Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Maatje: toch het rs virus, jasmin heeft sit gehad toen ze 2 was en heeft er toen 6 dagen van in het ziekenhuis gelegen, laat staan hoe ziek zo'n klein meisje is. heel veel sterkte.

Miireii: Fuad is ook nooit wakker te krijgen na 22:00 daarom laat ik hem na de voeding van 20:00 doorslapen ( ga dan zelf ook niet al te laat naar bed) meestal meld hij zioch tegen 4:00 of 5:00 uur weer.

Net even nieuwe cinababy gehaald lijkt nu al weer te werken.

Fuad krijgt steeds meer uitslag op zijn gezichtje, hopelijk heeft hij geen allergie, de gyneacoloog zei gisteren dat het geen acne is.
    zal er even een foto van proberen te maken.

Ga nu met Jasmin een bibaboerderij pizza maken, ze verheugt zig er de hele dag al op (zelf beleggen)

[/img]

2. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    heb de foto in mijn album gezet van de pukkeltjes

hoe zet ik een foto onder mijn tekst?

3. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Noppie, dank voor je uitgebreide reactie.
    5/10min laten liggen doe ik al, want soms móet het wel (als ik bijv naar de wc moet of idd wat eten). Ik probeer wel zoveel mogelijk met haar op de arm te doen, omdat ze zoveel krampjes heeft. Als ze gewoon jammert dan laat ik haar liggen.

Die deal vind ik op zich wel goed, alleen blijf ik vinden dat hij elke nacht moet meehelpen. Hij hoeft er doordeweeks maar 1x uit van mij, om de luier te verschonen, zoveel moeite is dat toch niet? Ik moet overdag ook veel dingen doen, want het huishouden doet hij ook niet.

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Martientje; wat een heerlijk jochie is Fuad toch ;) Myrthe heeft ook allemaal pukkeltjes in haar gezicht en nekje. Nu al goed een week. Als het maandag nog niet over is, ga ik ook even langs de huisarts. Soms denk ik dat het warmte-uitslag is, maar meer weet ik ook niet.

Oh ja, voor degenen die het een en ander over huilen, inbakeren of regelmaat en rust willen lezen....dit vond ik zelf een hele goed site en gaat niet alleen maar over inbakeren! Staan ook veel handige tips op! :D

www.inbakeren.nl

liefs Daffie

6. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Waxientje: Yannique is ook altijd zo lekker rustig als we aan het wandelen zijn.
    Herkenbaar: mijn moeder doet echt super overdreven tegen Yannique. Moet me dan echt inhouden om er niks van te zeggen.

@Maatje: hopelijk kan Zoey starten met goede medicatie.

@Dayenne: je vriend moet zich wel realiseren dat hij niet meer zijn oude leventje heeft. Jullie hebben Naomi samen, jij niet alleen. Dat houdt in dat hij zich ook aan moet passen en jou moeten helpen waar nodig. Het is helemaal niet gek dat je dit tegen hem zegt.
    Wat is NLD als ik vragen mag?

Ik voel me hier regelmatig Vanessa hoor :D !

@Noppie: hoop dat het gaat helpen zo, die structuur voor Ebbie. Vandaag heeft Yannique haar dagje niet. Misschien wel een regeldag ofzo?
    Klinkt wel goed zoals jullie het aanpakken. Zo met die 10 minuten iedere keer. Hoor graag van je of het zijn vruchten af gaat werpen!

X Esther

7. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Daffie: dankjes, ik dacht eerst ook aan warmte pukkels maar nu het steeds erger word begin ik te twijfelen.
    Ideaal he dat inbakeren, heb het bij Jasmin ook gedaan,bij Fuad volg ik alleen het ritme Rust en regel maat, dit bevalt prima het is en voorbeeldige baby. Heb eigenlijk best veel tijd voor me zelf, heerlijk.

Noppie: als je gaat inbakeren moet je het eigenlijk wel elke keer doen, alleen tijdens een huil uurtje heeft niet zo veel nut het gaat juist om de regelmaat, je moet eigenlijk voorkomen dat ze te moe worden er dan helemaal overstuur gaan huilen.
    Maar dit staat vast ook in je beschrijving.

8. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Hoi meiden,

Ben ik weer even, hadden vanochtend een productief ochtendje met strijk, was, mannetje was in de tuin aan de slag. Echt een goed gevoel. Af en toe heb ik het idee dat je erg weinig kan doen op een dag met zo'n ukkie. Ongelofelijk.

Wel goed om te lezen dat iedereen zo zijn of haar onhebbelijkheden heeft. Het is bij iedereen wel iets en volgens mij moeten we allemaal wennen aan het leven met zo'n kleintje.

En dan mogen wij nog van geluk spreken dat onze kleine gezond is, met de borstvoeding gaat het super (beetje te veel van het goede zelfs) en het slapen gaat ook redelijk. Soms wel een huiluurtje maar goed, we klagen niet!

Mijn ouders komen zo op visite, misschien ben ik hier morgen wel weer even te vinden.

Groetjes

9. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Hoi allemaal,

Ben ik weer even.
    Wij wilden Midas eerst ook gaan inbakeren.
    Nu doen we beide jongens in een slaapzakje en doen ze strak onder een dun dekentje met hun armen onder het dekentje. Dan wapperen ze zichzelf niet wakker. Werkt best goed. Ik heb ook wel het idee dat ze erg onze nabijheid zoeken. Misschien omdat ze een tijd in het ziekenhuis hebben gelegen? Merk jij dat ook bij Ferry, Uk? Ben ik wel benieuwd naar.
    Wat we nu doen is ze verschonen, laten drinken en daarna bij mij op schoot in slaap laten vallen. Berry maakt dan ondertussen kruikjes klaar en dan leggen we ze samen heel voorzichtig in bed. We proberen ook zo min mogelijk speentjes te gebruiken. Als ze ze kwijt raken en dan wakker worden zijn ze helemaal overstuur. Als ze zonder in slaap vallen worden ze veel rustiger wakker. We laten onze kindjes ook niet meer zo veel huilen. Even knuffelen en in slaap wiebelen werkt hier veel sneller en geeft de kindjes een veel vertrouwder gevoel naar mijn idee.
    O, en we zijn vandaag ook Midas van 8/7 naar 6 voedingen aan het doen. Om de 4 uur krijgen ze nu beide een flesje. Ben heel benieuwd hoe het vannacht gaat. Gisternacht hebben beide knakkertjes ons behoorlijk bezig gehouden dus een rustig nachtje is zeer welkom.

Maatje, dikke knuffel voor Zoey en voor jou. Hopelijk is je meisje gauw weer beter en mag ze weer lekker mee naar huis.

Iedereen: fijn om te lezen dat het over het algemeen goed gaat met jullie en je kindjes. Leuk vooral dat je uit jullie verhalen kunt lezen dat er naast een boel lieve kinderen, ook een stel rasechte moeders zijn geboren. Ik had me tijdens mijn zwangerschap nooit kunnen voorstellen hoe het zou zijn om moeder te zijn en nu ik het ben vind ik het (met uitzondering van hetg slaapgebrek) helemaal geweldig!

Tot de volgende keer!
    Groetjes, Ellen

10. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Ik schrik net zo! Ben alleen thuis en moet het kwijt, weet even niet wat er van te denken en wat te doen. Maar ik vloei opeens weer zo heel erg en echt helderrood bloed met stolsels, terwijl het bijna over was na de bevalling maar nog niethelemaal. Vloeide altijd nog iets. Kan dit al de eerste menstruatie zijn> Heb ook erge buikpijn! Maak me zorgen om dat ik niet weet wat het precies is en mijn placenta is operatief verwijderd dus vind ik dit best even eng.

11. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Goedenavond dames!

Dank jullie wel voor jullie reacties. Gelukkig ging het vandaag al weer veel beter, ik had denk ik mijn dag niet gisteren. Ik weet dat ik een goede moeder ben voor Dyon, dus ik stoor me ook maar niet meer aan de bemoeienissen van anderen...
    @ Eppie: Haha, mag ik de tussen-haakjes-dingen ook wel gewoon zeggen? ;) Ja, eigenlijk heb je wel gelijk, maar het leek me toch beter om me in te houden aangezien ik zelf ook niet helemaal lekker in m'n vel zat gisteren.

Vanmiddag de hele middag weg geweest. Bedrijf waar vriendlief werkt had hun jaarlijkse seizoensopening, dus zijn we daar geweest. Daarna langs de bouwmarkt voor spullen omdat we onze zolder gaan aanpakken en helemaal gaan restylen tot een extra slaapkamer. Dyon heeft de hele tijd lekker liggen slapen in de kinderwagen. :D
    Vanavond is hij tijdens de voeding in slaap gevallen en heb ik hem slapend in zijn bedje gelegd. Na een paar minuten werd hij wakker en begon hij te huilen. Ik heb het even aangekeken, zodat hij de kans had zichzelf weer in slaap te huilen, en na een paar minuutjes was hij ook inderdaad weer stil. Dus ik ga de was opvouwen en opruimen. Toen ben ik heel stil even Dyons kamertje ingegaan om bij hem te kijken... ligt hij gewoon klaarwakker te zijn! Zonder nog te huilen! :confused: Dat had ik nooit verwacht! En ik dacht nog 'Dan gaat hij vast weer huilen als ik weer naar beneden ga', maar ook toen heeft hij geen kik gegeven! Inmiddels ligt hij wél heerlijk te slapen... :D

@ Maatje en man: Jeetje, ik hoop maar dat ze snel weten wat er aan de hand is met Zoey, zodat ze haar goed kunnen behandelen! Sterkte!

@ Dayenne: Wat moet het vervelend voor je zijn dat je vriend jou zo veel laat doen, en dan vooral 's nachts. Nu je ook zijn kant van het verhaal hebt uitgelegd begrijp ik wel dat het op het moment allemaal heel moeilijk is voor hem, ook omdat er zoveel andere dingen spelen... maar hij moet zich inderdaad wél realiseren dat jullie Naomi samen hebben en dat hij het aan je 'verplicht' is je te helpen met Naomi.
    De deal die Noppie beschreef kan een oplossing zijn, maar ik snap ook wel dat jij graag hebt dat hij elke nacht helpt. Zodra Dyon zich 's nachts meld, gaat mijn vriend uit bed om Dyon te verschonen en brengt hem daarna bij mij. Ik voed Dyon en mijn vriend gaat dan weer slapen. Na de voeding laat ik Dyon boeren en breng ik hem weer terug in zijn bedje. Het is maar een kleine moeite, die ene luier verschonen, maar het helpt jou al zó veel...!

Sorry, voor de rest weet ik niet meer wat er allemaal is geschreven. Ik ben ook best een beetje moe, ga vanavond denk ik maar vroeg slapen. ;)
    Tot morgen!

12. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

19 jun 2008
    1.839
    0
    0
    Kunstenaar
    Ik heb de huisartsenpost maar gebeld, ik word binnen nu en drie kwartier terug gebeld, want de mevrouw die ik nu sprak twijfelde of ik gezien moet worden door een dokter of niet. Bah....

13. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

even snel bijgelezen..
    darmkrampjes...gebruik ook de druppels van vsm.
    je moet ze wel echt geregellt gebruiken ookal hebben ze geen krampen.
    omdat het homeopatisch is werkt het niet meteen maar heeft het langer tijd nodig.
    hier helpt het ook als ik zachtjes haar buikje masser mer een ronddraaiende beweging.. heb ik in het zhuis geleerd van de vp kundige.

weinig slapen...
    hier nog steeds :confused:
    ben er nu aan gewend geraakt.
    royenna komt nog steeds 2 keer in de nachten..slaapt dan wel een langer ruk in de ochtend tot 11 uur!
    maarja dan is zus lief al lang wakker...

verzekering.... staat bij papa ook de verzekering..ook voor de begrafenis verzekering.
    erg vervelend onderwerp maar heb het in mijn vrienden kring meegemaakt dat de ouders en dus ook de baby niet verzekered waren.

slapen.. ik laat royenna overdag geregelt wennen voor te gaan slapen in haar bedje.
    ik leg ze klaar wakker erin..
    doe haar natuur muziekje aan en kwartiertje later is ze in slaap gevallen.

bij haar gaat het beter om ze wakker in haar bedje t eleggen dan slapende.
    want dan doet ze gelijk haar oogjes open als ik ze erin leg.

vasthouden... hier geef ik ze nog steeds bijna niet aan andere..
    gelukkig vraagt het bezoek het ook niet.

huilen..maximaal 10 minuten en dan ben ik echt op..vind het vreselijk als ze huilt en wordt er echt akelig van..
    ik pak ze dan vlug op en ja het is waar.....ze is dan meteen stil..
    hoe zo je kunt ze niet verwennen?

gelukkig huilt ze maar weinig..

zo morgen middag ons laatste kraamvisite hier..dan is dat onderwerp ook afgeloten.. bah wat gaat de tijd toch snel ;)

fijne avond iedereen...

14. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

waxientje....is het bloeden opgehouden... klinkt alsof er een stolsel is blijven zitten....

hooplijk snel duidelijk heid voor je.

15. Loeka

Loeka Actief lid

29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Ik kreeg geen mails meer over dit topic .. vreemd .. :( Hier alles in orde , Tessje meld zich 2 keer per nacht aan , dus goed te doen .
    Vannamiddag fijn gaan wandelen in de stad met onze kleine meid , vele mensen die dan eens kwamen kijken naar haar in de draagwieg . Wij natuurlijk apetrots . :D

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou de verloskundige is geweest gisteren, al mijn hechtingen zijn eruit en ze verwacht dat ik met een blaasontsteking rondloop dus maandag even plasje inleveren bij de huisarts... levi werd gewogen en zat boven zijn geboortegewicht 3200 gram woog hij gisteren...

we zijn gisteren voor eerst aan de wandel met levi geweest, natuurlijk regende het, iedereen had er last van behalve levi die vond het wel leuk buiten...
    lucky was niet bij de kinderwagen weg te slaan en liep zelfs met zijn kop tegen een paal omdat hij die wagen in de gaten moest houden

ook zijn we gister even met levi in de maxi cosi naar de c1000 geweest, daarna was ik helemaal op....

´s avonds kregen we problemen met levi hij werd steeds slomer... en we weten dat kindjes veel slapen maar levi huilt nooit en slaapte vandaag wel veel...
    ook gaf hij steeds zijn eten over als ie net de fles had gehad, dus we hebben toch maar even gebeld naar de verloskundige, uitleg gedaan...
    wat bleek nou hij krijgt voor zijn lichaamsgewichtje veel te veel melk binnen en dat om de 3 uur de fles was te veel zei ze, hij was nu zo verzadigd dat hij propje vol zat....
    maar ja zo hebben we het dus geleerd, nu ´s nachts wachten we tot ie honger krijgt en dan begint ie te huilen...
    ze zei: meeste mensen bellen dat ze de kindje niet stil krijgen en die van jullie is juist erg stil hahaha

hoe hebben jullie die leuke banners gemaakt? wil er ook dolgraag een van levi

@waxientje hoe is het nu met de bloedingen?

17. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Hallo aan alle februari mama's. Ik was al een tijdje op zoek naar een plekje waar de mama's van de leeftijdgenootjes van mijn dochtertje met elkaar in contact komen en zou me graag bij jullie willen aansluiten.

Voor diegenen die me niet kennen, zal ik me even voorstellen. Ik ben Dinky. Mijn vriend, dochtertje en ik wonen in een dorpje in groningen, samen met wat huisdieren (3 katten, een hondje en een paar paarden). In het daaglijks leven ben ik docente op een school voor voortgezet onderwijs.

op 8 februari is Lisanne geboren. Ze was 10 dagen "te laat" en daarom had ze dus eigenlijk een januari kindje moeten zijn en hebben jullie mij eerder niet in een februari-topic gezien. Ze is geboren met 52 cm en 3900 gram en heeft een prima start gehad na een heftige thuisbevalling, ondanks dat ze in het vruchtwater had gepoept en daar iets misselijk van is geweest in de eerste dagen. Inmiddels is ze al 5 weekjes oud en raakt het al een beetje gewend voor ons na een hele drukke tijd van visite, zoals jullie vast bekend in de oren klinkt.

Lisanne is zoals ze zeggen een tevreden baby. Ze huilt weinig, vind het heerlijk om tegen je aan te liggen en slaapt s nachts door van ong. 12 uur tot ong. 7 uur. Echt ideaal dus :). Qua voeding krijgt ze 5 x 150cc hypo-allergene (fles)voeding, gecombineerd met voeding voor spugertjes (met johannesbroodpitmeel) om de voeding iets dikker te maken, omdat ze nog vrij veel spuugt.

We hebben inmiddels ons eerste bezoek aan het consultatiebureau gehad en de dokter aldaar was heel tevreden over haar. Ze is inmiddels 55 cm en weegt 4308 gram, wat betekent dat ze een lange dame gaat worden waarschijnlijk en haar gewicht was gemiddeld.

In mijn album staan nu een paar foto's van de eerste dagen, maar ik zal er even een update van maken.

Lieve groetjes,
    Dinky, Lisanne en Andries

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    welkom dinky leuk dat je met ons mee komt babbelen...
    net zo'n te vrede baby als onze levi zo te horen :)

19. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Goedemorgen meiden!
    Iedereen een beetje een goede nacht gehad?

Ben eigenlijk nog best moe, maar kan echt niet meer slapen, strax ook nog kraamvisite, dus ben er maar uitgegaan. En het is prachtig weer! Dus lekker naar buiten nog vandaag!

@Waxientje, hoe is het nu? Vloei je nog? Heb je de dokter nog gesproken?

@Dinky, welkom hier! Mijn dochtertje Naomi is op de 11e geboren, niet veel later! Fijn dat Lisanne al zo doorslaapt, heerlijk!
    Moeten wel effe opletten nu, nu hebben we twee Dinky's!

@Iggy, lekker dat je naar buiten bent geweest! En fijn dat het zo goed gaat met Levi! Idd, teveel drinken?!? Heeft Naomi ook wel es, dan loopt ze gewoon over, hihi. Hoe vinden je honden het trouwens (Lucky iig heel erg leuk volgens mij!).

@Loeka, leuk is dat he! Pronken met de kleine!

@Sonya, jammer dat het de laatste kraamvisite is. Is er weer een periode afgesloten he? Gaat toch allemaal wel snel eigenlijk.

@Daffie, goede site was het, kan je veel info vanaf halen!

Het ritme lijkt er hier goed in te zitten (voor zover je van een ritme kan spreken met BV). Vannacht sliep ze weer rond half 12/12 uur (al kon ze moeilijk in slaap komen, ze was zo wakker!) tot kwart over vier en toen kwam ze na 7 uur. Dus eigenlijk net als de andere nachten. Had graag gehoopt dat ze eens doorsliep tot 6 uur ofzo, maar dat zit er nog niet in. Ach, zo lang het bij dit blijft (1x eruit!) is het goed te doen!
    Gisteren toch nog even in de stad geweest, gelukkig werd het droog! Zooooooo leuk! Lekker wat kleertjes geshopt voor mijn meisje en een wippertje, had ik ook nog niet. Dan loop je toch megatrots achter de wagen he!

@wippertje, zitten er al beebjes in het wippertje? Is het daar nog niet te vroeg voor eigenlijk?

@vloeien: hier ineens weer wat meer. Met ook wat roder bloed weer. Niet denderend veel, maar toch. Volgende week voor de nacontrole en laatste gesprek met de vk, ben benieuwd.

Nou, het is hier weer prachtig weer! Lekker lopen vanmiddag als de visite weg is! Nu viert mijn vader ook nog zijn verjaardag vanmiddag, dus daar ook nog even naartoe. Een druk dagje dus!

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja lucky is super beschermend en is nu helemaal geradbraakt van het goed op zijn nwe baby-mensen-vriendje-levi letten... hij zit uren vanaf ons bed in het bedje naar de kleine te staren en houd hem de hele dag in de gaten... ook met de wandelwagen buiten loopt ie strak langs de wagen en als we levi verschonen ligt ie met zijn koppie bij levi op het aankleedkussen en likt zijn handje...

tis zo mooi om te zien...
    igor en joey vinden het allemaal wel gezegend en komen af en toe eens even om een hoekje kijken en geven levi dan een likje maar luck is echt bezeten van levi
    en je ziet ook echt dat ie een stuk rustiger is geworden omdat ie en beetje vermoeid is geraakt van het opletten

Deel Deze Pagina