Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Bbelly, Inbakeren zou idd ook optie kunnen zijn... Maandag eens informeren bij het CB, die hebben dan weeguurtje.

Heb een foto in mijn banner gemaakt, vind hem wel leuk zo! (al zeg ik het zelf ;) )

2. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hey meiden!

Vanmorgen stroomstoring ofzo gehad hier. TV deed het niet, computer deed het niet... Het was lekker weer dus ben ik lekker een eind gaan wandelen met Dyon.
    Net heel globaal bijgelezen, ik heb mijn dag niet helemaal geloof ik. Vriendlief is aan het trainen (voetbal) en ik heb net even een potje zitten janken. :cry:

Ik heb me vandaag namelijk écht vreselijk lopen ergeren aan de bemoeienis van anderen:
    "Ach kijk nou, Dyon heeft honger!" (Nee, hij heeft net eten gehad, hij heeft gewoon nog zuigbehoefte. Als hij écht honger had, zou hij wel een keel opzetten.)
    "Geeft jouw mama je niet genoeg te eten? Nou, wij maken je wel een fles hoor!" (Als je het maar laat! Grrrrr...)
    "Pas op hoe je hem vasthoudt, hij is nog niet zo sterk!" (Ja, ik weet toch zeker wel hoe ik mijn kind moet vasthouden?! Grrrrrrrr... "Hij kan zijn hoofdje zelf al goed optillen, ik ondersteun hem alleen nog een beetje voor de zekerheid.")
    "Ja maar, zijn rugje dan? Dat kan ook helemaal dubbelklappen!" (Ja hé, laten we hem helemaal vastbinden zodat hij haast niet meer kan bewegen! Dan kan er tenminste niets met hem gebeuren! AAAAARG! :x )

Dat tussen haakjes is wat ik dácht, ik heb het niet hardop gezegd natuurlijk. Maar ik werd er zó ongelooflijk gek van!
    Ben ik écht zo egoïstisch om te denken dat ik als moeder het beste weet wat wel en niet goed is voor mijn kind?!
    Sorry hoor, voor mijn gefrustreerde geblaat. Ik zit er gewoon even doorheen... :cry:

@ Tir: Wat fijn om te horen dat de onderzoeken goed waren en dat Batuhan zeer waarschijnlijk niets van de bloeding overhoudt! Ik hoop maar dat hij snel aansterkt en dat jullie hem weer mee kunnen nemen naar huis, zodat jullie eindelijk weer écht lekker kunnen genieten! :D

@ Waxientje: Ik herken Dyon ook in dingen die bij het eerste sprongetje horen (Oei, ik groei-boek). Dyon is dan wel rond de 7 weken, ipv rond de 5 weken, maar wel zo'n 2 weken te vroeg geboren, dus klopt het volgens het boek inderdaad dat hij nu ongeveer zijn eerste sprongetje maakt! :D

@ Iggy: Ik wil wel zo'n ticker van Levi voor je maken, maar het is helemaal niet zo moeilijk hoor. Je kunt in bijvoorbeeld Paint een plaatje maken van 420 bij 75 pixels, met verkleinde foto's van Levi. Als je die opslaat als jpg, gif of png-bestand, kun je hem uploaden naar www.tickerclub.com (moet je je wel registreren) en zo je eigen ticker maken.
    Als je toch graag wilt dat iemand m voor je maakt, kun je me altijd pb'en.

3. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Wauw weer veel gekletst zeg.

@Married he bah aambeien! Wat vervelend zeg.
    Ik heb ook veel last van mijn ontlasting sinds de bevalling. Doet ontzettend veel pijn. Lijkt net alsof er hele harde stukken in zitten (sorry hoor) die tijdens het naar buiten persen alles open scheuren. Nogmaals sorry voor de details, maar anders kan ik het niet uitleggen. Heb ook altijd bloed na het poepen. Heb een tijdje Roosvicee Laxo geprobeerd en dat helpt erg goed! Kan het iedereen aanraden met harde poep ;).
    Hoop dat jou aambeien snel over gaan!

@Mieke hier ook zo'n man hoor. Gaat er 's nachts met moeite uit als ze huilt en helpt nauwelijks mee met huishouden. Als hij thuiskomt van school dan gaat hij linea recta achter de pc. Terwijl ik dan soms de hele dag met een huilende Naomi zit, of gewoon kapot ben van de gebroken nachten. BV is fysiek toch best zwaar, en dat lijkt hij niet te begrijpen.
    Ik hoop dat jullie snel kunnen praten en dat jullie er dan uit komen. Hier moet ik vriendlief soms even een flinke trap onder zijn hol geven, en dan lijkt hij het weer even te begrijpen (na flink tegen gestribbelt te hebben).
    Sterkte!

@Tir fijn dat hij geen oogafwijking heeft! Sterkte met alles, lijkt me heel zwaar om je kleintje zo te zien :(. Knuf van mij!

@Angela, Naomi sliep al wekenlang er slecht in haar wiegje. Wilde alleen maar bij mij op de buik slapen. Ik dacht dat het aan de krampjes lag, maar vanochtend had ik haar op haar buik in haar wiegje gelegd en ze sliep gewoon door! Maar vind het inderdaad ook eng hoor..Ik doe het alleen als ik er bij ben. Inbakeren vind ze niks, omdat ze dan haar armpjes niet kan bewegen en ze blijft dat toch proberen. Ze wordt er erg gestresst van. Hopelijk helpt het wel bij Dani!

@Laten huilen....daar moet ik toch echt even iets over kwijt hoor. Ik vind het echt verschrikkelijk om Naomi te laten huilen. Ik kan dat écht niet. Ik snap niet dat jullie dat wel kunnen...Het druist volledig tegen mijn moederinstinct in. We willen haar ook leren om overal in slaap te kunnen vallen. En dat doet ze nu ook. Ze slaap gewoon door, wie haar ook vasthoudt. Ik leg haar eigenlijk nooit in haar bed om te slapen. Behalve 's nachts natuurlijk. Zijn Molukse gewoonten, en ik moet zeggen dat ze mij veel beter passen dan Nederlandse gewoonten.
    Ik val jullie niet aan hoor, maar moest het even kwijt. Ieder zijn meug, maar ik zou het echt niet kunnen zoals sommigen van jullie het doen.

Naomi heeft honger, zal zo verder reageren.

4. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Dayenne, blij om te lezen dat Dani niet de enige is! Ik laat hem ook niet in zijn bedje op zijn buik slapen, dan ben ik er niet bij en dat vind ik wel een akelige gedachte.

Iloiza, Frustrerend als iedereen het beter denkt te weten.... Ik heb zo'n schoonmoeder die constant commentaar levert..... Wordt er gek van. Dani is nu verkouden en dan krijg je zo'n commentaar van: dan moet je een ui naast zijn bedje leggen dat helpt hoor..... DAT WIST IK ALLANG HOOR! Maar ik zeg dan maar niets en tel tot 10 (soms wel 100)

Laten huilen, kan me voorstellen dat je er zo over denkt, maar sommige kindjes hebben het huilen nodig om in slaap te komen al ze alleen zijn. Ik heb dat met Levy ook gehad. Die wilde nooit in zijnbedje slapen. Toen we hem eenmaal even lieten huilen was het zo voorbij en sliep hij als een roosje! Maar iedereen moet doen wat het beste voelt.!

5. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Angela, ja snap het wel hoor. Sommige kindjes hebben dat inderdaad nodig. Maar het voelt zo onnatuurlijk voor mij...Ach, hormonen he ;).

@Iloiza, hier hetzelfde met sommige mensen. Zo irritant! Ik luister er gewoon niet naar, negeer het zelfs. Merk wel dat het commentaar steeds minder wordt zo. Ze merken dat ik toch niet reageer ;).

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #406 Deurtje, 13 mrt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 okt 2009
    Jeetje, Thije heeft echt een topdag vandaag zeg, huilt bijna niet en ligt nu heel lief in zn box. Zal dan wel een rotnacht worden, kan bijna niet anders ;)

@ martientje, is Fuad al wat minder overstuur?

@ Eppie, hydro-luiers dus gewoon in de droger. Denk dat ik dat ook maar ga doen... blijf anders aan de gang ;)
    Wat een gedoe he om met kind weg te gaan én er zelf ook nog een beetje toonbaar uit te zien, ik ken het ;)

@ Bbelly, jij dus ook al aambeien.. lekker dan.
    Ik verschoon Thije 's nachts niet meer, tenzij hij heel erg ruikt. Ik doe hem 's nachts een pampers baby dry om, die kan tot 12 uur mee staat op de verpakking (niet dat ik hem zo lang om laat hoor). Van het verschonen wordt ie anders veels te wakker.
    De gebruiksaanwijzing staat niet op de medela site, ik kan hem althans niet vinden. Ik wil de NL versie graag hebben, Mieke bood het ook al aan, maar als jij hem kunt inscannen is dat wellicht handiger (Mieke zou het per post doen).

@ Angela, op de buik slapen durf ik zelf niet te doen. Mijn schoonzus doet het wel met haar baby van 7 weken, hij heeft veel last van krampjes en maagzuur en op de buik slapen helpt. Volgens mij dioet ze het wel alleen als ze zelf in de buurt is.

@ Dayenne, jij ook al last met je ontlasting :( . Roosvicee laxo heb ik idd ook staan, neem het zo gelijk weer!
    Snap wel dat je het moeilijk vind om Naomi te laten huilen. Ik laat Thije soms wel eventjes huilen, maar zeker niet te lang hoor. Iedereen moet doen waar zij zich het beste bij voelt denk ik.

Hier komt de visite ineens op gang zeg, komende week komt er bijna elke dag kraamvisite.

Alweer half 11, jeetje vind de dag echt snel gaan vandaag.. zo maar lekker naar boven.
    Tot morgen!

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Zo kraamvisite is weer weg en weer leuke kado's gehad. Spijkerjurkje met legging en shirtje en een leuk voorleesboek :D

Dayenne; de eerste weken kon ik Myrthe ook echt niet laten huilen, druisde geheel tegen mijn gevoel in. Nu merk ik dat als ze ingebakerd is, ze echt 5 tot 10 minuten huilend nodig heeft om rustig in slaap te vallen en dan slaapt ze echt zo'n 3 a 4 uur achter elkaar en wordt ze zeer tevreden wakker met een lach op haar gezicht. Ik hoor ook echt het verschil tussen het huiltje om te gaan slapen en het huiltje voor honger of het huiltje voor krampjes. ;)

Nu voor de TV hangen tot de laatste voeding. Myrthe heeft nu 4 voedingen gehad, dus rond 00:00 de 5e en dan hopelijk morgen ook weer 5. Dan zijn we soepel overgegaan hahaha.

xxx Daffie

8. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Married, hier komt de visite ook op gang eindelijk. Vandaag 4 mensen ineens, lekker druk :D. Dit weekend hebben we bewust rust ingepland.
    Wel gezellig he, die visite? Vind het zo heerlijk om mensen voor het eerst mijn meisje te laten zien. Voel me dan zo trots :D.

@Vasthouden...hebben jullie moeite met het vasthouden van de beeb van sommige mensen? Ik heb dat niet, alleen bij mijn schoonmoeder :(. Heel stom misschien, maar dat komt omdat ze heel 'eisend' is, en constant vraagt of ze Naomi mag vasthouden. En dan niet 1x keer....Nee, ze komt aangelopen (als Naomi bij mij op de arm ligt te slapen) en vraagt: 'mag ik haar vasthouden, mag ik, mag ik, mag ik?' Grr zo irritant. En alleen daarom wil ik al nee zeggen.
    Mijn nekharen gaan nu al overeind staan als ze binnen komt lopen. Terwijl het voor de rest een super lief mens is, heb totaal geen moeite met dr.
    Wil Naomi klem vasthouden zodra ze binnenkomt.

Stel ik me aan? Of zouden jullie dit ook hebben?
    Bij mijn moeder heb ik dit totaal niet, die komt binnen en gaat rustig op de bank zitten wachten tot ik Naomi aan haar geef. En als ik dat niet zou doen dan zou ze nog niks zeggen.
    Pfff lastig hoor...Vooral omdat ik niks durf te zeggen tegen haar omdat ik haar niet wil teleurstellen. Geef elke keer met moeite Naomi aan haar...

9. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Daffie ja dat vind ik anders. Als je weet dat ze dat nodig heeft ;). Als je het zo uitlegt dan vind ik het heel anders.

Leuke spulletjes heb je gehad! Heerlijk he, kraamcadeaus krijgen :D.

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Dayenne; het is inderdaad heerlijk om kado'tjes te krijgen haha. De hele tafel staat vol en Myrthe heeft in maatje 62 een garderobe waar menig meisje jaloers op zou zijn ;) Hoop maar dat ze 62 een poosje aan kan....

11. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Jij ook al zoveel kleertjes in 62? Ik ook...
    Iedereen zegt: 'ja je zult wel veel krijgen in kleine maatjes, dus ik dacht ik doe maar een grote maatje.' Haha gevolg: ik krijg alleen maar maatje 62/68 :). Ach ik vind het geweldig hoor :D. Er zitten zulke leuke kleertjes bij, kan bijna niet wachten om het haar aan te doen :D.

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hier ook hele leuke setjes haha. Heb nu al 2 spijkerjurkjes, een spijkerrokje, diverse stoere broekjes en heeeelll veel shirtjes. Nog effies en ze kan het aan, denk eind van de maand :D :D :D :D

13. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Angela, Dayenne, Married, dank jullie wel voor jullie begrip. Het is gewoon écht vervelend soms, ook al is het allemaal goed bedoeld.
    Meestal negeer ik het ook hoor, maar vandaag had ik gewoon echt zo'n dag dat het me heel erg raakte. :(
    En Married, hier precies hetzelfde verhaal, schoonmoeder die zich afvraagt of ik wel genoeg melk heb. Kwam door Dyons regeldagen dat ze daaraan twijfelde. Hij had toen veel vaker nodig te drinken dan normaal, en vroeg zij gelijk of mijn melk nog wel genoeg voeding bevatte. (Zij heeft altijd FV gegeven en kent dus ook geen regeldagen). Maargoed, Dyon was ook supergoed gegroeid, dus toch een 'bewijs' kunnen leveren dat mijn melk wel degelijk goed genoeg is voor hem! :D

Daffie en Dayenne, Dyon heeft ook ruim 3/4 van zijn kast volhangen met kleertjes in maat 62. Bijna niemand heeft ons kleinere maatjes gegeven, en maar weinig mensen hebben groter gegeven dan 68. Allemaal onder het mom van "Je krijgt vast al zo veel van dat kleine spul, wij hebben maar een maatje groter gekocht". ;)

OMG, is het al zó laat?! Waarom ben ik nog niet moe?! (Ik ga maar slapen, tot morgen/vandaag! ;))

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    meiden ik moet levi opgeven bij verzekering, mijn man e ik zitten allebei bij agis.., hebben jullie je kindje op jullie naam of op die van je man mee verzekerd?

15. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!

@Iggy, Naomi is bij mij meeverzekerd. Eigenlijk niet echt een reden voor waarom bij mij, manlief heeft het zo geregeld en prima hoor!

@Dayenne, ken het hoor, van schoonmoeders ... ik zeg ook rustig als ze ligt te slapen NEE, daar legt ze zich ook wel bij neer. Gekke is ook dat ik dat bij mijn eigen moeder niet heb! Is toch eigen dan he ...! Enne, wij ergeren ons ook wel es aan al die bemoeienis, grr. Alsof we het zelf allemaal niet weten/aankunnen!?!

@Iloiza, lekker geslapen? Je lag er laat in! Schoonmoeders zijn volgens mij (bijna) overal hetzelfde, hihi. En balen van de stroomstoring gister! Gelukkig weer opgelost!

@kleertjes, hier ook al zoveel kleertjes gehad, ongelooflijk! Maar hier juist veel in 68 of zelfs 74 :confused: Dus die kan ze nog lang niet aan. Heb bijna nix in 62 gehad eigenlijk, dus ik wil vanmiddag (als het droog is, ze geven wat regen af, maar tot nu toe ziet het er nog redelijk uit) de stad in om es te gaan kijken. Ze kan voorlopig nog wel in 56, maar kijken (en kopen ..!) kan toch geen kwaad he ;)

@Married, hoe is het vannacht gegaan met Thije na zo'n superdag? Hoop ook een supernacht!

@laten huilen: vind het ook zielig, maar heb ook gemerkt dat als we haar in bedje leggen, ze eventjes huilt en dan lekker slaapt. Zo lang het geen krijsen wordt, laten we dat altijd een paar minuutjes doen en het werkt! Maar vond dat int begin errug lastig hoor (en nog steeds af en toe!).

Hier weer een lekker nachtje gehad. Naomi sliep rond 11 uur/half 12 tot 4.30! Daarna kwam ze om half 8, lekker hoor! Nu ligt ze weer in haar bedje, ging lekker gapen, maar ik hoor ze nog murmelen, hihi.
    Wordt steeds leuker, nu gaat ze echt trappelen en kraaien, allemaal geluidjes maken! En je krijgt steeds meer contact met ze, superleuk!

Ff vraagje voor degene met hondjes: hoe doen jullie dat nu met uitlaten? Op zich gaat het hier wel (woon op een boerderij), want ik laat ze vaak gewoon buiten, maar even met ze lopen zou ook geen kwaad kunnen! Maar ja, als manlief aant werk is, is dat een beetje lastig met Naomi ...

16. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    goedemorgen,

Zoey en mama helaas nog steeds in het ziekenhuis.
    zoey heeft nu zondevoeding en krijgt zuurstof toegediend.Ze heeft de sympthonen van een rs-virus mar de test was negatief.Nu heeft men een kweekje gedaan om op kinkhoest te testen.
    Zolang de zondevoeding en de zuurstof erop zit mag ze niet naar huis.mama is bij haar en mag daar ook blijven slapen.papa zorgt voor de oudere broer maar mist mama natuurlijk.
    vanmiddag mama even naar huis een uurtje of 2 om even bij te tanken.

groetjes en een prettig weekend

17. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Jeetje, Maatje en man, heel veel sterkte! Ik hoop dat ze er snel achter zijn wat het nu is en ze Zoey kunnen behandelen.
    We denken aan jullie!

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jeetje mina maatje...

hey ik heb bij prenetal een wiegendeken gekocht van polyester klopt het dat levi die niet mag gebruiken?

en nog een vraagje want daar zit ik vreselijk mee...
    als jullie kindje een mondje terug geeft over de kleertjes of overgeeft trekken jullie dan schonen kleertjes aan? ik vind het dus zo vies en ik doe dus schone kleertjes aan maar de kraamzorg zegt dat het niet nodig is en je hem gewoon die kleren aan kunt laten houden...
    maar ik vind dat dus echt zo vies en zielig dat ik hem gewoon schoon spul aantrek
    wat doen jullie?

19. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Iggy, ik zou ook schone kleertjes aandoen. Als je het amper ziet, dan niet hoor, dan pas later denk ik. Maar moet eerlijk zeggen dat Naomi echt nooit spuugt :) Dus heb dat eigenlijk nooit aan de hand.

20. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hallo dames,

Ik heb ff een vraagje aan jullie.
    het cb bureau zei dat ik Amber zelf moest laten komen het sávonds en het s'nacht. dat snacht is geen probleem dan komt ze, maar nu ben ik bang dat ik totaal uit het ritme ben.

gisteravond heb ik haar om 00.00 wakker gemaakt. daarn heeft ze geslapen tot 4.30 voor ons toch wel wat langer ( zien jullie die fles nog als nachtvoeding) ze dronk ovirigens maar 50.
    Om 7.00 vanmorgen kwam ze dan weer voor te drinken, toen dronk ze ook maar 70. en nu is ze nog niet geweest.

Zo kom ik toch uit het ritme? ben bang dat ik straks een fles mis.
    En wat zouden jullie doen, haar na 4uur wakker maken, of haar zelf laten melden.

grrr kzit helemaal in de knoei

Deel Deze Pagina