Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo allemaal,

zijn er ook nog mama's waarvan de kindjes enit doorslapen, ik lees zoveel dat de kindjes doorslapen,
    zoals gisteren:
    martijn heeft om half 11 de fles gekregen, en werd om 2 uur snachts weer wakker, hij had ook gepoept, maar ik denk dan, eerst maar verschonen en dan een fles, want ja anders liggen we net weer, en wordt ie dan wakker van de honger. maar goed hem hem dus een fles gegeven en daarna weer op bed, maar om kwart voor 6 werd die weer wakker, had mijn mannetje gevraagd of die de voeding van 6 uur wou doen, ja riep hij, en hij draaide zich om, en sliep verder, dus ben ik toen een beetje boos mijn bed uit gestapt en ben met martijn naar beneden gegaan. toen ik op de trap ston riep jildou ook, maar ben doorgelopen, poepbroek verschoond en martijn in de box zodat ik kon plassen, toen stond jildou halverwege de trap al te wachten, ik jildou ophalen, zou mijn mannetje beneden komen, toen had ik zoiets van blijf nu maar boven, ben al beneden, (achteraf wist hij dus ook niet dat ik om 2 uur ook aal een voeding had gegeven. maar dus zat om 6 uur met beide kids beneden, heb hem de fles gegeven en ben toen met de kids naar boven gegaan, hebben we lekker op ons bed gelegen, mannetje sliep nog steeds, om 7 uur heb ik martijn weer op bed gelegd, en hij heeft geslapen tot half 9, toen werd ie wakker, en om 9 uur vertrokken richting een afspraak, hij heeft toen om 10 uur weer een fles gehad, eventjes geslapen en om 12 uur weer wakker, hij was erg moe maar kon de slaap niet vatten, dus heb hem om half 1 nog een beetje voeding geven en toen lekker op bed gelegd, en hij heeft geslapen tot half 5, dus iets voor 5 uur de fles. om kwart voor 7 lag hij er weer in en hij slaapt nu nog, twijfel nu wat te doen, meot ik hem nu om 10 uur wakker maken voor de fles, of wachten tot 11 uur, dan krijgt hij een fles van 180 cc water en 6 schepjes, en 2 schepjes nutrix. denk aan eht laatste, wat nou als ik een fles zou maken van 210, heeft ie iets meer, maar volgens mij heeft ie dan teveel voeding over 24 uur verdeelt, weet het optelsommetje neit meer.

martijn weegt 6600 kilo .

iemand een tip of eigen ervaring?????????

groetjes anita

2. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Hallo lieve dames,

Daar ben ik weer na een weekje vakantie. Ik zie dat jullie lekker doorgekletst hebben zonder mij ;). Het was een heerlijk weekje en het was heel gezellig. Het weer was redelijk en we hebben echt wel leuke dingen gedaan hoor. Zo zijn we een dagje naar Schiermonnikoog geweest, naar Pieterburen (zeehondencreche), naar Groningen ( heb daar samen met mijn schoonzusje de Martinitoren beklommen en dat zijn dus 370 treden omhoog en ook weer naar beneden. Wat had ik een spierpijn :D:.) en verder hebben we veel relaxt. mijn schoonouders waren erg blij met dit weekje vakantie kado!

Yannique heeft het echt super gedaan. Ze sliep bij ons op de kamer en daardoor sliep mama weer wat minder, omdat dochter lief nogal kabaal maakt in haar slaap :). Ik was echt bang dat ze daar niet zou slapen, omdat ze dat normaal op een ander ook niet zo goed doet, maar ze sabbelt sinds kort op haar vingertjes en slaapt daardoor in. Het probleem is alleen wel dat ze altijd op haar rechter handje sabbelt en ook al leggen we haar dus op haar linker zij, dan beweegt ze net zoveel zodat ze toch weer met haar hoofdje naar rechts ligt. Heb iig toch besloten om met haar eens langs de osteopaat te gaan, omdat ze toch wel een hele sterke voorkeurshouding voor rechts heeft.

Ga geen 50 pagina's terug lezen hoor! Maar willen jullie me wel even updaten over de bijzonderheden en natuurlijk ook over de meeting?

X Esther

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mieke wat erg meid

4. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Mieke, nou je hebt gelijk hoor Josanne lijkt idd op papa, hihi zelfs nog iets meer op de tweelingbroer van papa... (2 ei-ig)
    Vervelend dat de huisarts eigenlijk verder geen tips ofzo had. sneu hoor dat Boaz er zo'n last van heeft!
    Hopenlijk knapt je vader weer snel op, is wel schrikken dan he! sterkte!!

@Enna, zo dan heeft Katie goed geslapen zeg!
    Wat een leuke traditie van je schoonmoeder zeg :D Bijzonder moederdagcadeautje hoor!

@Miireii, he balen meid dat je je zo down voelt. Hopenlijk is het snel weer over.
    Lief dat je je vader wilt helpen!

@hummelke, logisch hoor dat het niet lukt t forum bij te houden! Fijn dat t zo goed gaat met lili rose!

@Married, oh dat lijkt me zo mooi he wandelen in Oosterijk :D
    Hopenlijk helpt het masseren genoeg, succes!!

@Deesje, Josanne drinkt 150+5 maar ik doe altijd iets meer water..

@Martientje, fijn dat Fuad zn exceem en krampjes minder worden! Hopenlijk went hij snel aan de nieuwe voeding!!

@iggy, zo lekker gewandeld dus!! en lekker geshopt :D Leuke foto!!

@Wasmiddel, hier gewoon persil hoor, alleen geen wasverzachter omdat manlief daar nog wel eens op reageerd... ach en als t buiten heeft gehangen ruikt t lekker fris :D

@Rekening, wij hebben ook ieder onze eigen rekeningen... maar wel in gemeenschap van goederen getrouwd..

@Noppie, Heerlijk toch naar de kapper :D
    En die broeken gaan heus wel weer passen joh!

@Anita, als ik reken mag Martijn 990 cc (6,6 X 150)
    Per dag mag je max 30 schepjes voeding geven, maar als je 1 keertje wat extra geeft zal niet zo erg zijn lijkt me!
    Probeer m gewoon eens een wat grotere fles te geven... kijken hoe hij daarop reageerd?

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Anita: wij gaven ook altijd nog een fles om 23:00 uur, maar van de week besloten om eens te kijken hoe lang hij het vol zou houden. Want toen we om 23:00 uur een fles gaven,maakte niet uit hoeveel, dan kwam hij stipt 4 uur later.
    Toen we die fles niet gaven sliep hij de eerste nacht tot 02:00 uur. dat is dus vanaf 19:00 uur!
    En de volgende nacht sliep hij tot 03:00 uur en afgelopen nacht na de papfles dus door tot 06:00 uur.
    Ben benieuwd wat hij vannacht doet.
    Ferry is natuurlijk ook al 5 maanden (morgen) dus werd ook wel een keer tijd ;)

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Eppie: Meeting wordt gehouden bij Noppie thuis! Erg leuk! We nemen allemaal wat mee en gaan heerlijk genieten ;)

7. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Married: strijk je tijdens het kolven ook goed mee van achteruit je borst naar je tepel? Ik neem aan van wel toch? En heb je n goede kolf? Ik had eerst een wat verouderde Pump and Electric o.i.d. van Medela. Op advies van de lactatiedeskundige ben ik overgestapt op de Swing, omdat die er om bekend staat minder klachten voor wat betreft harde plekken enzo te geven. Maar ik meen dat jij ook een swing had? Of was dat nou Mieke. In elk geval kan je op de site van Medela in een overzicht zien welke kolven geschikter zijn en welke gevoeliger zijn voor het ontwikkelen van borstonsteking enzo. Zet je kolf ook goed op een hoge stand bij die pijnlijke borst. Ik heb het ook weleens gehad, het is een naar gevoel. Laat Thije ook eerst even goed aan de pijnlijke borst drinken dit weekend. Eerst die helemaal leeg en dan lekker aan de 'grote tiet' om het zo maar even te zeggen. Thije kan je borst beter 'leegtrekken' dan de kolf. Sterkte hoor.

@ Mieke: euh, je bedoelt denk ik dat sochtends de temp altijd lager is toch? Want dat is namelijk het geval. Sochtends laag en savonds hoger door de inspanningen van de dag. Nee, Ebbie was onder haar vaders hoede! Erg he, die zw-dementie? Vraag me af of ik er ooit nog vanaf kom.... Heb in elk geval al wel de katjes van de buren gevoerd vandaag!
    Snap wel n beetje wat je vriend bedoelt van Ti Sento en 'ordi', je moet net ff de juiste stukken eruit pikken en het is wel wat grof ja. Maar die armband voor mijn moeder was echt geweldig!
    Goh, dat is schrikken wat betreft de longontsteking van je vader. Schiet toch meteen de angst erin van 'heeft het te maken met zijn ziekte hiervoor...' waarschijnlijk? Hopelijk is hij gauw weer beter, sterkte voor hem en jullie.

@ Anita: oei, jij hebt eventjes je handen vol aan de voedingen van Martijn zo te lezen. Tip: doe het een beetje op je gevoel, doe ik ook met Ebbie. Als ie lekker ligt te maffen nu zou ik hem zeker niet om 10 uur weer wekken, maar eventueel nog een keer om 23.00/23.30. Vanaaf heeft Ebbie bijvoorbeeld om 19.30 nog n fles gehad en dan maak ik haar denk ik nog wel even wakker om 23.00, maar bijvoorbeeld als ze om 21.00 een fles heeft gehad, dan maak ik haar niet meer wakker. Een beebje gaat uiteindelijk van 19.00 tot 07.00 doorslapen. Had je niet gewoon pech dat Martijn nog n poepluier had om 02.00? Op zich best redelijk dat ie zich daarna weer om 06.00 meldde I guess. Ebbie slaapt soms 2 nachten achter elkaar door (van 23.00-07.45 of tot 08.15), maar afgelopen nacht bijvoorbeeld van 21.00-05.30. Dus Ebbie doet het eigenlijk nogal goed. Wij doen redelijk flexibel nog qua wanneer we haar voeden moet ik zeggen hoor. De hoeveelheden trek ik me niet zoveel van aan, maar meestal drinkt ze wat minder en vaker. Volgens mij hoef je niet per definitie veel meer voeding te geven om hem langer te laten doorslapen meen ik.

@ Eppie: fijn dat jullie zo;n leuke vakantie hadden. PB me eventjes je mailadres dan stuur ik je mijn gegevens. De meeting is van 12.00-15.00 bij mij en iedereen neemt wat mee om te eten/drinken. Bij goed weer doen we het bij mij voor op het plein en anders proppen we ons in mijn huis. Een box/picknickkleed is ook handig om mee te nemen.

@ Maximum schepjes voeding: weet iemand waarom daar uberhaupt een maximum aan zit? Je zou denken dat de meeste beebjes toch gewoon drinken wat ze nodig hebben? Iets met de nieren dan ofzo?

8. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Eppie,welkom terug esther, zo te lezen heb je een leuke vakantie gehad!! inderdaad meeting de 16e bij noppie van 12 tot 15 uur!

Zucht Josanne is de hele avond al aan t mopperen, niets is goed ( ben ik totaal niet gewend van haar) sta ik net een kwartiertje te wiebelen voor de tv met haar in mn armen valt ze in slaap.... terwijl het nu toch echt flestijd is....mmmm

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Axioma: de meeting is de 16de en niet de 10de bij mij :confused: . Dan ben ik op mijn moeders verjaardag in het oosten van het land. Dat weet toch iedereen wel?!

10. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Noppie, inderdaad meer dan 30 schepjes voeding per dag zou de nieren aantasten, maar ik denk dat als je heel af en toe die 30 schepjes zou overschrijden het niet zo'n probleem is...

11. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    oeps noppie... typfoutje.... zal t gelijk veranderen!!

12. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ha, gelukkig zag je mijn berichtje, was al bang dat jij en misschien ook anderen zondag al op de stoep zouden staan, stel je voor.... Heb net ook even teruggezocht naar dat lijstding, maar daar staat het inderdaad gewoon wel op de 16de, pfjoe!

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Het was idd even schrikken vwb mijn paps. Mijn moeder zei het al op het antw.ap. niet schrikken hoor... heb hem niet gesproken vanavond. We gaan morgen naar hem toe.
    Het is ook zo raar om je vader ziek te zien zijn en er echt aan toe geven, dat doet hij anders nooit en hij is altijd zo'n sterke man. Hoop dat het morgen weer beter gaat.

Noppie, ja uiteraard bedoel ik het andersom #-o
    Lekker suf weer. Heb nu ook maar een postit op de koelkast geplakt dat ik de mellekie niet moet vergeten morgen naar mijn moeder mee te nemen, anders heb ik voor niets zitten kolven.

Esther, welkom terug en het zij je vergeven dat je die 50 pagina's niet terug gaat lezen hoor.

Anita, af en toe hoor ik Boaz rommelen, zuchten en steunen, ik ga dan niet meteen naar hem toe en wacht 10-20 min. meestal valt hij weer in slaap. Tja aan een poepluier moet je natuurlijk wel wat doen.

Nou ik ga slapen, zit dit nog even vanuit mijn bedje te typen.
    Truste.

14. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Married, leuk iets van Ti Sento, vind ik helemaal geweldig! Heb er met mijn verjaardag de bedelarmband van gekregen :)

Iggy, heir gaat ook alles gezamelijk hoor. Wij hebben al jaren geen eigen rekeningen meer. Doen het gewoon allemaal samen en zijn ook in gemeenschap van goederen getrouwd.

wassen, ik was gewoon met Ariel. Gaat ook goed hoor ;)

Mieke, sterkte met je vader!

Eppie, weer terug van weggeweest!!! :) Zo te lezen hebben jullie het leuk gehad!

Vandaag personeelsuitje gehad in Doorn, wie verzint zoiets?????? Dat hele eind gereden en uiteindelijk hebben we een paar kinderspelletjes gedaan in de bossen om vervolgens uit te gaan eten.... Het was wel gezellig!!! Nou ik ga lekker slapen, tot morgen weer.

15. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

@Esther, weer terug! Leuke vakantie gehad??

@Mieke, jeetje, minder leuk nieuws van je vader. Ik hoop dat het vandaag alweer beter gaat, sterkte ermee.
    Oh ja, mooie foto's in je album, wauwie!

@Angela, leuk personeelsuitje gehad dus, gezellig!

@trouwen, wij zijn getrouwd op huwelijkse voorwaarden. En hebben ook verschillende rekeningen. Maar dat komt puur voort omdat we een bedrijf hebben thuis. Dan is dat het verstandigst om te doen. Stel dat het bedrijf failliet gaat, dan kunnen ze in ieder geval nix bij mij verhalen.

@Married, hoe is het met je borst? Hoop dat het al minder wordt.

@zw-dementie, hier ook nog steeds last van. Gisteren naar de stad voor o.a. een moederdagcadeau voor schoonmoeder. Kom met van alles thuis, behalve dat. Had ik het briefje thuis laten liggen, zucht ... zo zijn er zoveel dingen die ik vergeet! Vooral qua boodschapjes doen, errug lastig ... ben benieuwd hoe dat strax op het werk zal gaan.

Nou, Naomi gisteren een tweede flesje gegeven. Ging goed! Moet wel eerlijk zeggen dat ik redelijk emo van raak, van dat afbouwen ... had ik nooit gedacht dat ik dat zou hebben! Is toch weer een periode die je afsluit straks. Qua stuwing ging het ook goed, alleen gisteravond was Naomi te moe om te drinken, dus was het maar een beetje. Vanmorgen stonden ze dus wel op knappen om kwart voor 7, hihihi. Overdag heb ik er geen last van gelukkig.
    Naomi heeft lekker geslapen, gisteravond was ze zelfs niet eens onrustig, wow! Ze sliep rond half 9 en heb ze rond kwart over 10 wakker gemaakt voor de laatste voeding. Ze heeft geslapen tot half 7, toen begon ze een beetje wakker te worden.
    Zometeen ff mijn hondjes uitlaten en de hond van mijn schoonouders (zo'n grote berner senner). Neem dan de babyfoon mee, dan durf ik wel effe achter naar het erf te lopen. Toch maar es kijken voor een draagdoek ofzo, is voor zoiets toch wel handig om ze mee te nemen.
    Het wordt weer een mooi dagje vandaag, vanmiddag es eventjes met manlief naar de stad, doen we bijna nooit (vind het vreselijk om te winkelen), dus heb er wel zin in!

16. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Goeie morgen meiden:

Mieke: sterkte met je vader, en veel plezier met je etentje.

Anita: ik maak Fuad eigenlijk nooit wakker s’ avonds meestal krijgt hij tegen 20:00 of 21:00 laatste fles, dan slaapt hij meestal door tot de ochtend, niet altijd. Als ik heb wel wakker maak voor de nog een fels dan komt hij gewoon weer om de zelfde tijd s’ nachts of s’ ochtens dus dat heeft geen nut.

Eppie: zo te lezen heb je een fine vakantie gehad, dus je was in Groningen vlak bij mij in de buurt.

Noppie: volgens mij heeft de schepjes voeding ook te maken met dat ze niet willen dat de kindjes te dik worden.

Deesje: veel plezier vandaag in de stad.

Fuad heeft gister om 0:30 uur een fles van 180 cc gedronken en om 7:00 uur weer 180 cc gelukkig maar was echt bang dat hij de voeding niet lust dan hadden we wel een probleem.

17. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Deesje, kan me voorstellen dat je emotioneel wordt van het afbouwen. Het is en blijft toch iets speciaals! Veel plezier met shoppen!

MArtientje, fijn dat Fuad de voeding lust! Anders krijg je idd weer een probleem. En ook netjes doorgeslapen :)

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Deesje, veel plezier met shoppen!

Angela, hihi een paar kinderspelletjes, maar kids waren zeker niet mee ;)

Martine, Fuad slaapt wel lekker zeg.
    Boaz ging op 21 u slapen en kwam helaas weer om 0.10 en daarna om 4.45 en weer om 8.10 jammer genoeg is het doorslapen weer van korte duur geweest. Hoe zou dat toch komen?

Enne ik ben een beetje radeloos aan het worden en wil zo graag dat het weggaat.
    Als die droge vurige plekjes op Boaz zijn lichaam het lijkt steeds wat erger te worden en dan zwakt het weer af. Zijn wangetjes zijn het ergst en het zit ook zelfs op zijn achter hoofdje wat een beetje open is gegaan.
    Volgens mij jeukt het niet want ik merk niet dat hij er last van heeft.
    Nu zaten we zelf te denken dat het misschien een allergische reactie op iets kan zijn.
    De nutrilon hypo allergeen zou het niet kunnen zijn want daarvoor had hij het al, Ik doel dan op koemelkallergie.
    Iets wat ik eet of iets van de babyproducten die we gebruiken, we gebruiken Zarqua.
    Wat zijn nog meer goede merken voor de kleintjes. Ik wil eigenlijk geen Zwitsal gebruiken. Maar je hebt nu ook die neutrale van Zwitsal. Of misschien Neutral of Balneum.
    Maar we gebruiken Balneum badolie voor de droge huid. Dus ik zou het niet weten.
    Ik was met neutral. Naar mijn idee doe ik het toch goed en we doen hem om de dag in badje.

HELP!

Nou ga even op een van onze baby's stemmen.
    Boaz ligt lekker naast me in bed en papa is weer op de bank in slaap gevallen.

19. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

gisteravond heeft martijn om half 10 zijn laatste fles gehad, 180 water met 6 schepjes en 2 schepjes nutrix, (laatste x nutrix, maar had het poeder al met de nutrix vermengd, hij slaapt toch niet langer als er nutrix doorzit, dus dan gebruiken we het gewoon niet) om kwart over 10 lag hij op bed en toen werd hij om 3 uur vanacht wakker, toen had hij honger, dus de fles gegeven en kwart voor 4 lag hij weer in bed, en toen hoorden we hem om 6 uur weer, heb mijn mannetje uit bed "geschopt" en die is met hem naar beneden gegaan, hem verschoont en in de box gelegd tot ie weer zou huilen, en toen heeft ie een fles gehad,

ik neem het ook niet nauw met de flestijden, ben er ook wel flexibel in, soms komt ie na 3 uur weer, als hij tussendoor neit geslapen heeft, en dan geef ik hem dan de fles, en als hij slaapt wil ie ook wel eens overdag 5 uur achtereen slapen en dan komen voor een fles.

vins het ook niet erg om hem snachts de fles te geven, als ik hem eenmaal zie ben ik helemaal wakker en blij, maar toch, een x echt doorslapen is ook wel lekker.

iedereen een fijn weekend, heb een druk weekend voor de boeg, maar probeer natuurlijk elke dag event e lezen, anders meot ik weer 20-30 pagina's bij lezen.

groetjs anita

20. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Jeetje wat is er veel geschreven. Vlug globaal gezelen.

Mieke
    Beterschap met je vader. Hoop dat hij snel weer opknapt.
    Als je het niet vertrouwt ga je van het weekend toch met boaz naar de weekend arts.
    Zijn de plekjes ook vochtig? Misschien dat talk poeder iets is?

Doorslapen
    Hier al 3 weken. Zoey krijgt om 22:00 de laatste fles met 2 schepjes pap van friso. Overdag krijgt ze per fles niet meer op dan 160ml anders was ik de laatste fles over de andere 4
    gaan verdlen en de fles van 22:00 weg gaan halen.

Werken ging goed van de week aardige collega's. Was wel erg moe ben niet meer gewent om 22 uur in de week te werken en dan nog 2 kids en huishouden. Gelukkig heeft manlief erg goed geholpen.

Vanmiddag kraamvisite heb er zin in. Hebben hun 12 jaar geleden leren kennen in Griekenland.

Kilo's
    Hoef nog maar 2 kilo van de zwangerschap kwijt en dan nog 10 van de hormoonpillen. Ben regelmatig aan de diaree. Weet niet hoe het komt maar gaat wel lekker hard zo met de killo's. Als het volgende week nog zo is toch maar eens voor de zekerheid de huisarts bellen. Heb van de week een nieuwe spijkerbroek gekocht pas weer in maar 30 heerlijk. Nog 2 maten te gaan.

Rekening
    Getrouwd in gemeenschap van goederen. Allebij eigen rekening manlief betaald alle vaste lasten en mijn rekening leven we van. Dus eigenlijk is alles van ons samen.

Voeding
    Ik las iets van niet meer dan 30 schepjes per dag anders zou het slecht zijn? Wist ik niet. Heb hier een lijst van het consultatie bureau liggen wat en wanner ze mogen hebben. Vind het wel makkelijk met de hoeveelheid melk. Zoey drink 4 flessen van 160 en 1 van 180 ivm de pap.

Deel Deze Pagina