Miireii, jeeeej dat Soraya weer doorgeslapen heeft! Tijdens het sprongetje willen de beebjes idd vaak meer 'bij mama zijn'. Is geen verlatingsangst denk ik, maar ze kunnen er ws wel makkelijker (weer) rustig van worden als mama in de buurt is als ze wakker worden. Succes/veel plezier bij de ortho! Daffie, veel plezier op de recovery vandaag, ik hoop voor je dat je t leuk vindt! Pff, maar dat is wel zwaar ja als je gisteren pas zo laat thuis was van je werk. Uk, wat een mooi cadeau heb je ze gegeven dan op 12 mei. Fijn dat je die bijzondere VPK nog hebt gezien! Axioma, het is heel verschillend hoor hoeveel uur slaap beebjes nodig hebben. Bij Vera verschilt het ook wel per dag. Ik denk 's nachts ~10u, 's ochtends ~2u, 's middags ~2u, 's avonds ~1u. Maar zou ook best wat minder kunnen zijn hoor. Leintje, vlindermassage? Wat is dat nou weer dan? Enna, wat fijn dat het goed gaat met Rob en hij langer naar huis mag! Martientje, gelukkig dat de HA dat wilde doen! Married, wat heb je toch een grote kanjer! 8 kilo alweer, jeetje dan issie verdubbeld sinds de geboorte he! Hier was t vannacht weer 3u en vanmorgen 6u en 930u. Gisteravond sliep ze pas om 2245u (was wel de hele avond lief en rustig geweest verder, maar gewoon nog geen slaap..). IK heb t idee dat hoe eerder ze slaapt, hoe langer ze ook slaapt! Of zou het 3 dagen van doorslapen gewoon even om mama te ontlasten zijn geweest?! Haha, ze is iig over de hele dag gezien veel rustiger en vrolijker dan eerst en na de nachtvoedingen kan ik ook weer gewoon slapen. Dus het is wel te doen hier (ik hoef gelukkig niet te werken). Ze drinkt gemiddeld gezien ook weer wat beter, maar ze spuugt wel weer wat meer (dik slijmerig). En de poep is weer geler. Zo lekker verhaaltje weer . En Vera is vandaag 4 maanden oud!
Maka wat een leuke foto's en wat kijkt ze al wijs uit haar oogjes hihi vind het echt een poppetje hoor!
@ Kuona: wat fijn dat Morris nu van dat wondje af is. Wat gaaf dat jullie zelf animatiefilms maken! Kan me voorstellen dat je het spannend vind een eigen bedrijfje. Gelukkig dat je vriend ook nog een 3-uursaanstelling heeft. Ik heb zelf wel een WO-opleiding afgemaakt, maar vind mijn werk ook niet echt leuk. Probleem is dat ik aardig verdien, en in veel functies die ik misschien wel leuk zou vinden veel minder zou verdienen. En de hypotheeklast is aardig hoog..... Een gastouder aan huis zou ideaal zijn ja, maar die heb ik nog niet weten te vinden.... Zal ook wel duurder zijn ben ik bang... Balen van die kleertjes. Vind ik ook lastig hoor. Heb ik net wat in maat 56 gekocht, past het na 2 weken al niet meer... @ Mieke: erg he die financien. Ik vind het ook telkens tegenvallen hoor. Wij boeken elke maand in totaal 1700 euri op de gezamelijke rekening over. Maar dat is bij lange na niet genoeg voor al die extra;s aan bijvoorbeeld het huis die er steeds bijkomen. Ik zou zogenaamd elke maand 1000 euri 'over' hebben, maar daar gaat dan nog wel van alles als ziektekostenpremie en autoverzekeringen e.d. vanaf. Ik moet tegenwoordig ook bijna elke maand geld van mijn spaarrekening terugboeken. Er was ooit een tijd dat ik echt geld over had, maar die tijd is er niet meer. En ook ik doe helemaal geen gekke dingen meer. Die 1500 euri van jou, is dat echt 'zakgeld' of moet je daar dan nog huishoudelijke/hypotheek dingen enzo van doen? Anders vind ik het best veel namelijk? @ Maka: ik ga 24 uur werken verspreid over 4 dagen, omdat ik vanwege de files anders te lange dagen heb en dat trek ik niet. @ Eppie: wat vervelend dat Yannique dan niet wil drinken. Misschien heeft ze dan gewoon nog geen honger? Laat de mensen op de KDV dan een flesje geven? Bij mijn Ebbie is juist het punt dat ze steeds veel te vroeg voor de voedingen komt.... Vaak zit er overdag maar 2 1/2 uur tussen en dan kom ik op 6 voedingen uit, maar dan krijgt ze weer veel te veel.... Succes ermee. @ Mireii: fijn dat je beugel eruit is en dat Soraya zo goed heeft geslapen. @ Married: wat goed dat Thije alweer 8 kilo is! @ Enna: hoe voel je je tegenwoordig? gaat het goed met de medicatie? Pfff, weer te weinig geslapen vannacht, vanwege het gepieker over mijn gebit. Ik naal er ontzettend van. Op het moment heb ik meer last van mijn angsten 'dat het nooit meer goed komt' dan van de pijn of van de tanden die niet meer op elkaar passen. Stom he? Moet toch wat afleiding zien te vinden. Vanmorgen is de fysio weer geweest voor Ebbie. Het schiet voor geen meter op. Ze blijft een dijk van een voorkeurshouding hebben. Ben benieuwd hoe het wat dat betreft met Yannique van Eppie gaat. Die had toch ook een voorkeurshouding? Heb onwijze problemen met de zw-pagina. Hij geeft steeds met het laden van de pagina's errors en dan duurt het weer een eeuwigheid voor ik de volgende pagina kan lezen. Ik zit in firefox. Meer mensen met dit probleem vandaag? liefs Noppie
Katie heeft echt haar humeur niet. Ze is vanaf 11.00u wakker en alleen maar aan het mopperen. hebal geprobeerd haar terug in bed te doen, maar dat pikt ze helemaal niet. pffff...ga maar ff wandelen ofzo. @Maka: leuke foto's!!! en wat lief, haartjes wassen
Maka: HOeraaaaaaaa 4 maanden oud alweer! ahhhhhhhh *smelt* echt hele leuke foto's! Haren wassen hoeft hier voorlopig niet hahaha. Zijn zijkanten gaan nu helemaal weg, heeft ie alleen bovenop en in zijn nekkie haar Enna: Yes! Dat is goed nieuws! Op de vrijdagen naar huis en een maand geen aanvallen meer! Wat lekker dat jullie even uit eten zijn geweest. MIsschien kun je kijken of ze zoiets bij jullie ziekenhuis ook doen. En anders de Neo even opbellen om te vragen of je ook even de afdeling nog een keertje op mag. (ik zou niet alleen gaan, maar echt samen met Rob, er waren gisteren toch wat mama's die erg emotioneel werden. En voor hen was het al bijna een jaar geleden) En sowieso is het wel eens leuk als je naar de kinderarts gaat om even langs de afdeling te gaan met Katie zodat zij ook zien wat er van haar is geworden. Onze vpk's én artsen vinden dat erg leuk! Elke keer als we naar de poli Neonatologie moeten dan vragen ze of we nog even ons (en dan vooral die van Ferry) gezicht willen laten zien op de afdeling. Krijgen jullie geen controles meer van de Neo? Noppie: Hier geen problemen met laden vandaag. Married: Jeujjjj Thije 8 kilo! Geweldig joh! Patriessie: Je hebt helemaal gelijk! Het helpt zeker bij de verwerking en ik vond het ook fijn om te zien dat het manlief ook goed deed. Soms denk je dat hij alles al is vergeten, maar dat is zeker niet zo Heb jij een afspraak om bloed te prikken? Hier moet je er gewoon heen gaan en hopen dat de rij niet te lang is Daffie: En en en? Hoe was het? Miireii: Blinken ze lekker? Nou, ik ga me even aanmelden bij die groep...
Nou word ik echt gek van dit kl#@$%te forum!!! Heb ik een heel bericht getypt...echt ellenlang!! Op iedereen gereageerd en ik druk op meer opties ipv snel reageren, heeft dat stomme ding me uitgelogd en ben ik alles kwijt grrrrrrrrrrrrrrrrr. Ik word er af en toe echt niet goed van. Ik ben vanaf vanmorgen gewoon al aan het bijlezen en alles is weg..... Ik ga dus echt niet opnieuw beginnen hoor meiden, sorry. Wel even voor Tir: Meissie ik vind het zo ontzettend erg voor jullie. Ik hoop echt voor je dat uit de test blijkt dat hij dit niet heeft en dat hij toch nog sprongen vooruit zal gaan maken. Ook ik zal een kaarsje voor jullie branden. En gewoon schrijven hier hoor. Je hoeft in zo'n moeilijke tijd niet te reageren op anderen. Wij horen graag van je hoe het met Butahan gaat. Veel sterkte en een hele dikke knuffel @Candijtje: welkom hier en klets gezellig mee. En dat moet flink persen zijn geweest bij Vera zeg! Petje af dat je niet ben uitgescheurd . Wel jammer dat het achteraf bij Renske niet nodig was geweest, maar ja, beter het zekere voor het onzekere he. @Uk: gefeliciteerd met Ferry's halfjaardag ! Nu moet ik echt aan het werk meiden. Liefs Vaam
We gaan zo shoppen. Kijken of we een mooie moederfiets kunnen vinden. Zit zelf te denken aan de batavus Mambo of zoiets, maar wie weet zien we een andere veel mooiere! Heb dr wel zin! Heb dus maar ff tijd om te tikken, maar kon t niet laten want ik moest ff reageren op die pics van Maka. Haartjes wassen!!! Geweldig! Hier is t ff n washandje met wat shampoo over t bolletje en dan is dr niks geen haar meer te zien. Maar bij Vera!! Heeel schattig! 4 maanden! Hoera voor Vera! En Silje is vandaag ook 4 maanden oud! @Noppie Wij hebben vandaag iemand op gesprek gehad om eventueel op te komen passen bij ons in huis. Maar ik had een totaal ander type verwacht (ik dacht meer aan n miss doubtfire type en dit was een vrouw van bijna 50 die er nog uit wilde zien als iemand van 25). Toen ik het bedrag noemde dat wij kunnen missen (4 euro per uur, bij het gastouderburo hoeven we netto maar 2 euro per uur te betalen) zag ik haar wit weg trekken. Ze had zelf een veel hoger bedrag in gedachten. Ik denk dat ze aan 7,50 euro dacht. Dat is dan zwart... Wit betaal je bruto ongeveer 12 tot 13 euro. Netto is dat wat minder omdat je een deel terug krijgt, maar voor ons is het iig te veel geld dus wij gaan nu een gesprek aan met iemand waar Silje bij in huis kan komen. Ik had even gemist waarom jij niet zo tevreden bent over de oppas. Het lijkt mij iig erg moeilijk om je muis naar iemand toe te brengen waar je niet zo'n klik mee hebt. Dat merkte ik iig direct toen die vrouw hier vanmorgen was. Ze wilde Silje direct vast houden en dat vond ik zo gepushed leuk doen. Nee... geen goed gevoel bij... Ik heb ook een WO opleiding gedaan, maar kon daar ook mn draai qua werk niet in vinden. Ben toen een MBO opleiding gaan doen (lerend werken dus betaald) en nu heb ik het wel naar mijn zin. Soms twijfel ik wel eens of ik niet toch voor het geld had moeten gaan, maar ik denk dat dit de juiste keuze is geweest. Ah! Ik hoor de fietsen al roepen! Misschien vanavodn nog ff tijd om te reageren. Owja, nog ff.... Ik had me aangemeld voor die groep dacht ik maar het lijkt niet te zijn gelukt? Enneuh, welkom Candijtje! Fijne dag nog allemaal!
Hoi meiden, ik vond de recovery erg leuk. Er werken aardige mensen en het is weer eens heel iets anders als wat ik gewend ben. Ik ga dan ook zeker solliciteren. Er is helaas wel nog iemand die een dag wil meelopen en vet wil solliciteren vertelde die leidinggevende:x:x:x Kapers op de kust dus, maar ga vanavond een brief schrijven en morgen meteen op de bus doen. Ze vond het wel fijn dat ik flexibel zou zijn in de dagen en geen rekening hoef te houden met een KDV hahaha. Dus pluspunt voor Daffie!! Nu ga ik even met mijn dochter naar de winkel. Heb haar maandag voor het eerst in de wandelwagen gezet in de ligstand en dat gaat prima. Ze kijkt haar ogen uit!! Mireii; hoe was het bij de tandarts??
En daar was ik weer! oooooh wat een genot hahahahaha! ben zo blij dat ik alles weer kan eten zeg! kon ik voor de tijd ook wel, maar nu hoef ik me geen zorgen te maken dat er iets achter blijft hahaha! Soraya heeft zich keurig gedragen bij schoonouders. ze wou alleen haar fruit niet eten vreemd.. maarja. ik ga haar zo even in bad doen en dan kijken of ze nog in bed wil. straks weer naar mijn schoonouders want we blijven dan eten. blijf aan de gang zo! ga ff niet reageren, laptop is bijna leeg, dus kan ieder moment wegvallen kom morgen wel weer! fijne dag meiden!
Ik ga een poging doen om te reageren op jullie hoor :0 Heb inmiddels 2 vernsters open, eentje waar ik hier dus tik en op de andere kan ik bijlezen @Enna, het litteken is bij mij ook nog rood hoor... en de huid erom heen voelt soms ook wat raar aan, beetje doof gevoel zeg maar.... Ik smeer verder niets trouwens Fijn dat manlief weer gauw thuis is en dat zijn aanvallen minder worden! Insulten zijn vaak naar om te zien ( vind ik tenmisnte...) @Patriessie, hier net de hh-taken weer achter de rug, kids sliepen dus dan is het net ff makkelijekr doorwerken Hoewel ik ook niet zo`n poetswonder ben moet het toch af en toe he! @MArried, Wauw 8 kilo alweer, jij produceert slagroom zeg! Met die bv zit eht wel goed @MAka, Vera 4 maanden alweer, gaat snel hè! "Mijn" Vera is al bijna 24 maanden Geweldige fotoos zeg, en wat een bos haar! Valt het niet uit bij haar? @Vaamrile, Nou de bevalling van Vera is me reuze meegevallen hoor, binnen 7 uurtjes was het gepiept.... En ja de bevalling van renske was inderdaad heel anders dan voorgesteld, kreeg ook pas in week 37 te horen dat het een KS werd... maargoed, ik kijk maar neit meer achterom, heeft toch geen zin.... Hoe is het met je nieuwe huissie? lekker aan de klus? @Suske, een moederfiets, ik vind het ideaal, heb een merkloze zeg maar maa rhij functioneert prima... Straks met 2 kids op de fiets helemaal lekker! Zo heb mn best gedaan dacht ik Vanmorgen met Vera eventjes wezen wennen op de PSZ. Ze vodn het helemaal geweldig en had mama al helemaal niet meer nodig. Haha! Over 2 weken nog een keertje wennen en dan mag ze in augustus 1 ochtendje in de week komen spelen. helemaal leuk dus. Nou wil ik straks nog ff naar het dorp maar moet het wel droog blijven! Even de regenradar checken! Doei!
@ Suske: hmmm, 7.50 per uur of meer is veel te veel ja. Wat voor werk ben jij uiteindelijk gaan doen dan? Moedig dat je die keuze hebt gemaakt! @ Daffie: oei spannend, concurrentie op de markt dus. Ik zal duimen dat jij de baan krijgt op de recovery! @ Candijtje: goh, jouw oudste alweer naar de PSZ. De tijd vliegt he? Pfff, Ebbie ligt weer te huilen dames. Het wil niet erg vanmiddag....
grrrrrrr vandaar dat ik geen pb's ontving. Stond een vinkje aan bij dat je alleen van contacten pb's wilde ontvangen....
zo daar ben ik dan even, hahaha ben vanmorgen eerst helemaal onder gepoept en daarna ondergespuugd hahaha dus levi en ik hebben al 2 x onder de douche gestaan zo nu ga ik ff alles lezen en reageren @ slapen: gisteren half 11 de laatste fles gekregen en vanmorgen om half 10 heb ik hem zelf wakker moeten maken ik schrok me helemaal rot toen ik wakker werd om 9uur overdag slaapt levi bijna niet, probeer het even en als ie niet wil komt ie weer gezellig bij ons zitten, meestal slaapt ie even van 2 uur tot een uurtje of 5 's middags, maar verder ga ik hem niet dwingen om te slapen @ leintje lekker ff er tussen uit he??? @ noppie als je een rot gevoel hebt over de oppas kun je dan beter niet even kijken of je met een adere een betere klik hebt meid, je moet wel met een gerust gevoel je kindje achter kunne laten @ Married wow 8kg das aardig wat ja ik heb de uitnodiging geaccepteerd, beetje domme vraag maar wat kunnen we er verder mee doen??? @ der uit spruit lijst wie kan voor mij erbij zetten dat levi 50 cm was bij zijn geboorte??? @ maka gefeliciteerd hoor met de 4 maanden van vera!!! en je hebt echt leuke en lieve foto's geplaatst van vera @ suske ook gefeliciteerd met de 4 maanden van silje!!! gaat snel he de tijd??? ben benieuwd of je voor een mama-fiets ben geslaagd @ candijtje welkom hoor, gezellig dat je mee komt kletsen
Zo, nu ff wat uitgebreider Ben druk bezig met pakken voor de vakantie, pfff… wat moet je veel mee zeg, niet alleen voor Thije hoor, maar ook voor mijn man, mijzelf en de hond! Heb daar in principe gewoon internet, dus jullie hoeven me niet te missen, haha (nja, ik jullie eigenlijk ) @ Maka, tandjes met BV lijkt mij ook niet prettig nee. Maar denk ook niet dat het er bij Thije al aan zit te komen eigenlijk. Was je vriend nog een beetje op tijd thuis gister? Gefeliciteerd met Vera haar 4 maanden! Lekker poep, pies en slijm verhaal hoor Die haar-was-foto is gaaf!!!!!!! Thije heeft echt 3 haren ofzo, dus hier is het nog niet zo’n ritueel. @ Suske, ieuw! Ik heb het ook niet zo op beestje hoor, bah bah bah.. wij hebben hier momenteel last van die vieze zilvervisjes, ook zoiets goors. Vervelend dat je geen goed gevoel bij die vrouw had. Kan me er wel iets bij voorstellen als ik je omschrijving zo lees Mooie foto’s trouwens! Silje ook al 4 mnd, gefeliciteerd! @ Kuona, nou nee hoor, Thije is nog lang niet zindelijk, haha.. vanochtend bij het CB poepte hij netjes zn luier, rompertje en broekje vies! Wat fijn dat het wondje zo goed als dicht is en jullie mogen gaan zwemmen, lekker doen hoor! Gek soms he met die maten! Maarre, Morris is wel een grote vent zeg, dat ie al een 74 past! Alles wat hier te klein is, gaat in de doos voor ‘de volgende’ @ Leintje, mooie foto van Mik! @ Candijtje, welkom hier! Altijd leuk als ‘nieuwe’ mama’s zich aanmelden! Jammer van je KS, maar goed te horen dat je niet teveel achterom kijkt. @ dayenne, goeie actie bij die parkeergarage @ noppie, die baan wil ik ook! Leuk werk en veeel verdienen! Hihi.. en het liefst ook nog eens niet teveel uur Fijn dat deze tandarts aardig was. Balen dat het te druk was voor Ebbie bij de gastouder. Lastig hoor om een goede oplossing te vinden. Kl*te ook van die voorkeurshouding. Ben je al eens bij een osteopaat geweest? Heb daar zelf geen ervaring mee, maar hoor er goeie verhalen over. @ patriessie, fijn dat je van je vogelnest bent verlost! Goed plan trouwens, had ik ook nog moeten doen voor de vakantie, maar dat gaat helaas niet meer lukken, morgen werken en vrijdagochtend vertrekken we al, hmm… met vogelnest dus ben ik bang. @ deesje, dreamfeeding had ik nog nooit van gehoord, maar Thije doet dat ’s avonds soms, gisteravond bijvoorbeeld, hij tukte gewoon door aan de tiet, erg grappig om te zien. Hij dronk wel goed overigens. @ Mieke, wat erg joh van die belasting! Kan me goed voorstellen dat je er van baalt. Balen van die klus in Vianen, zeker omdat je eea daarop had afgestemd. Wat leuk voor je vriendin, gefeliciteerd! @ Miireii, wat fijn dat je van je beugel bent verlost meid! @ Iggy, gewoon ff wennen joh! .. Gewoon vaak langskomen hier, dan ben je zo weer gewend, hihi We kunnen je niet missen hoor! Ow je bent er alweer zie ik nu, hihi.. lekker ondergespuugd en gepoept In die interessegroep kunnen we berichten en foto’s plaatsen, is op zich wat overzichtelijker als we bijv weer een meeting organiseren. En ik vond het gewoon leuk om te proberen, haha @ Daffie, fijn dat het meelopen goed ging en leuk was. Enne, laat die ander maar lekker, jij bent toch veeeel leuker en beter, hihi @ Uk, wat leuk dat jullie nu contact kunnen houden met die vpk. @ Eppie, wat vervelend joh dat Yannique de fles niet wil, zo extreem heb ik het hier nog nooit gehad. Succes ermee! Zeker voordat je gaat werken zit je daar niet op te wachten. @ Axioma, bij Thije is het heel verschillend. De ene dag slaapt ie uuren achter elkaar, maar de andere dag (afgelopen maandag bijv) slaapt ie overdag bij elkaar maar 3 kwartier ofzo. Ik laat het maar gewoon zo, hij geeft het zelf wel aan. @ enna, wat fijn dat Rob de vrijdagen naar huis mag joh! Haha, lekker hoor pompoen @ Vaam, dat had ik laatst ook al, heel bericht getypt en foetsie, grrr… Ik typ het nu eerst maar in Word. Netjes, klokslag 3 uur en het lijkt erop dat meneer wakker wordt!
Zijn er trouwens nog meer beebjes die last hebben van (een beetje) Berg? Thije heeft 1 plekje op zn achterhoofdje. Ik hou het goed vet en hij heeft er verder geen last van hoor, maar vroeg me af of hij de enige was hiermee.