ja en ik werk dan maar 3 dagen en dan roy 4 om 5 dagen en dan de vrije dagen van roy staan gelijk met de mijne .... ja ik ben dik blij met onze dienstindelers ze denken echt zo mee
hoi @mieke: komt indd wel bij mij over dat boa een hongerig mannetje is, en de eerdere tip om het snachts in slaap te iwegen of het speentje geven lijkt me ook goed, wij hebben het ook gedaan, vond het eerst niet leuk maar het helpt wel, hij heeft eigenlijks de nachtvoeding neit nodg, misschien gaat het hem wel alleen om het sabbelen/zuigen. welke flesvoeding heb je, anders misschien de flesvoeding proberen voor hongerige baby's want hij krijgt nog vaak voeding, martijn krijgt hier 4 flesvoedingen en dan zijn fruit en groente nog. tzijn maar tips, hopelijk wordt het snel anders, en kunnen jullie ook snachts doorslapen. heb je wel eens geprobeerd om boaz wat water of gekoelde thee of diksap te geven snachts, want denk echt dat het bij hem gaat om zuigbehoefte, kan het mis hebben, maar wie weet. @maatje: zoey is indd echt druk in haar bed, zo helemaal omgedraaid, deed onze dochter ook altijd, die ligt nu helemaal boven in haar peuterbed, met der hoofd tegen het hoofdeind aan. ligt ze veel vaker met haar hoofd op het voeteneind, anders haar misschein maar altijd zo neer leggen, maar ja msischien draait ze wel echt in der slaap. ----------------------------------- hier vanacht een k"t nacht gehad. onze hond is dus bang voor onweer en vuurwerk, we zijn met haar op cursus geweest, maar ze blijft er bang voor. normaal als er vuurwerk of onweer is en ze begint te blaffen ging mijn man dus naar beneden en haalde haar uit de bench zodat ze in de kamer kon slapen, maar daar bleef ze ook giga blaffen, dus hij heeft haar zelfs 1 keer mee naar boven genomen, want ik verschrikkelijk vond. nu was er vanacht bij ons ook vuurwerk (bij de voetbalvereniging) en we hebben haar laten blaffen, tot bijna 1 uur lang, mijn man en ik lagen ons giga te ergeren op bed, maar we hebben volgehouden, en na 1 uur was ze stil, toen was het vuurwerk ook allang afgelopen, het waren af en toe knallen. toen ik vanmorgen beneden kwam voor het flesje diksap van martijn (6 uur) lag roxy lekker in de bench, maar ze had wel het hele kussen waar ze op lag versnipperd, de hele vulling lag versprijd in en om de bench heen. maar goed, vind het goed van ons dat we vanacht niet naar haar naar beneden zijn gegaan. dus een hele tijd vanacht wakker gelegen en martijn wer om half 6 al wakker, heeft om 6 uur een beetje diksap gehad, weer in bed, maar had echt honger dus ik heb mijn man om half 7 naar beneden gestuurd om hem de fles te geven, ik heb dus in tijden uit kunnen slapen, werd kwart over 9 wakker van martijn die ondertussen alweer had geslapen en lekker in bed aan eht brabbelen was. ik kon dus lekker uitslapen. ben trouwens wel ebnieuwd naar hoeveel kindjes een speen hebben. martijn kan en wil dus neit zonder speen slapen, ook meot ie strak ingepakt worden, anders slaapt ie echt niet. hij hoeft niet meer in de bakerzak, maar vorige week dacht ik echt, van he je hebt je vingers gevonden, dan kan ik je ook wel met de handjes boven de dekens leggen, maar nee hoor, dit vond ie niks. normaal gesproken deed ik dat bij mijn dochter ook, en die liet ik even huilen, bij martijn kan en durf ik dit neit, omdat zijn saturatie zo daalt bij huilen, hij erin kan blijven hangen, en dan een SPELL aanval ontwikkeld, dus altijd in bed met speen, moppert wel eens, maar toch. wie o wie heeft nog meer een kindje dat met speen slaapt????? groetjes anita
Myrthe valt wel met speen in slaap, maar spuugt hem dan zelf uit... Meiden, Myrthe slaapt prachtig door, maar ik kan dan bijv. niet met haar lekker in bed gaan liggen daarna want dat pikt ze echt niet....ze wil dan volop spelen en aandacht hebben voor 2-2,5 uur eer ze weer haar bed in wil. Soms lees ik dat jullie een flesje geven en dat jullie dan lekker weer samen in bed kruipen...nou hier dus niet hahaha. Zoek altijd tijd om me te kunnen douchen...vanmorgen heb ik Myrthe met speelkleed in de badkamer gezet en ben zelf gaan douchen...ze vond het gelukkig best Mieke; heb je nog overlegd met de friso/nutricialijn?? Misschien is inderdaad voeding voor hongerige baby's wel iets voor Boaz....het is een kleine lekkerbek hihi. Mijn man is ook vandaag weer werken, dus vanmorgen kwam weer alles op mij neer.... hij mag de aankomende 2 dagen de ochtenden doen hoor!!
famveenstra mag ik een tip geven met jullie hond die bang is!!!??? mijn honden zijn helemaal niet bang!!! gelukkig maar ze gaan zelfs uit het raam kijken je kunt cd's bestellen met vuurwerk of onweer geluid je kunt je hond daar in trainen door de cd eerst zacht af te spelen en dan harder... en vaak zo raakt je hond met geluid vertrouwd... wat ook werkt is je hond tijdens onweer of vuurwerk bij niet-bange hond(en) te zetten dan zien ze van hey ik hoef niet bang te zijn... met oud en nieuw krijgen we altijd de malthezer van mijn schoonouders die hond is ook panisch voor vuurwerk maar afgelopen 2 jaar bij die honden van mij vond ie zich zelf super stoer en heeft ie geen een keer gerild mijn schoonouders geloofden hun oren niet, maar honden nemen vaak gedrag van elkaar over in een roedel... enne onze levi heeft een speen en slaapt zo af en toe ook met speen maar dat is niet een vast ritueel hoor, ene keer wel andere keer niet
Hallo meiden! Ik ben de afgelopen dagen te druk geweest om op iedereen te reageren! Ik reageer even snel alleen op de dingen die ik onthouden heb @Miireii: Jammer dat je vriend er iedere keer zo snel vandoor is. Ik denk dat het wel een goed idee is om hem eens een aantal uur op Soraya te laten passen. Dan zal hij wel inzien dat hij wat meer waardering voor jou werk op mag brengen! @Doorslapen: Hier slaapt Morris ook nog steeds niet door. Ik heb me er bij neergelegd en we hebben gisteren zelfs een extra ledikantje gekocht (bij ikea dus niet overdreven duur). HIj past namelijk niet meer in de wieg. Ik heb nu één kant eruit gelaten en deze tegen ons bed gezet zodat ik er lekker makkelijk bij kan. Ik hoop dat mijn aanwezigheid hem een beetje rustig houdt 's nachts. Afgelopen nacht moest hij volgens mij wel wennen dat hij ergens anders lag (hij sliep op zijn kamertje) want hij werd nu juist extra vaak wakker @Rollen: Wij zijn nu ook zelf actief aan het oefenen met Morris. Met een beetje hulp kan hij al best goed allebei de kanten oprollen, maar als hij zelf op zijn rug of buik ligt kan hij ook nog niks Als hij op zijn buik ligt kan hij wel heel goed zijn hoofd ophouden en hij vindt het nu ook best leuk. Alleen een beetje jammer dat hij altijd veel moet spugen dan...Gelukkig heeft hij daar zelf geen last van. @Mobiel: Wat een K-situatie zeg! Sterkte ermee! @Married: Fijn dat jullie reis goed gegaan is! Gisteren ben ik uit eten geweest met de vriendin van s.vader, haar dochter en de zus van mijn vriend. Het was een soort vrijgezellenavond want s.vader en vriendin gaan morgen trouwen. Morris was bij mijn ouders. Helaas heeft hij erg veel gemopperd en weinig geslapen. Mijn moeder heeft er de hele avond mee rond moeten sjouwen. Hij is dus ook echt eenkennig en wilde alleen bij mijn moeder, niet bij mijn vader en broer. Toen ik er nog was wilde hij ook niet bij mijn moeder. Best vreemd dat dat zo ineens is. Voorheen vond hij het bij iedereen prima. Ik vind het wel sneu voor mijn pa want die is helemaal gek op Morris. Vandaag hebben we een feest van de opa van mijn vriend en zijn vriendin. (schattig joh, zijn opa is 83, 6 jaar weduwnaar en heeft nu sinds een jaar een nieuwe vriendin) Ze hebben dus een feest georganiseerd zodat de twee families elkaar kunnen leren kennen. Het wordt dus erg druk. Ik ben benieuwd hoe dat gaat met Morris. Een neef en een nicht van mijn vriend hebben ook sinds kort een kindje. Een jongetje van een week of 4 en een meisje van 2 weken. Die komen schijnbaar ook. Ik ben erg benieuwd! Pfff en morgen dus de trouwdag van mijn s.vader. Ze trouwen vooral om alles goed geregeld te hebben dus ze geven geen feest ofzo. Maar wij gaan morgen wel mee naar het gemeentehuis en daarna gaan we met het gezin ontbijten. Morris gaat ook mee, dus dat zal weer wat worden, haha. Zo sorry voor het lange egobericht! Ik ben dus nogal druk en weet niet wanneer ik weer kan reageren maar ik zal proberen een beetje bij te blijven Tot binnenkort!
ow en ondertussen staan er alweer een hoop nieuwe berichten. Deze heb ik dus nog niet gelezen. Sorry! Tot snel!
fam feenstra kijk hier even op misschien heb je er iets aan Angst voor vuurwerk bij honden, trainingstips. Heropvoeding en training honden. wat ook helpt is je hond zijn angst negeren!!! misschien heb je het al geprobeerd hoor maar ik dacht zeg het ff dat hondje van mijn schoonouders hebben we ook stom weg genegeerd toen ie eerste keer zo bang was nu ziet ie echt dat de andere honden zo rustig er onder zijn en geeft die kleine malthezer geen kick meer
eerst geshopt voor een nwe kinderstoel en deze is het geworden en staat nu aan de tafel tot levi erin kan!!! 1 eettafel stoel van de 4 naar zolder gezet
Gisteren heb ik eerst lekker met Yannique gewandeld. Was naar mijn zwager gelopen en wilde ze daar het flesje geven. Nou ze dronk niet meer dan 80 cc. De rest van de dag heeft ze gelukkig wel heel goed gedronken. Alleen voor het slapen gaan niet, want toen was ze te moe en heeft ze maar de helft van haar papfles op. 's Middags zijn we naar vrienden van ons in Hengelo geweest. Dat is toch 2 uurtjes heen en 2 uurtjes weer terug rijden. Yannique vond het prima hoor. Zo schattig, dat ze nu dus ook naar dat speelkoord wat aan haar cosi hangt gaat pakken enzo. Ook maakt ze nu hele andere geluiden.Zal dus echt het sprongetje zijn geweest waar ze last van had. zo waar heeft ze bij die vrienden van ons ook goed geslapen. We hadden het campingbedje meegenomen en dat lag dus goed. Hier is het dus vandaag ook petweer. Ga zo maar even kaartjes maken. Misschien alvast maar beginnen aan de kerstkaartjes! @Noppie: en hoe was je eerste nachtje zonder Ebbie gegaan? Wat een mooie foto van Ebbie. Yannique houdt het een paar minuten uit op haar buik en dan vindt ze het niet leuk meer en wordt ze moe, dus dan draai ik haar maar weer terug. @Iggy: wat naar dat Joey weggelopen was en dan ook voor auto's langs! Dat is toch een nachtmerrie? Heb gelukkig niet te veel gekocht in de scrapwinkel! Wat mooi dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad gisteren. Snap dat je er tegen opziet om weer te gaan werken, maar misschien valt het je wel heel erg mee. Ik mocht meteen weer aan de bak hoor ipv een sociaal bijklets dagje te hebben haha. Nou net zolang doorgaan totdat de fles er in zit, heeft hier ook geen zin hoor. Nee is nee bij Yannique (hoezo pittige tante?). Levi heeft wel lekker geslapen dan vannacht? Wat eem mooie stoel. @Daffie: erg he, dat blijven eten als je ongi hebt. Daar heb ik nu ook weer last van. Ben nu weer voor het eerst ongesteld. Vond ik wel even een emo moment hoor. Heb het ook helemaal niet gemist:x. Haha die kleine Myrthe vindt het gewoon veels te gezellig samen met mama en dan ga je toch ook niet slapen? @Mieke: dat Boaz zo'n hongerlapje is. Krijgt hij wel veel eten toch, maar ja, sommige beebjes hebben dat nodig. En ben je de nacht goed doorgekomen zonder stuwing? Ik weet niet wat ik in jou geval zou doen ivm de kinderopvangtoeslag. Aanvragen, opzeggen en weer aanvragen is ook een beetje een gedoe toch? @Mobiel: wat een verhaal meid, maar ik kan me voorstellen dat je nu echt voor jezelf en je kinderen kiest. Het zal niet makkelijk zijn ,maar ik heb er vertrouwen in dat je je er doorheen gaat slaan. Sterkte en heel veel succes. @Maka: heeft Vera een rolarm? Yannique rolt nog niet om, maar al wel op haar zij. @Married: mooi dat de reis naar Oostenrijk goed verlopen is. @Suske: en wie had de langste oren? @Miireii: kan me indenken dat het niet leuk is als je man als hij vrij is, ook weer weggaat om leuke dingen te doen en dan zeker omdat hij vindt dat jij niet werkt. Nou opvoeden is gewoon een dagtaak hoor. Soms even een time out nemen kan goed zijn. @Angela: veel plezier bij Dirty Dancing! @Maatje: dat 180 graden draaien in bed doet Yannique de laatste dagen dus ook. Dan zie ik haar liggen en denk dan: had je toch echt anders is bed gelegd! Wij gebruiken dus ook geen dekens meer. @Martientje: beterschap met Jasmin. @familieveenstra: erg he, als de hond alles kapot bijt. Is hier soms ook weleens het geval, maar ik moet zeggen dat Joepie zijn kussen nu aardig heel blijft. En dan Martijn ook nog zo vroeg wakker. Goed dat je je man toen uit bed hebt gestuurd hoor. Yannique heeft haar speentje eigenlijk nooit meer in. En als ze hem heeft, dan tuft ze hem gewoon weer uit. En ik dacht nog wel dat ze een echt spenenkindje zou worden. @Kuona:dat Morris zo eenkennig is?! Leuk dat de opa van je vriend een nieuwe vriendin heeft. Veel plezier morgen. X Esther
Eppie; Yannique is precies 4 maanden oud vandaag zie ik....gefeliciteerd hihi. Fijn dat het zo goed is gegaan gisteren.... de 26ste gaat Myrthe 's middags naar een vriending van me omdat wij allebei moeten werken en mijn ouders er niet zijn en dan geef ik denk ik ook maar het campingbedje mee....Kan ze in ieder geval 'smiddags even slapen. Kuona; veel plezier en inderdaad heel schatiig van opa en zijn vriendin. Vindt ik echt geweldig als mensen elkaar op die leeftijd nog vinden!
@ Iggy: Hij is net zo oud als mij, 29 dus Hij heeft ook wel zijn lieve kanten hoor, had vandaag speciaal de auto van zijn ouders geregeld zodat we naar Veenendaal konden rijden vanmorgen vroeg om naar het graf van me moeder te gaan, ze zou vandaag 51 geworden zijn als ze nog geleefd had We zijn nu alweer thuis, het was echt bagger weer, regen, regen en nog eens regen.. Tim ging heel lief staan zwaaien naar het graf toen we weg gingen en zei: Dah Oma! Da Da We waren echt hardstikke nat geregend, bah! Nu zijn we dus weer thuis, want me s-vader moet dalijk werken ook en heeft dan de auto weer nodig.. D. reed ook rond door het Veen, ook om te kijken op wat voor huisjes ik gereageerd had, of dat wel wijken waren, waarin hij zijn kinderen wilde laten opgroeien en geloof wel dat hij tevreden is met de wijken die ik uitzoek Hij heeft daar wat mij betreft ook zeggenschap in, gaat toch om de leefomgeving van zijn kinderen ook..
Daffie, ik heb de infolijn nog niet gebeld, doe dat morgen denk ik. Kuona, veel plezier met al die feesten Enne, toen Boaz van de week bij mijn s-ouders was, was hij ook heel eenkenning. Alleen maar huilen en niet goed drinken, tot hij ons weer zag! Ben benieuwd hoe het verder gaat met Morris in zijn nieuwe bedje. Iggy, mooie stoel. Ben zelf geen fan van Nijntje, maar het staat wel heel schattig. Bedankt voor de tips, ik ga het zeker eens proberen hoor! Esther, leuk he als ze zo bewust gaat spelen. Boaz vindt zijn Woezel&Pip speelkoort ook geweldig in de maxicosi. Scap ze, we hopen dat het vanmiddag weer opklaart. Ik heb toch de toeslag aangevraagd. Je kunt via die software heel makkelijk weer een wijziging doorgeven, dus dan zal ik dat straks weer doen wanneer ik weet wanneer Boaz voor het laatst naar het KDV gaat. En als hij dan weer een plekje krijgt voor de halve dagen kan ik dat ook weer heel makkelijk aangeven, dat scheelt.
Hmmm, Mobiel als je vriend al zo mee kijkt dan lijkt het er op dat jullie de knoop hebben doorgehad, of vergis ik me daarin?
dus mobiel het is zeker dat jullie gaan splitten??? en je vriend legt zich erbij neer??? hij heeft wel door dat serieus is???
mieke ik ben geen fan van nijntje wel van pooh beer maar deze nijntje zitting vond ik zo gaaf en past perfect bij ons interieur
Ik lees hier net dat er wordt beweerd dat kinderen vanaf 4 mnd nog niets anders nodig hebben dan melk. Maar dat is toch niet altijd zo hoor! Fianne zit nou ook al aan de fruithap omdat ze ondanks de speciale voeding nog steeds soms 4 dagen geen poepluier had. Ze is nu sinds een week aan de fruithap (heel klein beetje nog maar en 1x per dag) en poept nu netjes elke dag....!! Moest ik toch even kwijt hoor!
FamVeenstra, Vera wil geen speentje meer. Helaas, want anders zou ik haar de nachten nu ook makkelijker t speentje kunnen geven en zou ze doorslapen, denk ik. Ik hoor haar namelijk ook heel vaak duimen 's nachts, maar als ze echt wakker wordt, lukt het me meestal niet om die duim er weer in te krijgen. Als ik haar aanleg, is ze zo weer vertrokken... Dus voor mij is 'voeden' 's nachts gewoon de makkelijkste manier. Maar ik heb nog steeds t idee dat het tijdelijk is ivm het sprongetje, omdat ze voorheen al heen goed doorsliep (van week 4 - 15 ongeveer). En het lijkt dus langzaamaan ook weer beter te gaan hier. Daffie, ow ja, das dan ook weer minder. Maar zo heeft ieder beebje weer wat he. Zo had ik eerst de avonden dat ik continu met haar bezig moest zijn. Dat is nu over, maar nu hebben we dus de nachten dat ze vaak weer komt. Ach ja, gelukkig kan ik idd de ochtenden wel bijkomen. Iggy, wat een superleuke foto van jullie drietjes, echt een happy family! Leuk! Goeie tip over t onweer. Ik had idd ook wel eens gelezen dat je bange honden en katten het beste niet kan troosten. Maar zo te lezen heeft Anita dat ook niet gedaan. Grappig verhaal trouwens van die Maltezer! Kuona, ah daar ben je weer! Lekker drukke dagen (gehad) dus! Schattig ja, die opa. Fijn dat hij toch weer de liefde gevonden heeft, mooi is dat. 'Grappig' dat Morris zo eenkennig is, zal vast maar tijdelijk zijn en dan vind ie je vader ook weer geweldig! Hier is t ondertussen eindelijk opgeklaard, dus ff verzinnen wat we dan zo nog gaan doen ipv de dierentuin! Mobiel, jeetje dan is je moeder ook vroeg overleden zeg. Wel lief van je vriend idd. Goh, jullie zijn er allebei zo te lezen dus echt over uit dat jullie uit elkaar gaan..? Mieke, o das wel handig dat je die wijzigingen dan zo makkelijk kunt doorgeven. Vera maakt ook zoveel (harde) geluidjes nu, gelukkig wel vrolijk. Af en toe schrik ik ervan hoe hard dat gaat, gisteren ook in de supermarkt. Stond ik naast een man, begint Vera opeens keihard ze kirren. Ik moest er wel om lachen, die man vond t ook wel grappig gelukkig. Hier is ze ook lekker bezig: YouTube - 08-06-2009 Lol in de wipstoel
door de hond ergens anders toe te laten en mee naar boven nemen troost je hem ook een beetje!!! je moet juist zo gewoon mogelijk doen... die malthezer werd je echt gek van in begin zo kefferdje in begin bij ieder geluidje... nu dus echt niet meer heb het zelf niet zo op kleine hondjes maar tis wel een grappg beestje
Waxientje, ik voel mij hierin natuurlijk aangesproken omdat ik degene was die dat schreef.. Ben dan ook van mening dat het bij Fianne dan natuurlijk een uitzondering is Maka, leuk filmpje van Vera. Boaz kan ook al een beetje echt giechelen, zo grappig, dus echt lach geluidjes. En wat zijn jullie uiteindelijk nog gaan doen vanmiddag?
hier ook bij ons gaat het poepen giga slecht en vandaag was het weer 5 dagen geleden en nu net een peertje en sinaasappeltje door de keukenmachine gedaan en gegeven en binnen een half uur had ie ontlasting!!! dus ik ben ook van plan gewoon door te er mee!!! ik maak het zelf dus der zit geen suiker in doe gewoon 1 peertje en 1 sinaasappeltje erin en daar doet ie dan 2 x mee!! tis echt een uitkomst hij vindt het heerlijk en hij kan tenminste poepen!!!