Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Mieke 4,5 uur JEETJE Keano slaapt sowieso overdag amper maar vond de 2uurtjes die hij vanmiddag had gemaakt al heel wat en nu na 2 uur wakker te zijn geweest weer in slaap gevallen )ik hou hem nu liever in de box bij me zodat ik hem in de gaten kan houden)
    En een volle luier had hij ook en ligt ook aan de leeftijd hoor hoe ouder ze worden hoe harder ze gaan stinken hihi
    Heb je trouwens iets of wat nodig van de handleiding kan wel ff kopietjes voor je maken hoor geen probleem!

Ax, jeetje die man van jou is niet vrolijk nu geloof ik, die van mij had dat ook en die vloekte me aan 1 stuk door toen hij me belde na 1 uur wachten voor Piet snot hihi

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Married: joehoe, je eerste werkweek zit erop! Yes, party on bij mij volgende week (ahum, d.w.z. braaf theetjes drinken op het grasveld, hihihihi).

@ Enna: achh wat schattig die Katie. Ebbie kletst zo ook heel wat af, lief toch he die kleintjes?

@ Mieke: ik mag 29 juni weer aan de slag 8-[ :( :rolleyes: .
    Ja, soms lijkt me dat zelfstandig ondernemerschap ook erg fijn hoor. Maar ja, ik kan helaas geen 'product' leveren zoals jij en zoals mijn vriend. Ik kan alleen maar luisteren naar mensen en ze soms een handig advies geven. Maar meestal helpt het geen bal, dus niet altijd zo bevredigend. Ik wou dat ik ook ontwerper was ofzo!
    Maar het enge van zelfstandig ondernemen lijkt me dan weer dat als je ziek wordt ofzo dat je dan minder goed verzekerd bent en dat je geen WW krijgt als er geen opdrachten zijn. Wat dat betreft ben ik n beetje n bangerd en speel dan toch maar braafjes op safe. Half/half zou me ook wel wat lijken. Wel leuk nieuwtje: mijn vriend had vorig jaar toch die schaatskaart.nl gemaakt? Hij is benaderd door RTV Utrecht, die willen exact zo;n site hebben. Ze zijn nu aan het onderhandelen over de prijs :) !
    Over dat exceem: ik heb zelf ook exceem op mijn vingers. Als ik er steeds op tijd bij ben hoef ik maar 2 dagen n inieminie (hoe schrijf je dat eigenlijk?) beetje hormoonzalf erop te doen en dan heb ik er weer weken geen last van. Hoe dat bij n beebje werkt weet ik natuurlijk niet. Maar ik zou denk ik eerst dat homeopathische proberen. Kan ik zelf ook weleens doen eigenlijk....

@ Axioma: bijzonder hoor, die doopjurk. Een hoop sentiment zit daarin! Wees er maar zuinig op.

@ Patriessie: whoehahahaha, ik lig hier echt onder tafel en met tranen in mijn ogen. Geweldig jouw zinnetje dat eindigt met 'en nu lekker bekakt z'n burberry sloffen'. He, geestig zeg!

@ Daffie: veel plezier morgen met shoppen!

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Patriessie, nou ik wil eigenlijk even weten hoe het zit met het zitje, zeg maar de opvolger van de wagenbak. Hoe dat werkt, hoe plat het kan, vanaf wanneer ze er in mogen.
    Misschien kan ik ook wel even google-en.

Noppie, tja ik ben ook meer van het zekerheidje hoor. Maar toen ik van baan wisselde 10 jaar geleden en deze totaal niet beviel heb ik in mijn proeftijd weer opgezegd en mijn schoonvader freelanced ook en zei... ik heb genoeg connecties.
    Toen heb ik mezelf 6 maanden gegeven om te kijken hoe het zou gaan, en dat ging als een speer.

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Patriessie en Mieke: Ze mogen vanaf 4 maanden rijstebloempap. (als je niet met allergieën zit) Dan maak je een fles van 200 ml flesvoeding of borstvoeding en doe je 2 of 3 schepjes erin. Het heet Bambix Rijstebloempap (Nutricia). Ik heb ermee gewacht tot we zeker wisten dat zijn ontlasting goed bleef gaan. Er zitten geen toegevoegde suikers of zout in en is licht verteerbaar en glutenvrij.

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    axioma mooi hoor

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou moe weet niet wat levi heeft maar die zette het in ene keer op een krijzen
    dacht nou misschien honger dus ik maak flesje van 60cc was anderhalf uur geleden dat ie had gegeten
    hij dronk het op maar ging verder met krijzen nu lag ie op bed op mijn borst en zelfs dat troost hem niet
    roy is weg en ik weet niet wat er met hem is... heb hem nu al buikje masserend in slaap gekregen maar wat voel ik me .... nu

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
  8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
  9. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @mieke, wow mooie foto's hoor!! Idd, lijkt wel op George, niet verkeerd ...!!
    Zielig dat Boaz eczeem heeft. Naomi heeft het ook eventjes gehad, de ha raadde me eerst aan om het vet te houden. Maar ik heb eigenlijk meteen Cardiflor van VSM gekocht en het was binnen no time weg. De ha wou bij mij ook niet zo snel hormoonzalf voorschrijven, dus wie weet helpt het ook wel?

@kouna, wat een leuk filmpje!! Naomi doet het precies zo, echt grappig!

ff ego: Naomi lag ook mega te krijsen net. Volgens mij zaten er een paar poepjes dwars, zo zielig. Ze heeft ook al twee daagjes niet meer gepoept. Nou heeft ze dat wel vaker met de BV en is het niet zo erg, maar toch ... van mij mag ze gerust iedere dag poepen, dan weet ik tenminste dat ze er geen last van heeft ...! Nu ligt ze lekker naast me en is ze weer rustig. Strax de laatste voeding en dan kan ze weer lekker slapen.
    @Maka, ik loop dus weer de hele avond met een wakkere Naomi te zeulen/bezig te zijn! Ze heeft denk ik een half uurtje ofzo geslapen. Hoop dat het bij jou beter gaat vanavond, hihi!

Nou, ff teruglezen hoor ...

10. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: tjee, wat moedig dat je gewoon je baan opzegde in je proeftijd, terwijl je niet zeker wist wat dan wel. Gaaf hoe het zich ontwikkeld heeft hoor.

@ Iggy: he, wat naar dat Levi zo ging krijsen. Als Ebbie gaat krijsen kan het 3 dingen betekenen: ze is ergens van geschrokken, ze heeft pijn of ze is hyperoververmoeid.... Sterkte, hopelijk is het morgen over, zal wel!

11. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, met de hormoonzalf is het iedere keer zo weg. Cardiflor hebben wij nooit gebruikt. De hoeveelheid hormonen die in hormoonzalf zit valt overigens reuze mee. Daar hebben ze echt geen last van.
    wandelwagen, je kunt de zitting rechtop en plat doen door de knoppen aan de zijkant in te drukken. Je kunt hem dan heel makkelijk in de positie zetten die je wilt. (of het moet in de tussentijd veranderd zijn.

Axioma, heel mooi de doopjurk. Wordt wel nieuwsgierig naar hoe je trouwjurk er uit heeft gezien :)

Dani heeft vor het eerst een lepen rijstebloem in zijn fles gehad vanavond en die slaapt dus ook als een roosje!!!! Wij zaten 's avonds dus iedere keer met 2 (!) flessen, zo'n honger heeft hij dan, dus nu maar rijstebloem er bij, dat vult een stuk beter. Hij heeft tot nu toe nog nergens last van, dus ga ik er van uit dat het wel goed gaat komen!

12. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoezo als je niet met allergieën zit?

Angela, doordat ik Boaz niet meer in de wagenbak meeneem zit hij vaak in de maxicosi en dat wil ik natuurlijk ook een beetje beperken. Het is nooit heel lang, maar toch...
    Ga het van het weekend eens uitvogelen, thanks.
    Maar jij geeft Dani dus al bij 3 maanden rijstebloempap.
    Ik heb een proefzakje liggen zat in de babydoos van prenatal, kan het ook eens proberen, maar zit dan even met wat Uk hierboven schrijft??

Noppie, tja als je continu op je vingers gekeken wordt en er wordt op de klok gekeken wanneer je pauze gaat houden en weer wanneer je terugkomt... dan heb ik het al snel gezien hoor. Ging na de 2e dag al met vreselijke tegenzin naar mijn werk, en tijdens een sollicitatie zie je dat niet. Het was ook een engels reclamebureau en die engelsen zijn heel erg kluiterig (kan even geen beter woord vinden hihi).
    De eerste paar jaar heb ik fulltime gefreelanced en zat ik continu bij diverse reclamebureau's, soms wel eens een paar maanden. Daarna kreeg ik steeds meer eigen klantjes en ben ik het gaan combineren, nu dus volledig vanuit huis. Moet zeggen dat buitenshuis werken wel meer verdient.

Iggy, leuk weer de foto's ;)

Nou had Boaz getempt rond 7 uur en toen had hij 37.9 en 2 uur later 38.6 :confused:
    Heb hem gevoed en in badje gedaan en een zetpil gegeven van 120 (mocht van CB) en in zijn foute slaapzak in bedje gelegd.
    Belde toevallig mijn schoonzusje, gelukkig zei ze dat het maar beter was hem nu niet in die warme slaapzak te leggen anders kan hij zijn warmte niet kwijt.
    Dus ik weer uit doen, stinkt ie weer een uur in de wind, heeft hij waarschijnlijk door de zetpil lekker gepoept... tja onervaren als wij nog zijn op dat gebied.. doe je er dan weer een nieuwe in? Dus heb er maar eentje van 60 gedaan, weet echt niet hoe of wat.Hij ligt nu onder zijn lakentje en half een dekentje.
    Hij was evengoed nog lief en een beetje vrolijk de schat. Maar was wel continu aan het zuchten en steunen, arm schatje. Ik hoop dat hij lekker slaapt en dat het morgen weer afgezakt is. Kan ik nu morgenmiddag wel met hem weg?

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mieke: Ahhh wat zielig voor Boaz zeg! Hoop maar dat het morgen over is ;)
    Ze zeggen dat je, als de papa en/ of mama allergieën heeft, beter met bijvoeding kunt beginnen als je kindje 6 maanden is.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Iggy, ahh wat een lief snoetje ;) Oma's knuffel, hihi!
    Ben je dr al achter waar Levi last van had?

Deesje, nou Vera is vandaag de hele dag al wat hangerig :S.
    Tussendoor wel vrolijk en ze heeft ook wat geslapen, maar in de box, ze wilde helemaal niet in haar bedje. Vanavond was het dus helemaal niets. Dus ik dacht, maar ff een stukje wandelen. Dat was niet zo'n goed plan, ze heeft de hele buurt bij elkaar geschreeuwd. Hm, dat heeft ze nog nooit gedaan, meestal is ze stil als de wagen rijdt. Maarja, eenmaal thuisgekomen snel aangelegd en nu ligt ze alweer een half uur op schoot te slapen :D.
    Misschien heeft ze al door dat er iets niet klopt, omdat papa weg is. Was ook een prikkeldag: vanmorgen mee papa wegbrengen (maar half uurtje geslapen in de auto), vanmiddag ff door de wasstraat (vond ze ook niet zo geweldig...:S).

Btw, ik heb toch maar weer de stoelverkleiner in de MC gedaan, anders hangt haar hoofdje zo als ze slaapt. Maar dan wel zonder het rugkussentje, die heb ik eruit gehaald.

Axioma, wat bijzonder, een doopjurk gemaakt van jouw trouwjurk. Mooi hoor!
    Aaarghhh wat irri, ik wordt ook gek van dat stomme gemeentehuis en die mensen die daar zitten :evil: :rolleyes: ;)

Mieke, wat de allergieen betreft. Volgens mij is dan gewoon t beste om met alle bijvoeding te wachten tot 6 maanden, dus ook die rijstebloem...? Ik probeer daarom om 6 maanden exclusief BV vol te houden.

Noppie, ben je niet tevreden in je baan dan?
    Ontwerpen, ja lijkt me ook geweldig om te doen... als je t kan tenminste! :)

15. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Axioma; heel bijzonder zo'n mooie jurk hoor :D :D Het zal haar prachtig staan!

Zo, net terug van de training dus weer wat conditie opgedaan hihi. Was weer errug gezellig met de meiden.

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

:whistle: :whistle: tralalalallalaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :whistle: :whistle:

Ferry heeft in één ruk doorgeslapen van 19:30 - 06:00 uur!!!!!!

Ben zooo trots!
    Ik werd wakker van gejammer, deed mijn ogen open en constateerde dat het licht was! Manlief was op de bank in slaap gevallen voor als hij om 02:00 uur zou komen ofzo. Toen ik zag dat hij nog steeds niet naast me lag wist ik genoeg :D
    Ben gelijk naar mijn kanjer toe gerend en helemaal plat geknuffeld!!

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Woooooooooooooooh! Wat goed van Ferry!!!!!
    Extreem superspul dus die rijstebloem!

18. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, hoe het zit in combinatie met bv weet ik niet. Levy heeft ook vanaf ongeveer 3 maanden rijstebloem gehad en die had dus zoals gezegd ook flink last van baby-eczeem (zoals ze het noemen), maar Levy heeft maar 2 maanden bv gehad. Misschien even overleggen met cb of ha en anders je gevoel volgen, vaak is dit toch juist!

Uk, heerlijk dat Ferry zo'n goede nacht heeft gehad!

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey meiden!

Nou Boaz hoorde ik om 2 uur jammeren hoor. Toen ik ging kijken lag hij wat naar boven gewurmd (gebeurt meestal wel), en omdat hij alleen een romper met lange mouw aan had had hij het kennelijk toch koud gekregen omdat de koorts gezakt was, arme schat.
    Heb hem lekker even gevoed, hij heeft gewoon 50 min. liggen lurken :confused: hij had kennelijk wel dorst door de koorts of zo? Daarna toch maar weer zijn 'foute' slaapzak aangedaan en nu ligt hij nog lekker te slapen.
    Moeilijk nog hoor om te kijken wat te doen bij koorts. Niet te warm aangekleed in bedje zodat hij zijn warme kwijt kan van de koorts of gewoon in slaapzak leggen....

Rijstebloempap: valt dit dan gelijk onder de noemer 'bijvoeding'?

Het CB heeft idd aangegeven om als het lukt door te gaan t/m 6 maanden met de borstvoeding.
    Maar eigenlijk heb ik totaal geen allergieën en mannetje heeft wel hooikoorts maar niet heel erg of zo?
    En dat ik gekozen heb om 2x per dag nu een BV te vervangen door KV is omdat ik het wel heel zwaar vond omdat hij heel vaak kwam, de ontlasting ervan is wel eens even lekker.
    En ik wil niet continu hoeven kolven. In de maanden juli en augustus krijg ik weer een werkklus buiten de deur voor 6 weken en ik wil daar gewoon niet gaan zitten kolven.
    Dan gaat hij naar het KDV voor 2 dagen en oma komt een dagje oppassen en vriendlief werkt een dagje thuis en dan lijkt dit mij gewoon de beste oplossing. En ik blijf daarnaast dus gewoon nog borstvoeding geven, dat is dan toch wel goed?

Maka, misschien idd wat veel prikkels voor Vera en wie weet mist ze haar papa.

Uk, =D> wat goed van Ferry zeg, het doet idd zijn werk de RBP.
    Mijn vriendje heeft ook op de bank geslapen, hahaha!

Dafiie, way to go girl, lekker hoor het trainen.
    En de tuin bijna af, ben er helemaal nieuwsgierig door geworden.

Oh en gisteravond toen we Boaz in badje gingen doen zag ik dat Sofia (onze poes) weer eens bezig was geweest, gepist op de onderkant en tegen het badje.
    Er wordt incidenteel ook gepist tegen de tv en tegen het koffiezetapparaat, nou ik betrapte haar gister dus dat ze doodleuk tegen het koffiezetapparaat stond te pissen, ben woedend geworden en ze heeft flink een tik gekregen van mij. Ze is de hele middag niet meer binnen gekomen, hihihi. Nu zijn we wel weer vriendje hoor.

Gister eindelijk de knoop doorgehad mbt de spaarrekening.
    Heb een Jeugdspaarrekening geopend bij OHRA en ga nu ook nog een maandspaarrekening openen bij OHRA. Op beiden lekker een hoge rente. De 1 blijft 18 jaar vast staan en storten we incidenteel bedragen op die we misschien van de opa's en oma's krijgen en van onszelf. En de ander sparen we automatisch een vast bedrag op per maand en daar kunnen we gewoon bij als we dat willen.

Zo nu eerst weer even op de beebjes stemmen voor vandaag.

20. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

Heerlijk, weer wakker worden met strakblauwe lucht en zonnetje! Genieten weer vandaag! (als het zo blijft dan tenminste ...)

@Mieke, wat zielig voor Boaz ... hoe is het nu? Ligt ie nog steeds lekker te knorren? Ik zou ook niet weten wat je nu precies moet doen hoor, met de warmte en de kou. Vind ik ook altijd nog lastig. En lastig ook met het bijvoeden, ik weet ook niet precies hoe het nou zit.
    Ik ga vandaag trouwens beginnen met 2e flesje KV te geven. Welke BV had jij nou afgebouwd? De 2e of de 4e? Ik ga de 4e maar doen denk ik. En goed van de spaarrekening! Wij hebben er eentje bij de Rabo geopend (of ja, heeft schoonmoeders gedaan, die doet dat voor ieder kleinkind).

@Maka, ooooooh, zielig voor Vera .. en jou ook natuurlijk! Dus wandelen hielp ook niet? Misschien merkt ze idd dat papa weg is en heeft ze ook veel prikkels gehad. Gisteravond was het bij ons dus ook zo, pff. Ze sliep een uurtje van 7 - 8, daarna was het weer feesten geblazen. Op een gegeven moment echt harde gilletjes, zaten ook wat poepjes dwars, tissonde ... uiteindelijk om kwart voor tien gevoed, ze viel zowat in slaap aan mijn borst, dus hoppa in het bedje, en ja hoor, krijsen! Even aangehoord, maar het was geen slaaphuiltje, helaas ... dus maar tussen ons in in bed gelegd, ff nog wat slokjes aan de borst (ze had blijkbaar toch nog dorst ...) en toen viel ze om kwart voor elf in slaap. Tot vanmorgen half 7. Ze had gisteren ook redelijk wat prikkels gehad s ochtends op mijn werk, misschien was ze daarom ook wat onrustiger als normaal.
    Je mist je mannetje zekers wel nu ... wanneer komt ie weer naar huis??

@axioma, mooie doopjurk hoor! En ook erg bijzonder dat het van je trouwjurk is gemaakt! Wat knap van je moeder!!

@Uk, wat goed van Ferry! Zo lang doorslapen, heerlijk zeg ...!!!

Nou, als Naomi zo wakker wordt, dan ga ik es effe lekker om boodschapjes. Vanmiddag wil ik ff de stad in, o.a. de blijde doos eventjes ophalen. Er zit nu al een wasje in de wasmachine, ben al goed bezig vanmorgen!
    Denken jullie dat jullie worden verwend door jullie mannetjes zondag!?

Deel Deze Pagina