Miireii, heeeele mooie foto van Soraya, wat een plaatje! Dayenne, flesje BV opwarmen: niet té warm he! Dan gaan de beschermende stoffen uit de borstvoeding kapot. Als je t op je arm laat druppen en je voelt niets (dus geen warmte en geen kou), dan is t goed, precies jouw lichaamstemp. Ik hoop echt voor je dat t gaat lukken met de fles, heel vervelend als je haar niet - al is t maar heel af en toe - even kunt uitbesteden. En balen zeg, dat ze nog 2x 's nachts komt... Ik ben net terug van t CB. Vera was alweer 62cm en 6680g. Ze begon een heel gesprek met de arts toen deze vroeg of ze al kon 'praten'. Daarna wilde ze ff kijken of ze dr hoofdje al goed recht kon houden. Dus ze trok haar omhoog aan dr armpjes, gaat Vera staan! Dus die arts helemaal verbaasd, 'Huh? Jij bent toch pas 3 maanden?' Is dat zo raar dan? Doet ze altijd als ik haar over mijn schouder hang om te boeren, terwijl ik zit. Dan zet ze zich af en lijkt het alsof ze gaat staan. De verhoging van gisteren vond ze niet zorgwekkend genoeg, dus Vera heeft haar 2e prikjes gehad. Ze moest even heel zielig huilen. Daarna naar de Appie en daar viel ze in slaap. Net werd ze alweer wakker om te drinken. Nu ligt ze weer te slapen aan mijn tiet, maar als ik haar weghaal begint ze te huilen. Laat haar dus nog maar ff gezellig liggen zo Ja erg he, hoeveel je moet meeslepen als je ff een paar dagen weggaat... Ik had ook - ik weet niet - zoveel tassen bij me toen ik 2 nachtjes bij mijn ouders ging logeren. En die hebben zelf nog een ledikantje, box en aankleedkussen. Maar mijn Aygo puilde helemaal uit hoor! Haha
Oja, Miireii dat filmpje!! Vera maakt sinds kort ook van die harde schreeuwerige lage geluiden. Ben blij dat het dus 'normaal' is. Want eerst had ze zo'n lief zacht stemmetje. Maar nu zit ze steeds zo hard te praten, dat ik dacht 'ojee, waar is dat lieve stemmetje nou?' Kleine brulaapjes dus .
hihi Maka, ja ik vind het op zich wel grappig die schreeuwtjes. kleine brulaapjes idd ben trouwens wel blij dat ze het niet de hele dag door doet het ging me ook eigenlijk om dat vage, lieve zuchtje met haar mondje open op het einde. dat zorgt er iedere keer weer voor dat ik in een deuk lig de site is zeker traag! bah
Zo weer even tijd om wat te schrijven hier, heb alles mee gelezen tussendoor, maar weet denk ik niet alles meer hoor Axioma, oh wat een boel moet er in die Twingo van jullie, passen jullie er zelf nog wel bij. Enne, zijn er ook grote Twingo's dan... omdat je schrijft... een kleine Twingo (sorry flauw). Dayenne, misschien komt er voor Naomi te weinig melk uit de speen wanneer ze er aan zuigt. Misschien kun je een M speen proberen en wellicht komt er dan misschien weer te veel melk uit, maar dan heeft ze iig het idee dat daar dus melk uit komt en als jouw tepel. Boaz heeft op zich geen moeite met het drinken uit een flesje, maar hij had dus wel moeite met de smaak van de melk. En ik heb ook het idee dat hij wel weer van warme melk houdt en als het te lauw is vindt hij het ook minder lekker. Je zou ook nog je BV kunnen mengen met wat KV mocht ze alleen de KV ook weigeren. En probeer het een paar keer per dag, maar probeer haar niet te dwingen, want dan gaat het misschien alleen maar meer tegen staan. Over de nacht dat ze dus nog 2x komt, heb je het idee dat ze dan echt wakker wordt om te drinken dan? En ik zou idd haar ook vanaf nu iedere nacht op haar eigen kamertje laten slapen, dan wordt jij niet wakker van ieder geluidje wat ze maakt. Ik had dat namelijk ook omdat ik best licht slaap en nu merk ik ook dat Boaz soms wakker wordt maar als ik er geen aandacht aan geef valt hij ook gewoon weer in slaap, misschien werkt dat ook bij Naomi, probeer niet bij ieder kreetje te denken dat ze dan weer honger heeft en probeer er ook wat minder aan toe te geven, tenzij ze natuurlijk echt begint te krijsen van de honger, maar dat herken je snel genoeg toch? Hoop dat het met onze tips een beetje voor je gaat lukken meid, zou wel lekker zijn. Miireii, wat een schattige foto van Soraya en jee al een fruithapje gegeven, hihi, leuk hoor. Ik wacht nog wel even hoor. Zolang ik BV geef dan geef ik er nog maar niets anders bij. Maka, Vera weer lekker gegroeit zeg, grote meid hoor en jij bent helemaal niet zo groot. Hoe gaat het nu met haar, heeft ze nog last van de prikjes? Haha dat ze ging staan zeg, die loopt straks al met 10 maanden. Noppie, meestal maken we wel vrienden prijsjes hoor, sponsoren noemen we het zelf. Vriendlief werkt dan de kosten een beetje weg op een andere klus. Maar hij zei al dat hij dat niet wilde. Maar we zullen dat wel doen hoor. Met iets maken wat je zelf kan, zoals een website, kun je zoiets wel voor elkaar doen, maar drukwerk daar komt natuurlijk altijd een andere partij bij kijken. Deesje, met Boaz gaat het goed hoor. Hij is nog wel wat snotterig, maar niet zo zielig als vorige week met rood omrande waterige oogjes. En zijn eczeem is bijna weg, nog niet helemaal. Zijn wangetjes voelen iig weer babyzacht aan. Kuona, druk weekendje zeg, helemaal zaterdagnacht, gelukkig heeft Morris daarna weer goed geslapen. Hakt er dan wel gelijk even in he. Angela, ach gossie wat Dani nu heeft had Boaz vorige week, alleen niet zulke hoge koorts. Beterschap hoor, ik hoop dat hij snel weer opknapt, zo sneu wanneer die kleintjes ziekjes zijn. Maatje, ook al een kies er uit, bah! Hoe bevalt het op je werk, is het leuk en beter geregeld allemaal?
@ Deesje: wij hebben het leukste vakantiehuisje in Zeeland in Zoutelande staan. Is van mijn familie, vlak achter de duinen, echt geweldig. Welk dorpje woon jij dan? @ Axioma: ja, maar wij gaan wel 2 weken he . Ja, een superleuk boek van Hansje in Bessenland, moet je echt kopen. Als kind kon ik er in elk geval geen genoeg van krijgen. @ Maka: wow dat Vera al kan staan is wel heeeeeeel erg vooruit lopen op de ontwikkeling, knap hoor. Wat irritant dat die site zo traag is zeg!
Goh het forum doet wel raar hoor de laatste dagen bij mij. Net kwam ik er al niet op en moet zo direct nog even kijken of het uploaden van foto's al lukt. Het is ook heel traag hier. Hebben meer meiden daar last van? Vanochtend kwam mijn moeder op Yannique passen. Vond het toch wel spannend, want dat was dan voor het eerst dat er hier iemand kwam oppassen en de hond loopt natuurlijk ook rond. Nou is die mijn moeder wel gewend hoor. Heb zo rond de middag even gebeld en het ging heel goed hoor. Ze at netjes om de 4 uur en ze zijn nog naar mijn schoonouders geweest. Alleen had ze het daar op een gegeven moment wel weer gezien en toen begon ze blijkbaar kei hard te krijsen :. Hoezo tempramentje ? Ze sliep toen zodra ze in de wagen lag en toen ik om 18:00 thuis kwam was net wakker. Heerlijk om haar dan even vast te kunnen houden. Vandaag ook nog even de lactatiekundige gebeld en ik heb besloten om vanaf morgen te gaan beginnen met het afbouwen van de BV. Ik weet nu echt niet of ze genoeg binnen krijgt, aangezien ik iedere keer maar net 100 cc kolf. Zal denk ik ook wel weer wat meer rust brengen. Ik vind het heel erg jammer, maar ja, niks aan te doen. Mijn man zegt ook dat het beter is, maar ja, dat is dan ook een man he ! Die van mij is daar echt veel nuchterder in hoor! Zal eerst eens even dit bericht plaatsen. Kijken of dat gaat. Als het gaat dan zal ik zo nog proberen te reageren op iedereen, maar moet zo wel de laatste aflevering van Grey's Anatomy kijken hoor! X Esther
@Enna: aankleden vindt Yannique echt niet leuk hoor. En dan met namen het aantrekken van de romper, shirtjes en haar jasje! Dan gaat ze 9 van de 10 keer huilen. @Iggy: tuurlijk is het leuk om een complimentje van de arts te krijgen. Daar ga je echt helemaal van stralen ja.Dat zou ik ook doen! Fijn dat je weer opgelucht bent end at je iets voor Levi zijn ontlasting hebt gehad! @Dayenne: dat is idd een mooie foto van een slapende Yannique! Kan me voorstellen dat volledige BV je opbreekt meid. Het komt nu toch allemaal op jou terecht. Wat vervelend ook dat ze geen BV uit een flesje wil drinken. Welk flesje gebruik je dan? Wij hebben eerst BV en KV gemengd en zo langzaam aan steeds een groter gedeelte KV en minder BV. Zo door tot ze gewoon een hele fles KV drinkt. @Ongi: nog niet geweesy sinds de bevalling, maar zal nu wel niet meer zo lang op zich laten wachten nu ik ga afbouwen met BV! @Maka: dat huilen en niet willen eten had Yannique toen we bij Noppie waren! En jou kadootje vergeten? Jeetje die mannen toch he? Wel fijn dat ie weer thuis is. Ik ga GA kijken. Misschien nog tot straks! X Esther
@ Miireii: lees net van je fruithap met aardbei??? Hmmmm bij mijn weten is het beter om je kindje het eerste jaar dus geen aardbei te geven omdat dat juist heel erg allergie-gevoelig is Vandaag voor het laatst met Lisa naar de fysio geweest Ze vond het niet meer nodig dat we kwamen, ze vond dat ik ervaren genoeg ben, om te merken of Lisa dingen doet die leeftijdsadequaat zijn of niet, en ze vond haar erg gegroeid qua ontwikkeling de laatste 2 weken Vandaag was dan eindelijk het belastinggeld gestort Gelijk maar naar de Mediamarkt gegaan en hebben een breedbeeld lcd tv besteld 42'' inch (hij staat op de voorkant van de Mediamarkt forlder ) geloof dat dat in mijn huiskamer eruit gaat zien als een bioscoopscherm ofzo en een condensdroger gekocht Eindelijk af van die ellendige slang door het raam naar buiten, die toch alleen maar kapot gaat en als het regent dat niet alles binnen weer zeiknat is Ze komen het woensdag bezorgen, dus morgen verplicht aan het vouwen van de was beginnen, want ze moeten er natuurlijk wel bij kunnen
Oh Mobiel, heerlijk zeg dat jullie lekker even zulke mooie spullen kunnen aanschaffen. En een condensdroger is idd zoveel fijner dan zo een met slang. Enne zo'n joekel van een flatscreen hebben wij ook. Went snel hoor En dus nog 1 dagje genieten van je vrijheid thuis, dan komen je schoonouders weer. Heb je nog even kunnen praten met je vriend over de situatie thuis nu jullie lekker even saampjes waren, want daar moet toch wel wat aan veranderen. Fijn dat Lisa niet meer door de fysio behandelt hoeft te worden. Pfff Boaz kwam vannacht weer om 3.45 hij had gisteravond ook maar 1 borst gedronken, een 2e leek hij niet te willen want hij draaide steeds zijn koppie de andere kant op toen ik hem aanbood. En dat in tegenstelling tot gisternacht... toen kwam hij pas om 8 uur. Ik stem eigenlijk nog steeds braaf iedere dag op 1 van onze febr. beebs hier bij baby vd maand, maar er is er eentje die heeft wel belachelijk veel stemmen dat is gewoon niet normaal en leuk meer. Eigenlijk moeten we baby vd maand maar gaan boycotten of zo. Geen foto's meer insturen! Nou de schoonmaaksters zijn hier lekker het huis aan het poetsen, heerlijk! Bed is ook afgehaald en die maken ze dan gelijk weer even op, wordt een mens weer blij van. Moet vandaag verplicht een ritje met de auto maken anders is mijn accu straks weer leeg, hihi. Dus ga maar even langs mijn ouders.
@Mieke, oooh als ik 2 tassen op schoot hou pas ik nog precies op de achterbank Zit ik wel tegen de kinderwagenbak aangepropt Oh lekker je huis zo helemaal schoon! Veel plezier bij je ouders straks! Hopenlijk slaapt Boaz vannacht wel weer door! @Noppie, ik zoeken naar dat boekje, mijn hemel 50 60 euro!!!! Kwam er later pas achter dat er ook een "nieuwe" druk bestaat van 12 euro ofzo @Eppie, ja heel irritant die trage site telkens... t lijkt wel of ze al bezig zijn met de verhuizing! Kan me voorstellen dat je het jammer vind om af te bouwen met de bv. Tis toch heel speciaal he! Fijn dat het allemaal goed ging met je moeder en Yannique! @Mobiel, fijn dat Lisa niet meer naar de fysio hoeft!!! Zo das een grote tv zeg, hemeltje wij hebben een heel oudje zo'n 40 cm doorsnee Maar lekker hoor!!! Gisteren is Josanne de hele dag aan t mopperen en jammeren geweest?! En om half 11 dronk ze maar 90 cc, normaal 180! Maar toch werd ze pas om 6 uur wakker!? Maar goed mijn mooie schema is vandaag helemaal omgegooid, om 6 uur de fles. Ik geef haar om 9:15 de volgende en dan naar t cb voor de prikjes... ach ja we zien wel hoe het vandaag gaat lopen.
@ Eppie: fijn dat het oppassen door je moeder goed ging. Wat goed dat er bij Yannique altijd 4 uur tussen de voedingen zit. Bij Ebbie zit er tussen de eerste en de tweede voeding wel vaak 4 uur, maar daarna vaak maar 2 1/2 uur. Daardoor zit ik toch nog met enige regelmaat op 6 ipv 5 voedingen. Sterkte met afbouwen, komt goed hoor, ook met de tranen. @ Mobiel: geniet van je mooie nieuwe spullen meid! @ Mieke: ow nee he, 03.45 vannacht..... Zijn er nog steeds problemen met je accu dan? Moet je niet een nieuwe accu nemen? @ Axioma: sterkte met Josanne d'r prikjes vandaag. Ik hoop dat ze niet ziek wordt. 50-60 euro voor Hansje in Bessenland? Hmmm, tis maar goed dat ik hem gekregen heb dan. Ik heb een hele mooie gebonden grote versie . Zo, ik zit hier al weer helemaal mooi gefohned in mijn onderjurkje op de bank. Voor mijn doen heel vroeg, want meestal slaap ik samen met Ebbie uit. Nu ligt mevrouw in haar eentje in het grote bed uit te slapen, want ik stond alweer eerder op om te douchen enzo. Vind het wel een beetje eng dat ze daar ligt met dat grote dekbed in haar eentje, dus ben al steeds naar boven aan het lopen om te kijken, we hebben namelijk ook nog steeds geen babyfoon. Jullie zullen wel denken: wat een ontaarde moeder! Nou ja, komt wel goed hoor. Ik moet straks naar het symposium van mijn werk , vandaar dat ik al 'up-and-running' ben. Mijn schoonmoeder komt oppassen. Fijne dag allemaal!
goedemorgen nou dat drankje werkt niet echt, levi perst zich eenongeluk maar der komt niets zo sneu ga zo proberen de olie wat jullie zeiden door zijn voeding
goedenmorgen! Al een tijdje niet geweest hier en er is weer een helehoop geschreven zie ik! Leuke meeting gehad afgelopen zaterdag? Ik had die dag een bijeenkomst van m'n werk in Arnhem (Papendal). Leuk hoor, met meer de 2500 collega's samenkomen, er stond dus gewoon een file door ons op de A12.... Iggy, volgens mij duurt het ook wel even hoor, voordat die lactulose z'n werk doet! Heb dat zelf ook moeten gebruiken na de bevalling en pas na een paar dagen liep het een beetje door. Er zit waarschijnlijk nog wat poep die nog hard is, wat er eerst uitmoet. Sterkte voor Levy (en jou!).
Goeiemorgen allemaal! Wat een heerlijk weertje he (of bij jullie niet)? Er hangt alweer een wasje buiten en het volgende zit er alweer in @Mieke, wat heerlijk dat je huis weer wordt schoongemaakt!! Zou ik ook wel willen, maar helaas moet ik dat toch zelf doen (en dat schiet er nogal es bij in ...!). Boaz kwam al om 3.45? Er is ook geen enkel ritme in s nachts he? En ook maar 1 borst drinken? Doet Naomi ook wel es, ze heeft nu soms ontdekt dat ze dan ineens mij ziet aan de borst en dan laat ze iedere x los om vet te lachen naar me. Wel enorm schattig, maar zo schiet het drinken nooit zo op, hihi. Veel plezier bij je ouders! @iggy, wat vervelend dat het poepen nog niet lukt, zielig hoor ... heb er zelf nog geen last van gehad bij Naomi, dus ik kan je niet echt tips geven. Sterkte ermee! @Noppie, veel plezier vandaag bij het symposium! Je geeft Ebbie dan af en toe nog 6 voedingen? Hoe doe je dat met de fles dan, ik bedoel, hoeveel cc geef je ze dan per fles? @Axioma, sterkte met de prikjes! Hopelijk heeft Josanne er geen last van. Naomi kreeg ze gisteren, toen ik thuiskwam heb ik meteen haar beentjes gekoeld met een koud washandje, ze heeft nergens last van gehad. Misschien een tip? @Maka, hoe is het gegaan met Vera na de prikjes? Naomi sliep vanmorgen lekker tot kwart voor 7! Ze heeft dus geen last gehad van haar prikjes, ze sliep zelfs niet eens meer (wel jammer, want anders kon ik ff rausen door het huis, hihi). Maar goed, alleen maar fijn! Nu ligt ze nog te slapen, als ze zo wakker wordt, ga ik haar es lekker in badje doen. Voor de rest geen plannetjes vandaag, tis mooi weer, vanmiddag misschien es een rondje lopen. Lekker relaxed dus allemaal!
@Iggy: de lactulose moet even de tijd krijgen om te werken. Hoeveel cc heb je gegeven? @Axioma: Leuk een eigen website voor Josanne! Zo hebben wij voor Katie al een eigen hyves gemaakt Succes vandaag op het cb. @Noppie: Vind ik ook altijd een beetje eng, Katie op het grote bed. Ik leg haar op het dekbed met een fleece dekentje over haar heen. Voor mijn gevoel toch wat veiliger. En dan allemaal kussens om haar heen, want ze zal toch zomaar ineens kunnen draaien Haha, overbezorgd ben ik. Werkse vandaag. @Eppie: Jammer dat je moet/gaat afbouwen met bv. Mannen zijn daar altijd nuchterder in hè. Rob snapte ook niet helemaal waarom ik toen zo verdrietig was omdat de bv niet lukte.Sterkte hoor. @Mobiel: Stoer zo'n grote televisie! En een goeie droger, lijkt me heerlijk. Wij zitten hier ook nog met zo'n slang , alleen heb ik die in zo'n bakje vastgemaakt. Dan hoeft er geen raam open. Wat fijn dat Liza niet meer naar de fysio hoeft. Waarom had ze eigenlijk fysio? @Mieke: nog steeds kuren met je accu? Misschien toch een nieuwe accu erin dan? Veel plezier bij je ouders vandaag. @Maka: wat zei die arts er verder van dat Vera al ging staan? Katie doet dat namelijk ook en van mijn kinderarts mag dat dus nog niet. En wat is ze lekker gegroeit! Katie komt de laatste nachten weer steeds om 4.00u. Best vermoeiend hoor. Ze zit nu dus weer op 5 flessen van 180/6. Is dat niet teveel? Ik maak me weer zorgen hoor. Zat te denken dat als ze nu steeds 180/6 drinkt, wat moet ze dan straks drinken? Gaat de voeding nog meer omhoog of blijft ze dit drinken tot we met 6 maanden gaan bijvoeden? Met de papfles ben ik gestopt, want ze kreeg er erge krampen van. Zo zielig. Vandaag weer fysiotherapie. Groetjes, Lisanne
@ Axioma: Ja wij hebben nu ook nog de oude staan, is nu 9 jaar oud, heb ik toen nieuw gekocht toen ik op mezelf ging wonen hihi en ach eigenlijk doet hij het nog prima, maar ja omdat we weten dat er anders toch niets van komt vanwege die sanering dus nu maar gekocht.. @ Mieke: Nee, we hebben er niet echt over kunnen praten sterker nog ben eigenlijk alweer ontzettend kwaad op hem! Hij vertelde mij dus achteraf, dat hij een zaterdag in de dierentuin met een andere meid had afgesproken Haar vriend sond met hun zoontje op de camping ofzo en zij is dus met Dennis naar de dierentuin geweest en hij is nu dus naar Rotterdam met haar Hij wil dingen kopen voor mij, en de kinderen Heb al gezegd tegen hem: Je relatie staat %#$@% op losse schroeven en dan ga jij maar afspreken met andere wijven? ( ja dan kan ik niet eens meer zeggen meiden, maar dan zijn het wijven, zeker als ik ze dan ook niet eens ken! ) Ik heb hem flink de waarheid gezegd vanmorgen, en hem daarbij flink op zijn ziel getrapt zei hij, maar jammer dan, hij trapt mij op mijn ziel door met andere meiden af te spreken en niet eerst te werken aan zijn relatie.. Heb hem gezegd dat ik eerlijk gezegd op deze manier echt geen heil meer zie in deze relatie. Heb geen zin om elke keer maar achteraf te horen dat hij dus niet alleen was.. Hij wil dat ik hem vertrouw, maar schijnt niet te snappen dat ik hem op die manier niet KAN vertrouwen, hoe graag ik dat ook zou willen.. Ook gooide hij eruit, dat zijn ouders dat geld wat ze zouden betalen simpelweg niet hebben?? Maar dan denk ik: Wel op vakantie kunnen? Hij vertelde dat ze beiden maar 500 per maand hebben, dus ben bang dat ze nog wel heel lang hier wonen.. Heb er gewoon zo de balen van dat alles onder valse voorwendselen gaat hier maar ja blijkbaar is hij zo opgevoed en ik kan daar dus niet meer tegen!! Ik wil dus eigenlijk heel graag terug naar Veenendaal, maar om daar een huisje te vinden zal erg lastig worden ben ik bang.. Ik hoor hier gewoon niet, loop al 4 jaar (zo lang woon ik nu hier) op me tenen.. Ik denk namelijk zelf, dat ik zonder vriend en met mijn kinderen een stuk gelukkiger zal zijn