Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Kan een paar dagen duren....? :confused:
    Kunnen we dan een paar dagen niet op de site? Gaan we dan verder kletsen op hyves ofzo? Want kan jullie niet een paar dagen missen hoor :).

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    jeeeeej wat goed van Naomi dat ze zoveel heeft gedronken! nu weet je dat ze het kan! :D

en hoe bevalt je auto?

@Angela: gelukkig dat Dani zich wat beter voelt! En gefeliciteerd met Levy's 3e verjaardag!

3. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Angela gefeliciteerd met Levi! Wat gaat de tijd snel he?

@Miireii de auto rijd echt heerlijk. Hijs helemaal super, ben er heel erg blij mee. Kan het alleen nog steeds niet geloven haha. Heb elke keer het gevoel dat ik 'm terug moet brengen. Das denk ik omdat ik de laatste weken de auto van mijn opa heb geleend ;).

Even nog een vraagje aan jullie....Wat moet ik nou met de volgende voeding doen? Ook uit het flesje? Of uit de borst? Maar gaat ze dan niet weer moeilijk doen als ik na de borst weer de fles geef? Of moet ik nu net zo vaak de fles geven tot ze 'm zonder moeite pakt? (soms natuurlijk ook met afgekolfde melk) Wat zouden jullie doen?

4. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @familieveenstra: gezellig dat je toch bij ons blijft! Waarom wilde Martijn de fles trouwens niet hebben dan? Wel fijn dat beide kids nu beetje in een ritme zitten.
    :D: Jij bent dus ook altijd zo lekker zelf aan het pulken aan je teen? Nou dat doe ik dus ook, maar hebde HA plechtig beloofd dat ik na de ingreep naar de pedicure zal gaan. Hoop dat ze me volgende week al kunnen helpen, want het wordt wel steeds pijnlijker.
    Ow wist trouwens niet dat een podoloog dat kon met zo'n spalkje?! Even in de gaten houden!

@Mieke: ow wat schattig, teenslippertjes voor Boaz!
    Yannique kan ook zo gulzig drinken en dan zeg ik nog tegen haar: eet eens rustig het is toch allemaal voor jou hoor. Maar ja, ze luistert dan niet ;) :)!
    Dat Boaz nu ook weer zo onder de eczeem zit. Mama mag dus nu op dieet? Succes!
    Hoop dat de foto's van de shoot leuk zijn!

@Martientje: :confused: 6x poepen op 1 dag? Nou dat komt hier nooit voor hoor.

@Iggy: wat lekker dat Levi zo lekke geslapen heeft tijdens het feest!
    :D: Ik heb ook lang gewacht hoor met die teennagel. Zit er al mee van voor Koninginnendag, maar ja, dacht ook dat het wel over zou gaan!

@Miireii: wat vervelend dat de hele fles eruit kwam bij Soraya!
    :) Lach jij Issam uit omdat ie op BI kon komen?! Kan ook na de zwangerschap komen hoor. Meisje bij mij op de yoga had dat ook!

@Maatje: wat leuk dat Justin met opa & oma naar Artis gaat! Shop ze vandaag! Succes met je wondje!
    Ik ebn dus door de HA doorverwezen naar de chirurg. Het is vandaag bij ons in het ziekenhuis een zondagsdienst, dus kan ik pas maandag wat gaan regelen.

@Scoobje: wat heeft die dokter in Keulen dan gedaan? Lijkt me raar voor jullie als ze dan ineens niet zoveel huilt!

@Dayenne: =D> Voor Naomi, die zo lekker uit het flesje kan drinken!
    Ik kan wel lopen hoor, maar is soms best pijnlijk.

@Angela: fijn dat het met Dani weer wat beter gaat! Nog gefeli met Levy zijn verjaardag!

Zo stop nu even met reageren, want ik moet even mijn meisje van het KDV gaan halen.

Tot straks meiden!

X Esther

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nee angela das niet voor de smaak maar voor de ontlasting!! het is laxo voor kindjes van rosivicee

6. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    tjah, ik weet niet.. misschien nog een flesje proberen en daarna weer de borst ofzo? kijken of ze het nog een keer doet?

7. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Hmm ja das een goeie. Ach ik probeer wel wat, ik zie het wel.
    Ze krijgt in ieder geval de laatste voeding vanavond uit de fles. Hopelijk slaapt ze daarmee redelijk door. Ze ligt nu namelijk helemaal knock-out op de bank. Dies met geen bom wakker te krijgen :).
    Precies dr vader :).

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hihihi Eppie, ja maar hij heeft normaal heel erg moeite met moeilijke woorden, en deze kwam er zo vloeiend uit dat ik er om moest lachen :) beetje fout van mij, weet ik wel haha!

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    kreeg net een smsje van mijn schoonmoeder: we zijn allemaal zo super blij met jou!!! Je bent een hele goede moeder voor levi!!!

gister op het feestje van oma zei ze ook tegen iedereen hoe blij en gelukkig ze met me was en dat ze zoveel van me hield ik kan me dan echt geen houding geven :oops:

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    MOBIEL hoe is het nu met jullie??? en vooral met jou meis??? kun je het allemaal nog beetje aan???

11. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Dayenne: wij hebben Yannique in het begin 1 flesje per dag gegeven, zodat ze er op haar gemakje aan kon wennen. Nu is het voor haar helemaal geen probleem meer om uit het flesje te drinken. Dus ik zou als ik jou was de volgende voeding gewoon weer de borst geven.

@Miireii: das dan ook wel grappig ja als hij dit ineens zonder moeite kan uitspreken :)!

@Iggy: wat een heel lief smsje van je schoonmoeder. Dat doet je zeker goed he meid? Snap dat je je dan geen houding kan geven, maar geniet er maar wel van hoor. Heb je nu nog steeds geen contact met je eigen ouders?

Nou mijn meisje heeft het weer super gedaan op het KDV. Toen ik binnen kwam begon ze te huilen. Net of ze dan wil zeggen: nee mama, ik vind het zo leuk hier dat ik niet naar huis wil!
    Gisteren van de kraamvisite trouwens een heel gaaf tuniekje en shirtje van Esprit gehad (ook mijn eigen favo merk). Als ze dan aan heeft, zal ik er een foto van maken en hier plaatsen.

Ik heb vanochtend heerlijk tot 10:30 in bed gelegen en daarna nog gewassen en gestreken. De was hangt nu lekker buiten te drogen. Ik ben gelukkig weer een beetje bijgeslapen na 4 dagen gewerkt te hebben. Moet zeggen dat ik die 32 uur nu nog wel pittig vind hoor. Maar goed, ik moet mezelf ook de tijd gegeven om daar nu weer een ritme in te krijgen. Blijf ik het over een paar weken nog te veel vinden, ga ik gewoon nog wat minder werken!

X Esther

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    het onweert hier vet hard! :confused:

en ik ben er ook achter dat het onmogelijk is, een baby een fruithap te geven terwijl ze aan het poepen is :)

13. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mijn ouders: ja ik heb wel weer contact sinds 1 april ofzo oppervlakkig en ik kom alleen daar en ik kan me nu ook omkeren als het mijn spuigaten uitloopt, tis na 1 april weer misgegaan en toen heb ik ze 2 weken niet gezien en daarna weer eens gekeken hoe het dermee stond...
    merk dat ik best hard ben geworden en niets meer accepteer

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    MIeke, gulzig drinken, oja doet Vera ook vaak, zodat ze zich verslikt. Volgens mij komt t ook doordat de melk dan heel snel komt ofzo. Dan ga ik haar ook maar rustig aaien en zeg 'doe maar rustig, meisje'. Hihi, ik geloof niet dat dat echt helpt, maar ja!

Pannenkoeken, jaaah die waren erg lekker, maar was niet een groot succes :(.
    Pannenkoekenhuis is wel een enorme aanrader. We waren er al een keer geweest een jaar of 2 geleden, toen we er toevallig langsreden. We zeiden toen tegen elkaar dat we nog eens terug zouden komen als we kinderen hadden... :D Voor wat grotere kids is het echt fantastisch daar!
    Er zit een groot bos bij met een soort speurtochten en speelplaatsjes onderweg. Verder mini-golf, kinderboerderij en andere speeldingetjes. Binnen beweegt het hele huisje, de tafels gaan af en toe op en neer, je hoort geluiden en de gordijnen beginnen te waaien etc... (Pannenkoekenhuis Hans en Grietje in Zeewolde)
    Maar goed, we gingen dus eerst een boswandelingetje maken, dat vond Vera geweldig. Maar we hadden een afslag gemist ofzo en moesten een half uurtje langer lopen. Vera was al wat hongerig, maar hield het toen niet meer. Dus ze wilde niet meer in de wagen. We hebben haar toen maar om de beurt gedragen...
    Terug bij t pannenkoekenhuis meteen gevoed. Ze trok zo een fles van 160cc in een keer leeg...:( Daarna was ze wat chaggie, omdat ze al zo lang wakker was en nu niet kon slapen door de herrie en drukte daar, denk ik. Dus wij hebben maar snel onze pannenkoek gegeten met Vera op schoot. Toen begon er opeens iets te blazen (een van de features uit t huisje ;)) en Vera schrok zich een ongeluk! Huilen geblazen dus. Om de beurt onze pannenkoek opgegeten, terwijl de andere Vera wiegde. Toen maar snel naar huis.
    Op het moment dat de auto begon te rijden viel ze in een diepe slaap! Haha!

Spinning, jaiks! 1x gedaan en vond het vreselijk!! Is echt niets voor mij, haha.

Miireii, ze zeggen dat het spugen altijd meer lijkt dan het daadwerkelijk is. Heb t ook wel gehad dat het leek alsof ze de hele voeding uitspuugde en het vervolgens nog makkelijk 3 uur uithield...
    Vervelend, die pijn in je been. Tja, kan vanalles zijn. Hopelijk was het eenmalig en heb je er hierna nooit meer last van!

Tintelingen en andere rare dingen, ik heb ook iets raars sinds een aantal weken...
    Tijdens de laatste voeding - die ik op bed doe - en nog even daarna, krijg af en toe een soort schok en daarna schokt mijn onderlijf... Heel raar, verder niet vervelend of pijnlijk ofzo hoor.

Martine, balen dat Fuad opeens weer 's nachts komt. Heeft Vera een paar weken geleden ook opeens weer gehad. Duurde een dikke week en toen ging het langzaam weer beter. Ik geloof dat dat ook met een sprongetje te maken kan hebben... Hopelijk gaat het bij Fuad ook snel weer weg, want is enorm vermoeiend he, zeker als je al zo gewend was dat ie lekker doorslaapt!

Scoobje, super nieuws! Ik hoop zo voor jullie dat het zo doorgaat!

Dayenne, he wat fantastisch, de aanhouder wint! Go Naomi!
    Vera's poepluiers? Haha, prima hoor! Geen gebrek aan hier ;)
    Ik zou haar nu gewoon de rest van de dag de borst geven. 1x per dag een flesje ofzo...

Angela, fijn dat Dani alweer aan de beterende hand is!

15. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mireii onweer iehhhhkkkk heb ik hekel aan

ik wacht eigelijk op levi dat ie wakker word kan ik hem een flesje gaan geven en dan gaan we lekker aan de wandel

16. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Iggy: goed dat je dus harder bent geworden wat betreft je ouders! En jij bepaalt nu hoe ver ze kunnen gaan! You go girl!

@Miireii: :) lijkt me een grappig gezicht hoor; fruithapje terwijl ze aan het poepen is!
    Hier nog niks van onweer te bekennen hoor.

@Maka: helaas dat Vera het uitstapje naar het pannenkoeken huis wat te lang vond duren! Maar ze heeft dan wel weer lekker geslapen in de auto!

X Esther

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    pfff lijkt me lastig iggy! hoe gaan ze om met Levi dan?

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ze vindt levi helemaal geweldig en is als de doods dat ze hem niet meer ziet
    wil levi zijn oma niet ontnemen maar er zijn wel grenzen en tis mijn kindje en dat laat ik goed doorschemeren

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    even een vraagje over de matrasjes, wij hebben een matrasje bij IKEA gekocht maar ik weet niet zo goed of het wel goed is...
    hij ligt er nu 2 maanden en 16 dagen op en hij slaapt als een roosje maar als ik de prijsverschillen zie met babyzaken vraag ik me af of dit matrasje wel goed is

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi ladies :)

Ferry heeft weer heerlijk doorgeslapen, van 19:30 - 06:30 uur. Maar ik ben nog steeds moe. Ik denk van de afgelopen dagen dat hij een sprong maakte. Huilende babies zijn erg vermoeiend :) Ben dan vandaag ook steeds naar bed gegaan als ik Ferry naar bed bracht. Niet dat ik me daar vandaag beter door voel, maar waarschijnlijk ben ik dan morgen beter uitgerust.

Hebben jullie ook het idee dat er geen einde aan de was komt? Heel frustrerend is dat. Het blijft zich opstapelen.

Even een korte reactie op jullie (sorry)

Iggy: Volgens mij maakt dat helemaal niet uit hoor, welk matrasje je hebt. Als het maar stevig is. Hij slaapt er goed op en hij is altijd vrolijk, wat wil je nog meer? ;)

Miireii: Onweer, jakkes! Hou ik niet zo van! Hahaha poepen tijdens de fruithap. Hier zijn de hapjes nog steeds niet in trek. Hoewel hij de smaak denk ik wel lekker vindt, want ik geef hem soms Frutapura sap en dat lust hij wel graag. (daar zit alleen water in met fruitsap). En als ik dan van hetzelfde merk de fruithap neem, waar dezelfde smaken in zitten dan zie ik dat hij de smaak wel lust, maar de structuur niet. Hij snapt de lepel ook niet. We wachten er nog wel ff mee...

Maka: Klinkt leuk dat pannenkoekenhuis! Ach arme Vera! Die enge geluiden ook ;)

Scoobje: Wat een verademing he? Jeetje, ik weet maar een heel klein beetje hoe je je voelt, want Ferry huilde de eerste weken dat hij thuis was ook elke dag en dan 5 uur achter elkaar. Heel frustrerend. Ik kan me je gedachten wel voorstellen. En de Duitse dokter is dus een wonderdokter?! En wanneer mag je er weer heen??

Dayenne: Ik zou zo direct gewoon weer even borstvoeding geven en dan vanavond voor het slapen gaan de flesvoeding. Wel super hoor, dat ze uit het flesje heeft gedronken!

Eppie: Hoera voor Yannique! Knap hoor dat ze het zo goed doet op het KDV. Ferry mag 3 juni komen oefenen. Ben heel benieuwd! Normaal houdt hij niet van vreemde omgevingen en al helemaal niet als papa en/of mama er niet bij zijn ;)
    Esprit is ook erg leuk! Jammer dat het best prijzig is. Ik wacht nog even met die dure dingetjes tot hij wat langer in een maat blijft zitten. Zo hard als hij nu groeit is dat niet handig ;)

Deel Deze Pagina