Op prettymum.nl heb ik een voedingsshirt besteld en op bellyfashion.nl. Maar dat is beide niet van Noppies, maar van Mamalicious en Boob.
hallo ..hier dan de 4e februarie mama! inmiddels alweer 2 maanden mama.. wat gaat de tijd toch snel zeg.... uk: ben erg benieuwd hoe ferry het nu doet thuis..spannend he zo die eerste weken thuis.. vond het toen erg vermoeiend omdat ik alles te perfect wilde doen over inbakeren..royenna is ook best onrustig. heb nu een babyslaapzakje gehaald , doe daarna nog strak de dekens over haar heen en dan slaapt ze ook als een roosje. lachen om te lezen over boodschappen doen..het is inderdaad een volks verhuizing zeg met zon kleintje..... als wij boodschappen gaan doen hebben we zelfs 2 winkelwagentjes nodig een zit voorop chedella en in het 2e winkelwagntje zit royenna met de maxicosie hahahah je moet ons eens zien zeg echt te gek! voedingen: ik zit zelfs soms te bellen of te computeren tijdens het voeden. laats was ze zelfs zo aan het huilen dat ik tijdens dat ikzelf zat te eten haat ook zat te voeden. Hoezo vrouwen kunnen meerdere dingen teglijk.. ik word er steeds handiger in! let nergens op met eten...eet gewoon wat ik tijdens de zwschap ook at. o mijn meisje word wakker..ga even voeden en dan hup mijn bedje in! fijne avond nog iedereen
Lieve meiden, Wij zijn nu net pas thuis gekomen, nadat ik vanmiddag op het andere forum het buddy nieuws had geplaatst en toevallig stond het nog open... ik las dus gelukkig nog net op tijd dat Patries de laatste mama is en we nu naar hier verhuisd zijn... leuk! Ik las weer even 5 minuutjes mee en vind het nu alweer interessant en baal er eigenlijk erg van dat ik alle bevallingen en alle eerste ontwikkelingen van jullie kleintjes gemist heb en ga echt proberen om weer dagelijks mee te lezen en schrijven.. probeer er gewoon een half uurtje per dag vrij voor te maken.. moet lukken toch! Armandez is alweer 4 weekjes en 4 daagjes oud.. gaat snel he! Maar goed, verder weer geen tijd om verder te kletsen haha, ga hem ff de fles geven (bv voor 4 dgn geprobeerd, was drama helaas) By the way... alle mama's VAN HARTE GEFELICITEERD! Zal binnenkort eens in alle albums spieken! Heb ik de afgelopen maand belangrijke dingen gemist? gaat het met alle baby's en mama's goed tot redelijk goed?
Wat een rust op de zondagmorgen.... Myrthe heeft heel goed geslapen vannacht. Om 00:00 de laatste fles en toen om 5:00 en 9:00....keurig he. En tussendoor gewoon heerlijk geslapen. Zometeen naarde handbal om ons meisje te showen hihi. Vrijdagavond was er een delegatie van mijn eigen team en we kregen echt een superleuke babygym van ze. Is er een van fisherprice, rainforest ofzo....allemaal leuke geluidjes en speeltjes zitten erop en ze hadden ook nog een spijkerrokje, shirtje en maillot erbij...voelde me echt verwend.... Nu even een lekker warm pistoletje eten, Myrthe ligt in haar wipstoeltje te hikken Daffie
Goedemorgen dames, We zijn dus echt over naar dit topic, was zo'n gewenning om naar die andere te gaan dat het best even wennen zal zijn haha... Nu zijn we dus allemaal bevallen. Waar we eerst zaten te kletsen over de zwangerschapskwaaltjes en op het laatst hoe ongeduldig we waren om onze ukkies te zien zo hebben we nu hele andere dingen waar we mee bezig zijn. Voedingen, krampjes, de hort op enz. enz. Leuk hoor. Vindt het erg gezellig en zo kunnen we elkaar een beetje helpen. Komende week hebben we nog maar een paar keer visite dus kom nu weer vaker hier spieken. Ga nu mijn meisje even schone kleertjes aandoen, doe haar nu s'avonds in bad met baby-bedtime van natusan. Heb het nu 3 avonden gedaan en volgens mij is ze daardoor een stuk rustiger! Fijne dag iedereen.
Heb een pb van Tirtilisko. Batuhan Ligt nu in het zh waar hij geboren is dus niet meer op de ic. Hij krijgt nog 35% zuurstof en zone voeding. Soms mag hij ook een flesje. Tirtilisko maag 24 uur de dag bij hem blijven en ook slapen. Wat ik zo van haar begrijp kan het nog wel even duren voordat hij naar huis mag. Ze hoop dat hij snel gezond mee naar huis mag. Tirtilisko vroeg of ik de laatse febr mama's wou feliciteren namens haar dus bij deze meiden van harte.
@Eppie, nou met mn moeder gaat t redelijk, ze is de prednison nu aan t afbouwen, maar daardoor wordt ze wel weer steeds benauwder, en ze raakt t extra vocht nog niet echt kwijt. Lief dat je ernaar vraagt! Ik ben begonnen met infacol, en heb t idee dat het wel helpt! hihi en jij bent weer heerlijk actief lees ik @Amor, nou welkom terug dan maar @Daffie, wat leuk van je team, al die cadeaus! @Dinkie, ja wat vliegt de tijd he... nu alweer mama's! Maar inderdaad wel handig om elkaar te kunnen helpen! Is dat die lavendelolie? @tirt, nou meid ik hoop dat je zoontje snel weer helemaal gezond wordt! Fijn dat je nu lekker bij hem mag blijven! Hier een wat rustigere nacht, josanne kwam om om de 3 uur... vanmorgen lekker gebadderd, en nu haar 1e jurkje aan.. hihi vind t zo schattig!
Hoi meiden, hier ben ik ook weer. Wat had ik veel te lezen en wat ben ik alweer veel vergeten. Had gister al een deel bijgelezen en nu ook weer, maar gister hebben we zo'n rommelige dag gehad dat ik er niet aan toe kwam door te lezen en te antwoorden. Hoop dat het me nu wel gaat lukken. Boaz was wat van slag af en daar waren we wat druk mee. Vooral in de middag en avond. Leek er op dat hij nog steeds erge last had van krampjes en zijn ontlasting die hij er maar moeilijk uit kreeg. Bleek... dat het elastiek in zijn broekje toch wel erg strak om zijn rond gegeten buikje zat en hem dat er dwars zat. Broekje uit en er kwam een zucht van verlichting bij hem, hihihi. Stom hoor dat het dan gewoon zoiets is en dan ben je daar de hele dag mee bezig, dus wees gewaarschuwd Ik zat er gister dus ook behoorlijk doorheen en kon om het minste geringste huilen. Was erg moe en baalde van de borstvoeding, dat alles dan op mij neer komt. En vriendlief de nachten gewoon kan doorslapen en niks hoort ook. We hebben het al eens geprobeerd dat hij een flesje afgekolfde melk gaf maar dan zat ik er wakker naast omdat ik dan toch wakker wordt van Boaz en hij niet. Nou hij past nog wel dingen van maatje 56 maar vandaag officieel maatje 62 aan Wat gaat het snel en door gister gelijk maar geen strakke dingen meer aan, alles zit nu lekker ruim Het etentje was gezellig en lekker. Maar ik miste mijn lieve kleine mannetje wel hoor. Vriendlief had hier minder last van omdat hij natuurlijk al overdag weg is en ik 24/7 met Boaz bezig ben. Hij heeft alleen opa en oma behoorlijk bezig gehouden met zijn krampjes en huilen, dat is wel jammer. Patries, gefeliciteerd met jullie zoontje Keano!! Goed ik ga gewoon wat steekonderwerpen noemen en beantwoorden ipv de personen, want dat weet ik niet meer hoor! Maka: speen/tepel verwarring... dat zou niet meer zo hoeven te zijn aangezien Vera al geruime tijd aan je borst drinkt, ik zou dus zeker al beginnen met af en toe een flesje om te kijken of ze die pakt. Niet te lang mee wachten anders wil ze misschien de speen van het flesje niet meer. De tepel kent ze nu goed genoeg hoor! Iets anders doen tijdens BV: dat doe ik zeker wel eens. TV kijken, boekje bladeren, forum bijlezen en soms zelfs eten. Draagdoek: welke hebben jullie? Noppie, fijn dat het gelukt is met de gastouder! Zwangerschapskilo's: vanmorgen even gewogen en nog 3 te gaan. Heb het idee dat mijn boops ook wel een kilootje meer wegen dan voorheen Eten en bv: ik probeer uiten, knoflook, pittig wel te mijden hoor. Heb toch al gemerkt dat hij op pittig reageert. En wisten jullie dat je beepje ook gevoelig kan zijn voor chocolade, geldt niet voor allemaal hoor. Pijnlijke boops: hier ook af en toe last van. Soms staat de een alweer vrij snel op spanning. Beetje masseren idd. Lekkende boops: hier ook last van hoor. Heb zelfs een keer gehad toen ik Boaz wilde aanleggen dat er al melk uit mijn tepel zo in zijn gezichtje spoot, hihihi. Puistjes: hier ook last van, nu op het kinnetje. Komt door de hormonen van mama in de melk. Voedings BH: die bruine van de Hema heb ik nog nooit gezien daar, wel opgelet omdat ik er al wat meiden over gehoord had. Ik heb die van Noppies. Amor, welkom terug meid, gezellig. Nou ik ga weer afsluiten, krijgen zo kraamvisite. Tot later vanmiddag weer.
@ Noppie: Dan hebben we toch niet dezelfde zon-knuffel. Dyons zon-knuffel is van Difrax. Het is een groen, plat ding met een geborduurd gezichtje erop en groene linten als 'zonnestralen' eraan. @ Eppie: Dyon vindt de vit K en D druppels volgens mij helemaal niet vies. Hij hapt ze heel goed van het lepeltje af en zuigt alles wat op het lepeltje is gebleven goed van mijn pink af. Toch wel grappig dat Yannique er zo'n gezicht bij trekt... @ Leintje: Wat fijn dat het inbakeren zo goed werkt bij Mik! Ik had al voor de zekerheid bakerzakken geleend van een kennis. Zij had er veel baat bij bij haar zoontje, maar bij Dyon heb ik ze niet nodig. Die slaapt altijd heerlijk met zijn handjes naast zijn hoofd. Ik denk dat hij juist onrustig zou worden als ik hem dat handjes-naast-z'n-hoofd afneem door hem in te bakeren. En de praktische zaken, dat is inderdaad gewoon een kwestie van wennen denk ik. Ik zorg dat ik vlak voor vertrek Dyon verschoond en gevoed heb en hier gaat altijd standaard een tas mee met luiers, billendoekjes, zalf, verschoningsmatje, spuugdoekjes en speen mee. Als we langer weg gaan, neem ik ook een fles mee, afgekolfde melk en mijn flesverwarmer, maar tot nu toe hebben we dat nog niet gedaan. Voor het wegvallen van de speen zijn er ook fopspeenkoordjes te koop. Daar komt de speen aan te hangen en die maak je dan vast. Zo voorkom je dat de speen niet op de grond valt als Mik hem loslaat. @ Amor: Gezellig dat jij er ook weer bent! Wat gaat de tijd inderdaad snel. Ik kan me nog zo goed herinneren dat mijn nieuwsgierigheid naar mijn kleintje steeds erger werd, en nu is Dyon er al weer een maand en 9 dagen! @ Daffie: Wat leuk, die cadeaus! De FisherPrice RainForest ken ik wel, die is echt heel erg leuk! Met schattige diertjes uit het regenwoud! Is dat ook niet die gym die een giraf heeft als 1 van de 'poten' van de 'gymboog' zelf? (ajbwib) @ Dinkie: Komende week nog maar een paar keer visite? Is bij jullie de drukte van de kraamvisite nu al geweest dan?! Hier moet dat nog beginnen. De eerste week is eigenlijk alleen de naaste familie langsgeweest en nog een paar mensen die graag voor de drukte aan wilden zijn. Daarna een rustigere periode gehad, en nu begint het weer te komen bij ons. Gisteren visite gehad, vanavond weer, morgenavond weer, dinsdag moet Jorik trainen dus heb ik een avond voor mezelf, en donderdagavond weer visite. De kalender staat hier juist nu vól met visiteafspraken... @ Axioma: Wat leuk dat Josanne haar eerste jurkje aan heeft! Dyon heeft nog steeds alleen van die zachte babypakjes aan. De stoere kleertjes beginnen bij maat 56, en hij draagt nu nog maat 50 (maar dat duurt niet lang meer, hij groeit echt goed). @ Mieke: Goh ja, dat achteraf blijkt dat Boaz wat van slag was van een broekje dat te strak begint te zitten... daar denk je inderdaad niet meteen aan. Leuk dat hij nu officieel maat 62 heeft. Wat is hij al groot, zeg! Dyon draagt nu nog maat 50, maar ik merk wel dat het niet lang meer duurt voor hij over gaat naar maat 56. Ik denk dat het komt doordat hij zo klein geboren is, dat hij nu nog maat 50 heeft... Hihi, ik heb dat ook al gehad dat er melk uit mijn tepel spoot over Dyons gezichtje. Vooral mijn rechterborst spuit het vaak uit. Als Dyon erg lui is, gaat hij er wel eens voor liggen met zijn mond open. Dan laat hij het er gewoon inlopen zonder zelf moeite te nemen om te zuigen, en als er genoeg in zijn mondje zit dan slikt hij het eens door. Ik moest er wel om lachen, maar probeer dan toch Dyon zover te krijgen dat hij het weer zelf gaat doen. Zo gemakkelijk moet het hem niet gaan, haha. @ Maka: Ik denk ook niet dat Vera nog snel de speen en de tepel zal verwarren, omdat ze toch al een tijdje aan de borst drinkt. Bij Dyon zijn we ook al gaan oefenen met het flesje. Die dronk hij ook goed leeg, en hij dronk daarna weer zonder problemen bij mij aan de borst. @ Draagdoek: Ik heb een draagdoek van www.draagdoeken.nl Uitgeprobeerd op de 9-maanden-beurs, en meteen aangeschaft. Dyon en ik hebben er al veel plezier van gehad, en ze hebben leuke dessins! @ Zwangerschapskilo's: Geeeeen idee! Ik heb geen personenweegschaal in huis. Mijn buik is nog niet helemaal zo plat als voor de zwangerschap, maar wel bijna. Nou, ik ga er ook weer vandoor. Het zonnetje schijnt hier, en Jorik heeft een thuiswedstrijd, dus ik denk dat ik met Dyon even die kant op ga wandelen. Fijne dag, meiden!
Ik loop nog een paar felicitaties achter zie ik: @Loeka: Gefeliciteerd met Tess! @Karina82: Gefeliciteerd met Jade! @Iggylover: Gefeliciteerd met Levi! @Patriessie: Gefeliciteerd met Keano! Leuk dat we nu eindelijk bij de mama's verder kunnen kletsen. En lekker overzichtelijk, nog maar 2 pagina's Het gaat hier op zich prima, alleen heeft onze kleine meid nog geen goed dag- en nachtritme. Overdag slaapt ze prima en zit er 3 tot 4 uur tussen de voedingen. Maar 's nachts huilt ze veel en zit er maar 1,5 tot 2,5 uur tussen de keren dat ze om de borst vraagt. Dan drinkt ze per voeding ook heel weinig. Woensdag komt een mevrouw van het cb langs, maar eens vragen of ze tips heeft. Verder reageren onze kindjes erg op elkaar. Als Ilse huilt wordt Daan vaak in paniek wakker en is dan niet eerder gerustgesteld dan dat hij even bij de baby heeft gekeken. En als we hem naar bed brengen of hij huilt 's nachts reageert Ilse daar weer op door op haar beurt ook maar te gaan huilen. Pfff, hebben andere dames met meer kindjes dat ook? Zwaar vermoeiend! We proberen de principes van rust en regelmaat voor Ilse toe te passen, maar dat betekent wel dat we haar regelmatig even moeten laten huilen. Mijn hechtingen genezen heel voorspoedig, heb er bijna geen last meer van. Ik moet er soms echt bij nadenken dat ik zo'n pak hechtingen in mijn achterste heb, anders doe ik misschien teveel. @Leintje1: Fijn dat het inbakeren zo goed werkt voor Mik! Misschien een reservespeentje in de luiertas stoppen voor als Mik weer zijn speentje op de grond laat vallen? Groetjes, Wendy
Ik heb deze besteld, maat S. Valt echt als een S. http://www.bellyfashion.nl/product_info ... s_id=12470
hallo dames! Hier nog een februari mama! Helaas heb ik alle gezelligheid op het forum gemist tijdens de zwangere periode. Ben ik nog welkom?
Doe niet zo gek, natuurlijk ben je welkom! Wanneer ben je bevallen? Heb je een zoontje of een dochter? Hoe heet hij/zij? (Niet nieuwsgierig hoor... )
Jeetje buddy, wat ben je toch weer nieuwsgierig @ Chez dre, tuurlijk ben je welkom! Ben idd ook erg benieuwd naar alles wat Iloiza vraagt!
Wat leuk zeg, het topic van de februari mama's 2009 is geopend Ik hoop dat jullie hier net zo gezellig kletsen over van alles en nog wat als wij bij de februari mama's van 2008! groetjes van Meiske (februari 2008 mama)
wat leuk om te zien dat dit topic geopend is.. pfff.. al weer een jaar geleden.. wat gaat de tijd snel! Ik hoop dat jullie net zoveel plezier zullen beleven in het mamma-tijdperk als in het bevallingstopic! geniet er maar van want de kids zijn echt zoooo groot.. *zucht...* Liefs Sizzel.. (februari 2008 mamma!)
Chez dre, welkom en klets gezellig mee! Als je even op de eerste pagina kijkt, daar staat onze lijst, wanneer je even je gegevens over de kleine doorgeeft dat plaatsen we je er bij Zo Boaz slaapt even tijd voor andere dingen. We hebben net de EasyFix in mijn auto gemonteerd, was niet echt 'easy' maar het zit en gelijk even de mc erin getest, want zul je zien, wil ik weg en lukt dat me weer niet, hihihi. Maar het werkt! Ik was alleen in de veronderstelling dat de mc dan andersom er in ging, dus dat je je baby kunt zien, maar dat is dus helemaal niet zo. Vind ik eigenlijk wel jammer, want ik dacht dat dat dus de grote truc was van de EasyFix. Oja nog iets. Toen we vrijdagavond aankwamen in het restaurant en de gastheer ons begeleidde naar ons tafeltje, vroeg hij of we gebruik wilden maken van het wijnarrangement.... oh zegt hij u denk ik niet mevrouw in uw positie... dacht hij dat ik (nog) zwanger was. Wij lachen... maar vond het wel jammer want ik dacht dat ik toch weer redelijk geproportioneerd was NOT Wendy, wat vervelend dat jullie kindjes zo op elkaar reageren zeg. Misschien moet dat nog even de tijd krijgen om te wennen? Hoop dat het snel anders is voor jullie, kan me voorstellen dat het wel even vermoeiend en lastig is. K en D vit druppels: Boaz vindt het niet echt smakelijk en trekt er altijd een vies gezicht bij, moeten echt opletten dat hij het niet weer uitspuugt. Leintje, wat fijn dat het inbakeren zo goed werkt voor Mik. Merk dat Boaz soms ook wat wild met zijn armpjes zwaait, maar meestal slaapt hij toch wel goed, zo schattig met zijn armpjes naast zijn hoofd of beide armpjes over het dekentje. Iloiza, ga even op de site van de draagdoeken kijken. Goh, dat Dyon nog in maatje 50 past, hij is in principe toch maar 2 weken te vroeg geboren, maar dan is hij gewoon een kleintje en Boaz een grote Enne, wat ik me afvroeg... je hebt al eens de uitspraak hier uitgelegd, maar spreek je het op z'n Frans uit als Diesjon of echt als Diejon? Maka, toen Boaz nog op de couveuse afdeling lag ivm de lamp voor de billie toen kreeg hij 's nachts flesvoeding en overdag borstvoeding, dus die verwarring was er toen al niet, verwacht dus niet dat Vera dat nu nog zal verwarren hoor. En dit was gelijk al in de eerste week. Leuk dat we nu echt over zijn naar het Mama's-topic gedeelte hoor. Het is echt voorbij, iedereen is bevallen!
@ Axioma, leuke foto zeg! Mooi meisje is Josanne! @ Mieke, lekker dan zo'n gastheer! pff... Ik heb ook een paar nieuwe foto's in mn album gezet!