Och Maatje, wat verdrietig toch allemaal! Ik hoop dat jullie de nacht een beetje doorkomen en dat jullie wat rust/slaap kunnen pakken. Ik hoop dat ze heel snel weer beter is. Sterkte.
Vandaag heeft Dyon voor het eerst een van zijn stoere pakjes aan; een spijkerbroekje, een shirtje en bijpassend vestje! Voor een foto, kijk even in mijn album! @ Dinky: Welkom hier bij de februari-mama's! En nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lisanne! Wat knap dat ze al zo flink doorslaapt, zeg! Ideaal inderdaad! Liefs van een januari-mama, die eigenlijk een februari-mama had moeten zijn. We hebben 'geruild'. @ Iggy: Wat schattig dat Lucky zo weg is van de kleine Levi! Je kunt zo'n banner maken door foto's van Levi te verkleinen, en dan samen tot 1 plaatje te maken van 420 x 75 pixels. Dit kan bijvoorbeeld in Paint (maar ook in PowerPoint of in Paint Shop Pro of een dergelijk programma). Sla dit plaatje op als jpg, gif of png-bestand, en dan kun je op www.tickerclub.com (nadat je je hebt geregistreerd) er je eigen banner van maken! Succes! @ Uk: Inderdaad mooi, als je kleintje zonder te huilen met open ogen in bed liggen. Dat had ik niet verwacht van Dyon, en zeker niet dat hij ook mooi stil bleef, nadat ik weer weg was gegaan. Dyon is daarna ook in een diepe slaap gevallen, want even later was hij helemaal van de wereld... @ Eppie: Je bent een hartstikke goede moeder! Niet aan gaan twijfelen, hoor! Rust en regelmaat is juist belangrijk voor zo'n kleintje, en je hoeft je dan ook niet schuldig te voelen als je Yannique boven laat slapen. Je wilt alleen maar het beste voor haar! En je ticker is erg mooi geworden hoor! @ Daffie: Dan is die inbakerdoek ook nog een beetje symbolisch! Myrthe ís toch ook een beetje jullie cadeautje! Jeetje, tot halverwege haar rug? Hihi, die lactulose werkt dan inderdaad goed, zeg! @ Mieke: Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk zeg, een paarse trenchcoat! Ik ben echt gek op trenchcoats. Heb voor mezelf vorige week een crêmekleurige gekocht voor de zomer! Hihi, was het de eerste keer dat je vriend zo lang op Boaz heeft gepast? Toen Jorik voor het eerst lang op Dyon paste was hij ook van plan om van alles te doen (administratiedingen enzo), maar hij is helemaal nergens aan toe gekomen. Alleen maar met Dyon bezig geweest die dag. Ik gebruik voor Dyon Infacol tegen krampjes. Dit doe ik voor élke voeding, dus ook wanneer hij minder last heeft van krampjes. Je kan er maar beter vooraan zijn, denk ik dan. @ Mirella: Wat is de fijn-methode? Ik kan me wel voorstellen dat je inbakeren een beetje zielig vind. Eigenlijk is het niet echt zielig, maar voor mij is het ook een beetje een 'obstakel', gelukkig heeft Dyon het niet nodig om ingebakerd te worden. En gelukkig heb jij een alternatief gevonden waar je je beter bij voelt! Ik heb helaas geen doorslaap-tips voor je. Dyon krijgt altijd zijn laatste voeding tussen half 11 en half 12, en ik zorg dat hij dan goed drinkt. Als hij tussendoor in slaap valt, wek ik hem zodat hij nog meer kan drinken. Als hij veel heeft gedronken, slaapt hij vanaf dan ook vaak langer dan 5 uur door. @ Noppie: Wat leuk dat je zusje Ebbie nu eindelijk eens heeft kunnen vasthouden! Dat werd wel eens tijd toch? Ebbie is immers al bijna 4 weken! @ Maatje: Ach meid, het is ook niet niks om je meisje achter te moeten laten. Huil het maar lekker van je af hoor! Ik duim dat het snel beter gaat met Zoey! Veel sterkte!
Iloiza, ik ben ook gek op trenchcoats, heb al een beige Enne wat een stoer pakje heeft Dyon aan, zo zit hij er ook bij, zo van.... kijk mij even stoer zijn in mijn jeans Ik vind Dyon en Boaz wel wat van elkaar weg hebben. Hihi ja dat was de eerste keer dat mijn vriend wat langer met Boaz alleen thuis was, zal hem leren Infacol: ik dacht eigenlijk dat je het alleen bijv. de dag moetst geven wanneer hij last heeft. Maar dus elke dag... maar dan kun je dus heel lang er mee door blijven gaan. Denk dat ik vanaf nu weer de cinababy ga gebruiken, hij is op het moment wat spugerig. Hij slaapt eindelijk, ben al vanaf 15 uur bezig om hem aan het slapen te krijgen. Werd ie weer wakker kort nadat ik hem had ingestopt, huilen huilen huilen... honger... voeden weer naar bed, weer huilen, boertje... ga zo maar door. Tja dan ben je gauw weer 2 uur verder en dan heeft meneertje al weer honger. Nu heel strak ingestopt met de armpjes onder de deken en dat heeft geholpen.
Sonya waarom eigenlijk die handdoek zo boven haar hoofdje? Wel een schattig gezicht hoor, klein meisje-groot bedje
mieke: infacol geef ik hier gewoon de hele dag en week door omdat je het voor de voeding moet geven en je niet weet wanneer hij buikkrampjes krijgt. ook ik slaap heel erg licht en hoor echt ieder zuchtje. maatje: hoop dat je kleine meid vlug opknapt nu ze medicijntjes krijgt. hoop voor je dat je vannacht een beetje kunt slapen iloiza: fijn methode is in principe het zelfde als een ritme aan brengen slapen- voeden- een spelen of knuffelen en dan weer naar bedje toe bij de eerste vermoeidheid. de f staat voor fles of borst de i voor in actie komen, dus spelen of knuffelen de j voor jij gaat slapen en de n voor nu is mama aan de beurt, even tijd voor jezelf
Hoi meiden Dinky: welkom gezellig dat je ook mee komt kletsen, Dus je komt uit de provincie Groningen ik heb tot mijn 20e in Winschoten gewoond. Uk: hoe baker je in dan, in doeken? Ik heb namelijk geleerd als je ze inbakert in doeken, dan mogen ze alleen een romper aan en geen slaapzak, dit om wieg dood te voorkomen, maar je hebt tegen woordig ook van die speciale inbaker zakken die zijn van heel dun stof volgens mij mogen ze dan de kleertjes aan houden. Esther: vond het in het begin ook saai dat Fuad alleen maar slaapt, maar toch is het voor je zelf en de kleine wel lekker dat er een beetje ritme is. Als ze straks wat groter is, is ze ook wat langer wakker en kun je er wat langer van genieten. Leuke fotos in je banner. Daffie: geweldig dat ze gelachen heeft en fijn dat ze geen moeite meer met de ontlasting heeft. Maatje; gelukkig gaat het ietsje beter met Zoey, kan me voostellen dat je het moeilijk vind de aandacht te verdelen, mar Zoey weet er later niet meer van gelukkig. Iloiz: geweldig stoer mannetje hoor in zijn spijkerbroek, ik heb vanaf maatje 62 spijkerbroekjes, kan ook niet wachten tot hij ze past. Doorslaap tip: ik mocht van mijn kraamhulp na een paar weken al een klein beetje rijstebloem door de laatste fles doen hierdoor slapen ze snachts beter door. Mag maar door 1 fles anders worden ze te dik. Op het pak staat dat het vanaf 4 maand pas mag. Fuad heeft gisteren van 20:00 tot 5:00 geslapen toen heb ik hem nog wakker gemaakt ook omdat hij al 9 uur achter elkaar sliep. Nou is hij ook geen hongerlapje, hij krijgt 4 keer 120 cc en dan s nachts 1 keer 90 cc. Hopelijk slapen jullie kindjes ook snel door. Heb gister even op internet gekeken wat de eceem kan zijn, ben bang dat het op koemelkallergie lijkt, dit begint in het gezicht, ze kunnen vaak verkouden zijn veel niezen, hij is al verkouden sinds zijn geboorte, veel lastvan krampjes en dunne ontlastin heeft hij ook en veel spugen doet hij ook. Ga mogen even naar de kinderarst bellen of het goed is dat ik Fuad mee neem ik moet er woensdag heen voor Jasmin. Anne (jouw zoontje had tog ook koelmelk allergie) hoe hebben ze dit getest dan? Jasmin heeft het ook maar die heeft als klacht astma verder niets. Groetjes Martine
@Mirella: bedankt voor de site van de puckababy! Misschien dat ik er nog wel gebruik van ga maken. Het viel wel mee met de drukte op de beurs vrijdag! We hebben overal op ons gemakje kunnen kijken. @Noppie: gaat het zich een beetje vruchten afwerpen? Nou ik probeer dus het volgende: wakker worden-voeden- even knuffelen/spelen en als Yannique gaapt haar weer meteen op bed leggen. Maar vandaag wil dat helemaal niet lukken. Leuk dat je zusje Ebbie nu heeft kunnen vasthouden! @Iloiza: en hij kijkt er ook zo stoer bij ! @Maatje: Sterkte meid, kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zat. Yannique is al vanaf vanmiddag 15:30 wakker en ze is zo moe, maar te overstuur om te slapen. Weet me ff geen raad meer wat ik moet doen hoor. Misschien toch maar gaan inbakeren ofzo? Zijn er ook mensen die hun beebjes inbakeren zonder van die kant-en-klaar doeken? Zodat we eerst even kunnen proberen of het wat is. Ik probeer Yannique ook echt strak in te stoppen, maar haar armpjes vinden altijd weer een weg naar buiten! Sorry, maar ben een beetje frusti op dit moment en heb al zitten huilen, omdat Yannique ook zo blijft huilen. Weet echt even niet meer wat ik moet doen op dit moment! X Esther
ik baker Soraya nog in in een hydrofiel kan prima.. gewoon een driehoek van maken, haar erop leggen, eerst ene armpje naar beneden, punt over haar heen vouwen en onder haar rugje/kontje leggen, daarna andere armpje en weer de punt onder haar rugje/kontje leggen.. maar ik moet zeggen dat Soraya zich hier ook wel eens weet uit te wurmen.. maar meestal slaapt ze dan al dames ik kom morgen weer op jullie reageren, manlief vind het niet relaxed als ik hier de hele avond op zit
Net terug van het ziekenhuis. Zoey had het weer benauwd. Ze kreeg weer extra zuurstof. Baal er zo van. Toen we vanmiddag weg gingen leek het beter te gaan. Helaas nog niet. Voel me zo k.. dat ik haar daar achter moet laten. Weet dat het niet anders kan maar toch. Sorry dat ik niet op jullie verhalen reageer komt straks wel weer als mijn meisje weer thuis is.
Martientje: Ik baker in precies zoals Mireii het zegt. Een hydrofiel diagonaal vouwen, de lange kant onder de schoudertjes. Dan armpje langs het lichaam, punt omvouwen en dan het andere armpje langs het lichaam en de punt omvouwen. Hoezo zou hij meer risico lopen als ik het zo doe? En wie zegt dat? Waarom zou hij alleen in een rompertje moeten liggen? Je hebt met wel een beetje bang gemaakt. Nu durf ik het niet meer...
Maatje: wat zielig voor Zoey zeg! Heel veel sterkte hoor! Ferry is hier ook weer niet gezellig Kan alleen maar weer zielig huilen. Weet echt niet wat er is
Maatje, wat sneu voor jou en Zoey. Heel veel sterkte. Midas heeft in het ziekenhuis ook een infectie gehad. Met antibioticum was hij er binnen drie dagen weer bovenop. Hier werkten de strakke dekens vannacht helemaal niet! Haha! Nou eigenlijk helemaal niet zo lachen, want ik ben de halve nacht met Midas bezig geweest. Hij was superonrustig. Alleen maar huilen en wilde weer alleen maar op mijn borst slapen. Vandaag direct een Swaddle Me Preemie besteld. Leek me wel handig voor hem. Toch maar inbakeren dus. Ben heel benieuwd. De grap van vannacht was vooral dat eerst Midas spookte en toen hij eijndelijk sliep, Lex niet wilde gaan slapen. Pfff, leuk hoor een tweeling
Heb al gekeken waarom het niet veilig zou zijn. Dat is dus als hij zich op zijn buik zou draaien. Aangezien Ferry al van de ene kant naar de andere kant op zijn zij kan draaien, besluit ik om toch maar te stoppen met inbakeren. Voor hetzelfde geld ligt hij straks op zijn buik Bedankt Martientje! Het is zo stom dat je gewoon doorgaat met wat ze in het ziekenhuis doen. Maar je gaat er vanuit dat zij het wel weten. Ze bakerden daar ook gewoon in in een badcape
ach maatje wat sneu voor jullie heel veel sterkte meid nou ik heb gister de verloskundige dus gebeld omdat onze levi nooit huilt en heel veel slaapt... weet wel dat baby's veel slapen maar levi huilt echt nooit... maar ja ik moet nu wachten tot ie begint met huilen en hem dan voeden... hij was gewoon een zoete rustige baby
Noppie; je mag ze gewoon inbakeren gedurende dat ze slapen, dus of dat nu 1 uur of 4 uur is, maakt niet uit. Mirella; wij geven nu om 00:00 de laatste fles, dan komt ze om ca 6:30, 10:30, 15:00, 19:00 (allemaal ongeveer hoor) Wij geven voor de nacht 10 cc meer als overdag. Hier krijgt Myrthe eigenlijk precies wat ze mag hebben aan voeding over de dag. Probeer me er ook wel aan te houden. Als ik haar meer zou geven, zou ze het zo opdrinken hoor, maar ,et de normale hoeveelheid is ze ook tevreden. Ik maak ook wel 165, maar schenk dan 140-150 cc in een andere fles die ik dan geef. Iloiza; stoer hoor...een spijkerbroek hihi. En inderdaad kun je het symbolisch noemen dat we haar elke dag mogen uitpakken. Heb vandaag maar geen lactulose gegeven hahaha. Mieke; grappig toch dat het bij ieder kindje lijkt te werken met strak instoppen of inbakeren....geeft blijkbaar toch een heel veilig gevoel. Enne cinababy ook door blijven gebruiken hoor. Ik geef echt elke dag 3 x dd 3 druppels en het gaat erg goed met de krampjes. Martientje; wij gebruiken dan de pacco inbakerdoeken, maar ik doe haar ook alleen in een rompertje erin hoor of als het heel koud is met een shirtje en zonder broekje. Als ik haar dan uitpak, heeft ze nog steeds een heel lekker warm lijfje. Eppie; je kunt je kindje ook met hydrofiel luiers inbakeren, maar weet niet precies hoe dat gaat. Als je toch een doek wilt bestellen....bij pacco bestel je ze voor 15:00 's middags en de volgende dag ligt ie in de brievenbus. Als ik het zo lees zal Yannique er ook baat bij gaan hebben, het klnkt namelijk echt als Myrthe een week geleden. Die was ook zo onrustig met haar armpjes en huilde van de oververmoeidheid. Ik kan nu al zeggen dat ik haar een heel ander meisje vindt, veel meer tevreden!Volgens mij weet Uk hoe je moet inbakeren met gewone doeken.... Maatje; wat vervelend dat Zoey het weer benauwd heeft. Je hoeft helemaal geen sorry te zeggen, je hebt wel wat ander aan je hoofd. Even een hele dikke knuffel van mij.... liefs Daffie
Mieke, dat viel mij laatst ook al op ja. @ Mirella: Dankjewel voor je uitleg! Ik had inderdaad al verwacht dat het met ritme te maken had, maar nu is het me helemaal duidelijk! @ Martientje: Nog eventjes wachten dus, voor Fuad zijn eerste spijkerbroekje aan kan. Ik heb deze gekocht in maatje 56, anders past Dyon er ook nog niet in. Oei, ik hoop maar dat Fuad geen koemelkallergie heeft! @ Iggy: Ik wil je wel helpen met je ticker hoor. Als je wilt dat ik je help, pb me maar ff. @ Eppie: Hihi ja, Dyon kijkt er inderdaad stoer bij! Wat sneu dat Yannique zo overstuur is, maar toch moe. Ik kan je niet helpen wat betreft het inbakeren. Ik stop Dyon ook altijd strak in en zijn armpjes vinden ook altijd een weg naar boven de dekentjes, maar hij heeft er gelukkig geen last van. Misschien kun je het eerst proberen zoals Miireii zegt, met een hydrofiele luier? Succes! @ Maatje: Ach meid, je hoeft nu ook echt niet op onze verhalen te reageren hoor. Zoey is nu echt je eerste prioriteit! Richt je maar lekker op je kleine meissie, en op dat ze weer beter wordt... wij komen later wel weer! Heel veel sterkte. Dikke knuf voor jou! @ HJ: Hihi, leuk hoor, een tweeling! En dat blijft nog wel even zo doorgaan hoor. Mijn vriend is ook van een tweeling. Hij en zijn broer zijn 29, en het is nog steeds één groot feest met die twee!
dat beschreef ik in mijn vorige bericht.. heb ik van het zhuis geleerd.. zo slaapt ze beter..ze voelt zo meer geborgenheid. haar hoofdje en handjes hebben dan wat hou vast...
Dat deden ze bij Ferry ook. Is een baarmoedergevoel. Ferry is er nu te groot voor geworden, maar had er altijd veel aan! Nu pakt hij zo die handdoek en trekt hem over zijn gezicht.
Esther, het is al een aantal keer gezegd na je laatste berichtje hier, maar ik zou het ook even gaan proberen met een hydrodoek. Wij hebben Boaz in de eerste 2 weken in een badcape ingewikkeld, armpjes langs het lichaam en dan inpakken, dat hielp goed. Nu eigenlijk gewoon in de kleertjes onder dekentje/lakentje en dat gaat ook goed, wil hij echt niet in slaap komen en jengelen dan stop ik hem gewoon strakker in met de armpjes onder de deken, dat gaat 8 van de 10x prima. Uk, dat ze dan geen kleertjes aan mogen is omdat ze anders oververhit raken en dat kan dan weer wiegendood veroorzaken. Toevallig heb ik dat net zitten lezen in "De tevreden baby". (eindelijk heb ik mezelf gedwongen te gaan lezen). En wanneer je inbakert niet te veel deken/laken gebruiken, ook omdat de bakerdoek al extra is. Je zou het natuurlijk kunnen vergelijken met een slaapzakje, hierin heeft de beep ook alleen een rompertje aan. Ik moet zeggen dat ik bovengenoemd boek erg prettig in leesbaarheid vind. Hoop dat ik er wat aan ga hebben want ik wil zeker de tips gaan toepassen. Maatje, voel je absoluut niet schuldig meid. Je hebt wel iets anders aan je hoofd. Wat sneu dat het toch weer iets minder met Zoey gaat. Knuffel voor jullie hoor. Infacol/cinababy: oke dan ga ik het gewoon iedere dag geven. Druppelen jullie gewoon rechtstreeks in het mondje of eerst op een lepeltje? Had al gelezen dat Martine het op de speen doet (toch? Sonya, had het wel gelezen hoor, maar begreep het nog niet helemaal Iloiza, grappig he dat ze wel wat van elkaar weg hebben. Liet de de foto van Dyon even aan mijn vriend zien en die vond het ook. Daffie, idd grappig, ach ja het bestaat natuurlijk ook niet voor niets. Wij gaan vanavond iets anders proberen. Ik zo nog even voeden wanneer Boaz wakker wordt. Dan gaat hij daarna weer slapen in zijn ledikantje en dan maakt vriendje hem zo rond 00.00 - 00.30 wakker en geeft hem een gekolfd flesje, dan kan ik doorslapen en brengt hij hem daarna naar boven om te slapen in het wiegje.