Echt heel vervelend....ik krijg wel bericht, maar dan kom ik dus uit op de laatste pagina en niet op de pagina waar ik gebleven was...grrrrrrrrrrrr. Echt waar, het forum is er absoluut niet beter op geworden. Het is ook nog eens een stuk ingewikkelder. Maar ik kwam even een ego-bericht plaatsen en dan moet ik weer aan de klus. Vanmorgen naar het CB geweest. Daan was van de 5730 gram naar de 6600 gram gegaan en hij was 2cm gegroeid. Dus hij is nu 66cm ! Verder ook even gevraagd over de voeding. Het fruithapje is prima, zelfs een heel potje, zolang de flessen ook nog maar op gaan, want daar zitten de voedingsstoffen in. Vanaf 5 maanden kan ik gaan proberen om er een fles af te halen. Verder heeft Daan zijn 3de prikjes gehad. Hij was allemaal geluidjes aan het maken en die sloegen echt om naar een flinke huil , maar gelukkig duurde het niet lang en lachte mijn ventje daarna weer vrolijk. Nou ik ga hier even opruimen en dan vertrek ik. Married en Axioma: veel plezier op vakantie!!
Daar heb ik ook last van Vaam!!:x:x elke keer moet ik heel ver doorscrollen. Fijn dat Daan weer zo goed geroeit is!
@Daffie: ja vervelend he! ik word er ook helemaal gek van. Ik denk dat ik beter de pagina kan opschrijven waar ik gebleven ben. En nu doet mijn mooie banner die Kuona voor me heeft gemaakt het niet . Snap er weer eens niks van. Even checken....
Iedereen alvast een heel fijn weekend toegewenst, ik zal pas maandag weer online zijn denk ik! Toedeloe!! Liefs Ingrid
Ik schaam me dood: Lili Rose is bij mn schoonouders en ik voel me echt even lekker in mn vel, omdat ik lekker kan werken en doen waar ik zin in heb... @Ingrid: have fun op vakantie! Wat heerlijk.. Mag ik niet mee?? (lees mogen WE niet mee??) Nee hoor, geniet maar lekker!! Morgen voetbaltoernooi van Fab's club: saai! "Sofie, kunnen we op je rekenen voor het bakken van de hamburgers?" WAT?! Nou, voetbal vind ik best leuk, maar ik ga daar echt niet de hele dag hamburgers staan bakken met mn meissie naast me in de stank! Echt niet!! Dat ik hen supporter en kom kijken is al heel wat, ik ben bijna de enige! Ze kunnen ook wat té ver gaan hè Nee, nee, ik ga lekker met mn Bolletje van de zon genieten! hihi Iemand vroeg me over mn BV die ik gaf. Gaf dus, nu alleen nog 1 keer per dag voor de plezier.. Na 3,5 maand dronk ze 2 kanten leeg en wilde meer, dus ben ik uiteindelijk helemaal overgestapt op FV.. Wel anti-ruflex van de kruidvat ipv nutrilon: daar werd ze geconstipeerd van! Vind het wel jammer hoor.. Ach, de next time is voor de next babe!! @Vaderdag: heb net wat kleine dingetjes gehaald, heel simpel gehouden hoor.. Bos bloemen, kaartje van Lili Rose, kleine rose cakejes met een hartje, een hand-/voetafdrukje van Bolletje, een miniflesje champagne en 3 shirtjes voor Bolletje. En 's ochtends gewoon een ontbijtje op bed; lekker toch? Ow ja, natuurlijk moet ik ook weer crea-bea doen: een stoepkrijt-tekening voor papa Tja, ik had nog stoepkrijt staan Salut! Sofie
goedemiddag allemaal, mijn mannetje belde me rond half 10, en toen had groningen dus op zijn mobiele telefoon gebeld, dus bij het volgende bezoek het nummer maar even veranderen naar de mijne, anders wordt ie gestoord onder zijn werk. hihi beetje vervelend. maar we kunnen dinsdag a.s al terecht, wat de bedoeling dan is weet ik verder niet, geen idee of het de vervroegde afspraak is van 18 augustus, want dan zou martijn een echo krijgen onder sedatie, dus wacht de brief maar af. maar we kunnen snel terecht, sinds gisteren luister ik nu vaker bij zijn kamerdeur, hoe die nu ademt, want hij krijgt het zichbaar moeilijker ermee. maar we blijven positief, en hopen eigenlijk zelf dat hij eerder geopereerd wordt. dan zijn we eraf.
ohja, ga nu minderen met de johannesbroodpitmeel, nu eerst no 1 schepje extra en hoop dat hij het straks helemaal niet meer nodig heeft, want indd. weet neit meer wie het vroeg, maar zijn ontlasting is wel veel dikker geworden,
Vaam, mooie banner!! Sofie, zo, weer druk bezig geweest!! En je hoeft je toch niet schuldig te voelen omdet het even lekker is om je handen vrij te hebben.... Ik denk dat iedereen dat wel heeft! Anita, fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen! Is toch wel spannend denk ik? Hopelijk doen ze ook meteen die echo, dan weten jullie meteen hoe het zit!!
Hoi meiden, Zo vanmorgen/middag zijn mijn ouders geweest en we hebben lekker een hoop gedaan. Ze hebben het onderstel van de wieg mee, beddengoed van de wieg en de kleertjes die te klein zijn geworden. Kan daar allemaal mooi op zolder en ruimt hier op. Mams heeft de tuin lekker geveegd en opgeruimd, paps en ik een kast voor mijn kantoor in elkaar gezet. 2 wasjes buiten opgehangen en dat allemaal lekker in de tijd dat Boaz lag te slapen. Oja en met mams Boaz in badje gedaan, vond ze super leuk natuurlijk. Net even gewerkt en nog niet helemaal klaar. Hier ook lekker zonnig weer, maar wel wat witte wolkjes. Papfles: vanille smaak is ook vanaf 4 maanden en vindt Boaz dus echt lekker. Ik maak de fles gewoon volgens instructies van het pak. Maar geef hem nog niet als laatste voeding aangezien ik nog de borst als laatste voeding geef, maar straks wordt dat wel de laatste fles, dan maar eens kijken hoe lang hij daar op wil slapen dus. Deesje, ik ga Boaz nog geen fruit/groentehapjes geven. Ik vind dat gewoon nog niet nodig en vriendlief ook niet. Hij doet het nog prima op de melk en daar zit alles in. Heb alleen maar het idee dat het om het leuk is om daar aan te beginnen, maar ze hebben het gewoon nog niet nodig. Dus ik wacht daar nog mee tot de 6 maanden. Wel geef ik af en toe ipv papfles een bordje pap, maar dat vindt Boaz nog maar raar die dikke substantie, hihi. Daffie, ben wel heel benieuwd naar jullie tuin en de loungeset hoor! Dit weekend kun je er iig heerlijk van en in genieten. Anita, lekker dat jullie nu zo snel mogen komen, het zal vast eerst een orienterend gesprek zijn toch? Miireii, leuk filmpje trouwens van Soraya, had ik dat al gezegd? En hoe voelt het nou zonder beugel? Maka, je had laatst hele leuke foto's geplaatst van Vera ook vergeten op te reageren, hihi die met schuimkuif was wel heel leuk. Vaam, je banner is echt mooi geworden en je kunt dat ergens instellen hoor dat je dan op het forum komt bij het laatst geplaatste bericht en niet bij de laatste of eerste pagina, vraag me even niet waar, maar het kan wel want bij mij werkt dat dus wel gewoon. Sofie, daar hoef je je niet voor te schamen hoor, is toch juist lekker af en toe zo'n dagje, heb je nodig hoor! Enne Fab krijgt evengoed veel hoor, ook al hou je het klein, hihihi Martine, het is toch wat met die meiden he, die willen altijd maar een prinsesje zijn, hihi. Was het een geslaagd feestje? Dinkie, misschien wil Sanne gewoon niet drinken bij iemand anders of zo? Maka, hoe ga je dat straks doen op het vrijgezellenfeest... kolven? Want dan ben je dus een hele dag weg bij Vera? Ik geef de papfles dus nog niet als laatste fles omdat deze nog een BV is. Esther, was het gezellig met je vriendin? Tja die kleren he? Hier past veel gelukkig weer en nu ik overdag geen BV meer geef kan ik ook lekker weer gewone shirts aan en hoef ik geen rekening meer te houden met het oprekken of omhoog doen van het shirt. Heerlijk!
Het is echt rustig hier op het forum. Ik ga zo de sperziebonen van Myrthe maar eens opwarmen, dan kan ze daarna nog even een uurtje of anderhalf slapen. Vanmiddag lekker wezen wandelen met de wandelwagen in ligstand. Ze heeft heerlijk liggen slapen in de wagen Het weekend late dienst en dan maandag vrij. Dinsdag weer late dienst en daarna 2 nachten.....ben al moe als ik aan al die dagen werken denk hahaha. Hoop dat ik heel snel wat hoor op mijn sollicitatiebrief. Wil geen weekenden meer werken, zondag gaat mijn team beach handballen en dan kan ik niet mee doen Als ik straks geen weekenden meer hoef, kan ik altijd mee doen (moet ik wel oppas hebben als mijn man werkt hahaha)
Heel simpel zei je?!! Haha Ik denk dat ik het hand/voetafdrukje (dat ik m voor zn verjaardag heb gegeven ) maar ga maken en dan geven. Ik verzin altijd vanalles en dan doet ie er vervolgens helemaal niets mee... 8) Mieke, het vrijgezellenfeest, ja moet ik nog ff bekijken. Want i.p. doen we het eerste deel bij mij thuis/buiten, dus das wel handig. Daarna hebben we nog iets in Diemen en 's avonds in Utrecht. Dus misschien dat ik dan tussendoor nog ff langs huis kan gaan om te voeden/kolven. Dan hoef ik dat dus niet daar te doen. Maar 8 augustus is de bruiloft en dan zal ik dus sowieso wel moeten kolven 'op locatie'. Lekker dat je ouders ff zijn komen helpen! Oja, vera heeft vanmiddag van haar buik naar de rug gerold. Maar ik geloof dat ze t zelf niet doorhad. Ik was met haar heen en weer aan t rollen en toen rolde ze opeens zelf terug. Ik dacht 'huh'? Dus weer op dr buik gerold, maar toen begon ze weer te huilen en snapte het niet meer!! Haha, gek kind. Die houdt zich liever bezig met het trek/tril-konijntje. Hoe lang laten jullie je beeb eigenlijk op de buik liggen? Want Vera vindt het meestal een paar minuten wel leuk en dan niet meer. Wordt ze moe ofzo en begint te huilen. Dan draai ik haar meestal maar weer om. Maar ik dacht, tja dan leert ze nooit zelf te draaien, dus ben nu maar af en toe aan het helpen, zodat ze de beweging snapt. Het lijkt me gewoon eng als ze eerst van rug naar buik kan rollen en nog niet terug... Vaam, mooie banner! Wat kijkt Daan al wijs zeg, hij ziet er al veel ouder uit! Anita, fijn dat jullie snel terecht kunnen in Groningen.
Maka, dat zou mooi zijn als je het op die dag zo kunt oplossen met voeden/kolven toch? Ik heb ook zo'n trek/tril konijntje, maar daar doet Boaz nog niets mee hoor. Rollen doet ie ook nog niet echt. Daffie, jammer dat je nu niet mee kunt zeg! Hopen dus maar dat je snel iets op je solli hoort. Wat ik me qua voedingen even afvraag he. Boaz is echt een hongerlapje, die moet meestal toch wel na 3 uur weer een voeding hebben, dan heeft hij dus echt honger, tenzij het net even anders loopt... bijv. doordat hij langer slaapt of iets anders. Hierdoor kom ik toch nog steeds aan 6 voedingen op een dag soms 7. De 4 flessen zijn 200cc en verder dus 2-3 x BV. Maar op deze manier lijkt het net alsof ik nooit een voeding minder kan gaan geven straks. Veel beebjes zitten hier toch al op 5 flessen toch? En nu piept ie ook nog na de fles alsof ie nog meer wil. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken, want ik ben nog geen ervaren KV/flessen mama! En zo komt er ook totaal geen lijn in op een dag qua tijden zeg maar. HELP
over de voedingen, martijn krijgt hier 4 voedingen op een dag. de eerste en de laatdte fles een voeding van 210 en de 2 voedingen ertussen zijn 180 voedingen. verder smorgens fruit, en smiddags groente. dit gaat erin als ........... hij vind het heerlijk en begint ook al echt te happen als hij de lepel ziet. mijn kids slapen nu, mannetje is te sporten, en als hij thuis komt ga ik sporten. iedereen een fijne avond, is neit veel geschreven dus hoef nog niet te reageren verder,
@ mieke, het is bij Sanne echt even de fles die haar tegenstaat of soms tegenstaat. Op het kdv afgelopen woensdag had ze wel 2 flessen van 100 cc op (is voor haar erg veel) en nu vandaag na het papje heeft ze bij mij ook nog een fles van 70 cc op. Maar ze vindt de borst gewoon veel lekkerder. Volgens die lactatiekundige kan het een fase zijn en moeten we gewoon flesjes blijven aanbieden maar als ze het echt niet wil kunnen we het papje geven zodat ze iniedergeval iets binnenkrijgt. Is zo zielig als ze zo huilt omdat ze honger heeft. Mijn moeder was echt radeloos, een kindje die zo'n honger heeft en toen ik thuis kwam was het meteen goed en drinken als een gek. Ben vandaag extra wezen wegen op het CB en ze was in 2 weken tijd 300 gram aangekomen dus supergoed. Gelukkig maar!! Sanne weegt nu 5625 gram en is 61 cm. Ik lees trouwens over de diverse voedingen per dag. Ik zit met borstvoeding over het algemeen op 6 voedingen per dag. Op een werkdag meestal om 7 uur/10 uur/13 uur/16 uur/ 19 uur en 22 uur. Maar op een dag dat ik thuis ben ook wel eens 7 voedingen. Met flesvoeding drinken ze volgens mij wel minder flessen maar dan drinken ze ook meer cc. Ik ga mijn meissie halen want ineens is er een sirene aangegaan...
@ Suske: ah, dat gevoel van het is 'uitzichtloos' had jij dus al eerder ontdekt. Ik heb dat gaandeweg ook gekregen ja. @ Mieke: wat heerlijk dat Boaz toch zo'n vrolijk mannetje is. Over die aantallen voedingen enzo: wij zitten nu meestal op 5 en soms op 6 voedingen. Was ook mijn vraag vandaag aan het CB: als ik 6 voedingen geef, dan krijgt ze dus volgens die Nutrilon-bus-instructies teveel. Maar het CB zei dit: maakt niks uit, Ebbie is een heel slank meisje, dus als ze wil gewoon 6 voedingen geven. Ik vermoed wel dat Boaz met minder voedingen toe zal kunnen als je straks volledig FV geeft. Ik denk toch zelf persoonlijk dat de FV gewoon voedzamer is dan BV. Dat is mijn eigen persoonlijke ervaring namelijk. @ famveenstra: fijn dat jullie dinsdag terecht kunnen. Ik hoop dat Martijn gauw geholpen kan worden. @ Axioma: heel veel plezier in Limburg! @ Maka: vorige keer toen ik Ebbie van de gastouder ophaalde zaten de randjes van de luier helemaal naar binnengevouwd.... Vervelend dat Vera niet uit de fles wilde drinken. @ Vaam: mooi dat Daan zo lekker groeit. Vanmorgen zijn we met Ebbie naar het CB geweest. Ze woog nu 6120 gram en is 63 cm lang. Gaat helemaal super dus! De CB-arts was totaal niet onder de indruk van Ebbie's scheve hoofdje. Ze had sochtends nog 2 heel scheve kindjes gezien, met Ebbie komt het vanzelf wel goed zei ze. Yes! Wel blijven stimuleren om naar rechts te kijken. Verder vond ze dat Ebbie al heel goed op haar buik kan liggen met haar hoofdje omhoog. Tsja, we zitten hier ook op een strak regime van trainen, want volgens de fysio zou ze het al 10 minuten lachend moeten kunnen. De CB-arts vond dat wel een heel hoog streven. Ebbie begint nu wel met enige regelmaat om te rollen by the way. Morgen ga ik met mijn zusje en mijn vader naar Hamburg. We gaan naar een galerie, waar mijn vader nog voor zin zestigste verjaardag (vorig jaar) een schilderij van ons mag uitzoeken. Zondag komen we dan weer terug. Is dus voor het eerst een nachtje zonder mijn lieve kleine Ebbie. Ben benieuwd hoe mijn vriend het zal vinden om in zijn eentje voor haar te zorgen. En of ze me zal missen, maar dat zal wel niet vrees ik....
zo meiden wat een <PIEP> dag!!!! Onze joey is weer eens weggelopen natuurlijk net als roy weg is en ik hem 100000x bellen maar niet oppakken he??? ik weer pissg, waarom hij een telefoon heeft joost mag het weten... joey was ontsnapt doordat het tuinhekje kapot was gesprongen eindelijk belde hij terug en kwam als de donder naar huis en is een uur achter joey aan gehold....paar keer vloog hij voor auto of bus langs.... pffff wat een stress zeg!!! levi had vandaag echt een huildagje.... kreeg hem alleen maar stil door te zingen en hij wilde steeds zitten hij huilt echt nooit alleen nep-huiltje als zijn fles te lang duurt met klaarmaken maar vandaag rolde de tranen over de wangetjes oh ik zat mee te huilen erg he toen heb ik de hele middag onze nwe keukenmachine uitgetest hahaha komkommertjes gehakt en sapjes gemaakt voor roy!!! morgen gaan we op pad op zoek naar een kinderstoel met mijn schoonouders nu ff reageren op jullie meiden @ axioma beetje laat maar meid geniet!!! tot over een tijdje @ eppie heerlijk nwe kleren kopen heb je nog veel gekocht bij de scrapwinkel @ levi is dol op baby tv en op voetbal op tv!!!! zucht nu al!!! wij hebben van ziggo extra kinder zenders daaronder zit baby tv geweldig vind hij dat @slapen half 8 gisteravond kreeg levi zijn laatste fles en vanmorgen heb ik hem om half 9 toch maar ff wakker gemaakt vond beetje lang duren @ martientje hoe was je ik hou van holland party??? wel leuk bedacht @ vaam leuke banner hoor @ mieke echt leuke foto's zo grappig dat ik een gezicht bij je naam heb nu @ noppie hij doet het meid