Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik zou haar toch na 4 uur wakker maken.. doen wij met Soraya ook. anders slaapt ze overdag en 's nachts dus niet..

ik zou ook gewoon verschonen.. vind het nogal zielig om het beebje in diezelfde kleertjes te laten.. ligt er natuurlijk wel aan hoeveel er gespuugd is

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen meiden,

Jeetje Maatje en man, dus er is nog steeds niet veel bekend over wat het nou is. Gelukkig dat je bij Zoey mag zijn Maatje! Veel sterkte, ik duim voor Zoey ;)

Iggy; ligt eraan hoeveel Myrthe spuugt, maar als het zichtbaar is trek ik ook een schoon shirtje aan hoor! Gelukkig spuugt ze nauwelijks....

Chantal; je moet niet alles wat het CB zegt opvolgen hoor, gewoon je eigen gevoel volgen. Ik maag Myrthe ook altijd wakker voor de laatste voeding als ze om 00:00 nog niet uit zichzelf is gekomen. Daarna slaapt ze de laatste nachten door tot 6:00-7:00
    Ik denk dat het over het algemeen goed is om te wachten tot ze zelf kom, omdat ze dan komt als ze echt honger heeft. Als ze veel slaapt misschien overgaan naar minder flessen, maar met meer cc erin! Dan krijgt ze toch haar voeding binnen, als ze het opdrinkt dan...

Wij zijn dus gisteren overgegaan op 5 x 140-150 cc en dat drinkt ze als een gek hahaha. Maakt niet uit of er 120 of 150 inzit, erin gaat het wel en ze is net zo tevreden als voorheen na de fles. Echt heerlijk dat ze nu slaapt van 00:30-6:30 hoor en daarna meteen weer verder...nu wordt ze pas een klein beetje wakker, dus ga haar zo maar eens halen.
    We komen echt goed aan onze slaap toe zo, de laatste dagen! :D :D

Liefs Daffie

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @daffie: hoeveel tijd laat je dan tussen de voedingen?

4. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Goeie morgen meiden:

Volgnes mij helpt de infacol hier helemaal niet, hij had gister vreselijke krampjes hij bleef maar huilen, van de cinababy werd hij juist altijd rustig.
    Hoe gebruiken jullie de infacol?

Noralie: wat maak je mooie banners, hoe doe je dit?

Enna: kan me voorstellen dat je, je man erg mist, fijn dat Katie zo goed groeit

Esther: fijn dat de regel maat bij Yannique ook lijkt te helpen.
    Bloeddruk te hoog waarschijnlijk door de hormonen van de pil.

Waxientje en Mieke : had dit gevoel na mijn eerste zwangerschap ook heel erg, denk dat het voor de mannen ook heel erg wennen is, merk wel hoe ouder ze worden hoe meer mijn man met haar ging doen. Vaak heeft het even zijn tijd nodig, snap heel goed dat je er van baalt, heb ik nu ook nog wel eens, maar merk ook dat ik soms dingen verwacht en het dan niet vraag maar dan ga ik me wel lopen ergeren dat hij het niet ziet, ik moet gewoon leren om meer dingen te vragen want dan doet hij het wel. Maar denk dan altijd, doe het zelf snel wel.

Uk: ik ga meestal al veel eerder naar bed Fuad krijgt rond 20:00 zijn fles daarna laten we hem slapen, lig er vaak ook wel tegen 21:30 in, meestal word Fuad dan om 5:00 wakker en geef ik hem een beetje voeding, het verschild misschien ook wel dat ik ’s ochtend nooit kan uitslapen omdat Jasmin dan weer wakker is.

Anne: gelukkig ben je er nu achter wat thomas heeft, best snel dat ze er achter zijn, mijn dochter heeft ook koemelkallergie en daar waren we pas achter toen ze 2 jaar was.
    Bonnetjes kun je ook bewaren voor de belasting dienst, hierdoor krijg ik over 2008 bijna 500 euro terug. Een pak soya melk kost ook 1,65 en gewoon pak melk 0,45 cent, maar ben al lang blij dat mijn kind niet altijd meer ziek is.

Miiriie: Fuad sliep ook al door met een gewicht van 3200 je,als ze overdag maar genoeg drinkt. Was vandaag bij de gynaecoloog en die vond het ook geen probleem dat hij al zo vroeg door sliep. Als je meer tijd tussen de flessen hebt dan heeft ze ook meer zin om wat meer te drinken.

Tir: wat een goed nieuws hopelijk sterkt hij snel aan en mag hij weer met jullie naar huis.

Angela; er zijn speciale matrasjes te koopvoor kindjes die op de buik slapen, als ze zelf kunnen draaien mogen ze op de buik slapen, maar in de kinderopvang doen we dit nooit omdat het toch een groter risico is.

Dayenne: Slapen het is wel per kind verschillend, Naomi is waarschijnlijker makkelijk, maar als je een kind het die alles mee wil krijgen en zich niet overgeven om te gaan slapen dan is een strak ritme echt beter, ook voor je zelf omdat ze anders veel te moe worden en er helemaal door heen zitten en dan alleen maar harder gaan krijsen.

Maatje en man: wat sneu voor Zoey heel veel sterkte.

Iggy: ik doe hem echt wel andere kleren aan, anders krijgen ze het ook koud ja met een nat pakje, als het echt maar een drupje is doe ik het alleen als er bezoek komt.

Chantal: ik laat Fuad ook doorslapen s’nacht maar zorg dat hij overdag voldoende voeding binnen krijgt, dan geeft ik heb ’s nachts vaak 60 cc dan slaapt hij weer verder, de volgende ochtend maak ik hem tegen 8:00 uur wakker en dan zit ik weer in het normale ritme.

Fuad krijgt nu trouwens nog maar 4 voeding per dag, van 150 cc en ’s nachts dan 60 extra.
    Dit gaat prima. Als ik jullie dan lees met 7 voeding pppff zwaar hoor.

Ben weer bij gelezen, heb wel 1 ½ achter de computer gezeten.

Groetjes Martine

5. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Heb even weer foto's in mijn album gezet, die waren er uit onder mijn nieuwe naam.

6. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Pffff ben helemaal brak. Naomi heeft nauwelijks geslapen vannacht. Van 00.00 tot 3.00, 3.30 weer in slaap. 5.30 wakker voor voeding, 6.00 weer in slaap. 7.15 wakker en alleen maar jammeren tot 9.00, toen weer gedronken. Daarna niet meer in slaap gevallen. Ben kapot! En vriendlief heeft lekker geslapen de hele nacht :(. Zegt ie vanochtend: 'je ziet er niet zo goed uit, wat is er?' Hij slaap er gewoon doorheen :confused:. Dus ik zeg dat Naomi nauwelijks geslapen heeft, zegt ie: 'o', en slaapt gewoon weer verder! Grrr :evil:. Ook nu ligt ie nog steeds te slapen. Ben echt helemaal op, kan wel janken :(.

@Maatje & Maatje-man wat erg zeg! Heel veel sterkte ermee!

@Deesje hihi vind het nog steeds gek dat jou dochter ook Naomi heet. Vooral omdat ze ook op 11 februari is geboren.

@Daffie wauw eind van de maand al? Das snel! Naomi pas nog steeds maatje 50, en heeft af en toe (als het klein valt) maatje 56. Het gaat wel snel he? Maatje 44 past ze niet meer, moeilijk hoor om afscheid te nemen van die pakjes...Hebben jullie dat ook?

@Iggy, Naomi is bij mij meeverzekerd omdat ik een uitgebreide verzekering heb ;).

Over het spugen...als het een klein beetje is (nauwelijks te zien) dan laat ik het wel zitten, maar als ze echt veel heeft gespuugd dan trek ik gelijk nieuwe kleertjes aan. Je moet doen wat zelf het beste voelt voor je ;). Als jij haar schone kleertjes aan wilt trekken dan doe je dat! :D

@Deesje knap dat je nee kunt zeggen! Dat kan ik dus echt niet....moet ik toch echt gaan leren denk ik. Ik wil haar gewoon niet teleurstellen, vooral niet omdat ze veel voor ons doet. Als ze langskomt dat gaat ze altijd koken en zou ook het huishouden doen als ik dat zou vragen. Vandaar dat ik het dan lastig vind om nee te zeggen, omdat het voelt als een 'bedankje' als ik Naomi geef aan haar. Ze geniet er zó van.

@Chantal sorry kan je niet helpen want ik snap niks van flesvoeding. Ik hoop dat je snel weer een ritme hebt!

Naomi is weer aan het jammeren, moet weer gaan....

Fijne dag!

7. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Dayenne, ja, vind ik ook nog steeds 'gek' dat jouw meisje ook Naomi heet en ook op de 11e is geboren! Goeie smaak qua naam hebben we toch, hihi :)
    Vind het soms ook moeilijk om nee te zeggen hoor, maar schoonmoeders is helaas psychisch ook niet helemaal in orde, dus daar moeten we ook erg op letten. Maakt het ook wel moeilijk soms, want ze kan/mag gewoon veel dingen niet die andere oma's wel kunnen en mogen.

Wat balen dat je zo'n nacht had, jeetje. Hopelijk kan je vandaag wat je rust pakken.

GATSIE, het regent hier al! Daar gaat mijn middagje stad :( Ga echt niet in de miezerregen ff shoppen. Gelukkig geven ze a.s. week goed weer af, dan gaan we dan maar effe kijken. Wel balen, had er net zo'n zin in!

@Martine, kan je helaas niet helpen ivm Infacol. Heb het wel in huis gehaald, maar gebruik voor Naomi al de druppeltjes van VSM. Helpt goed, ze heeft nog amper last. Vervelend dat Infacol juista andersom lijkt te werken.

@Daffie, wat heerlijk dat jullie zo aan jullie rust toe komen!

@Chantal, ons is gezegd vanuit het CB om haar gewoon door te laten slapen. Ze komt vanzelf wel als ze honger heeft. Nu komt ze de ene x netjes voor haar laatste voeding tussen 11 en 12, maar soms slaapt ze al om 22.00 uur. Vind dat ook lastig hoor! Moet maandagochtend naar het bureautje, ga ik het maar meteen effe vragen.
    Zo zie je maar, iedereen krijgt weer andere adviezen!

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Dayenne meid, dit is echt niet leuk! ik zou het er echt even met hem over hebben. Dit ga jij niet volhouden zo! het is toch weekend? dan kan hij jou toch wel helpen 's nachts? het lijkt wel of het hem niet zoveel boeit.. dat zal vast niet het geval zijn... maar dat maak ik uit op de manier waarop jij schrijft.. tell me if i'm wrong!

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

maximaal 4,5 uur, behalve 's nachts. Dan laat ik haar slapen...
    maar Myrthe drinkt natuurlijk wel erg goed, dus die krijgt wel genoeg binnen. Als ze wat minder drinken, zou ik ook na max. 4 uur wakker maken hoor ;)

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ik las laatst ergens een tip over doorslapen:

Je baby mag het aantal uren doorslapen als het gewicht in ponden.
    Ferry is nu 9 pond (4,5 kilo) en mag dus 9 uur achter elkaar slapen ;)

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Martine; waarom ga je niet gewoon weer over op de cynababy dan? Bij Myrthe werkt het ook prima en ben ook niet ineens wat anders gaan gebruiken. Als iets goed werkt, houdt ik dat gewoon aan ;)

Dayenne; meis wat een onrustige nacht....dit ga je niet heel lang volhouden hoor. Ik zou ook gewoon even met je vriend praten, want als je het samen doet, heb je allebei meer energie en kun je er ook meer van genieten ;) En zeker in het weekend....Hier slaapt mijn man ook langer door het gehuil heen, maar wij spreken voor het naar bed gaan af wie er die nacht uitgaat en als hij haar niet hoort, maak ik hem gewoon wakker hoor :D :D

Iggy; bij de verzekering kun je het beste bij degene in laten schrijven die het uitgebreidste pakket heeft, want Levi is dan ook net zo uitgebreid verzekerd!

Deesje; jammer van het middagje stadten....Je kan natuurlijk ook de regen trotseren (of wilde je je meisje meenemen?)

Hier heeft Myrthe gedouched met papa, daarna flesje gehad en even kwartiertje gespeeld en nu ligt ze weer heerlijk ingebakerd te slapen.
    Ze is echt heel tevreden nu, echt heerlijk om te zien van je eigen kindje.

Ik ga maar eens even boodschappen doen, mannetje is begonnen met de belastingen in te vullen. Tot laterzzz

Daffie

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    haha ja ik weet het, ik vroeg me dit af omdat ik ook niet zo heel goed weet wat ik moet doen. die laatste fles van Soraya om 22 uur is echt een ramp. ze slaapt de hele tijd, kauwt op de fles, spuugt em uit enz.. uiteindelijk drinkt ze maar 60 of 70cc.. dan krijg ik haar met geen mogelijkheid meer wakker. 's nachts heeft ze echt heel erg honger als ze dan komt om 4 á 5 uur. dan drinkt ze met gemak 120cc (4 schepjes dus ongeveer 135cc)

dus ik weet niet zo heel goed wat ik moet doen.. eigenlijk moet ze de laatste voeding juist wat meer drinken zodat ze 's nachts wat langer blijft liggen, maar dit lukt dus niet. als ik haar overdag niet wek, blijft ze gemakkelijk 4 á 5 uur slapen.. (denk ik hoor, want ze meld zich bijna niet, moet haar telkens wekken)

misschien iemand tips wat ik kan doen?

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Ferry ligt echt te spelen in de box!
    Dat is zo'n mooi gezicht! *smelt*
    Hij probeert de speeltjes van de mobiel te pakken en dan in het bijzonder het muisje. Die is erg interessant :D Waarschijnlijk omdat die hem aankijkt. Hij kan zo'n beestje al bijna het hele rondje volgen... Hij had net ook een ander speeltje vastgepakt... Echt leuk!

Hoop dat hij vanaf nu weer vrolijk is... Tot nu toe wel ;)
    De afgelopen dagen was hij helemaal niet gezellig.

Hij heeft het vannacht (voor zijn doen) erg netjes gedaan!
    Hij heeft geslapen van 21:00 uur (had om 20:00 uur gegeten) tot 01:15 uur. En daarna kwam hij om 06:00 uur weer.

14. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Zo hé, ben één dag niet geweest en er zijn meteen weer 9 pagina's bij :confused: .
    Ik ga even uit mijn hoofd reageren...

Maatje, jee dat is schrikken zeg. Hoop dat ze snel vinden wat het is en dat Zoey natuurlijk heel snel weer opknapt. Veel sterkte!

Voeding: Anne komt ook nog steeds stipt iedere 3 uur. Zal vanzelf wel (een keer) minder worden.

Draagdoek: Gister was Anne heel onrustig en moest ik eigenlijk wat dingen doen. In de draagdoek werd ze meteen rustig en viel ze lekker in slaap. Het kalmeert heer echt, zo leker warm tegen mijn borst aan.

Spugen: sinds gister spuugt Anne na iedere voeding ook redelijk wat terug. Ze heeft ook last van krampjes. Heb cinababy gehaald. Hoop dat het gaat werken.
    Als het maar heel weinig is hou ik de kleertjes aan, anders verschoon ik haar.

Banner: ik maak de bannersdus met PSP. Eerst een nieuw document openen van 490 x 150 pixels. Dan laag voor laag achtergrond, foto, lijst, applicatie's e.d. erin plakken.
    Je hebt ook forums met lessen waar je dit kunt leren.

Wie vroeg er ook weer om een banner?
    Ik wil er wel een maken hoor. Stuur me maar een PB.
    Ben nu wel eerst nog bezig aan een banner voor Loeka.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar ik ben eigenlijk nog maar net begonnen met de fotoacademie. Heb de baisopleiding gedaan en heb het eerste half jaar van de avondopleiding nu afgerond. Ook ik ben er nu een half jaartje tussenuit en start in september weer aan de 2e helft van het 1e jaar.

Uk, leuk joh, dat Ferry zo aan't spelen is in de box. Anne kijkt de speeltjes aan de mobiel wel na, en raakt ze soms per ongeluk aan. Dan kijk ze echt heel verbaasd :) .

verder weet ik het ff niet meer... :oops:

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Infacol: Ik ga het ook niet meer gebruiken. De eerste 2 dagen was het erg goed, maar ik heb echt het idee dat hij daardoor meer krampen krijgt... Dus ik laat het maar even staan. Dat cinababy was is dat?

Daffie: Ik ben ook weer begonnen met inbakeren als hij gaat slapen. We deden het alleen als hij erg onrustig was, maar nu maar even standaard. Hij slaapt er langer en rustiger door. Na een poosje bevrijdt hij zelf zijn armen. (we bakeren in een hydrofiel) Ik ga van de week op zoek naar een Pacco Piccolo.

Deesje: Hier is het ook geen mooi weer... Jammer hoor, had ook wel zin om even te wandelen.

Iggy: Je kunt je kindje het beste laten bij schrijven bij degene met de beste verzekering. Dus wie het uitgebreidst verzekerd is. Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik mijn pakket laten uitbreiden (per januari natuurlijk).

Noralien: Jij bent er echt wel goed in, in PSP. Gebruik jij van die scrapsetjes ervoor? Ik heb voorheen ook heel wat banners gemaakt,voornamelijk van mijn honden :D Maar toen hadden ze die scrapsetjes nog niet. Dat is wel erg leuk he?

16. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Voor de dames van wie de baby krampjes heeft, inflacol was hier nog nergens te krijgen.

Wij hebben sab simflex voor de krampjes en dat helpt super.l

17. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Cinababy zijn druppeltjes van VSM tegen krampjes. Ik hoor er veel goede verhalen over, maar ben er zelf pas vandaag mee begonnen. Kan er dus nog niet zoveel over zeggen.

Ik gebruik vooral de scrapassecoires die bij de lessen van een forum horen. Die sla ik op en zoek zelf bij elkaar wat ik samen leuk vind staan voor een banner.

18. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Chantal, ik dacht dat sab simflex hier niet verkrijgbaar was?
    En ik zie dat je in Heerlen woont. Daar ben ik geboren en heb er tot een paar jaar terug altijd gewoond.

19. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Bbelly: ik verschoon Yannique altijd tussen 2 borsten door, dus ook 's nachts, want anders eet ze niet meer omdat ze al lekker slaapt :D !
    Soms heb ik ook het idee dat ik daar van onder nog wat voel zitten. Maar ja, een wond heeft toch 6 tot 8 weken nodig om te genezen hoor. ik zou niet zelf gaan knippen als ik jou was. Anders misschien even langs de huisarts?

@Angela: ik weet niet vanaf welke leeftijd kindje op hun buik mogen slapen. Yannique slaapt gewoon op haar rug. Ligt alleen op haar buik als ze soms bij mij op m ijn borst ligt!

@Iloiza: ik hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt. Waar bemoeien andere mensen zich mee zeg. Net of jij Dyon niet het beste kent. Gisteren was ik Yannique weer aan het aankleden nadat ik haar luier had verschoont. Zit mijn moeder allemaal mee aan haar broekje te trekken. Dus ik zeg: mam, thuis moet ik dat ook alleen doen hoor! Weet dat ze het goed bedoeld, maar om nou met 4 volwassen handen 1 klein broekje omhoog te doen is ook een beetje overdreven!
    Ow, dat tussen haakjes mag je ook gewoon zeggen hoor tegend en mensen! :D

@Dayenne: ik vind het ook erg moeilijk om haar te laten huilen en het druist ook tegen mijn gevoel ik hoor. Soms probeer ik het een paar minuten, maar daarna ga ik toch naar haar toe. Ieder zijn eigen ding natuurlijk en iedereen moet idd doen waar hij/zij zich het beste bij voelt.

Ja dat is heel herkenbaar hoor wat je schrijft over dat je liever hebt dat sommige mensen Naomi vasthouden. Mijn schoonzusje wil haar altijd wakker maken. Laat Yannique toch lekker liggen als ze slaapt. Kan daar slecht tegen hoor.
    Woensdag was mijn nichtje hier en die wilde Yannique graag even vasthouden, maar ze lag zo lekker te slapen in de box, dus heb gezegd: doe maar een ander keertje, want wil haar liever lekker laten liggen als ze slaapt! Je moet echt voor jezelf en je meisje kiezen hoor.

Goh meid, wat vervelend dat Naomi zo slecht geslapen heeft vannacht. Ja dan ben jezel ook helemaal op he? Waarom snappen die mannen dat toch niet :evil: ?

@Married: goed te horen dat Thije gisteren een goede dag heeft gehad. Hopelijk zet het zich voort!
    De kraamvisite begint hier ook een beetje op gang te komen. Vind het ook wel lekker dat het even geduurt heeft, zodat Yannique en wij toch een beetje aan elkaar konden wennen en weer een beetje een ritme proberen te creëren!

@Iggy: wij zijn via mijn mans werk bij de VGZ verzekerd, dus daar hebben we Yannique ook bij laten schrijven!
    Als Yannique een hele golf over haar kleertjes overgeeft en ze helemaal nat is, doe ik haar wel schone kleren aan natuurlijk :D , maar als ze een kleine mondje teruggeeft, laat ik dat!

@Kleertjes: wij hebben gelukkig maar weinig kleertjes gehad. Heb zelf namelijk al een kast vol met kleertjes van toen ons nichtje nog klein was. Als mensen vragen wat we willen, vraag ik meestal om bonnen van Prenatal of de Hema. Kunnen we straks zelf nog wat uitzoeken!

@Deesje: heerlijk zo'n nachtje he!
    Wat ik doe als ik alleen thuis ben: laat Joepie snel even een plasje doen als Yannique ligt te slapen! Omdat hij niet met andere honden overweg kan, vind ik hetzelf een heel gedoe om hem uit te laten terwijl Yannique in de kinderwagen ligt. Misschien toch een keertje proberen als mijn man erbij is? Zeker nu we weer richting het goede weer gaan!

@Maatje: hopelijk knap Zoey snel op en kunnen jullie dan weer lekker naar huis! Sterkte meid.

@Chantal: 's nachts laat ik Yannique zich altijd zelf melden! Ook als ze bijvoorbeeld al om 20:30 gegeten heeft! Maar ja, ik geef BV!

@Daffie: lekker dat je dus overgestapt bent op minder! En dat he dus ook wat bij kunt slapen zo!

@Martine: lekker ding hoor die Fuad van jullie ;) !

@Uk: lijkt me leuk om Ferry zo te zien spelen! Tuurlijk smelt je dan!

Gisterenavond heeft Yannique om 22 uur voor het laatst gegeten en heeft ze doorgeslapen tot ongeveer 4 uur. Heerlijk hoor, maar mijn borsten stonden toen wel op knappen :)! En daarna kwam ze weer rons 7:30. Toen ze begon te gapen had ik haar weer op bed gelegd en heb geprbeerd om haar te laten huilen, maar dat kan ik echt niet hoor. Ben toen naar haar toe gegaan en mevrouw lag met hele grote ogen rond te kijken. Ik heb ze toen mee naar beneden genomen en haar rond 9:30 weer laten eten, want ze lag te happen en daarna heb ik haar op bed gelegd en nu ligt ze lekker te slapen op haar eigen bedje.
    Ow ik roep te hard ;) , want de babyfoon gaat nu.

Ik ga haar maar even eten geven en in bad doen!

X Esther

20. Chantal1508

Chantal1508 Actief lid

3 jun 2008
    100
    0
    0
    serveerster
    Heerlen
    Hoi Noralien,

leuk dat je daar ook gewoond hebt. mag ik vragen waar?

De sab simflex halen wij in duitsland, is idd hier nergens te krijgen.

Deel Deze Pagina