook lekker goed gegroeid, fijn hoor! hij doet het echt goed. En hoe voel jij je nu na gister. Martine, sterkte volgende week. Hoe gaat het nu met Fuad en de nieuwe voeding? Noppie, hmmm moeilijk toch ook wel vwb je werk. Ik zou dat ook hebben denk ik hoor. Ook bang dat ze dan ineens, omdat jij er een tijdje tussenuit bent, je vervanger beter en leuker vinden. Maar probeer er nu nog maar niet te veel bij stil te staan, misschien valt het allemaal wel mee. Wanneer mag je weer? Married, weer goed gekolfd. Ik haal meestal links meer uit de borst, maar soms wisselt dat ook wel eens gek genoeg. Axioma, maar gewoon laten komen, dan ben je er weer vanaf. Plan je gewoon een drukke dag, zodat ze niet te lang blijft Maka, klinkt als leuk hoor de dagen dat je bij je ouders gaat logeren. Voor een weekendje weg zet ik altijd meerdere bakjes met brokjes klaar voor de katjes. Er zijn er maar 2 van de 4 die blikvoer lusten, dus die hebben dan gewoon even pech. Foto van mij en mijn nichtje. Mijn nichtje wordt in augustus 2 dus het is wel van even geleden hoor Maar ja je zoekt toch een leuke foto van jezelf uit toch? Oja, heb even overlegd met vriendlief, we doen toch mee met de Skyradio Baby v/h Jaarverkiezing. Hij vond het prijzengeld toch wel aanlokkelijk, hahaha! katjing, eurotekens in de ogen Dus moeten we hier nog even dat lijstje weer tevoorschijn halen wie er mee doen ivm stemmen, dat is zondag al. Heb vanmorgen hier ook weer braaf gestemd hoor.
Hey meiden, weer veel gelezen en nog meer vergeten hahaha. Afvallen; hier mogen er ook nog zeker 10 kilo af lijnen gaat toch niet zo lekker als ik gedacht had. Heb veels te vaak trek in iets CB; wij mogen volgende week woensdag weer voor de 2e prikjes en alles erbij...ben weer benieuwd hoeveel ze weegt en meet. Vanmorgen een eigen identiteitskaart aangevraagd voor mevrouwtje op het gemeentehuis (bijschrijven was bij ons maar voor 2 jaar aangezien ik dan weer een nieuw paspoort moet en dus een stuk duurder verhoudingsgewijs) Daarna een spaarrekening geopend voor Myrthe en ook nog even bij de prenatal van die lieve sandaaltjes gehaald Manlief zag weer een leuk setje voor de zomer, dus dat ook maar meegenomen. Daarna even een broodje gegeten en wat boodschapjes in de supermarkt gedaan. Zometeen spaghetti koken en dan vanavond weer naar de handbaltraining...ben al moe als ik eraan denk hahaha. Meeting; het klinkt echt megagezellig zoals het gepland wordt bij Noppie Ik ga heel hard duimen voor prachtig mooi weer voor jullie allemaal.... Tuin wordt helemaal mooi hier, maandag word het gras gehaald en gelegd en dan mag ik nog wat potten en plantjes gaan kopen Morgen eind van de ochtend brengen we Myrthe naar mijn ouders en dan blijft ze daar een nachtje slapen....spannend!!!!! Wij gaan 's middags lekker shoppen voor onszelf in Utrecht (en wrs ook een beetje voor Myrthe hahaha) en dan 's avonds lekker uit eten en evt. naar de film. Zaterdag gaan we zalig uitslapen (als we het nog kunnen) en daarna halen we ons meisje wer op bij opa en oma....ben benieuwd of ik het zo lang kan uithouden zonder mijn meisje Heb er wel heel veel zin in om even samen met mijn man te zijn
@ married kom je volgende keer even bakkie doen als je in de buurt bent hahaha kun je meteen ff mijn doggies bewonderen hahaha shoppen was helemaal het einde!!! heerlijk er ff uit, terrasje gepakt en nwe kleding gekocht! Levi was heerlijk rustig en sliep rustig door!!!
Enna, leuk is dat he, hoe die kleintjes op elkaar kunnen lijken. We zullen ze volgende week eens langs elkaar leggen en een foto maken Leuk filmpje! Noppie, ik kan me voorstellen dat je daarover inzit. Ik heb dat ook een beetje. Komt denk ik ook omdat je het werk normaal alleen doet. Probeer het los te laten joh, als je het niet goed had gedaan, dan hadden ze er al lang iets van gezegd!! Mieke, een flinke kerel dus al jullie Boaz!! Dat eczeem heeft Levy ook gehad als baby zijnde. had heel zijn wangetjes en oortjes open liggen.... Wij hebben toen ook veel gesmeerd met lanette en uiteindelijk met hormoonzalf omdat het bij hem helaas niet overging. Hij heeft nu nog steeds als het broeierig weer is last in de knieholtes en de ellebogen. Goed in de gaten houden dus! Nu moet ik er wel bij zeggen dat Ferry tot een paar jaar geleden ook veel last heeft gehad van eczeem, dus het is bij ons wat voor de hand liggender dat de kinderen het ook hebben. Seyla, geweldig nieuws dat Benine voorlopig niet geopereerd hoeft te worden!! Zal wel een hele opluchting zijn! Het zou leuk zijn als je ook naar de meeting kunt komen volgende week!
Nee, wij hebben een vrouwelijke arts (met buitenlands accent) en een vrouwelijke wijkverpleegkundige. Maar wij moeten altijd op de woensag, weet niet of dat ermee te maken heeft. Heb wel eens een man gezien bij het meet/weeguurtje.
Zo ff spammen hoor, Mn moeder kwam net even langs op de jurk voor t opdragen te brengen!! Tis echt een klassieke "doopjurk" geworden.... ik vind hem zo mooi! Mn moeder heeft m dus van mijn trouwjurk gemaakt
Hahahaha Ferry heeft net zijn eerste papfles op en is als een blok in slaap gevallen! Geen piepje niets Ben benieuwd wanneer hij wakker wordt Axioma: Wat bijzonder he? Van je eigen trouwjurk! Zou je wel trots op zijn Seyla: YES! Goed nieuws joh! Jij komt toch ook naar de meeting? Het is bij Noppie thuis Enna: ahh ook al zo'n leuk filmpje!
Seyla, goed nieuws zeg, super! Kuona, hihi leuk filmpje hoor Mieke, hij heeft hele rode wangetjes en jengelt nu na de prikjes... nie leuk Vaam, jeggie ROTmug!! Miireii, Hoe gaat het nu met Soraya? Uk, Ferry wordt echt een grote vent SUPER! Axioma, hihi herkenbaar zulke mensen, geeneens een kaartje gestuurd en komen toch langs na 10x telefonisch te zijn afgewezen.. zo vaag Maka, laat je lekker verwennen bij je ouders, geniet ik altijd weer ff van! Schoentjes hier in overvloed (ook bijna allemaal gekregen hoor), ugg's, le qoc's, nike's all stars en nu heeft hij lekker bekakt zijn burberry sloffen aan hihi
Enna, super zeg hoe ze op jou reageert Axioma, zooow mooooiii!!! heeft je moeder wel even aan gezeten zo te zien.. Uk, papfles? wat zit er (voor wondermiddel) in dan?
Axioma, prachtig zeg en heel speciaal! Angela, help die hormonenzalf goed, want daar had ze het idd ook over voor als het lang aan houdt of erger wordt. Het liefst zou ik daar nu wel al mee willen beginnen. Vind die lanette zalf zo stug om te smeren. Of wat Martine zei VSM cardifloor, zou dat ook heel goed helpen? Ben de handleiding van de kinderwagen kwijt. Ook zoiets, weet gewoon niet meer waar ik het opgeborgen heb. En dat heb ik dus met alles sinds de bevalling. Dat is dus mijn zwangerschapsdementie. Oh Boaz stonk net zo erg, dus dacht even kijken of hij gepoept heeft, nou en of hij gepoept had. Het paste nog maar net in de luier zeg! Sinds die flesvoeding stinkt dus behoorlijk :^o Patriessie, Boaz heeft 4,5 uur geslapen en net lekker zijn fles leeggedronken. Hij heeft 37.9 dus wel wat verhoging maar volgens mij niet om er een zetpil in te stoppen. Verder is hij toch lekker vrolijk en gewoon zichzelf. Uk, papfles, nou ben ook benieuwd. Mogen ze dat pas vanaf 5 maanden??
zucht heeft mn man net ruim 1 uur zitten wachten bij de gemeente om een nieuw paspoort aan te vragen, en dan meteen Josanne te laten bijschrijven... alle benodigde papieren en kopieen ed meegenomen... is hij eindelijk aan de beurt... ja meneer maar dan moet u ook uw dochter meenemen.... AAAAAAAHHHH!!!