Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Tir: Super dat Butahan goedgekeurd is!

@Eppie: Hmmmm hier noemen we het geen vlokken (in onze familie deden een paar kindjes dit ook...hoe noemden ze het toch ook alweer? Toch iets van fleppen ofzo volgens mij)
    En vandaag je eerste dag weer aan het werk. Ben benieuwd hoe het gegaan is!

@Enna: Fijn dat de KA tevreden was over Enna. En dat van die wipstoel kan ik me wel wat bij voorstellen ja. Maar van de maxicosi zeggen ze toch ook altijd dat het slecht is?

@Maka: Aaaaawww Vera het prinsesje!

@Axioma: Ja jammer dat mensen altijd hun oordeel klaar hebben. Terwijl jij het ze waarschijnlijk haarfijn uit kan leggen dat het juist een hele natuurlijke houding is waarin Josanne zit.
    En hardlopen doe ik met start-to-run idd. Super handig, dan hoef je zelf helemaal niet op je horloge ofzo te kijken. Alleen een beetje jammer dat de muziek ondertussen wel een beetje over de datum is :) En nu je dat zegt over je schenen herinner ik me ineens weer waarom ik vorige keer gestopt ben. Ik wist dat ik ergens last van kreeg maar kon me echt niet meer herinneren waarvan ook alweer :oops: En dat is ook nog eens een vervelende blessure want die blijft zo lang hangen. Hopen dat ik er dit keer geen last van krijg.
    En nu al bezig met Josannes eerste verjaardag :) Dat duurt nog 283 dagen hoor!

@Patriessie: Ik herken dat wel een beetje ja. Als ik nu foto's zie van in het begin dan is het nu echt al een kindje. Aan de ene kant jammer dat het zo snel gaat maar aan de andere kant ook weer zo superleuk dat je nu enigszins kunt communiceren met je kindje. Samen kletsen en lachen enzo :D

2. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    @Axioma... in mijn kraampakket zat ook een vlaggetjes slinger van LIEF met gekleurde vlaggetjes en belletjes (hangt nu om de box heen).. erg schattig en een erg leuk idee van je!

3. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    @Kuona.. hihi ja dat bedoel ik, heb hele verhalen tegen hem (hij ook tegen mij maar snap dr niks van haha) en hij maar lachen!
    Hardlopen moet ik ook weer mee beginnen maar vind het opbouwen zooooooooow K. wat is start to run?

4. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    start to run is een soort trainingsprogramma. Het is bedoelt voor starters die willen beginnen met hardlopen. Je bouwt dan op van 0 tot 5 km in 10 weken. (ze gaan er vanuit dat je 3 keer per week traint) Je moet dan mp3tjes downloaden en dat zijn iets van 27 lessen. Er zit dan een presentatrice die liedjes draait en zegt van: nu gaan we wandelen en nu gaan we hardlopen. En dan moet je steeds langer achter elkaar hardlopen totdat je dus met 10 weken 5 km kan hardlopen. Ik vind het echt ideaal, ze zegt tussendoor dan ook zo van: Je bent goed bezig, of: nog een halve minuut.

5. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
  6. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Kuona, tja t schijnt een veel voorkomende kwaal te zijn bij hardlopen. Haha inderdaad die muziek was niet geweldig :D
    Oh en ik kan zeker wel uitleggen dat Josanne in een goede houding zit, maar mn schoonzus werkt op medisch kdv en is het daar totaal niet mee eens...
    Tja inderdaad wel een beetje vroeg met die vlaggentjes... maar zo kom ik wel van mn oude restjes stof af :D

@Patriessie, ja ik zag die vlaggentjes ook online te koop, maar ik vond ze zo duur...
    Start to run is een mp3 programma, je kunt elke les downloaden en op je mp3 speler zetten.
    Een belgische dame geeft je dan "les"zodat je op een goede manier leert hardlopen, na zoveel weken zou je dan zonder problemen 5 km moeten kunnen hardlopen.

Les 1 begint bv met 1 lopen, 1 minuut rennen 1 minuut lopen en 1 minuut rennen enz. En af toe roept ze; kom aan t gaat goed, nog even volhouden... en dan wat muziek erachter geplakt.

Hihi ik weet nog dat ik de 1e les volgde en al hijgend (totaal geen conditie) maar weer ff ging lopen ipv rennen en dat Evie zei het gaat goed zo :D

7. Patriessie

Patriessie Bekend lid

29 jul 2008
    507
    0
    0
    Haha lachen.. THANKS..... ben het aan het downloaden!

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    :) nee hoor meiden, ik ga nog lang geen weekendje weg zonder Boaz.
    Dat was maar zo gezegd omdat het logeren bij oma goed ging en dat dit in de toekomst ook zou kunnen wanneer we een keer een weekendje weg willen gaan.

Eind juni gaan mijn schoonouders een weekje naar Vlieland, hebben ze een huisje gehuurd voor 8 personen, dus dan komt het hele gezin een paar dagen en Boaz nemen we gewoon mee hoor. En in sept. hebben we een midweekje CP dus gaat Boaz ook gewoon mee ;)

Boaz is een beetje snotterig en hoesterig vandaag.
    Ga hem zo even voeden, heb eerst zelf maar even ontbeten met een kopje thee en jus.
    Hij heeft weer redelijk geslapen, hij was wel een paar keer wakker en lag dan weer op zijn handjes te sabbelen, maar niet echt om ervoor uit bed te gaan.

Axioma, leuk zo'n slinger, je bent weer lekker crea bezig.

Kuona, super je nieuwe avatar.

Maka, wat is Vera toch een mooi prinsesje, schattig jurkje ook.

Patriessie, ja stom he, soms berg ik iets op een plek op die niet echt logisch is.

Maatje, wat heerlijk dat Zoey al vanaf 19.30 zo'n lange nacht maakt zeg.

Nou zal de lijst ook wel weer even aanpassen en ga nu even snel een wasje ophangen buiten, droogt zo lekker met die zon en wind en daarna voeden.

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Meeting zaterdag 16 mei 2009

Bij Noppie Thuis! En eventueel een picknick in het park :D

Wie neemt wat mee:

- Noppie: koffie en thee, pastasalade en stokbrood, servetjes
    - Iggy: gebak
    - Maka: pannenkoeken
    - Mieke: plastic bekertjes/bordjes enzo
    - Mireii/Uk: frisdrank en/of sapjes
    - Golfola: Verschillende Sandwiches
    - Married: Iets fruitigs :p
    - Enna: haarzelf en Katie :)

Meiden die wel meegaan :)

Noord-Brabant:
    Eppie25: Hoeven
    Enna: Tilburg
    Gelderland:
    Dayenne: Arnhem
    Utrecht:
    Marriedgirl: WbD (Utrecht)
    Noppie: Utrecht
    Iggylover: Nieuwegein
    Noord-Holland:
    Mieke: Amstelveen
    Uk: Haarlem
    Maka123: Bussum
    Overijssel:
    Miireii: Enschede
    Sjors75, Portugal in NL: Denekamp
    Golfola: Ommen
    Groningen:
    Seyla, Groningen
    Limburg:
    Angela21: Venlo
    Zuid-Holland:
    Axioma: Gouda

15 x JA

Nog geen antwoord:

Martientje: Assen
    Leintje1:

Meiden die niet meegaan :(

HJ1977
    familieveenstra
    Noralien
    Kuona
    Tirtilisko
    Waxientje
    Daffie
    Caro73
    Mause
    Maatje
    Kelly1980
    Dinkie
    Mirella25
    Deesje
    Vaamrile
    Patriessie
    Karina82
    Mobiel
    Iloiza
    Hummelke Sofie

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Martine, kom jij naar de meeting?

En Leintje, die ging volgens mij niet toch? of wel??

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Axioma; het etentje was ook heerlijk haha. Wij gaan naar Center parcs de Vossemeren in Belgie. Heb er erg zin in moet ik zeggen. Ben al een lijstje aan het maken wat ik allemaal mee moet nemen voor Myrthe en dat is veeellllll :( :(
    Al bezig voor Josanne's eerste verjaardag hahaha, je kan er niet vroeg genoeg bij zijn he!!

Maatje; wat slaapt ze lekker door he, en maar 4 flessen op een dag?? Dat redt Myrthe echt niet hoor!! Welke tijden geef jij de voedingen dan?

Patriessie; wij vinden inderdaad ook dat het kleine er heel snel af is. Myrthe is al zo wijs en actief hahaha. Aan de ene kant heel jammer, maar aan de andere kant vindt ik het ook prachtig om te zien hoe snel ze zich ontwikkelt en bijleert :D

Hier weer een goede nacht gehad, van 23:00-8:00, ben ik erg tevreden mee haha.
    Vanmiddag even naar een kinderstoel kijken en van die zonneschermpjes voor in de auto kopen. Myrthe slaapt nu, straks eerst badderen en eten en dan gaan we maar effies.

12. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Daffie
    Flesjes tijden 1e tussen 7:00/8:00 2e 11:00/11:30 3e 15:00/16:00 4e papfles 19:30/20:00.
    Met de tijden heb ik rekening moeten houden met school tijden van Justin.
    Het 5e flesje heb ik nu verdeeld over de 4 flessen die ze nu krijgt.

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

ik geef ongeveer dezelfde tijden, maar dan om 22:00-22:30 nog een laatste fles en die van 19:30-20:00 zit bij ons op 18:30-19:00. Maar ik geef om 8:00, 11:30 en 19:00 180 cc en om 15:00 en 22:30 200 cc. Misschien moet ik ook maar eens proberen om overdag hele flessen te geven en dan in de avond een papfles. Zou natuurlijk best kunnen dat ze het dan ook volhoudt tot 's morgens. Hoeveel schepjes doe je erin? Is dat van Bambix of van Friso?
    Is 4 flessen wel genoeg op deze leeftijd?

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Gaat Dayenne niet mee?

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    jawel toch, ik begreep dat zij met Mieke mee zou rijden!?

16. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Daffie.
    Zoey doet het tot nu toe goed op 4 flessen. Ik heb een lijstje van het consultatie bureau en baby vanaf 3 maanden moeten tussen de 700 - 1000 ml per dag drinken( ze drinkt nu 820ml) met het gewicht tussen 4800 - 6600 gram. Zoey woog met 8 weken (3 weken geleden) 4410. Vanavond moet ik er toch heen en ga veagen wat hun ervan vinden. Doe toch wat ik zelf denk dat goed is maar wil wel hun idee er over horen. Toen bij Justin was het geen enkel probleem.
    Ik heb de pap van friso dat zit in een soort melk pak.
    Bij de laatste fles doe ik 6 schepjes melk poeder op 190 water en 2 schepjes met een klein bultje friso pap erbij in. Eigenlijk moet je 180 water maar de 10ml extra ivm ontlasting.

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Volgens mij gaat ze wel mee ja, maar ze heeft lang niet geschreven hier! Ik stuur dr ook op hyves nog wel even een berichtje.

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat was ingeval van OV wanneer we ergens anders heen zouden gaan, toen bij Bunnik bijv., dan zou ik haar van het station ophalen.

Maar ik zal Dayenne even een pb sturen met de plannen, want volgens mij weet ze die nog niet.

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
  20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Maatje; ben benieuwd wat het CB erover zegt hahaha, we doen toch lekker wat we zelf willen ;)

Groot nieuws!!!! Myrthe heeft zich net helemaal zelf in haar blote kont op de commode van haar buik naar haar rug gedraaid en dat 3 x achter elkaar =D> =D> =D> =D> We stonden er allebei bij en we zijn zooooo trots :) :) :) :) Myrthe keek zelf helemaal beduusd, snapte het nog niet helemaal geloof ik hihihi.

Deel Deze Pagina