Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen!
    mag ik nog een keertje ego doen... ik heb gewoon weinig tijd op het moment maar heb wel wat vraagjes! :)

Het doorslapen was dus maar 1 malig jammer genoeg. Vannacht was het weer feest, maar goed, zal idd dus wel een sprongetje zijn waar meerdere kleintjes last van hebben.

Boaz drinkt al een paar dagen zijn flesjes niet helemaal leeg, laat zo'n 50-80 cc staan, herkennen jullie dit ook? Hij krijgt 200 cc per fles. Volgens het CB is dat omdat hij in een overgangsfase zit waarbij hij van 6 (7) voedingen overgaat naar 5... nu lijkt me dat sterk want hij heeft ALTIJD honger. Daarom vind ik het zo vreemd dat hij het laat staan. Hij duwt dan echt zelf het flesje weg.
    Ook drinkt hij geen 2e borst, hij is bij de 2e altijd onrustig, ligt wat te kronkelen zeg maar, volgens mij heeft hij veel last van zijn darmpjes, gas etc.
    Ook wordt hij na een uurtje geslapen te hebben steeds weer wakker, meestal valt hij wel weer in slaap.

Meiden die BV hebben afgebouwd: hoe hebben jullie dat met de laatste voeding gedaan, zie hier heel erg tegenop ivm stuwing die je opbouwt vanaf de nachtvoeding of de ochtend voeding.
    Boaz krijgt nu overdag 4x een flesje en dan zit in nog op 2-3 borstvoedingen die ik dus deze maand wil afbouwen.

Het zwemmen was idd erg leuk, Patriessie en ik hadden elkaar vorig jaar al een keer ontmoet bij de Prenatal.
    Enne, ik hoop van de week even een Mieke-dagje in te kunnen lassen waarbij ik niet al te veel hoef te doen, kan bijslapen, want ik ben echt heel moe! Ga nu even lunch maken want we moeten zo naar Hoorn naar de boekhouder, blegh!

Tot later weer en nogmaals sorry dat ik niet reageer, die tijd komt snel wel weer.

Liefs :p

2. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Mieke, herkenbaar Josanne laat ook gemiddeld 90cc per fles staan, is onrustiger tijdens het drinken, en kan zich moeilijk zelf vermaken!

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Mieke: ik denk dat het drinken en slapen ook met het sprongetje te maken heeft hoor.. Soraya drinkt haar flessen ook niet leeg en ze wordt ook telkens na een uur weer wakker.
    even afwachten dus!

pff als ze zo klaar is met drinken, dan ga ik samen met haar even slapen... ben weer gesloopt! bah, wat zijn we toch verwend!

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #4944 Deurtje, 9 jun 2009
    Laatst bewerkt: 9 jun 2009
    @ Mieke, Thije is ook mega onrustig tijdens het drinken. Eerste borst gaat nog wel, maar bij de tweede doet hij echt of ik hem wil vergiftigen. Heel druk doen, wegdraaien en tepel pakken ho maar, maar wel gaan huilen?! Gister heb ik hem maar weggelegd, maar toen begon ie later echt te krijsen, ik dacht ook darmpjes. Heb hem na veel geworstel toch aan de 2e tiet gekregen en toen dronk ie wel 10 minuten. Daarna ging ie lief slapen. Heel vaag, dus wellicht is Thije op zijn manier ook al met het sprongetje bezig.
    Je borsten gaan echt wel wennen als je afbouwt lijkt me. Ik had de eerste nachten dat Thije doorsliep mega stuwing, maar nu is dat veel meer gestabiliseerd. Succes alvast met afbouwen, ik lees alvast even mee voor tips ;)

@ Eppie, tja, mn baan heeft voors en tegens, ik moet echt even kijken of de voors tegen de tegens opwegen.

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Axioma, Thije is dan idd toch al bezig met het sprongetje gok ik (zie mijn bericht aan Mieke). Hij slaapt overdag ook bijna niet en drinken gaat ook niet top.

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Och meiden; willen jullie allemaal een uurtje slaap van mij.....vindt het echt vervelend om te lezen dat al jullie kindjes niet lekker doorslapen en Myrthe wel (nou ja, dat laatste vindt ik dus niet vervelend;)) Ik hoop echt dat de sprongetjes snel voorbij zijn en iedereen weer aan zijn nachtrust komt. Myrthe drinkt gewoon haar flessen leeg en dat zijn toch flessen van 220 cc, het is gewoon een vreetzakje.

Ik heb net een uur staan bodysteppen in de huiskamer. Ben rood als een kreeft hahaha, maar wel voldaan!! Had een dvd besteld en ik moet zeggen....ik moest toch best werken....

Ga nu even kijken of ik vast een sollicitatiebrief kan maken, denk namelijk dat ik het wel leuk ga vinden hahaha.

liefs Daffie

7. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi meiden,

Nou ik ben een privebericht kwijt dat Tirtilisko me verstuurt had, gisteren kon ik niet meer inloggen en moest ik een nieuw wachtwoord aanvragen, dit werkte vervolgens niet.... Vandaag dus wel gelukt, maar als ik op de link druk voor waar ik gebleven was dan krijg ik die pagina niet...grrrrrrrrrrrrrrr. Leuk, nieuw forum (sarcastisch bedoeld).

Maar ja, nu doet hij het weer. Ik heb niet echt bijgelezen, want ik ben dagelijks bezig in mijn huisje. Klaar met werken, gauw eten en hup aan de slag. Maar des te eerder kunnen we erin. Ik ga zo wel even proberen nog een paar paginaatjes te doen.

Oh en Mieke: hier ook hoor! Daan is de laatste dagen erg moeilijk aan het doen met zijn fles. Hij dronk eindelijk weer lekker snel zijn flesje leeg en nu zit hij me toch een partij te teuteren aan die fles. Hij laat inderdaad ook veel meer staan en het laatste beetje wat hij dan drinkt is...in...uit....in...uit. Heel de tijd duwt hij dan de fles uit en trekt dan weer aan mijn vinger, zodat ik hem erin stop. Dan neemt meneer een slokje en dan duwt hij hem er vervolgens weer uit. Het lijkt wel een spelletje voor hem.

Maar ach, het blijft mijn schatje hoor ;).

Zo, ik ga nu maar eens proberen een beetje bij te lezen.

Liefs Ingrid

8. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Nou zal even vertellen hoe het vannacht is gegaan.
    Gisterenavond heeft martijn om kwart over 7 nog 90 cc voeding gehad met nutrix erdoorheen. Na de fles is ie op bed gegaan.
    Om 3 uur vannacht hoorde ik hem spelen in bed, maar na een half uur vond ie het niet leuk meer, en heb hem toen de speen gegeven, maar deze wou die ook niet hebben, ben met hem naar beneden gegaan en heb hem een schone luier om gedaan, want hij had 2 dikke keuteltjes erin zitten. Daarna weer op bed, maar binnen het kwartier was eht weer mis, ikzelf ben naar beneden gegaan en heb sinasappel thee gemaakt, hier heeft ie een paar slokjes van gehad. Daarna weer op bed, en toen heeft ie tot kwart voor 7 geslapen.
    Er komt toch weer wat ritme in overdag, 7 uur fles, half 11 fruit, half 12 fles, als ie wakker word een fles rond half 4, dan rond half 6 groente hap, en dan rond 7 uur half 8 de laatste fles.
    Hoop dat hij dit volhoud.

Verder is zijn koorts helemaal weg, hij is een beetje verkouden geworden weer, en benauwdachtig klinkt ie.

Wij zien aan martijn dat hij meer last krijgt van zijn hartafwijking, in de zin van blauwe lippen krijgen na de fles, het kost hem dus duidelijk meer energie. Het is nog niet zorgwekkend, we hoeven de 18de augustus pas weer naar Groningen, maar gaan de 29ste juni naar de kinderarts hier in drachten, zullen we dan even horen, wil het zelf ook wel horen, nog nooit gedaan.

@daffie:
    heerlijk he even bodysteppen, vooral als je er voldaan uit komt.
    Dus jij en je mannetje leven de komende avonden een beetje langs mekaar heen, hopen dat het niet te vaak gebeurd,

@mieke:
    al indd een sprongetje zijn, hier hebben we er ook een beetje last van, martijn wil niet goed slapen overdag, en is ook onrustig tijdens de fles. Zal hoop ik snel over gaan.
    Wat fijn dat het zwemmen lekker was, en het klopt dat als je de kindjes in de maxi zet ze heerlijk gaan slapen, want ja het is heel inspannend voor hun. Deed mijn dochter ook altijd.

@iggy:
    wat fijn dat de prikjes goed gingen, en hij is ook weer lekker gegroeid.

@scoopje:
    fijn dat het goed ging bij de kinderarts en dat ze maar zo door mag blijven gaan.

@martientje:
    sterke kerel faud, de speeltjes eraf trekken, ik heb er zelf nog geen een, maar ga er zeker 1 aanschaffen, hij vind het geweldig.

@axioma:
    het ging wel redelijk goed vannacht, lees bovenin mijn bericht.
    Op de bank slapen kan natuurlijk ook, maar goed liever in jullie eigen bedjes natuurlijk, wel goed van je dat je haar toen geen voeding hebt aangeboden, heb je niet toch ?

@kuona:
    hoe is het vannacht gegaan?

@eppie:
    ja martijn voelt zich al wat beter.
    Heerlijk he zonder bh slapen. Heb maar 2 weken borstvoeding geven, maar irriteerde me toen al aardig aan mijn bh.

9. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heej meiden

Jeetje, weer helemaal wennen aan de nieuwe site....Vind deze als ik eerlijk ben nog onduidelijker. Maarja, ik zal niet zeuren haha.

Alles goed hier?
    Met Naomi gaat het goed, ze krijgt nu 5 flessen per dag van 200cc (180 water). Ze doet het super! Soms lijkt ze nog wel honger te hebben, en andere keren valt ze diep in slaap. Ze krijgt nu zo'n 4 tandjes door in 1 keer dus die arme meid heeft hartstikke last.
    We zijn er trouwens ook achter waar die astmageluidjes vandaan komen (dat het lijkt alsof ze geen lucht krijgt). Das elke keer als ze zwaar het gepoept. Volgens mij doet ze dan tegelijk ademen en persen. En dan komt ze in de knel, want dat gaat niet samen. Heb het gefilmd en zal het aankomen afspraak op het CB laten zien.

Fijne dag nog!

10. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    weet iemand hoe ik weer mailtjes kan krijgen als er weer iets is geplaatst?

Oh en ik zie dat iedereen dezelfde problemen heeft gehad met het forum....

11. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    vaamrile
    Dat probleem heb ik ook. Het is me uitgelegt maar krijg het toch niet voor elkaar.

Mieke
    Zoey dronk 2 weken geleden ook erg slecht. Mocht blij zijn als ze per keer 100ml dronk. Na 1 weekje slecht drinken gaat het nu super.

Vanavond naar het consultatie bureau voor de 3e vacinatie. Hoop dat ze er net zo goed op reageert als de andere prikjes.

Net met moeder boodschappen wezen doen. Ze heeft de hele wagen volgeladen en ze rekende het voor me af. Zelf nog bij de kruidvat luiers en voeding gekocht. De schat. Voel me er wel een beetje lullig onder maar ben er wel erg blij mee.

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    Maatje das wel erg lief zeg!!!

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    heeey dayenne ook weer op de aardbodem!
    4 tandjes in 1x, jemig wat is ze er vroeg bij! wel zielig van die ademhaling. ik vertelde toch dat Soraya het ook had een tijd geleden? gelukkig niet weer gehad, maar het zou best kunnen wat jij verteld.

@maatje: ooh das echt lief! had het gister ook met mijn vader. die heeft allemaal plantjes gekocht voor in onze tuin. zegt ie: ja jullie moeten er toch ook gezellig bij zitten? haha lief he!

ik heb intussen nog steeds niet geslapen en ik had tot 2 uur de tijd. nou helaas dus.... ga toch ff kijken of ik nog even kan rekken ahahha!

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ daffie, haha.. goed bezig jij met je bodysteppen!

@ familieveenstra, wat naar dat Martijn steeds meer last van zn hartafwijking krijgt. Blauwe lippen zou ik idd ook wel van schrikken. Wel fijn dat jullie wat meer een ritme krijgen!

@ dayenne, hey meid, daar ben je! We misten je al!! Ademen en persen tegelijk gaat niet nee, hihi.. zie je al tandjes bij Naomi? Sterkte ermee!

@ vaam, ik kreeg eerst ook geen mailtjes meer, maar dat moet je als je een bericht plaatst weer even opnieuw aangeven, dat je je wilt abonneren bedoel ik.
    Daan dus ook bezig met de sprong, succes!

@ maatje, succes met Zoey haar prikjes straks.
    Wat lief van je moeder!

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #4955 Arevinol, 9 jun 2009
    Mieke, ja hoor, duidelijk t sprongetje ;)

Married, haha doet ie alsof je m wil vergiftigen?!
    Lastig dilemma ja met je werk.

Vera drinkt ook heel onrustig, ze laat steeds los, draait weg en/of gaat in mijn gezicht knijpen e.d., maar wil dan toch weer aanhappen. En t wordt erger als ik haar geen/te weinig aandacht geef! Soms gaat ze ook bijten of heel hard zuigen ofzo (?) op mijn tepel .
    Wat ik nu doe is laten drinken tot ik t onrustige teveel vind worden. Dan boeren en nog een keer dezelfde. Vervolgens tzelfde aan de tweede borst. Had ik gelezen op een BV forum. Volgens mij krijgt ze wel genoeg binnen, according to haar luiers.

Axioma, hier zag ik gisteren tzelfde gebeuren, knietjes optrekken en billetjes omhoog als ze op dr buik ligt. Ze probeert zo ook te draaien, maar dat lukt natuurlijk niet (zonder armen).

Daffie, idd wel gek dat Myrthe wel lekker blijft slapen. Maar ja, ook niet ieder kind heeft van dezelfde dingen last natuurlijk.

Vannacht werd ze om 115u wakker ;) Dat hadden we niet afgesproken. Vriendlief was net binnen gekomen en vertelde (fluisterde) nog ff wat er allemaal aan de hand was op zn werk. Nou ja, was dus toch nog wakker. Maar Vera was echt klaarwakker, lachen en vertellen. Na de voeding heeft ze ook nog een tijdje liggen vertellen, maar ging toen gelukkig toch slapen.
    2130-115-7u waren de voedingstijden. Valt nog mee, maar hopelijk vannacht toch weer doorslapen...?

Anita, wat vervelend dat Martijn last krijgt van zijn hartje...

Dayenne, wow krijgt Naomi al 4 tandjes?!
    Vera zit ook wel veel in dr mond te frutten en ik zie beneden wel wat wittigs, maar geen idee of er ook echt al iets doorkomt binnenkort. Ik hoop t eigenlijk niet (met t oog op mijn tepels).
    Wat heb je de BV snel kunnen afbouwen zeg! Geeft je wel veel vrijheid zeker?

Vaam, moet er veel gebeuren in jullie huisje? En schiet t wel een beetje op?

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Maatje ik wil je een pb sturen maar er staat dat je hebt aangegeven geen pb's te ontvangen klopt dat? mijn tel is ook op hol geslagen dus ben ook alle nummers kwijt kan je ook niet zo bereiken

Sorry meiden dat dit even tussendoor moest maar ikmoet even iets kwijt

17. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Dayenne: Hoe weet je dat de tandjes doorkomen dan? Ben er erg benieuwd naar.... steeds denk ik : het is zover en dan is het weer ineens over! Je kunt zijn tandjes al zien zitten, maar helemaal doorkomen doen ze niet.

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Uk, Ferry is vandaag een half jaar zie ik?! Gefeliciteerd!!!!!!!!

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ik probeer uk een pb te sturen en dat lukt ook niet dan maar zo.

Omdat ik nog steeds niet reageer voel ik me schuldig dat ik hier weer zelf kom vertellen wat er aan de hand is dus wilde aan uk of maatje vragen of hun het wilde neerzetten.

Ik voel me helemaal niet goed ben al vanaf gisteren de hele dag aan het huilen gisteren moesten we voor controle en ze hebben me verteld dat ze nog steeds aanhouden na 2x een EEgG (hersenactiviteitenonderzoek) die gewoon goed was toch dat batuhan waarschijnlijk Epilepsie heeft. Maar dat is het niet alleen zijn ontwikkeling loopt ook niet goed. Zijn spierspanning is veelste zwak veelste zwak! dus nu denken ze dat hij het prader willi syndroom heeft er is gisteren bloed afgenomen en verstuurd naar het genetisch lab voor onderzoek de uitslag krijg ik over minimaal 3 weken.

Het prader willi syndroom Prader-Willi syndroom

Voor ons is het natuurlijk ook vreselijk als dat het is maar ik denk steeds aan batuhan ik kijk hem aan en dan denk ik dit moet jou niet overkomen. Je hebt al zoveel meegemaakt ik ben zo bang voor hem dat hij niet zoals zijn eigen leeftijdsgenoten kan gaan spelen. Dat mensen hem wijzend laten zien dat kinderen hem uitlachen. Dat verdient batuhan niet!

20. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    #4960 suske13, 9 jun 2009
    Middag!

Hier ook sprongetjes tijd. Vooral 's avonds soms gillen en krijsen en niet rustig te krijgen. Ook niet willen drinken aan de borst en iedere prikkel lijkt te veel. Inmiddels ben ik er wel achter dat het helpt om Silje dan gewoon dicht tegen me aan te houden en eventueel lekker met dr hoofdje op mn borst te laten liggen. Mag ik ook niet bewegen natuurlijk... :)
    Is telkens ergens tussen 20u en 22u. Daarna valt ze als een blok in slaap. Vannacht werd ze alweer om 3.30u wakker. Speentje hielp eventjes en toen hoorde ik opeens een mug. Dus ik mn vrouw een por gegeven om op muggenjacht te gaan. Deed t licht aan en zag nog net een klein zwart beestje onder Silje dr hoofdje vandaan rennen en onder dr matrasje kruipen!! :$ Ik wist niet hoe snel ik Silje uit dr wiegje moest grijpen in een reflex. Daar moest ik achteraf wel om lachen! :)
    Heb mn vrouw gezegd dat zij maar ff moest checken wat t was want ik vond t eigenlijk best een eng beestje (ben helemaal niet zo'n mietje normaal :)). Bleek t gewoon een torretje! ;)
    Uiteindelijk sliepen we alledrie weer tegen 5u!!

@Daffie
    Heeeeeerlijk, zoals jouw meisje slaapt! Ik denk dat ze dr sprongetjes gewoon slapend doet op dr slofjes.

@Vaamrille
    Ook ik ben prive berichten kwijt die ik nog niet gelezen had. Helaas! Kan me indenken dat je druk bent met jullie huisje. Heerlijk als het straks af is en jullie er lekker in kunnen.

@Fam.Veenstra
    Klinkt akelig, blauwe lippen. Gelukkig is het kennelijk nog niet iets om je zorgen over te maken!

@Dayenne
    Joh! Krijgt Naomi al tandjes! :$ Dat schijnt voor veel kindjes heel pijnlijk te zijn. En dan ook nog 4 tegelijk! Sterkte voor Naomi!

@Maatje
    Fijn dat je moeder dat deed. Lief hoor!
    Mijn vader is ook een schat. Wij hadden een kastanjehouten hekwerk voor om onze tuin gekocht (zo'n schapenhek) zodat Silje straks lekker door de hele tuin kan rennen zonder dat er iemand bij haar kan komen en zonder dat zij de weg op kan. Maar dat was ongeveer 60 meter hekwerk en 30 palen die de grond in moesten. Mijn vader was toen meteen zo lief om aan te bieden het te komen zetten terwijl hij altijd bijna 2 uur moet rijden om bij ons te komen. Het is heel mooi geworden! :)
    Ik help je hopen dat Zoey het vanavond weer goed doet op het CB met de prikjes. Toch altijd spannend hè!?

@Maka
    Dat doe ik idd ook. Als Silje te onrustig wordt met wegdraaien aan de borst (soms is het net of ze als een borstcrawler lucht aan het happen is om de 2 seconden) laat ik haar even stoppen en leidt ik haar af met wat kletsen en na ong 15min probeer ik het nog weer eens. Dan lukt t vaak wel. Soms helpt t als ik ga liggen en dan op mn elleboog steunend de borst aanbiedt. Voel me soms net een acrobaat zoals ik aan het stunten ben om die kruimel aan het drinken te krijgen. Dat staat niet in die "borstvoeding is zo goed voor je kindje maar ook voor jou" foldertjes! :p
    Jeetje 1.15u wakker! Hoop voor je dat het vannacht idd beter gaat want dat zijn geen tijden hè.

@sprongetje
    Ondanks alle slaaptekorten is het toch wel leuk om te zien dat die kleintjes steeds meer leren en kunnen hè!? Ik vind het zo grappig om te zien als je nu bij de box komt dat ze iets in dr handjes heeft dat ze in dr mondje aan het proppen is. Zo grappig dat ze zelf van alles vast gaat pakken dat ze ziet liggen en dat ze met dr handjes overal op begint te slaan (om te kijken of het kapot kan :D?)

Morgen komt er iemand bij ons thuis om te kijken of zij op Silje gaat passen als ik over een paar weekjes weer ga werken. We hebben nog geen bedrag afgesproken, maar we denken zelf aan 4euro per uur. Tja... Ik hoop dat zij een soortgelijk bedrag in gedachten heeft. Ik had het liever wit gedaan via bijvoorbeeld een gastouderburo, maar dat wil die vrouw geloof ik liever niet. Als t echt niet geod voelt hebben we gelukkig nog 2 opties die wel via het gastouderburo zijn, maar deze vrouw wil bij ons in huis oppassen en dat is toch wel ideaal.
    Iig, ik moet dus nog ff t huis op orde brengen anders schrikt die vrouw zo erg dat ze meteen t huis weer uit loopt! ;) Silje slaapt ff dus kan ik moo ff de vloer schrobben.
    Fijne middag nog!

@Tirtilisko
    Jeeeeetje! Nadat ik mn bericht had geplaatst las ik dat van jou! Ik schrok best wel toen ik die link las. Ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen als je naar je mannetje kijkt met dat in je achterhoofd, maar misschien blijkt het straks toch niet zo te zijn. Drie weken zijn dan wel heeeel lang. Ik hoop heel erg voor jullie drie dat het mee zal vallen en ik zal n kaarsje voor jullie opsteken!

Deel Deze Pagina