@Kuona: hmm.. das wel een goeie eigenlijk.. ik wou ook spagetti voor ons maken vanavond. maar meestal moeten kleintjes toch een paar dagen wennen aan de smaak? dan kan ik het denk ik wel beter invriezen. na 1x vind ze het toch niet lekker...
oja das waar. Wij zijn nog niet begonnen dus ik ben er nog niet zo in thuis. Dan kun je het beter invriezen idd. En ik ben best wel helderziend dus! Spaghetti!
Uk80: Welk verhaal weet je niet, weet je wel dat martijn een hartafwijking heeft, het blauw worden heeft te maken met spells aanvallen vanwege de vernauwing in de longslagader. Verder gaan we vanwege het spugen naar de kinderarts, heb de verwijzing al een hele tijd liggen maar we konden niet eerder terecht omdat er hier in drachten nu nog maar 4 artsen zijn, er zijn 2 ziek uitgevallen. En omdat martijn wel goed bleef groeien, was er geen reden tot een spoed afspraak. Vandaar dat we nu lang moesten wachten. @iggy: leuk he zon zwemdiploma, mijn dochter heeft er ook al 5. Al gaat het alleen maar om het idee. @kuona: het was erg emotioneel en heftig vanmorgen, maar ze is sterk, en nee ze wisten niks van de ziekte, deze is ook niet te zien tijdens echos , hij had last van een bloedprop in zijn hersenen, als ie het nou in zijn nier had of iets anders, was het te opereren geweest, ook had hij last van epileptische aanvallen, dus kon niks, de machines hielden hem in leven, na 9 dagen moest hij en zijn ouders die strijd opgeven, binnen 30 minuten nadat de behandeling gestopt was, was hij al overleden. 1 prikje? en die nachtvoeding ging er hier ineens af, martijn slaapt van half 8 tot 7 uur, vanmorgen om 6 uur wakker, beetje diksap gegeven en toen heeft ie tot half 8 geslapen, dus wordt alleen wakker van de dorst , niet van de honger. Dus misschien water of ander drinken aanbieden snachts, even doorbijten. ------------------------------------------------------------------------------------------------ Vanmorgen bezoek gehad van mijn mede zwangere van de zwangerschapsgym, zij is na 9 dagen haar zoontje verloren aan een AVM ziekte. Ze vond het fijn om hier lang gekomen te zijn, maar het was allemaal wel heel emotioneel en heftig, maar vind dat ze het super doet, we hebben haar hele bevalling besproken en ik heb fotos van hun kindje gezien, zon mooi mannetje. Waarom ??????? Ik blijf contact houden met haar (ben de enigste van de groep, de rest laat helemaal niks horen) straks naar de kinderarts, martijn slaapt nu nog eventjes, ben benieuwd hoe zwaar hij nu is, en hoelang. ik zal de boel even opruimen en dan straks weg. liefs anita
@Familieveenstra: pfff, kan me voorstellen dat het heftig was zeg! lief dat jij wel contact blijft houden met haar! Soraya heeft trouwens steeds vaker haar duim in haar mond, maar ze gaat er niet op sabbelen... doen nog meer beebjes dat? soms vind ze het zo vies dat ze ervan moet kokhalzen hihi!
Mireii, het lijkt me idd ook een hele mooie reis! Ik vries de groenten die ik gekookt heb maar op dat moment niet gebruik in. Ik doe dat in van die bakjes waar je zelf ijsjes in kunt maken. Dan heb je iedere keer een fijne hoeveelheid (vind ik dan). Famveenstra, het lijkt me idd verschrikkelijk als je je kindje moet verliezen... Wel l*llig dat de rest dan niets meer van zich laat horen....
ik doe het denk ik gewoon in zo'n ijsblokjes bakje... ik denk dat ik ongeveer op 3 ijsblokjes uitkom wil ik een portie warm maken. maar dat kan ik altijd nog bekijken... bedankt voor het meedenken meiden!
Merci dames voor jullie reacties over de groentenhapjes!! Ik ga er morgen mee aan de slag! Ben benieuwd wat voor vies gezicht ze zal trekken Kom net van bezoek terug: een meid 4 huizen verder is bevallen van een meisje: Lily! Haha dus nu ineens 2 Lily/Lili's in de straat! Ze had wel heel hard gehuild toen ze onze naam hoorde.. Maar ja, tis geen familie, dus geen probleem uiteindelijk. Wat is het ontzetten leuk om zo'n kleintje te zien!!! Kan me nu al niet meer echt herinneren dat Lili Rose zo klein was ooit Zo schattig!! Mocht dr ook even vasthouden en kreeg meteen kriebels voor nr 2.. Morgen komt EINDELIJK de kapster: er is al weken niks meer mee te beginnen; heerlijk!!! iedereen een fijne dag!! Lili zit in dr sprongetje, dus ik ga maar weer eens bij dr kijken aangezien ze weer huilt.. liefs, Sofietje
Even inhaken op de groentehapjes.... Het boek opperdepop van de AH is echt een aanrader. Hoop dat ze het nog verkopen eigenlijk.... Bij Vera heb ik dit boek veelvuldig gebruikt... Staat per maand ongeveer in wat ze mogen hebben en hoe je het klaar moet maken.... Sommige dingen zijn wel heel simpel hoor maar een aantal menuutjes zijn wel weer heel handig. Ik maakte voor een paar dagen en dat vroor ik in in van die kleine bakjes die je bij de Xenos kan kopen.... Zo rond de 6 mnd beging maar eens aan groente denk ik... Renske krijgt het fruit nu een beetje onder de knie... Daarnaast nog 4 flessen van 200 en der buikkie is weer rond en vol Ik mag in mn handjes knijpen want Renske krijgt de laatste fles tussen 20.00 20.30 uur en dan meld ze zich pas weer rond 9 uur in de ochtend... Heerlijk, Vera was ook zo`n lekkere slaapster, nu nog trouwens.... Onze ochtenden zijn dus erg relaxed Spannend Kuona, om er weer voor te gaan, ook al denk je dat het toch neit zonder mmm kan.... Lees in het "ik ben zwanger-topic"daar zijn ook een aantal meiden spontaan zwanger geworden, dus waarom bij jou niet..... Vera was 19 mnd toen Renske kwam, vind het erg leuk dat ze kort op elkaar zitten.... Tis wel drukker maarja je moet je neit gek laten maken Iggy, met een keukenmachine kan je heel veel hoor, ook lekker makkelijk voor je bakkunsten Kneden, mixen etc. en strkas voor de groente en fruit hapjes! Al hoewel misschien is daar een staafmixer handiger voor.... Succes! Wij gaan maandag op vakantie, lekker hoor.... Het weer word steeds beter geloof ik aangezien we in nederland blijven is dat wel lekker... we hebben een huisje gehuurd op een vakantiepark Doei!
oh echt dus met taarten bakken kan ik het ook gebruiken??? had hem ook voor fruit en groentehapjes gekocht
@Kuona, volgens mij niet. Het staat in ieder geval niet bij mijn mail, maar ik ga het hier op de site wel even checken. En wat een nacht zeg? Hoe hou je het vol? Ik ben zo blij dat Daan al na zo'n 2 maanden begon door te slapen. Oh ik lees nu dat Morris dus wel heeft doorgeslapen, poehee, dan is het volgens mij nu dubbel zo zwaar he. @Maka: Vera ook al een beginnend tandje! Bij Daan zie ik ook al wel wat wits komen, maar ben benieuwd hoe lang dat nog gaat duren.
Ja het is behoorlijk zwaar. En ik was altijd nogal gesteld op mijn minimale 8 uur slaap Maargoed... soms pak ik 's ochtends gewoon wat extra uurtjes mee. En ik hoop nog steeds dat het alleen een sprongetje is.
@kuona: haal maar gauw weg dan, want ik heb hem ontvangen. Alleen geen bericht gehad in mijn eigen email. Ik heb 2 mailtjes van je ontvangen en heb de foto's al toegestuurd.
dat is zeker te hopen ja! Daan zit volgens mij wel in een sprongetje, maar gelukkig slaapt hij nog wel door. Hij eet alleen een stuk minder goed.
@Married Hmm, 8kg is dan idd net iets te veel misschien als je een verkeerde beweging maakt. Hopelijk is het snel weer beter! @Angela Goh! Ik dacht dat Levy ouder is. Hij lijkt op die foto ouder dan 3. Maar dat komt misschien doordat Dani nog zo'n kleine uk is. @Iggy Tja, tis ook niet niks, zo'n 1ste diploma! @Anouk Mijn vrouw is 1.85m dus daarom hebben wij ook een "gewone" fiets ipv een moederfiets. Ook wel omdat we de gewone mooier vonden dan de moederfiets. Haha! Wat grappig dat het advies was om de nachtvoeding af te bouwen omdat hij dat met zijn lengte en gewicht niet nodig heeft! Tja, misschien dat Morris eraan zou wennen als je hem niet voedt, maar ik denk dat ik ook zou kiezen voor nachtrust. @Miireii Zo'n plaatje lijkt me idd veel fijner dan een beugel. Heb gelukkig nooit een beugel nodig gehad, maar kan me indenken dat dat een verlossend gevoel moet zijn als die eruit is. Wij hadden gister pasfoto's willen maken voor Silje omdat ik een nieuw paspoort moet, dan komt zij erbij op. Maar ik voelde me gister niet in mn meest flatteuze bui dus dat foto's maken stel ik nog ff uit tot ik goed geslapen heb! Lijkt me nog lastig om zo'n beeb goed op de foto te krijgen trouwens. @Esther Een echt dwarsliggertje, die Yannique! Fijn dat ze op het KDV wel goed gegeten had. @Maka Owjee! N tandje? Ben benieuwd! Ik hoop dat dat hier nog ff uitblijft. Jij geeft toch ook BV? Als Vera dan maar niet gaat knabbelen! @Vaderdag Tjaaaaaaaa.... Wij zijn nog aan het kibbelen wie dit jaar vader mag spelen om iets te krijgen... Silje woog vandaag bijna 6260gr en is 61,5cm. Allemaal bijna precies op de middenlijn. Tweede prikje was weer ff huilen, maar gelukkig was dat ook snel weer over. Zette het pas op een brullen toen ze weer aangekleed moest worden want dat vindt ze echt kindermishandeling geloof ik... Als advies van de dag kregen wij de tip om de 1na laatste voeding (BV) te vervangen door KV, omdat mn BV 's avonds terug loopt en ik het gevoel heb dat Silje er niet genoeg aan heeft en daardoor 's avonds wat huileriger is. Schijnt vaker voor te komen dat de BV 's avonds minder is en dan geven ze kennelijk deze tip. Mn vrouw heeft meteen een doos Nutrilon ingeslagen toen ze hoorde dat het zeuren 's avonds dan minder zou kunnen worden... Ben nog niet helemaal klaar met bijlezen, maar ik wil nog ff naar de boerenbond voor de konijntjes en nu is het ff droog. Bis später!
Als je nog twee foto's stuurt dan wordt hij wat beter in proportie zegmaar. (had je gemaild maar met een ander mailadres dus misschien niet zo duidelijk?)
Candijtje, hier ook het boek opperdepop. Zag het laatst hier nog staan bij de Albert Heijn Suske, op de foto lijkt Levy idd erg groot, dacht al dat het aan mij lag. Nu we weer zo'n kleintje hebben vind ik Levy sowiezo ineens heel erg groot...... Het gaat ook veel te snel. En, wie speelt papa dit jaar??? Hebben jullie elkaar met moederdag dan wat gegeven??? (Nee, ben niet nieuwsgierig ) Silje dus ook weer goedgekeurd!!