Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Mieke: de nutriton is ervoor om te zorgen dat de voeding wat dikker wordt in het maagje, zodat het niet zo gauw meer omhoog komt. het is ook voor spugende baby's. Bij Soraya kwam de voeding ook telkens omhoog, ze spuugde niet, maar ze moest het wel steeds wegslikken. daarom gebruik ik het. Sindsdien is ze meer tevreden en kan ze ook meer drinken, dus het werkt goed! :D

Boaz weer lekker geslapen zeg! goed hoor!

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dayenne, nog niet 1x weggeweest zonder haar? Ook niet tussen 2 voedingen door? Doe ik ook wel eens hoor. Dan blijf ik gewoon max 3 uurtjes na de vorige voeding weg, zonder flesje achter te laten...

3. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Maka nee ben alleen 2x een uurtje weggeweest toen ik nog rijles had. Maar wil zo graag een keer een middagje winkelen met een vriendin. Of naar de bios met mijn vriend.

@Mieke zal je zo pben, thanks alvast!
    Er zijn inderdaad allergieen bij ons in de familie. Accepteerd Boaz de FV ook gelijk? Of duurde dat even?

@Iggy wat een lekker ding is jou ventje zeg! Echt een heel knap ventje :D.

@Miireii ik heb zowat alle flessen geprobeerd. Difrax, avent...En heb nu Nuby, speciaal voor BV kindjes. Zelfs die accepteert ze niet.

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hmm das vreemd! ik hoop dat ze dan flesvoeding wel gelijk accepteerd ;)

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemiddag!

Thije heeft doorgeslapen zonder paccodoek en in zn eigen bedje, jee! 23.15 laatste voeding en vanochtend kwam ie om 06.40 uur. Toppie!

Ben net terug van een info-ochtend van het CB. Was wel leuk, we waren met 7 moeders, altijd leuk om ervaringen uit te wisselen. Ik blijf aan de gang met babymeetings, hihi

Ga alle foto's van zaterdag zo bekijken en opslaan! leuk leuk leuk

@ Eppie, vervelend dat je BV lijkt terug te lopen. Was die 60 cc ipv een voeding of tussen voedingen door? Dat maakt bij mij namelijk heel veel verschil.
    Fijn dat de seks nu goed ging! Is toch een hele geruststelling he. Ik heb verder geen last gehad van strakke hechtingen oid.

@ Seyla, best een goed plan hoor om nu alvast een datum te prikken vopor de volgende meeting!
    Aziza vind ik ook een mooie naam! Leuk hoor, van die bijzondere namen.

@ Noppie, owneeeeee, zat er toch ook poep aan?! Hmm, ik dacht alles aan het rompertje gelaten te hebben, maar niet dus :( Sorry!!!!!
    Fijn dat jullie het zo gezellig hebben gehad saampjes, hihi :)

@ mobiel, ongi geworden dus.. nja, fijn dat alles het nog doet ;)

@ Scoobje, uiteraard duim ik voor jullie! En dat scheefhangen doet Thije eigenlijk niet.

@ Iggy, fijn dat het goed ging in het zkh! Fijn dat zn ruisje weg is.

@ Miireii, Soraya is zeker niet klein nee! Ze deed niet onder voor de rest hoor! :D

@ Maka, fijn dat je vriend er weer is! Succes met Vera haar prikjes.
    Vervelend dat het voeden niet lekker liep en dat ze overstuur was. Misschien idd wel tandjes? Ben benieuwd wat ze er van zeggen op het CB.

@ Mieke, fijn dat Boaz zo lekker heeft geslapen!

@ dayenne, nog nooit weggeweest zonder Naomi? Jemig joh, dat zou mij ook echt opbreken.
    Sterkte ermee! Hier geen ervaring met FV, dus kan je helaas niet helpen.

Moet vanmiddag naar de HA voor mn aambeien :( Echt geen zin in, moet die kerel een beetje in mn kont gaan lopen kijken :( Maar ja, hopelijk heeft ie een oplossing.
    Ik laat hem ook gelijk even naar Thije zn hartje luisteren.

6. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ja misschien dat ze mijn melk niet uit iets anders accepteert ofzo.. Ik weet het anders ook niet. Ga zo maar een pak Nutrilon Hypo Allergeen halen. Ben heel benieuwd wat ze dr van vind...

Het gekke is, dat ze in het begin wel uit de fles dronk zonder moeite. Maar toen ze 1,5 maand oud was wilde ze de fles ineens niet meer :(.

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    dankjewel dayenne ben ook zo super blij en trots op levi hihihi

married dat klinkt niet erg lekker aambeien meid

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    oeh married, succes bij de HA! idd geen pretje! :(

9. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Married thanks!
    He bah, naar de dokter. Lijkt mij ook helemaal niks. Maar hopelijk heeft ie wel iets waardoor het snel over gaat! Sterkte!

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    oeh married, succes bij de HA! idd geen pretje! :(

11. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Seyla: leuke foto's maakte jij, vooral die van de kleine Lisa van Mobiel.

@ Dayenne: ook hele leuke foto's. Hoe gaat het vandaag met Naomi? Ebbie heeft ook weleens een onrustig dagje hoor, dan zeg ik ook altijd maar: een sprongetje? Maar misschien reageerde Naomi wel op de drukke zaterdagmiddag?

Vraagje: hoe slaan jullie die foto's dan op uit die albums van anderen? Lukt mij niet?

@ Mobiel: he getver, weer ongesteld geworden. Bij mij nog steeds niks, terwijl ik soms wel mijn baarmoeder voel heb ik het idee.

@ Seyla: oei, jij ook al ongi. En? Is het niet zo heel erg geworden?

@ Scoobje: Ebbie hangt soms ook naar 1 kant. Dat moeten we van de fysio wel helpen corrigeren ivm voorkeurshouding. Dus dan duwen we haar een beetje op het andere armpje zodat ze voelt dat dat ook kan, gaat aardig goed moet ik zeggen. Heel veel succes bij de Duitse dokter vandaag!

@ Iggy: fijn dat je weer helemaal gerust gesteld bent over Levi en ik hoop dat het drankje hem snel zal helpen. Leuk dat je een compliment kreeg over jullie band samen!

@ Enna: Ebbie vind het ook niet zo leuk om aangekleed te worden. Vooral de rompertjes en truitjes die over haar hoofd gaan en dan dat gewurm met haar armpjes. Het leidt niet meer tot krijsen en brullen, maar wel vaak eventjes huilen.... Ow, wat sneu voor je moeder dat Katie niet bij haar wilde, maar ja, je kan de voorkeuren van een babytje niet afdwingen vrees ik. Ah, maar de volgende dag ging het wel goed lees ik. Zelf laat ik altijd het kindje (als ze wat ouder zijn) naar mij toekomen, ik ga nooit zelf 'bovenop' het kind zitten.

@ Dayenne: oei, heb je Naomi nog steeds niet aan de fles. Een buurvrouw en een goede vriendin van mij hebben ook allebei een beebje dat steevast de fles weigert. Deskundigen hebben hun inmiddels na veel gedoe aangeraden de fles te laten zitten, omdat sommige beebjes het dus gewoon echt blijven weigeren. Ze moeten nu bv blijven geven totdat hun beebje vast voedsel gaat eten en uit een beker leren drinken. Voor de 1 betekent dat dat ze al ruim 8 maanden thuis zit. Voor de ander: die reist 2x per dag tijdens haar werk terug naar Utrecht om haar beebje op het kdv te voeden. Heel inspannend allemaal. Ik hoop dat je Naomi toch nog zover krijgt.... Het schijnt dat die Tommy Tippee flessen spenen hebben die wat meer op de tepel lijken... Ik denk zelf persoonlijk niet dat kunstvoeding Naomi happiger op het flesje zullen maken, maar ik duim voor je.... Wij hebben trouwens gewoon de Nutrilon Standaard, gaat heel goed, vindt ze heerlijk.

@ Maka: oei, lastig zo'n onrustige Vera die je dan niet aangelegd krijgt. Gelukkig lukte het uiteindelijk wel. Tsja, als ze dan zo gaan krijsen kan je echt wel door de grond gaan. Gelukkig duurt dat nooit uren en uren, maar ja, op dat moment... Leuk hoor, die 'nerd'-cadeautjes van je vriend voor Vera! Ooooow, nee toch, jouw kado's laten liggen, jammer... Maar ja, 'it;s the thought that counts' niet waar?

@ Mieke: even uit nieuwsgierigheid, moet die man van je vriendin jou dan wel betalen of doe je het voor niks omdat het vrienden zijn? Mijn vriend heeft hier een soort deal met een vormgever: die vriend maakt de designs voor Rutger's sites en Rutger bouwt de sites van die vriend. Fijn dat Boaz zo goed sliep vannacht. Ebbie ook weer, om 22.30 laatste flesje en dan weer om 06.45, prima dus!

Ik dacht dat het vandaag super lekker weer zou zijn, valt een beetje tegen!

12. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Hoi meiden!

Jeetje, wat is er veel geschreven, hihi! Heb gisteren af en toe bijgelezen, maar de site werkte zo traag, ongelooflijk, was het op een gegeven moment beu. Gelukkig doet hij het nu weer normaal.

@meeting, wat een leuke foto's allemaal! Zulke lieve beebjes en ook leuk om jullie eens te zien (al weet ik niet welke naam bij welk gezicht hoort, maar ach). Volgende x hoop ik er echt bij te zijn, lijkt me zo leuk!!

@Dayenne, Naomi (de mijne dan, hihi :) ) geef ik ook combi BV en FV. Ben nu beland in het schema dat ik vijf voedingen geef: BV-FV-FV-FV-BV. En dat gaat heel goed! Naomi wilde ook eerst niet drinken uit de fles, vond de voeding ook niet lekker (had eerst Friso). Nu gaat het goed, heb ook de Difrax flessen en geef Nutrilon standaard. Je moet het gewoon es proberen. Voor een afbouwschema kan je ook kijken op http://www.similac.nl Kan je je eigen schema maken. En wat een scheetje is jouw Naomi! En dat haarbandje, echt superschattig!!

@Maka, wat vervelend dat Vera zo onrustig was, zielig hoor. Van het drinken ken ik niet, wel dat ze soms teveel prikkels heeft gehad en moeilijk in slaap kan komen. Gaat het vandaag alweer beter? En strax haar prikjes? Ik ben vanmorgen geweest, zielig hoor ...

@Mieke, hoe is het met Boaz eczeem, wordt het al minder? En zijn verkoudheid?

@Esther, is Yannique ook weer helemaal opgeknapt?

@sex, hier al paar x geprobeerd, maar deed verrekte zeer zeg, AU AU! Lijkt net of het allemaal nog te nauw is ofzo, hihi. Laatste x ging al wel beter, dus we proberen steeds stapje verder. Van mij mag het wel weer zoals vanouds worden hoor, hihi :oops:

@Iggy, fijn dat alles goed was met Levi!

Sorry voor diegene die ik nu ff vergeet hoor, tis ook zoveel ...!

Nou, ff ego dan maar. Feestje opa was erg gezellig! Zondags lekker nix gedaan, beetje gerelaxed met zijn drietjes, ook wel es fijn!
    Vanmorgen dus naar het bureautje geweest met Naomi. Ze weegt nu 5400 gr en is 59.5 cm lang, precies op het gemiddelde zit ze. =D> Ze kreeg ook haar tweede prikjes, zoooooooooo zielig. Ze moest eventjes huilen, daarna was het over gelukkig. Heb toen ik thuiskwam de beentjes wat gemasseerd en gekoeld, hopelijk helpt het en wordt het niet zo dik en rood als de vorige keer :( Nu slaapt ze lekker. Als ze strax wakker wordt eens tempen. Ben wel benieuwd.
    Tis redelijk lekker weer hier (zonnetje) dus wasjes hangen alweer buiten, misschien vanmiddag nog eventjes naar het dorp lopen als Naomi geen verhoging heeft.

13. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Noppie ik heb nu een Nuby fles, vergelijkbaar met de Tommy Tippee. Ook die weigert ze. Af en toe zuigt ze dr wel goed aan, maar begint dan toch te huilen.
    Oej jeetje...das heftig voor die 2 vrouwen! Ik hoop zo dat het mij alsnog gaat lukken. Want dit trek ik echt niet :(. Ze komt nog steeds 2 keer per nacht, ik zou zó graag 1x een nacht door willen slapen....

14. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi dames,

meer dan 30 pagina's om bij te lezen....sorry maar dat word me even teveel. Heb de laatste pagina's een beetje bekeken en de foto's die op de pagina's stonden. Wat een supermooie kindjes komen er toch voorbij zeg.

Ik ga vanmiddag is even in jullie album's neuzen, want ben erg benieuwd naar de meetingfoto's! Ik las al wel dat het erg geslaagd was. Vind het echt balen dat ik er niet bij kon zijn :(.

@Enna: Daan vind aankleden best leuk. Hij maakt er altijd een spelletje van door zijn hand die ik nodig heb in zijn mond te stoppen en dan zit hij ook echt te lachen.

@tandjes: ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik denk dat er tandjes aan het aankomen zijn. Ik zie ze nog niet, maar Daan probeerd stug mijn vingers in zijn mond te stoppen en bijt er dan ook echt hard op (auw!). Hij zevert ook wat meer dan normaal. Bij het CB zeiden ze dat het wel zou kunnen, dus ik ben benieuwd.

@ongi: tja, hier dus ook lichtroze verlies tussendoor :( , normaal nooit geen last van gehad en nu ineens wel. Gelukkig is het niet veel, maar toch....

15. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Dayenne: oh god, meissie....2x per nacht???? Kun je haar niet een keertje uit logeren sturen. Het klinkt rot, maar het zou best wel eens ontspannen voor je kunnen zijn....even luchthappen zeg maar.

16. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Vaam das het hele probleem. Zou dr graag uit logeren willen sturen, maar ze weigert uit de fles te drinken :(.

17. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ooooooh wat een leuke foto's van de beebjes en van jullie! Het ziet er erg gezellig uit! En die kleintjes die in slaap zijn gevallen midden in die drukte :confused: Ik denk niet dat Morris dat voor elkaar gekregen zou hebben hoor. Wel op schoot, maar niet zo tussen al die kindjes denk ik, haha.

@Scoobje: Wat fijn dat je zo'n leuke moederdag hebt gehad. Ik zal voor jullie duimen hoor! En Morris ligt altijd vrij recht op zijn buik, hij hangt igg niet zo naar een kant als Kaylee op de foto. Heeft ze last van haar linker armpje? Dat ze er daarom niet graag op steunt?

@Iggy: Ik hoop dat de lactulose helpt bij Levi. Gelukkig is het hartruisje alweer verdwenen! wat een schatje die Levi!! En lactulose is heel zoet, dus waarschijnlijk vind hij het nog lekker ook! Het is overigens wel plakkerig, dus zorg dat je er een doekje bij hebt. Morris heeft het ook een paar keer gehad en liet dan zo'n plakkerige druppel uit zijn mondje in zijn nekje lopen, haha.

@Enna: Morris heeft er ook een hekel aan hoor, aankleden. Broekje gaat nog wel, en het eerste laagje over zijn hoofd (rompertje) gaat ook nog wel, maar als er dan óók nog een truitje overheen moet is het brullen. Ik doe nu dus altijd eerst zijn broekje en dan pas zijn truitje zodat ik hem snel kan troosten.

@Dayenne: hier geen flesvoeding, maar ik begrijp goed dat je het half/half wilt gaan doen hoor! Zou ik waarschijnlijk ook doen als ik nooit eens weg kan. Kan je verder geen advies geven over welke fv dus, maar ik hoop dat ze dat wel uit de fles wilt drinken!

@Maka: Lijkt me echt vreselijk als je je kindje zo overstuur ziet! En wat raar dat ze dan niet wil happen. Dat is hier nog niet voorgekomen gelukkig. Morris heeft zo wel een paar keer op de fles gereageerd, helemaal overstuur. Maar toen wilde hij gelukkig wel gewoon aan de borst.
    Fijn dat je vriend weer terug is, maar wat stom dat hij je cadeautje heeft laten liggen. Mannen!

@Mieke: Jij bent dus wel goed bezig geweest in huis. Ik moet eigenlijk ook maar heb écht geen zin. Scheelt wel dat wij niemand over de vloer krijgen vandaag. En wat goed dat Boaz zo lekker geslapen heeft!

@Married: Brrrr naar he, als een huisarts tussen je benen moet... Ik ben weleens bij de dokter geweest voor een schimmelinfectie. Toen heeft hij dus ook gekeken en toen hij me daarna weer terug de wachtkamer inbracht zei hij "Voor mij is het nog vervelender dan voor jou hoor" Hij wilde me waarschijnlijk gerust stellen ofzo, maar kwam niet helemaal lekker over :)

@Deesje: Wat een gemiddeld kindje jouw Naomi ;) Fijn hoor, dat ze goed groeit! En wat sneu dat ze zo moest huilen van de prikjes. Morris moet volgende week pas! (ik dacht deze week maar het is volgende week)

Hier een druk weekend achter de rug. Zaterdag de reünie van de zw.cursus. Erg gezellig en als ik het zo hoorde van de rest heb ik wel de relaxte bevalling gehad. (ééntje zei dat ze liever 10 marathons liep dan nog een keer bevallen zonder pijnbestrijding...bij haar eindigde het dan ook na volledige ontsluiting nog in een ks...behoorlijk pittig dus) En de 3 dames (we waren met 4 stellen) hadden allemaal in de eerste periode zoiets van: is dit het nou, ik vind het helemaal niet leuk enz. Dat kwam mij ook al helemaal niet bekend voor (gelukkig!) Bij ééntje wilde het kolven absoluut niet lukken en een ander deed over iedere voeding een uur! Achteraf zei ik nog: wat mogen wij blij zijn dat alles zo goed verloopt zeg!
    's Avonds een bruiloft, maar daar was echt helemaal niks aan. Had ik van tevoren ook niet echt verwacht hoor! De moeder van mijn vriend had bij ons opgepast en dat was allemaal goed gegaan. Hij had netjes zijn flesje gedronken en sliep toen wij thuis kwamen. Ik moest nog even kolven en om half 2 lagen we in bed. Om 2 uur begon Morris te huilen en was helemaal overstuur. Dus maar weer aangelegd...om half 6 kwam hij wéér! Pffff erg vermoeiende nacht dus. Gelukkig heeft hij vannacht weer netjes van 23.00 tot 7.00 geslapen!

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Meiden wat een leuke foto's van de meeting. Zag er erg gezellig uit.
    En wat een mooi stel zo al die kids op de grond. super Hoop dat het de volgende keer dichterbij is. Wil jullie zo graag eens in het echt ontmoeten.

Heb niet terug gelezen was echt super veel. Gaat het met iedereen goed?

Hier en redelijk weekend gehad.Erg veel last van mijn kies gehad. Vanmorgen hebben ze hem eruit getrokken. Was een paar jaar niet naar de tandarts geweest(hele slechte ervaring gehad) Een half jaar voordat is zwanger raakte een super tandarts gevonden. Waren bezig om mijn mond weer helemaal mooi te maken. Ja en toen raakte ik zwanger dus hebben we het uitgesteld tot na de zwangerschap. Heb nu gelijk weer een nieuw afspraak gemaakt en gaan samen mijn gebit weer super maken.

Heb net de kinderwagen omgebouwd. Zoey beweegt nogal aardig in de bak en aangezien ze nog maar 5cm ruimte had dacht ik we gaan het proberen. Ben benieuwd als ik straks Justin van school ga halen hoe mevrouwtje het vind in de kinderwagen. hihi.

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Dayenne: dan toch maar even een flesje flesvoeding (damn dat klinkt lekker :) ) proberen.. misschien vind ze dat wel beter uit een flesje. en anders gewoon blijven proberen.. eerst fles, dan borst. maybe helpt dat wel, op een gegeven moment moet ze toch wel weten dat ze daar ook voeding uit kan krijgen??

Ow ik zou nog vertellen over het fruithapje! nou dat was echt een succes, en we blijven dat erin houden. ze vond het heerlijk! :D ze heeft het halve bakje opgegeten en ik weet zeker dat ze nog wel meer lust, maar ik doe het maar eerst een paar dagen zo. even kijken hoe het gaat met haar ontlasting. maar voor herhaling vatbaar dus! :D

20. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heb net gekolfd, ga nu proberen flesje te geven. Op hoop van zegen!

Deel Deze Pagina